Is dit ook de versie met 2 DVD's en een DTS-soundtrack? Hij kost bij de Makro maar fl 65,- (incl BTW) terwijl de adviesprijs fl 89.- is.
welke videotheek is dat ?????
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
ja, dat klopt, komt woensdag binnenOp woensdag 22 november 2000 10:58 schreef Baltar het volgende:
Is dit ook de versie met 2 DVD's en een DTS-soundtrack? Hij kost bij de Makro maar fl 65,- (incl BTW) terwijl de adviesprijs fl 89.- is.
Verwijderd
Videotheek Double You in KrommenieOp woensdag 22 november 2000 13:03 schreef Majestic het volgende:
welke videotheek is dat ?????
en dit is dan waarschijnlijk niet de 2dvd versie neem ik aan...
Bastie:
Het lijkt me sterk dat jij hem gisteren hebt gezien bij de videotheek. Dit moet de videoversie geweest zijn. Ik was gisteren bij de Makro en daar vertelden ze dat de DVD pas op 22 november wordt aangeleverd om te voorkomen dat hij eerder wordt verkocht. Daarnaast is de prijs van fl 49,95 niet reeel.
In het geval je toch gelijk hebt, nogmaals:
WELKE VIDEOTHEEK WAS DAT ????????????????????????????????????????????
Het lijkt me sterk dat jij hem gisteren hebt gezien bij de videotheek. Dit moet de videoversie geweest zijn. Ik was gisteren bij de Makro en daar vertelden ze dat de DVD pas op 22 november wordt aangeleverd om te voorkomen dat hij eerder wordt verkocht. Daarnaast is de prijs van fl 49,95 niet reeel.
In het geval je toch gelijk hebt, nogmaals:
WELKE VIDEOTHEEK WAS DAT ????????????????????????????????????????????
bij mijn videotheek hebben ze de 2dvd se versie ook een tijdje gehad..al 3 weken terug..was een tryout van de film-maatschapij. ook 49.50
helaas was ikke te laat
helaas was ikke te laat
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Verwijderd
Het is de 2 cd versie en DTS.
Officiele versie en al.
Ze hebben er maar één hoor.
Dus niet in die vette verkoop.
Officiele versie en al.
Ze hebben er maar één hoor.
Dus niet in die vette verkoop.
Wil je het telefoonnummer van die videotheek ffe pasen, dan ga ik eens even bellen !!
Op 18 November lag ie al bij de Videoland te huur. Meteen gehuurd. Was de twee DVD versie. Ze hadden 'm niet te koop. Zover ik weet kun je nog wel eens wat regelen met de Ster videotheek, dan kopen zij 'm voor weinig voor je in.Op woensdag 22 november 2000 13:59 schreef Baltar het volgende:
Bastie:
Het lijkt me sterk dat jij hem gisteren hebt gezien bij de videotheek. Dit moet de videoversie geweest zijn. Ik was gisteren bij de Makro en daar vertelden ze dat de DVD pas op 22 november wordt aangeleverd om te voorkomen dat hij eerder wordt verkocht.
Heb even gebeld, guess what?!! net de laatste verkocht voor inderdaad 5 tientjes !!
Wist niet of het de 2DVD was en of ze er nog binnen krijgen..
Wist niet of het de 2DVD was en of ze er nog binnen krijgen..
videofilM
-Gladiator
25.- (29.38 incl.)
Op DVD
55.- (64.63 incl)
bron: makro.nl
enne ... wat ook errug leuk is:
cabaret cd-box
Box met 10 dubbel cd‘s met toppers uit het Nederlandse cabaret. Per box
185.- (217.38 incl.)
-Gladiator
25.- (29.38 incl.)
Op DVD
55.- (64.63 incl)
bron: makro.nl
enne ... wat ook errug leuk is:
cabaret cd-box
Box met 10 dubbel cd‘s met toppers uit het Nederlandse cabaret. Per box
185.- (217.38 incl.)
