Van XP terug naar 2K ..?

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Hoi hoi, ik heb zo'n enorme hekel gekregen aan XP.. Het systeem onthoud mijn folder settings niet, en ik heb hier ook de search al voor gebruikt, en natuurlijk 20 topics doorgelezen maar de antwoorden die gegeven worden blijken niet voldoende, zelfs microsoft weet nu geen optie meer..

Nu weet ik dat 2K met de laatste servicepacks een vrij volwassen systeem is, en ook game-technisch tegenwoordig echt wel mee kan spelen.. Nu wil ik graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met XP terug naar 2K en die ook bij 2K zijn gebleven..

Mijn configuratie is o.a.:
Asus P4S8X met P4 2,53Ghz
Ati radeon 9500 @ 9700 pro
Hauppage WinTV PRV350

Dus qua spannends heb ik eigenlijk alleen die TV kaart, weet iemand of die beter in 2K draait als XP?

Kortom, eigenlijk 2 vraagjes waar ik tot nu toe geen antwoord voor heb kunnen vinden:
- Tv kaart WinTV PVR 350, XP of 2K?
- Als je van XP naar 2K bent gegaan, ben je daar blij om?

Verwijderd

Lijkt me niet dat die TV kaart beter presteert onder win2k.. zeker niet als die drivers geintegreerd zijn in windows.

Uit mijn ervaringen met XP en 2k blijkt dat XP net zo stabiel is als 2k.. nu praat ik over het hele netwerkgebeuren en performance van de PC zelf.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ach, zolang m'n pc het trekt blijf ik bij XP. Vroegah was ik echt vervent win2k-fan maar nu dat m'n pc wat sneller is zie ik geen enkele reden om terug te switchen.. Op m'n oudere laptoppie nog steeds win2k en bevalt toch minder; maar goed, dat is mijn mening en deze discussie is volgens mij ook al veel vaker gehouden!!

Wees consequent, maar niet altijd

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

TV Kaart:
Wat je even zou kunnen doen is kijken of die kaarten worden ondersteund door Microsoft door op hun website te kijken en door te kijken op de bedrijven van die kaarten of die misschien drivers er voor hebben. En of de bijbehorende programma's natuurlijk werken onder windows 2000
Xp-->2K
Ik ben gewoon slim geweest en nooit aan XP begonnen.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39
Ik ben zelf na een half jaar xp naar 2K gegaan, heerlijk. die my first sony interface waar je helemaal niets mag begon mij tegen te staan.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-09 14:59
Teddy schreef op 24 april 2003 @ 13:50:
Ik ben zelf na een half jaar xp naar 2K gegaan, heerlijk. die my first sony interface waar je helemaal niets mag begon mij tegen te staan.
beetje achterlijke reden teddy!!! want die "first sony" interface kun je uitzetten!!! en dan is het precies t zelfde als 2K!!

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Er zijn helaas nu al kaarten (bijv. die tv kaart) die begint te zeveren dat hij niet WHQL is.., het programma om tv mee te kijken heet ook wintv2000.exe...

Iemand nog problemen met 2K en games?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
gvdh81 schreef op 24 April 2003 @ 14:09:
Iemand nog problemen met 2K en games?
Sommige oude games wel ja zoals C&C (de oude dus) maar die draaien dacht ik ook niet op XP. Verder werken alle nieuwe spellen gewoon lekker. Om nog enkele oude spellen te laten werken kun je zo'n soort van compatiblity patch downloaden. Ik geloof dat dat op XP standaard zit.

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Hmm kijk dat opent dus weer perspectieven, in hoeverre moet ik dat WHQL verhaal gaan geloven?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WHQL betekent alleen dat die drivers certified zijn, alleen het certificeren van een driver door een fabrikant kost tijd/geld.
Niet iedere driver-bakker heeft daar voor gekozen, maar zolang de driver zelf WDM compatible is hoeft dat geen probleem op te leveren.
(sterker nog: als je alleen whql drivers zou slikken zou de helft van de drivers al afvallen bij de gemiddelde PC-hardware met wat minder mainstream spul).

Daarnaast is een whql driver soms ook b0rken (Nvidia met 3d screensaver anyone? )

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 24-04-2003 16:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik ben na enkele pogingen om over te gaan naar Windows XP elke keer weer terug naar Windows 2000 Professional gegaan.

Helaas moet ik hier op mijn stage met Windows XP werken, alhoewel het op deze pc re-de-lijk werkt.
Ik weet niet wat het is, het voelt niet lekker aan. Af en toe wordt hij gewoon rete traag wat bij Windows 2000 niet gebeurt. Er is niets bijzonders aan mij computer. AMD 1333 mhz
512 MB DDR Ram
40 GB 7200rpm
GF 2 mx400

Ik heb nog geen enkele keer een hogere uptime gehaald dan 5 dagen en dat hij nog loopt als een zonnetje.
Dezelfde applicaties en handelingen onder Windows 2000 draait hij nog wel na 5 dagen nog snel.

Ook op een aantal andere computers heb ik het geprobeerd, ik kan er gewoon niet tegen :+
Misschien Windows XP met SP 1a?

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
mjah ik heb het gevoel ook dat ik bij 2k hogere uptimes ga halen :D

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 20:36

scorpionv

This space for rent

Net of XP zo brak is :? Ik heb hier op m'n servertje toch al een uptime van 65+ dagen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

