Toon posts:

[XP/98] Alleen nog checkdisk bestanden op hdd *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptopschijf in een normale pc gehangen om data over te zetten. Nu zien zowel Windows xp en Windows 98 (op die desktop pc's) de hele inhoud van de harde schijf uit die laptop niet. Windows XP ziet echter wel enkele duizenden checkdisk bestanden. Dat is dan ook alles. Alle gewone data is weg, oftewel omgezet in checkdisk bestanden

Vraag:

Kan ik deze checkdisk bestanden weer omzetten in normale bestanden, zodat ik ze kan overzetten? Deze laptopschijf deed het vanochtend nog gewoon. Hij startte gewoon op met windows 98.

Op deze laptopschijf staan heel belangrijke bestanden, maar aan die checkdisk bestanden heb ik natuurlijk niets.

Weet iemand een manier om nog bruikbare data van deze schijf te krijgen?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 18:44

grimson

domeingrommer

Doe hem maar snel terug in je laptop ?
Kan je de schijf dan weer normaal inlezen ??

Kan je niet via USB-thumbdrive of een netwerkje data overzetten ?

[ Voor 30% gewijzigd door grimson op 24-04-2003 20:13 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 20:59
Werkt hij nog in je laptop? Zo ja, probeer dan op die manier je data te backuppen ofzo. Zo nee, probeer dan eens een tool als Ontrack Easyrecovery.

Verwijderd

Topicstarter
in de laptop doet hij ook niets meer.

edit: d.w.z. hij start niet meer op. Hij wordt wel in bios gezien. Geeft een i/o conflict.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met zo'n convertertje gewerkt. (Van laptop aansluiting naar gewone ide aansluiting) Kan het zijn dat de schijf het bij een verkeerde aansluiting daarvan begeeft. De schijf werd wel goed gedetecteerd in het bios, dus ik denk dat ik de schijf wel goed heb aangesloten en dat hij dus niet daardoor stuk is gegaan (als hij al stuk is natuurlijk).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 20:15:
in de laptop doet hij ook niets meer.
Staat hij in de BIOS nog goed gededecteerd?
Size enzo...

En wat als je checkdisk draaid en alles fixed?

PS: Ik check ff of ik ergens iets van een oplossing kan vinden...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 20:24 ]

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 18:44

grimson

domeingrommer

Ik denk niet dat je schijf zelf 'defect' is.
Wat voor filesystem stond op die laptop ? (FAT32, NTFS etc.)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
brak boot record toevallig icm met een geactiveerde smart? dat wil nog wel eens irritatie geven bij booten.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:15
Was die schijf soms gecomprimeerd?
(ik zeg maar iets geks, hoor...)

Verwijderd

Topicstarter
Het filesystem is Fat32, of die in bios (qua grootte) nog goed wordt weergegeven moet ik ff chekkuh. En nee de schijf is niet gecomprimeerd.

Verwijderd

Topicstarter
De schijf wordt in het bios goed weergegeven. (+- 4 gb) Het bios heeft de schijf trouwens ook snel gevonden, dus de schijf opzich lijkt ok. Als ik op wil starten zegt hij: ongeldige systeemdiskette, vervang deze ... enz

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 20:59
Ik zou dan toch uit gaan kijken naar recovery tools. Bij mij heeft Ontrack Easyrecovery zo'n 90 gig aan data weten te herstellen zonder fouten. Dit was nodig nadat de win2k3 setup iets flink verkloot had :+

Verwijderd

Topicstarter
ben het proggie aan het downen

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS-en toegevoegd aan topictitel, zie ook de WOS-Policy :).

Verwijderd

Topicstarter
het programma draait nu. Kijken wat hij nog kan herstellen.

Verwijderd

Topicstarter
okee, het programma werkt alleen kan je niets recoveren, alleen zien. Is er toevallig nog een soortgelijk free-ware programma als Ontrack Easyrecovery?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zou je alsjeblieft wat meer de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop kunnen gebruiken, zo behoud je het overzicht en leest het wat makkelijker ;).

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:06

E-Vix

Nu met sneeuw!

Probeer eens GetDataBack van Runtime. Volgens mij heb ik dit programma laatst gebruikt om een partitie terug te halen die perongeluk ge-fdisked was.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb Ontrack Easyrecovery gedraaid en ik moet zeggen dat het een heel mooi programma is. alleen jammer dat ik de trial versie heb en er dus geen reet mee kan. :)
Alle data kun je inzien, maar niet overzetten. Ik weet in ieder geval dat er nog het een en ander te redden valt.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:34

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Op deze laptopschijf staan heel belangrijke bestanden
en
Nou ik heb Ontrack Easyrecovery gedraaid en ik moet zeggen dat het een heel mooi programma is. alleen jammer dat ik de trial versie heb en er dus geen reet mee kan.
Als er een heel mooi programma is waarmee je je hele belangrijke bestanden kunt terughalen dan koop je dat programma toch gewoon. Soms is software het geld echt waard!

Verwijderd

Topicstarter
Arnaud schreef op 25 april 2003 @ 10:00:
[...]
en
[...]

Als er een heel mooi programma is waarmee je je hele belangrijke bestanden kunt terughalen dan koop je dat programma toch gewoon. Soms is software het geld echt waard!
Ja inderdaad. Ik denk ook dat dit programma het geld meer dan waard is. Ik dacht dat de prijs iets van 200 dollar was. Maarja, zo vaak komt het nou ook weer niet voor dat zich zo'n situatie voordoet. Als je 200 dollar neertelt voor een programma en het maar een paar keer gebruikt is het toch zonde! Aan de andere kant kun je wel erg belkangrijke informatie terughalen als je het een keer nodig hebt. Het heeft zo zijn voor en nadelen.

Verwijderd

Topicstarter
Laatste bericht: Ik heb alle bestanden terug! Het programma Ontrack Easyrecovery is echt geweldig, als je de volledige versie hebt tenminste. Die heb ik nu en alles heb ik kunnen herstellen. Het is dus opgelost.

Iedereen bedankt voor het meedenken/zoeken naar een oplossing :)
Pagina: 1