DTS = Digital Theatre System.
DVD's met DTS bevatten een niet-gecomprimeerd volledig gescheiden digitaal 5.1 kanaals geluidsspoor.
Dolby Digital 5.1 is ook een volledig gescheiden digitaal 5.1 kanaals geluidsspoor wat echter wel gecomprimeerd is.
In theorie klinkt DTS dus beter dan Dolby Digital 5.1.
Gladiotor is de eerste regio 2 DVD met zo'n DTS geluidstrack (die dus door het feit dat hij niet gecomprimeerd is veel meer ruimte in beslag neemt).
Ik heb hem gisteren gekeken en het geluid van Gladiator met DTS is inderdaad geweldig. Naast Gladiator heb ik ook een DTS versie van Jaws maar die is later geremastered. Mijn overige DVD's zijn bijna allemaal DD 5.1 en dat klinkt ook geweldig. Ik lees ook vaak in bladen dat er veel mensen zijn die het veschil niet horen tussen DTS en DD 5.1.
Graag reacties of tips van mensen die het verschil wel horen en waar je op moet letten.
DVD's met DTS bevatten een niet-gecomprimeerd volledig gescheiden digitaal 5.1 kanaals geluidsspoor.
Dolby Digital 5.1 is ook een volledig gescheiden digitaal 5.1 kanaals geluidsspoor wat echter wel gecomprimeerd is.
In theorie klinkt DTS dus beter dan Dolby Digital 5.1.
Gladiotor is de eerste regio 2 DVD met zo'n DTS geluidstrack (die dus door het feit dat hij niet gecomprimeerd is veel meer ruimte in beslag neemt).
Ik heb hem gisteren gekeken en het geluid van Gladiator met DTS is inderdaad geweldig. Naast Gladiator heb ik ook een DTS versie van Jaws maar die is later geremastered. Mijn overige DVD's zijn bijna allemaal DD 5.1 en dat klinkt ook geweldig. Ik lees ook vaak in bladen dat er veel mensen zijn die het veschil niet horen tussen DTS en DD 5.1.
Graag reacties of tips van mensen die het verschil wel horen en waar je op moet letten.
Heb je voor DTS nog speciale apparatuur nodig??
Of kan je dat gewoon afspelen met een DD5.1 set ??
Hoe zit het eigenlijk met 7.1 ? Gaat dat uiteindelijk 5.1 vervangen ?
GRtZ
Koffie
Of kan je dat gewoon afspelen met een DD5.1 set ??
Hoe zit het eigenlijk met 7.1 ? Gaat dat uiteindelijk 5.1 vervangen ?
GRtZ
Koffie
De versterker moet wel een DTS decoder hebben. De meeste Home Theatre versterkers van tegenwoordig ondersteunen beide systemen. Echter de Dolby Digital desktop speakersets(2200,2500 en 3500 DDT) ondersteunen geen DTS.
Dolby Digital 7.1 zal in de toekomst waarschijnlijk wel 5.1 gaan vervangen. Het is ontwikkeld door de THX firma van George Lucas. THX is een soort standaard die ervoor zorgt dat het bioscoop geluid zo precies mogelijk wordt omgezet naar huiskamerformaat (ivm de verschillende akoestiek).
Er zijn op dit moment nog maar relatief weinig mensen die in het bezit zijn van een 5.1 set, laat staan een 7.1 set. Eigenlijk is 7.1 niet de goede benaming. Tov van 5.1 worden er namelijk 2 speakers achter de luisterpositie toegevoegd waar wel hetzelfde signaal uitkomt. In mijn ogen is 6.1 een betere benaming. Er zijn op dit moment al een paar versterkers op de markt die het ondersteunen en daar wordt inderdaad ook gesproken over 6.1. Het is dus in dat opzicht een beetje hetzelfde als het vroegere Dolby Prologic waarbij de surroundspeakers ook hetzelfde signaal weergaven (zonder natuurlijk de 3 extra speakers die je bij DD 7.1 wel hebt).