XP zuigt echt gigantisch, ja voor de gewone mensen waarbij ik wel eens een computer opnieuw moet installeren/bouwen dan adviseer ik die troep wel, omdat ze simpelweg minder snel configuraties kunnen wijzigen, en het inloggen VOOR NOOBS makkelijker is en veel 'beter' aldus de noobs. JAJAJJA je kan Windows XP helemaal naar je hand terug draaien zodat het er weer een beetje als 2K uit gaat zien, maar waar neem je dan XP voor???? Al die extra troep ? dat zal het toch niet zijn. Betere support voor spellen?? Ik heb nergens last van in 2K en kan gewoon alles spelen. Ik zou 1 reden zien om voor XP te kiezen, en dat is de aanzienlijk lagere opstart tijd. Tis in no-time opgestart (de eerste 3 maanden). Ik moet helaas ook regelmatig met XP werken, maar thuis draai ik lekker het oude vertrouwde W2K. Verder wordt ik ook schijt van het idee dat standaard XP 16 poorten opend naar microsoft. Check voor de gein je firewall log eens als je de Windows xp mediaplayer opend (helemaal bizar) en dat domme activeren wordt je ook schijt van, ik bedoel ik wil helemaal niet activeren, ik koop dat spul ik installeer het, verder mogen ze over internet nergens rond neuzen in mijn systeem, als ze licensies willen controleren komen ze maar langs!!!!! XP is regelrechte schending van de privacy (vind ik), ja je kan het allemaal beveiligen, maar dan moet je naast XP ook vuurmuren gaan installeren bij mensen thuis gekkewerk.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

bij mij wilde de tv kaart (zie sig) juist niet werken onder winxp.. dus toen teruggegaan naar win2k.. en daar heb ik echt geen spijt van..
Zoveel bull shit in XP.. krijg er hoofdpijn van... geef mij maar het "kale" win2k systeem.. ben ik blij mee.. en neeee mijn ervaring is niet dat XP sneller is met spellen dan w2k.. dussum./.. zie ook XP zoveel sneller dan 2000? 3DMark 2001 verschil

Verwijderd

Om over Windows XP in een bedrijfsnetwerk maar niet te spreken!

Jah, als je met diverse policy's gaat werken kan je er nog iets van maken, maar ik zou er niet aan moeten denken dat iedereen 25 spelletjes standaard kan doen, msn heel de dag door (en ook na SP1 installeren krijg je hem NIET weg, net als media player) en nog een aantal dingen dat je zegt: WTF? dat hoort niet in een bedrijfsnetwerk thuis!

Maar als je weer niets aan policy's doet is het HELEMAAL KUT in een Windows 2000 netwerk. Je moet erg aan je 2000 server instellen om het allemaal goed te krijgen. (Patch voor offline bestanden enz, rechten kwestie roaming profiles, ik kan er zat noemen).

Erg veel problemen gehad met Windows XP in een Windows 2000 netwerk.

Mijn mening nog steeds Windows 2000 Professional rulez :D

Owja scorpionv, wat doet jouw server (Windows XP als server? :/)? Alleen internet delen? of internet, speel je games en rip je dvd's er ook allemaal op?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 17:17 ]

Verwijderd

Teddy schreef op 24 April 2003 @ 13:50:
Ehm ik wil het mischien wel snappen maar ehm wat the * bedoel je met WAAR JE HELEMAAL NIETS MAG???????????????????????

Mijn mening: XP is beter dan 2k!!!!
Geloof mij ik was 2k fan maar ehm ja XP is gewoon BETER!!!!
Uiteraard wel PRO!!!! Want HOME kan je niet vergelijken met 2k pro!

PS:
In dit topic XP zoveel sneller dan 2000? 3DMark 2001 verschil komt ook uit dat XP gewoon beter is!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 17:36 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 17:32:
[...]

Ehm ik wil het mischien wel snappen maar ehm wat the * bedoel je met WAAR JE HELEMAAL NIETS MAG???????????????????????

Mijn mening: XP is beter dan 2k!!!!
Geloof mij ik was 2k fan maar ehm ja XP is gewoon BETER!!!!
Uiteraard wel PRO!!!! Want HOME kan je niet vergelijken met 2k pro!

PS:
In dit topic XP zoveel sneller dan 2000? 3DMark 2001 verschil komt ook uit dat XP gewoon beter is!
ook weer heerlijk gefundeerde uitspraak.. wat is er precies beter dan volgens jou? de desktop? De vele wizards die er standaard inzitten.. wat dan precies?

Verwijderd

Laat jij dan weten wat je niet beter vind?
Want in je bovenstaande post zie ik iets wat neerkomt op al die bullshit blabla
Maar eh dat is natuurlijk ook niet een heerlijk gefundeerde uitspraak he?!

Onderstaand is een FEIT!!!

Wat is er beter in XP:
A- Technology is beter ontwikkeld...
B- Handige wizards (Vooral voor niet al te technische mensen veel beter)
C- Systeem herstel
D- System file protection (Beter)
E- Driver roleback
F: Compatibiliteits modus
G- Beter ondersteuning draadloze netwerken...

Moet je nog (veel) meer???
Zoja laat je eerst maar eens weten wat er dan beter is aan 2k!

Ps: Waarheid kan soms (heel) hard zijn...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 17:52 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 17:44:

C- Systeem herstel
E- Driver roleback
F- Beter ondersteuning draadloze netwerken...

heb ik al gezegd...2k ondersteund mijn tv kaart wel...ff wat commentaar op de dingen die je boven stelt:
A> ooh ja? Wat is technology precies in jou ogen? de kernel? Die heeft alleen een ander versie nummer gekregen (van 5.0 naar 5.1).. niet echt veel verandert...
B>och ja.. ik hou niet zo van wizards vandaar... al dat gedoe.. dat terwijl je het zelf meestal wel kan vinden op de logische plekken..
C>eeuh .. ik gebruik gewoon wat image software.. dat werkt pas goed.. :)
D>Who cares? Voor n00bs misschien interessant (dat die weer niet zijn swapfile wegdondert of zo?.. kom op zeg..)
E>Is dat werkelijk zoveel beter? Zou ik eens nog een keer naar kunnen kijken...
F>Hoezo? was dat voor onzin? Ligt toch eerder aan de drivers die zijn geschreven voor WLAN kaartje lijkt me...

Op een gegeven wordt het ook een kwestie van smaak.. dat moet ik toegeven... maar dat de een pertinent "beter" zou zijn dan de ander...

