Windows 2000 loopt geregeld heel traag. Ik draai win2000 op een laptop, een celeron600 met 128mb ram en 12 gb hd. met traag bedoel ik dat windows niet reageert muis beweegt wel, maar windows reageert pas na een minuut of zo als ik iets klik, de fan van mijn processor draait ook als een gek als windows traag loopt. Graag hulp. Windows is al opnieuw geinstalleerd, maar helaas hetzelfde probleem, Niet zo erg als eerst maar toch nog steeds. Meestal doet ie het als ik hem uitzet, met veel moeite en lang wachten het wel weer.
Het lijkt erop dat 'Windows' dan juist erg druk bezig is, getuige dat de FAN ook actief is.
Zie je dan ook veel schijf activiteit ??
Zie je dan ook veel schijf activiteit ??
svchost toevallig
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
ik bedoel als ik windows opstart dan moet ik eerst som 5 min wachten voor windows 2000 opgestart is. Ik draai norton en cacheman. Daarna doe ik niks. Ik bedoel ik kan niks doen,
Probeer oude of vorige profile terug te zetten bij bootmenu in het begin. Soms helpt dat.
Lukt het niet, gebruik dan repair mogelijkheid bij w2k installatie vanuit cdrom. Laat het gewoon elke bestand overschrijven.
Bij mij is door crash van WinFax met andere fax boel retetraag, alsof er sprake is van 1 MHz kloksnelheid. Ik laat boel repairen via install W2k en zet vorige profile terug. Dat helpt.
Lukt het niet, gebruik dan repair mogelijkheid bij w2k installatie vanuit cdrom. Laat het gewoon elke bestand overschrijven.
Bij mij is door crash van WinFax met andere fax boel retetraag, alsof er sprake is van 1 MHz kloksnelheid. Ik laat boel repairen via install W2k en zet vorige profile terug. Dat helpt.
Kijk, nu geef je meer informatie dan net 
Het leek mij dat je puur alleen Windows2000 (pro) op je laptop had staan.
Wat ik ook wel eens zie is dat de SFC.EXE draait bij het aanmelden. Dit proces checkt steeds elk beschermd windows bestand etc. kost dus performance.
Maar kan je niet eens die 2 programma's disablen ? het lijkt met voor de hand liggend dat dat een goede optie is om mee te beginnen ?
Het leek mij dat je puur alleen Windows2000 (pro) op je laptop had staan.
Wat ik ook wel eens zie is dat de SFC.EXE draait bij het aanmelden. Dit proces checkt steeds elk beschermd windows bestand etc. kost dus performance.
Maar kan je niet eens die 2 programma's disablen ? het lijkt met voor de hand liggend dat dat een goede optie is om mee te beginnen ?
Blaat en techpoints scoren ?
Wat een professionele post van jou !
/edit
Nu heeft hij er wat pas aan. Een loze kreet/opmerking is niet echt helpvol zonder extra informatie
[ Voor 24% gewijzigd door grimson op 24-04-2003 19:55 ]
ach wat grappig, voor de eigenwijze mensen onder ons:grimson schreef op 24 April 2003 @ 19:50:
[...]
Blaat en techpoints scoren ?
Wat een professionele post van jou !
svchost.exe 100% CPU belasting
WIN2K and ...
svchoke.exe eet mijn CPU op!
[rml][ XP] svchost gebruikt tot 99% van CPU[/rml]
[rml][ WinXP] Svchost.exe:100% CPU belasting!??[/rml]
uitgelult...
1 laatste opmerking voor jou: UTFS voor je blaat
[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 24-04-2003 19:54 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
volgens mij ligt het niet aan de programmas, want hij begint bij het beginbscherm van windows traag die met 265 kleuren met de blauwe balk
Maar heb je wel een referentie ? Was het beter voorheen ?
Heb je het ook geprobeerd met cacheman uit? Ik weet niet hoor, maar mijn ervaringen met zulksoortige programma's zijn niet bijster positief.
Staan er nog foutmeldingen in je event viewer? (als dat in w2k ook zo heet, tijdje geleden
)
Staan er nog foutmeldingen in je event viewer? (als dat in w2k ook zo heet, tijdje geleden
[ Voor 31% gewijzigd door k7of9 op 24-04-2003 20:01 ]
Dat kan je via de taskmanager bekijken. klik op control-alt-delete.
Misschien is het niet eens zo'n verkeerd idee om je laptop hiermee te monitoren !
Zo kan je zien welk process de CPU in beslag neemt.
Misschien is het niet eens zo'n verkeerd idee om je laptop hiermee te monitoren !
Zo kan je zien welk process de CPU in beslag neemt.
[ Voor 51% gewijzigd door grimson op 24-04-2003 20:03 ]
Ctrl+alt+del en dan taakbeheer kiezen >> proccesen en dan staat er ergens onder procesnaam svchost.exe (meerdere vaak, is normaal!). Hierachter kan je de CPU belasting zien die het genereert
Oja, probeer m _niet_ te killen, want dan sluit Windows zichzelf af binnen 60 seconden
Oja, probeer m _niet_ te killen, want dan sluit Windows zichzelf af binnen 60 seconden
Verwijderd
CTRL + ALT + DEL, Tab processesVerwijderd schreef op 24 April 2003 @ 20:01:
ik wil niet stom klinken maar hoe kan ik checken of svchoke.exe echt mijn cpu "opeet"
Daar zie je dan SVHOST.exe en hoeveel hij lekker vindt
Verwijderd
Ietjes meer geheugen en XP installeren (Beter oplossing)...Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 19:45:
ik bedoel als ik windows opstart dan moet ik eerst som 5 min wachten voor windows 2000 opgestart is. Ik draai norton en cacheman. Daarna doe ik niks. Ik bedoel ik kan niks doen,
Maar als je het wel wilt oplossen is het ff handig om het volgende te weten:
Hoe reageert hij in safe mode?
en
Hoe in safe mode met netwerk ondersteuning?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 20:13 ]
/Offtopic
Hoet noem ik SVCHOST.EXE
SVHOST.EXE of ..
SVCHOKE.EXE
is nog het leukste !!
Hoet noem ik SVCHOST.EXE
SVHOST.EXE of ..
SVCHOKE.EXE
svhost staat op 0 procent. Alleen system staat op 99 procent. Een tijdje doet mijn cpu raar en daarna voor een minuutje weer goed en daarna is het weer raak.
Pagina: 1