Ik vraag me echter af wat je er aan hebt indien er nog geen DVD's zijn die het ondersteunen. Verder in de toekomst verwacht ik overigens ook dat er nog 9.1 aan gaat komen. Er komt dan een speaker aan het plafond bij en één op de vloer (onder je salontafel). Dan wordt het pas echt 3-D geluidsweergave. Nu is het eigenlijk nog steeds een plat horizontaal vlak in je huiskamer.
Dolby Digital 7.1 zal in de toekomst waarschijnlijk wel 5.1 gaan vervangen. Het is ontwikkeld door de THX firma van George Lucas. THX is een soort standaard die ervoor zorgt dat het bioscoop geluid zo precies mogelijk wordt omgezet naar huiskamerformaat (ivm de verschillende akoestiek).
Er zijn op dit moment nog maar relatief weinig mensen die in het bezit zijn van een 5.1 set, laat staan een 7.1 set. Eigenlijk is 7.1 niet de goede benaming. Tov van 5.1 worden er namelijk 2 speakers achter de luisterpositie toegevoegd waar wel hetzelfde signaal uitkomt. In mijn ogen is 6.1 een betere benaming. Er zijn op dit moment al een paar versterkers op de markt die het ondersteunen en daar wordt inderdaad ook gesproken over 6.1. Het is dus in dat opzicht een beetje hetzelfde als het vroegere Dolby Prologic waarbij de surroundspeakers ook hetzelfde signaal weergaven (zonder natuurlijk de 3 extra speakers die je bij DD 7.1 wel hebt).
Ik vraag me echter af wat je er aan hebt indien er nog geen DVD's zijn die het ondersteunen. Verder in de toekomst verwacht ik overigens ook dat er nog 9.1 aan gaat komen. Er komt dan een speaker aan het plafond bij en één op de vloer (onder je salontafel). Dan wordt het pas echt 3-D geluidsweergave. Nu is het eigenlijk nog steeds een plat horizontaal vlak in je huiskamer.
Verwijderd
THX is zeker niet speciaal voor thuis ontworpen, maar juist voor de bioscoop. Er zit nl. extra veel hoog in het signaal wat er voor thuis weer via re-equalization of THX speakers uitgefilterd moet worden
Dus dat betekent dat een schijfje naast DTS ook nog gewoon DD5.1 moet bezitten??
Is zo knullig lijkt me dat je dus een film het bt met volledige DTS en dat je dus finn met 2 speaker stereo zit te kijken als je geen DTS aankan
Heb laatst nog een hele leuke encoder gezien die het allemaal zo'n beetje aankon DTS,THX/EX enzo ...
Ook leuk prijsje... ƒ5000 ofzo (ach .. hij past toch niet in m'n schoen
)
ThX voor uitleg ....
Is zo knullig lijkt me dat je dus een film het bt met volledige DTS en dat je dus finn met 2 speaker stereo zit te kijken als je geen DTS aankan
Heb laatst nog een hele leuke encoder gezien die het allemaal zo'n beetje aankon DTS,THX/EX enzo ...
Ook leuk prijsje... ƒ5000 ofzo (ach .. hij past toch niet in m'n schoen
ThX voor uitleg ....
Jochie: je hebt inderdaad gelijk. THX is een geluidsstandaard die oorspronkelijk voor de bioscoop is ontwikkeld en waarvoor nu ook een standaard is ontwikkeld voor home theatre systemen.
Koffie:
Nee DTS en DD zijn 2 verschillende systemen waarbij DTS in theorie beter klinkt. De meeste DTS dvd's bevatten vaak ook een DD5.1 geluidsspoor.
Het is eigenlijk helemaal geen probleem aangezien bij alle versterkers en DVD-spelers beide systemen ondersteuen. Daarom is het nu zo mooi dat er eindelijk een regio 2 DVD (Gladiator) uit is die DTS ondersteund.