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 16:48

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 16:25:
XP zuigt echt gigantisch, ja voor de gewone mensen waarbij ik wel eens een computer opnieuw moet installeren/bouwen dan adviseer ik die troep wel, omdat ze simpelweg minder snel configuraties kunnen wijzigen, en het inloggen VOOR NOOBS makkelijker is en veel 'beter' aldus de noobs. JAJAJJA je kan Windows XP helemaal naar je hand terug draaien zodat het er weer een beetje als 2K uit gaat zien, maar waar neem je dan XP voor???? Al die extra troep ? dat zal het toch niet zijn. Betere support voor spellen?? Ik heb nergens last van in 2K en kan gewoon alles spelen. Ik zou 1 reden zien om voor XP te kiezen, en dat is de aanzienlijk lagere opstart tijd. Tis in no-time opgestart (de eerste 3 maanden). Ik moet helaas ook regelmatig met XP werken, maar thuis draai ik lekker het oude vertrouwde W2K. Verder wordt ik ook schijt van het idee dat standaard XP 16 poorten opend naar microsoft. Check voor de gein je firewall log eens als je de Windows xp mediaplayer opend (helemaal bizar) en dat domme activeren wordt je ook schijt van, ik bedoel ik wil helemaal niet activeren, ik koop dat spul ik installeer het, verder mogen ze over internet nergens rond neuzen in mijn systeem, als ze licensies willen controleren komen ze maar langs!!!!! XP is regelrechte schending van de privacy (vind ik), ja je kan het allemaal beveiligen, maar dan moet je naast XP ook vuurmuren gaan installeren bij mensen thuis gekkewerk.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 24-04-2003 17:55 ]

Verwijderd

AAN:
henkleerssen
Are you for real?

Slechte fabrikant van je TV kaart dan he!
Waarom dacht je dat ie vrij goedkoop was????

By the way ik zie nog steeds niet waarom 2k nu beter is behalve dat je fabrikant je in de kou zet voor je drivertje van dat (goedkopere) tv kaartje!

:Z lekker verder ofzow...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 17:57 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 17:53:
Slechte fabrikant van je TV kaart dan he!
Waarom dacht je dat ie vrij goedkoop was????

By the way ik zie nog steeds niet waarom 2k nu beter is behalve dat je fabrikant je in de kou zet voor je drivertje voor dat (goedkopere) tv kaartje!
vrij goedkoop? Hoe bedoel je? Maar ondertussen dwalen we een beetje af.. de topic poster leert hier niet zoveel van (van dit geflame bijna)... als jij het beter vindt dat de bestanden zijn beveiligd en je meer met wizards kan werken... so be it.. topic poster moet zelf maar kiezen... nuff said..

• Metro2002
  • Laatst online: 03-09 16:48

Metro2002

Memento mori

ik haal trouwens op mijn werk en thuis rustig uptimes van een maand (thuis dmv standby modus snachts) en die pc's worden echt HEEL erg intensief gebruikt. thuis: games, dvd rippen, internet etc en op werk: de hele office shit , seti, internet etc.
2k rulez 4 ever _/-\o_

Verwijderd

henkleerssen schreef op 24 April 2003 @ 17:57:
[...]

vrij goedkoop? Hoe bedoel je? Maar ondertussen dwalen we een beetje af.. de topic poster leert hier niet zoveel van (van dit geflame bijna)... als jij het beter vindt dat de bestanden zijn beveiligd en je meer met wizards kan werken... so be it.. topic poster moet zelf maar kiezen... nuff said..
Tja kan best dat je afdwaald maar eh als je begint moet je het eigenlijk wel afmaken! Ben je klem geluld???

Verwijderd

Svenny2002:
Ik wil graag (veel) meer weten :)

Ik meen dat Microsoft zelf ooit heeft gezegd (jaaaa toen was Windows XP al uit...) dat Windows 2000 het beste product is wat ze hebben gemaakt.

Ondersteuning voor nieuwe hardware is veel beter (logisch, meer drivers) maar ooit met een oudere bak met Windows XP gewerkt? De ondersteuning van Windows 2000 ten opzichte van Windows XP is bij oudere hardware vele malen beter. Ook al heb je in het oude gebakkie 256 mb ram.

Microsoft heeft in mijn ogen de stabiliteit van Windows 2000 en de functionaliteit van Windows 9X in 1 OS samen te voegen. Voor de Windows 9X serie een goede verbetering. Voor de Windows 2000 (Netwerk gericht, bedrijfsgericht) is dit in mijn ogen een achteruitgang.

Er zit gewoon TEVEEL troep in.
Owja, zelf weinig met home te maken gehad (gelukkig?) Alleen ik denk dat als je dit gebruikt voor Internet alleen dat het wel goed genoeg is.
Ga je meer geavanceerder dan moet je inderdaad bij Windows XP zijn.
Toch houd ik het bij Windows 2000 (omdat ik alleen in domeinen werk, waarbij Windows 2000 gewoon een stuk stabieler is)

Ik ga wel binnenkort een test omgeving creeren met Windows 2003 Server en Windows XP Professional.
Over de uitslag hierover ben ik heeeeel erg benieuwd!!!
Iemand al ervaringen?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
2k is beter, omdat:

- Geen overbodige kleurtjes in je interface, kan je uitzetten ja, maar idd, waarom dan XP installeren :?
- Geen overbodige wizards, een beetje tweaker kan zelf z'n weg wel vinden lijkt me.
- WMP6.4, alles daarboven is bagger (maar das weer een discussie op zich)
- XP heeft een leuke functie die DMA uitschakelt bij 3 leesfouten, maw op mijn oude KT133 chipset, betekende dat veeeel zoekwerk naar die fout, omdat mijn pc plots zo traag als een slak was geworden. En daarna moest ik ongeveer elke week weer DMA inchakelen. Win2k heeft dit niet, werkt gewoon door zonder zogenaamd slimme acties.
- Verder heeft XP gewoon een aantal overbodige functies, zoals systray verbergen enzo, betekent gewoon dat je veel meer moet tweaken om XP te krijgen zoals jij wil (zoals win2k is). Dan kan je beter gewoon 2k installeren.
- Een ander, vrij specifiek, nadeel van XP is dat het, in een poging om 56k modems de deur te werken, slechts drivers bevat voor 12(!!!) modems. Was nog heel gekloot dus om de modem op m'n ma d'r pc aan de praat te krijgen.

Ik heb een maandje winXP gedraait, maar daarna gauw weer win2k erop geinstalleerd. Ik mis er eigenlijk niets op. Games draaien perfect en ik ben heel wat minder gefrustreerd :+

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon op 24-04-2003 18:09 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

mijn hauppage word perfect ondersteunt XP

En je probleem dat hij zijn map instelling niet onthoud
dan moet je eerst alle map venster sluiten, en het bij een doen
dan lukt het wel

Verwijderd

het dunkt me dat vele argumenten, veel te persoonlijk gebonden zijn.
ik heb mijn xp ook getweaked zodat hij op 2k lijkt. maar het stoort me totaal niet
3keer klikken en het is zo ver. dat zijn voor mijn geen argumenten waarom 2k beter is dan XP

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

geef mij ook maar XP, en zelfs beta longhorn vind ik prima om mee te werken, 2k is het weer net niet, let wel ik heb het nu over workstation bakken he en niet als serv, daar is in de windows omgeving maar 1 winnaar, 2k :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik vind XP ook zwaar zuigen. Hij komt met de kleinste dingen al met een wizzard of een hulpvenster enz enz enz. Bv, je stopt cd in cd-rom, je gaat met muiscursor op een plaatje, je wil een simpel protocolletje installeren, alleen maar wizzards wizzards of hulpvensters. Zo knetters irritant vind ik dat. Ik weet dat je dit allemaal kan uitzetten, maar ik vind het zinloos om een 5 uur lang alle wizzards uit te zetten zodat het een beetje te gebruiken is, geef mij maar 2000, voor mij absolute topper.

Games doen het over het algemeen altijd wel onder 2000. Net zoveel als onder XP. Tis en blijft NT

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 18:13:
het dunkt me dat vele argumenten, veel te persoonlijk gebonden zijn.
ik heb mijn xp ook getweaked zodat hij op 2k lijkt. maar het stoort me totaal niet
3keer klikken en het is zo ver. dat zijn voor mijn geen argumenten waarom 2k beter is dan XP
Precies, eindelijk iemand die het snapt!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39
Moet ik nu nog echt gaan uitleggen waarom die mfs interface mij tegen staat? volgens mij doen anderen dat wel. De TS vroeg om meningen dus die krijgt hij van mij, van een heleboel anderen een semi-flamewar. :O

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 09:41

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

in dat halve jaar had je toch moeten kunnen vinden dat dat uit te zetten is. (alhoewel silver-style nog wel netjes is, of andere themes)
sorry maar dit soort verkapte flames zijn nutteloos.
XP draait voor mij even lekker(zo niet beter) dan 2k, beide jaren gebruikt nu (Vroege xp versies ;) )
XP is qua gamen voor mij beter in ieder geval, en ik vind hem ook gewoon lekkerder werken.

ps. hoezo mag je niks, probeer eens als admin in te loggen ipv restricted user :D
Moet ik nu nog echt gaan uitleggen waarom die mfs interface mij tegen staat? volgens mij doen anderen dat wel. De TS vroeg om meningen dus die krijgt hij van mij, van een heleboel anderen een semi-flamewar. :O
mijn xp interface is exact hetzelfde als in win2k, need i say more.

[ Voor 32% gewijzigd door Max|Burn op 24-04-2003 20:20 ]

ma ma ma ma ma macron one

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
IMO is een OS net zo goed als je het zelf insteld. Ik negeer al die wizards in XP (netwerkwizard is de meeste erge van allemaal :r ik heb me een partij gevloekt op dat ding), stel het gewoon handmatig in. System File Protection is inderdaad voor de zgn n00bs die pagefile.sys of hyberfil.sys gaan deleten.

XP is gewoon 2k met kleurtje en nieuwelingen protectie. Mijn XP (ik installeer altijd xp of 2k afhankelijk van welke cd het dichtst bij ligt :P) heb ik binnen welgeteld 1 minuut op 2k zitten.

View -> folder options, wat aan en uitvinken (met name hidden en system files weghalen en de extensies)

Classic look aan op desktop en start menu.

En tadaa daar hebben we 2k, in mijn account tenminste. Ikzelf vind 2k inderdaad prettiger, maar XP boot sneller, en ik zit met het fenomeen moeder.... en dan is een textlogin vervelend, want ze hebben naar drie keer nog niet door wat de login is en dat ze geen password moeten invoeren.

Verder tover ik mijn XP gewoon om in 2k. En als mn ma wil gebruiken, heeft zijn gewoon het n00b-friendly, kleurige XP plaatje. En DAT is voor mij nou net de doorslag om XP te installeren.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

volgens mij is svenny2002 een beetje boos
maar dat hoeft niet zolang hij maar lekker achter zijn xp'tje kan blijven werken doe wij het zelfde met ns 2k'tje :Z :z

edit:snooze moet ook eens op pagina twee kijken 8)7

edit: snooze is ook na drie kilo valium maar weer overgestapt op 2k :P

[ Voor 34% gewijzigd door snooze op 24-04-2003 20:39 . Reden: ik moet beter/meer lezen ]

weet iemand nog een leuke signature?

• Wok
  • Laatst online: 22:25

Wok

Dakloos...

Na anderhalf jaar Win 2K Pro te hebben gedraaid (zonder herinstall ;) ) ben ik begin dit jaar overgestapt op XP. De drang naar iets nieuw(er)s blijf je houden ;). Ik vind het prima allemaal.

Redenen waarom ik XP boven 2K verkies:
- Betere driverondersteuning: al mijn hardware werd in een keer herkend. Slechts voor mijn videokaart (Radeon 9000 Pro) moest ik zelf een driver installeren.
- Sneller opstarten: niet dat dit nou doorslaggevend is, maar het scheelt enorm vergeleken met 2K (bij mij dan).