Wat betreft THX. THX (voor home theatre) is dus geen aparte geluidscodering zoals Dolby Digital en DTS. Het zorgt er in de huiskamer alleen voor dat er ook rekening wordt gehouden met de akoestiek van een huiskamer.
THX gecertificeerde DVD-spelers en versterkers zijn nog steeds behoorlijk aan de prijs (vanaf fl 2500,-).
Nee DTS en DD zijn 2 verschillende systemen waarbij DTS in theorie beter klinkt. De meeste DTS dvd's bevatten vaak ook een DD5.1 geluidsspoor.
Het is eigenlijk helemaal geen probleem aangezien bij alle versterkers en DVD-spelers beide systemen ondersteuen. Daarom is het nu zo mooi dat er eindelijk een regio 2 DVD (Gladiator) uit is die DTS ondersteund.
Wat betreft THX. THX (voor home theatre) is dus geen aparte geluidscodering zoals Dolby Digital en DTS. Het zorgt er in de huiskamer alleen voor dat er ook rekening wordt gehouden met de akoestiek van een huiskamer.
THX gecertificeerde DVD-spelers en versterkers zijn nog steeds behoorlijk aan de prijs (vanaf fl 2500,-).
Verwijderd
de nieuwe onkyo 787 thx heeft ook alle decoders aan boord. ook THX - EX. dat alles voor zo'n 2750,-.
Verwijderd
Baltar:
Als je een thx certified versterker hebt, dan voldoet ie aan de normen van THX. Thx voor de huiskamer houdt in dat er een re-equalization over heen gaat wat o.a. de hoge tonen dempt. als je THX speakers voor de woonkamer hebt, dan geven die speakers uit zichzelf het hoog al wat minder weer. vandaar dat de speaker zelf minder geschikt zijn voor gewone muziek cd's. met deze speakers heb je dan dus geen re-eq nodig.
THX bestaat dus uit twee dingen. ten eerste is het een keurmerk (100 watt continu per kanaal) en ten tweede is het een schakeling die toegepast wordt in je versterker
Als je een thx certified versterker hebt, dan voldoet ie aan de normen van THX. Thx voor de huiskamer houdt in dat er een re-equalization over heen gaat wat o.a. de hoge tonen dempt. als je THX speakers voor de woonkamer hebt, dan geven die speakers uit zichzelf het hoog al wat minder weer. vandaar dat de speaker zelf minder geschikt zijn voor gewone muziek cd's. met deze speakers heb je dan dus geen re-eq nodig.
THX bestaat dus uit twee dingen. ten eerste is het een keurmerk (100 watt continu per kanaal) en ten tweede is het een schakeling die toegepast wordt in je versterker
Jochie:
Jij weet er veel meer van dan ik dat merk ik wel. 2 vragen aan jou:
1. Hoor jij het verschil tussen DTS en DD5.1
2. Is de meerprijs van een THX-certified systeem ook duidelijk te horen.
Jij weet er veel meer van dan ik dat merk ik wel. 2 vragen aan jou:
1. Hoor jij het verschil tussen DTS en DD5.1
THX is een certificaat wat een fabrikant op zijn versterker mag plakken als hun apparaat aan bepaalde eisen voldoet en ook een bedrag dokt. Als je een thx apparaat koopt, weet je in ieder geval zeker dat het geen slecht apparaat is.Op vrijdag 24 november 2000 14:34 schreef Baltar het volgende:
Echter de thx-certificering is niet zaligmakend. Er zijn zelfs versterkers waarvoor de fabrikant juist geen thx certificerig voor heeft aangevraagd: Zoals hiervoor al werd opgemerkt wordt er redelijk wat aan het geleuid "ge-equalizered". Die fabrikanten willen dat niet met hun dure (vaak zijn dat versterkers fl5000+ )klasse-versterker.