Redenen waarom ik 2K boven XP verkies:
- Simpele, strakke, zakelijke interface: geen franjes en teletubbie-kleurtjes. Is bij XP uit te schakelen, maar dat is voor mij dus alleen overbodige 'functionaliteit'.
- Betere netwerkondersteuning: Met 2K heb ik binnen no-time verbinding met de andere computers in het netwerk. Met XP ben ik nog steeds aan het prutsen om toegang te krijgen tot de shares van mijn buurman (die ook Win XP Pro) heeft. 2K geeft meteen toegang tot alle 'geavanceerde' functies en bij XP moet je eerst een vinkje hier en daar weghalen. Omslachtig voor de meer ervaren gebruiker.

Als er reden voor mij zou zijn om weer terug te gaan naar 2K, dan is het vanwege de 'netwerkfunctionaliteit' die onder 2K direct toegankelijk is. Verder zijn er voor mijn geen redenen om terug te gaan. Van enig snelheidsverlies (na verloop van tijd) is bij mij nog geen sprake geweest en crashes heb ik met beide systemen nog nooit gehad.

o ja, nog een 'schoonheidsfoutje' van 2K: de installatie gaat vaak fout als je een onboard geluidskaart hebt. Deze moet dan eerst gedisables worden in het BIOS alvorens je gaat installeren... 8)7...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wokmaster schreef op 24 April 2003 @ 20:50:
Redenen waarom ik XP boven 2K verkies:
- Betere driverondersteuning: al mijn hardware werd in een keer herkend. Slechts voor mijn videokaart (Radeon 9000 Pro) moest ik zelf een driver installeren.
Native Windows drivers bieden je alleen niet altijd het volle potentieel die een manufacturer-supplied driver wel doet.
Is soms ook wel eens handig hoor (wdm drivers in win2k voor SBlive is goed zat, daar hoef ik geen 120MB aan extra rans van Creative voor te installeren).
- Sneller opstarten: niet dat dit nou doorslaggevend is, maar het scheelt enorm vergeleken met 2K (bij mij dan).
Mja, als-ie loopt, dan loopt-ie, ik reboot hoogstens 1x per week ofzo.
Die winst kan me dan gestolen worden.
Redenen waarom ik 2K boven XP verkies:
[.....]
- Betere netwerkondersteuning: Met 2K heb ik binnen no-time verbinding met de andere computers in het netwerk. Met XP ben ik nog steeds aan het prutsen om toegang te krijgen tot de shares van mijn buurman (die ook Win XP Pro) heeft. 2K geeft meteen toegang tot alle 'geavanceerde' functies en bij XP moet je eerst een vinkje hier en daar weghalen. Omslachtig voor de meer ervaren gebruiker.
_/-\o_ _/-\o_
o ja, nog een 'schoonheidsfoutje' van 2K: de installatie gaat vaak fout als je een onboard geluidskaart hebt. Deze moet dan eerst gedisables worden in het BIOS alvorens je gaat installeren... 8)7...
Staat tegenover dat XP nóg zeikeriger is over je BIOS.
Hoeveel mensen hebben hier niet allerlei bios-updates moeten doen voor XP?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bloasfist
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Tja, win2k all the way hier. Waarom zou ik in hemelsnaam winXP nemen als het eigenlijk niet meer dan 2k is met allerlei bloated ingebakken bagger die ik toch niet gebruik? Verder hou ik van zoveel mogelijk orde en overzichtelijkheid, omdat dit de snelheid van je systeem ook alleen maar bevordert. Zo heb ik bv transitions effects, menupopupsnelheid, etc etc op de snelste/simpelste stand staan. Gewoon om de simpele reden dat het dan efficienter werkt en sneller en dus beter reageert. Ik erger me ook altijd dood aan xp als ik bij m'n huisgenoot ff wat moet doen. (daar erger ik me btw ook dood aan wmp8 en winamp3.x).

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Wok
  • Laatst online: 22:25

Wok

Dakloos...

BackSlash32 schreef op 24 April 2003 @ 21:20:
Native Windows drivers bieden je alleen niet altijd het volle potentieel die een manufacturer-supplied driver wel doet.
Is soms ook wel eens handig hoor (wdm drivers in win2k voor SBlive is goed zat, daar hoef ik geen 120MB aan extra rans van Creative voor te installeren).
Ben ik het mee eens, maar in mijn geval heb ik er geen problemen mee. Alle apparatuur werkt naar behoren. Is ook makkelijk als je geen recente drivers meer hebt voor de scanner (alleen 9x drivers). Ik weet het, je kunt vast wel nieuwe drivers downen van de site van de fabrikant, maar dit werkt ook (voor mij).
Mja, als-ie loopt, dan loopt-ie, ik reboot hoogstens 1x per week ofzo.
Die winst kan me dan gestolen worden.
Zoals ik al aangaf, is dit niet doorslaggevend voor mij, maar het is altijd leuk meegenomen. Zeker omdat ik nog een van weinigen ben die de computer na gebruik nog afsluit.... :P
_/-\o_ _/-\o_
Dank u! Dank u! :)
Staat tegenover dat XP nóg zeikeriger is over je BIOS.
Hoeveel mensen hebben hier niet allerlei bios-updates moeten doen voor XP?
Kan ik niet over meepraten. Heb er zelf geen problemen mee gehad, dus ik kan daar geen oordeel over geven.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik ben teruggegaan van XP naar 2K en wel om de volgende redenen:

-2K neemt hier standaard wat minder geheugen in... 't is niet onwijs veel... maar toch...
-M'n Linksys PCI wireless kaartjes werken NIET naar behoren in peer to peer modus in XP (ondanks het "Designed for XP logo op de doos") Dit is een bekent probleem bij zowel Linksys als andere lotgenoten... 8)7
-WinTV kaart kan in XP niet in 720x576 PAL opnemen... in 2K werkt dit wel
-XP heeft nu eenmaal wat meer kinderziektes... en zelfs na SP1 werkt het nog niet naar behoren (zie sticky over geheugengebruik) --> Don't fix if it aint broken denk ik dan altijd maar... ;) Als SP2 voor XP uit is, dan probeer ik het nog wel een keertje
-XP heeft van die dingen die ik toch niet gebruik (ingebouwde firewall, picureviewer, cd-recording etc) D'r zal vast en zeker nog veel meer in zitten wat ik niet gebruik...
-Tel hierbij de redenen op die door andere users reeds genoemd zijn en je hebt de reden waarom ik nog lekker bij Windows2000 Professional SP3 + updates blijf ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Als je BIOS goed is voor 2k is ie ook goed voor XP...
Probleem is vaak geen ACPI support...

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 17:32:
[...]

PS:
Snelheid heeft niets te maken met stabiliteit en betrouwbaarheid.
En persoonlijk vindt ik het helemaal niet interessant wat mijn score zou zijn.
Heb liever een systeem wat stabieler draait dan een systeem met 300000 punten wat om de haverklap een BSOD geeft.

Maar geef je ook ff een pluim ;) Vond je andere opmerkingen beter :)

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 23:15

Ronnie_T

Shangri-La

Ik krijg de indruk dat geavanceerde gebruikers op windows 2000 draaien. NO flame intended. XP benaderd de performance van windows 2000 of is in sommige gevallen sneller. Het blijft een persoonlijke keuze, maar de voordelen van XP wegen niet op tegen de nadelen.

XP is wel een systeem dat ik de meeste mensen aanraad, o.a. vanwege de newbie-vriendelijkheid en vooral gemak.

Iedereen heeft het over het uitschakelen van de teletubbies/my first sony look in XP. Hoe krijg je in hemelsnaam dat er helemaal uit? Ik kan wel CLASSIC look aanzetten, maar ik hou nog steeds overal (start, IE-standaard knoppen, bureablad, "deze computer", etc...) die irritante icoontjes over :?

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Mm na het lezen van dit topic blijf ik toch maar op 2k draaien _/-\o_ ik had n.l. weer plannen om naar xp te gaan :D

Maar XP heeft wel betere toepassingen zoals werken met USB, wireless lan enzo, dat merk ik hier heel veel. Maar XP vind ik toch wat achterdochtig met automatische updates etc. XP heeft ook leukere tools zoals powertoys en downloadable themes. Als ik 2k met XP vergelijk vind ik 2k heeel kaal. Maar ik hou het lekker op 2k :)

Maarja, in de services packs komt toch meer xp shit naar voren.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 09:36 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:51

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ronnie_T: Ook weg te halen, gewoon goed zoeken, kan elke (geavanceerde :X ) gebruiker. Argument slaat ook nergens op dat je aan een OS keuze kan zie of het een geavanceerde gebruiker is.

Ik draai zelf XP. Je plugt iets erin en meteen worden drivers geinstalleerd. Ja, ik moet ook wel ff wat tweaken om wat overbodige dingen eruit te slopen, maar dan heb je naar mijn mening ook en een snel en stabiel OS>

Toen de keuze er was tussen ME en 2000, heb ik altijd 2000 gedraaid. ME zoog gewoon te hard :)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:15

Talon

Booooom !

Ik zit met verbazing te lezen ...
De een is voor XP en de ander voor Win2k, maar wat totaal ontbreekt is het respect voor de keuze van een ander.
Ik gebruik Win2k EN XP ...
Win2k voor mijn eigen workstation en WinXP voor de testbak.
Heeft niks te maken met hardware ondersteuning, grafisc he onzin, of netwerkconfiguratie. Het kwam toevallig zo uit.
En wederom blijkt dan dat een OS zo sterk is als zijn gebruiker. (In mijn geval maakt dat dus nog niets uit ;) ).

Jongens : Of het nou Win2k is of WinXp ... Als dat ding maar doet wat je wilt.
Dus heb je een tv-kaartje wat op winxp niet ondersteund word : neem dan win2k.
Kan je WinXP zonder problemen draaien : ook geen enkel punt.

heb net mijn bak geherinstaleerd met Win2k : heb een licensie en alles orgineel ...
Dat was alles waar ik aan hoefde te denken bij mijn keuze.

Enjoy your computer ! That's all that matters!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 17:42

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Talon schreef op 26 April 2003 @ 10:45:
Ik zit met verbazing te lezen ...
De een is voor XP en de ander voor Win2k, maar wat totaal ontbreekt is het respect voor de keuze van een ander.
Ik gebruik Win2k EN XP ...
Win2k voor mijn eigen workstation en WinXP voor de testbak.
Heeft niks te maken met hardware ondersteuning, grafisc he onzin, of netwerkconfiguratie. Het kwam toevallig zo uit.
En wederom blijkt dan dat een OS zo sterk is als zijn gebruiker. (In mijn geval maakt dat dus nog niets uit ;) ).

Jongens : Of het nou Win2k is of WinXp ... Als dat ding maar doet wat je wilt.
Dus heb je een tv-kaartje wat op winxp niet ondersteund word : neem dan win2k.
Kan je WinXP zonder problemen draaien : ook geen enkel punt.

heb net mijn bak geherinstaleerd met Win2k : heb een licensie en alles orgineel ...
Dat was alles waar ik aan hoefde te denken bij mijn keuze.

Enjoy your computer ! That's all that matters!
Precies.. of linux for that matter.. (hopende op weer geen geflame.. van bijvoorbeeld een persoon waarvan dan toevallig de naam met een S begint.. ;) )

Verwijderd

gvdh81 schreef op 24 April 2003 @ 14:17:
Hmm kijk dat opent dus weer perspectieven, in hoeverre moet ik dat WHQL verhaal gaan geloven?
Ik denk dat downgraden naar W2k niet echt vlot zal lopen, zou eerder voor een fresh install gaan. Voor de rest, ook ff XP gehad, moet het ook niet hebben. Qua gamen loopt w2k ook lekker, en in hoeverre kan de kwaliteit van een TV kaart verbeteren of verslechteren... de kwaliteit die door de kabel komt is doorgaans toch niet echt super. Enkel uPNP support onder W2k mis ik nog, voor de rest weg met die babywindows

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 21:32

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb laatst voor de 3de keer XP geprobeerd na een HDD crash (moest toch opnieuw beginnen) en heb het 1,5 week gedraaid en ben daarna snel weer terug naar 2K gegaan. De voornaamste reden was toch dat XP af en toe erg traag reageerde en dat hij soms een seconde of 5/10 bleef ´hangen´.