Verwijderd
qua versterker:
als je een VHS thx band hebt zoals start wars, dan hoor je een groot verschil tussen thx en dolby prologic. daarom heb ik destijds ook een thx versterker gekocht. Nu met dvd's een DD valt dat verschil een beetje weg. verschil tussen DD en DTS heb ik nog niet echt ondervonden. De enige DTS dvd die ik heb is van de Gladiator. Verder voldoet een THX versterker aan een bepaalde norm en heb je dus al "standaar een dijk van een versterker"
qua speakers zou ik geen THX speakers nemen omdat dezen minder geschikt zijn voor bv muziek.
conclusie: met gewone speakers maakt het met de tegenwoordige digitale technieken niet zoveel meer uit, maar als je toch een dure versterker koopt, dan krijg je het er al zo'n beetje bij. Ook heb je nu iets van thx-ex, maar dat is bij mijn weten op geen enkele dvd te koop.
als je een VHS thx band hebt zoals start wars, dan hoor je een groot verschil tussen thx en dolby prologic. daarom heb ik destijds ook een thx versterker gekocht. Nu met dvd's een DD valt dat verschil een beetje weg. verschil tussen DD en DTS heb ik nog niet echt ondervonden. De enige DTS dvd die ik heb is van de Gladiator. Verder voldoet een THX versterker aan een bepaalde norm en heb je dus al "standaar een dijk van een versterker"
qua speakers zou ik geen THX speakers nemen omdat dezen minder geschikt zijn voor bv muziek.
conclusie: met gewone speakers maakt het met de tegenwoordige digitale technieken niet zoveel meer uit, maar als je toch een dure versterker koopt, dan krijg je het er al zo'n beetje bij. Ook heb je nu iets van thx-ex, maar dat is bij mijn weten op geen enkele dvd te koop.
Verwijderd
Lampje:
je haalt twee dingen door elkaar.
JE hebt de THX certificering en de THX schakeling. fabrikanten kunnen er voor kiezen om de certificering niet te nemen maar de schakeling wel.
En we hebben het over home cinema versterkers en ik ken geen enkele fabrikant +5000 waarvan hun beste homo cinema versterker niet thx cert. is.
Voor home cinema heb je zoiezo een hoop schakelingen waar je niet buiten kan.
En om een echte THX film te draaien moet je re-equalizen als je op echte HIFI speakers draait(dus niet op THX speakers die alleen voor THX films bestemd zijn)
je haalt twee dingen door elkaar.
JE hebt de THX certificering en de THX schakeling. fabrikanten kunnen er voor kiezen om de certificering niet te nemen maar de schakeling wel.
En we hebben het over home cinema versterkers en ik ken geen enkele fabrikant +5000 waarvan hun beste homo cinema versterker niet thx cert. is.
Voor home cinema heb je zoiezo een hoop schakelingen waar je niet buiten kan.
En om een echte THX film te draaien moet je re-equalizen als je op echte HIFI speakers draait(dus niet op THX speakers die alleen voor THX films bestemd zijn)
Hmm, dat bedoelde ik ook. Maar nu ik mijn eigen verhaaltje teruglees, is dat er inderdaad niet echt uit op te maken.Op vrijdag 24 november 2000 14:49 schreef jochie het volgende:
fabrikanten kunnen er voor kiezen om de certificering niet te nemen maar de schakeling wel.
Ik bedoelde dus eigenlijk te zeggen: Je hebt hele goeie, dure dolby digital/dts versterkers zonder thx certificering. Dat betekend niet dat deze dus niet goed zijn, maar dat de fabrikant ervoor heeft gekozen niet zo'n certificering te nemen.
Een tijdje terug heb ik dat in een review gelezen van een versterker, ik zal ff kijken of ik die weer kan vinden.
gevonden:
http://www.homecinemachoice.com/testbench/index.html
Lees maar eens wat reviews van de duurdere yamaha's. Als ik me niet vergis staat het daarbij
Pagina: 1