Daarbij komt dat in XP veel te veel troep zit wat je er eerst met veel moeite eruit moet slopen. (Lees MSN, WMP 8).

Voor mij iig niks anders meer dan 2K. :)

Twitter

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 17:44:
Want in je bovenstaande post zie ik iets wat neerkomt op al die bullshit blabla
Maar eh dat is natuurlijk ook niet een heerlijk gefundeerde uitspraak he?!

Onderstaand is een FEIT!!!

Wat is er beter in XP:
C- Systeem herstel
E- Driver roleback
F- Compatibiliteits modus
G- Beter ondersteuning draadloze netwerken...

Ps: Waarheid kan soms (heel) hard zijn...
Ander woord voor "Koppig zijn" noemen ze ook wel eens een hard hoofd hebben.

Maar even zonder gekheid. Het gaat er niet om welk OS er nou overall beter is, het gaat om mensen die teruggegaan zijn naar Win 2000.

Ik ben ook teruggegaan. Ik had lang W98/Win NT4 dualboot, W98 voor spelletjes, WIN NT4 voor verslagen/werken/internetten. Mijn WIN NT4 installatie begon (na 3,5 jaar trouwe dienst) na 2 verschillende i440 moederborden, 2 verschillende geluidskaarten, 2 verschillende nVidia TNT kaarten, 3 verschillende NICs, een PII 350 en erna een PIII 600, 64, 128 en 384 MB config en uiteindelijk een GeForce 2 MX (plus een karrevracht aan Detonator drivers) instabiel te worden... Dan toch maar eens XP Pro proberen.

Mijn grote bezwaar was (op die PIII 600 met 384MB PC100) was onder andere al die wizzards (ik wil dat soort dingen graag zelf doen, ja ik ben ook koppig) al die tierlantijntjes, fade-ins en fade-outs, menu bewegingen enzovoorts. (Ik heb alles zelf uit moeten zetten. Alles stond uit behalve de muispointer schaduw, de extra informatie in folders in windows weergeven, en de icoontjes tekst transparant over de desktop) En tsjongejonge, ik moet voor IEDERE drive die recovery space terugschroeven of uitzetten, om maar even wat te noemen.

Win XP vrat ook behoorlijk wat rekenkracht van die PIII 600, meer dan Win 2000 vreet. Toen ik overging naar een i845PE met P4 2,66 heb ik maar gewoon netjes de universiteits campus licentie gebruikt voor een verse nieuwe Win 2000 install. Geen XP meer.

Dus:

Ad A: Technologie verbeterd ? Ja, zwaarder geworden. Meer RAM gebruiken, meer CPU cycles nodig hebben, meer toeters en bellen (die ik persoonlijk helemaal niet wil) meer dingen die ik niet gebruik (WMP zoveel, geef mij 6.4 maar!) CD-R functionaliteit (ik gebruik de meegeleverde NERO liever) Ingebouwde Firewall ? Doe ik op een andere manier, dankjewel.

Ad B: Sorry voor dit sterke taalgebruik, maar FUCK THE WIZZARDS. Natuurlijk hebben bij veel users die dingen hun nut, maar ik wil het graag zelf allemaal doen. Dan weet ik tenminste wat er gebeurt. Probeer eens even eenvoudig een folder te sharen in XP, begint 'ie meteen te zeiken over "weet je wel zeker dat je dit wil ?" "JA KNURFT, natuurlijk, anders begin ik er niet aan!!" "Weet je ook wel dat je je computer zo potentieel kwetsbaarder maakt voor hacken" "JA, dat weet ik OOK AL LANG, laat me nou die folder sharen ja??"

Als Win XP nou een gebruikers niveau instelling had, en dat je "new user" "normal user" of "experienced user" vantevoren kon instellen, dan was het misschien te doen geweest. Maar ik persoonlijk irriteer me mateloos aan de manier waarop XP je aan het handje neemt.

Ad C: Systeem herstel ? Ook hier geldt weer: ik hou het liever op gezond verstand, dan dat er per partitie default 12% HD ruimte weggekaapt wordt (of hoeveel % dat nou ook is.) Ik update niet als een gek driver na driver, ik pleur er niet te pas en te onpas nieuwe software op, en als laatste, ik GHOST regelmatig mijn OS partitie. Dus ik heb er niets aan.

Ad D: System file protection :? :? Win NT4 = NTFS4 (Ja, of FAT16, maar iemand die een beetje verstand heeft, gebruikt dan NTFS). Win 2000 = NTFS5, en goh .. dat heeft Win XP ook. Ten opzichte van FAT32 is het wel een verbetering ja, maar ten opzichte van Win 2000 heeft de NTFS van XP niet noemenswaardige meerwaarde.

Ad E: Driver roll-back ?? Zie C. Driver rollback is niets anders dan systeem herstel, en zoals ik het gebruik heb ik dat dus niet nodig. Neemt alleen maar HD ruimte in beslag.

Ad F: Compatibiliteitsmodus ? Tsjongejonge, ja, dat heb ik gemerkt. Settlers III viel dus met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen op XP. Toch niet het meest antieke spel, niet ?? Daarvoor was dus een nieuwe .exe voor nodig. Om maar even een klein voorbeeldje te geven. Het zou pas mooi zijn als XP gewoon ALLES SLIKT in plaats van dat er appart nog compatibiliteits modi nodig zijn. Toegegeven, Win 2000 is ook niet optimaal, wat betreft oude apps draaien, maar ook hier geldt weer: daar heeft deze persoon géén last van!

Ad G: Dankje... ik *HEB* geen draadloos netwerk. En die ene 801.xx instelling die in XP ingebouwd zit, die is ook als driver/software aan andere windows versies toe te voegen hoor...

Dus, gebaseerd op bovenstaande FEITEN concludeer ik dat, voor mijn persoontje, Win XP geen voordelen kent over Win 2000. Integendeel, Win 2000 kent voor mij voordelen boven XP. Sim-pel

De discussie van XP vs 2000 heb ik al vaker gevoerd, de argumenten die je vaak ziet zijn:

"Ja, maar XP is stabieler" "Oh, maar mijn Win 2000 crasht toch niet, stabieler kan niet." Dat is bij andere users misschien anders, maar dat boeit MIJ niet.

"Ja, en XP ziet er mooier uit" "Rrrright, ik ben aanhanger van het KISS principe: Keep It Simple Stupid, dus hou die toeters, bellen en tierlantijntjes maar zelf."

"Oh, en XP is nieuwer" "Yeah, so ? Win 2000 is beter doorontwikkeld, er zijn meer fouten uitgehaald"

"Windows XP ondersteunt veel hardware meteen al na installatie" "Guttegut, nou, WOW, zovaak herinstalleer ik windows niet, dus een paar losse drivers installeren, daar ga ik niet dood aan"

Mijn systeem draait perfect (afkloppen!!) zonder overbodige poespas en/of *huiver* wizzards. Waarom zou ik dan opnieuw XP nemen ?

(Begrijp me niet verkeerd, ik heb thuis mijn ouders wel gewoon een upgrade versie van Win XP home laten aanschaffen, om daarmee van Win ME af te zijn. In hun situatie is XP een stuk meer op zijn plaats. Ik zal dus ook nooit zeggen dat XP slecht is. Echter, voor mij zelf is dus 2000 beter.)

offtopic:
Whoahh, monsterpost!! deze is even wat groter geworden dan de bedoelling zeg...

[ Voor 4% gewijzigd door JumpStart op 27-04-2003 23:44 . Reden: schoonheidsfoutje ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Mentalist
  • Laatst online: 00:07

Mentalist

[avdD]

Ik had eerst Windows 98.

Geweldig, mis(te) eigenlijk niks. Maarja, tijd gaat voort en iedereen gebruikt Win2K/XP, en hoewel niemand een zinnig argument voor míjn situatie had om te upgraden had ik Win2K geinstallt (een paar weken terug).

Leuk... Geen enkel voordeel boven 98 bleek, maar het deed het zo'n beetje. Toen kwam mijn Radeon 9500 vidkaart binnen, en zowel UT2K Demo als NFS:HP2 demo bleken zomaar de monitor op standby te laten springen, waarna de hele bak vaststond. Vanuit Battlefield demo werd ik na 5 min teruggekickt naar m'n Win2K desktop. Ik vond het ook wel sneu dat m'n Pinnacle PCTV Rave niet meer in resoluties boven de 384*288 kon capturen in virtualdub, dus ik probeer WinXP maar eens (gisteren...). M'n 3Dmark score was ook verdacht laag trouwens.

Dus ik installeerde WinXP... Al die kleurtjes bij de installatie bevielen me al niet, en toen de afgrijselijke teletubbielook naar voren kwam wist ik opeens héél snel de "classic" opties voor mappen en start menu te vinden :X. 3Dmark scoort onder WinXP stukken beter, zo te zien werkt dat allemaal aardig. Jammer genoeg kan WinXP niet echt goed overweg met 2 netwerkkaarten (als beide netwerkkaarten aanstaan kan ik b.v. niet pingen, maar wel shares/internet benaderen, maar met andere instellingen weer niet). Wat me ook wel tegenviel was WMP8. Dus ik zoek de WMP directory op, en ja... wmplayer.exe vond ik daar.

* Mentalist SHIFT+DEL! *

En wat gebeurde er een paar seconden later... wmplayer.exe kwam weer terug, terwijl ik was ingelogt als Admin...

Pardon? Is deze pc van mij of van MS?

Als ik wmplayer.exe wil verwijderen dan verwijder ik dat toch? Dat was WinXP dus niet met me eens... Dat pik ik dus niet. Maar ik weet zeker dat wmplayer.exe een format c: niet gaat overleven. Wat ik trouwens nog niet heb ondervonden, maar wel gelezen is dat WinXP totaal ophoud zodra je je moederbord vervangt ivm activeringscodes en wazig gedoe. Ik mag toch zelf weten wat voor hardware ik gebruik en wanneer ik die vervang?

"Wat ga je dan voor OS draaien? Weer Win2K?"

Dacht het niet. Ik ga m'n Win98 setup files weer opzoeken. Goed configureren en alles werkt, geen gejammer, de admin (iedereen dus, geschikt voor meerdere users is het niet) mag alles. En het is compatible met praktisch alles. Stabiliteit? M'n Pentium 3 workstation had pas 4 dagen en 20 uur uptime met Win98 (toen ging IE vaag doen en na 5 dagen totaal deed ik zelf reboot), dat is imho genoeg. Één reboot in de 4 dagen overleef ik wel. Dat heb ik best over voor absolute vrijheid en compatibiliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 27-04-2003 23:46 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

W3ird_N3rd schreef op 27 April 2003 @ 23:39:
[...]

"Wat ga je dan voor OS draaien? Weer Win2K?"

Dacht het niet. Ik ga m'n Win98 setup files weer opzoeken. Goed configureren en alles werkt, geen gejammer, de admin (iedereen dus, geschikt voor meerdere users is het niet) mag alles. En het is compatible met praktisch alles. Stabiliteit? M'n Pentium 3 workstation had pas 4 dagen en 20 uur uptime met Win98 (toen ging IE vaag doen en na 5 dagen totaal deed ik zelf reboot), dat is imho genoeg. Één reboot in de 4 dagen overleef ik wel. Dat heb ik best over voor absolute vrijheid en compatibiliteit.
Mja, toch stiekem een beetje off-topic hoor, maar als ik XP of 98 moet kiezen, dan kies ik Win XP. En dat ligt dan vooral aan de CTRL-SHIFT-ESC aka de task manager. Als in 98 iets crasht, dan gaat meestal je hele systeem onderuit. In NT4/2K/XP is alleen het stoute proces de pineut. Prioriteiten wisselen ? Je afvragen welk proces er zo debiel veel CPU kracht slurpt ? willen weten hoeveel RAM er in gebruik is ? Willen weten wat voor programma's en processen er draaien ? Enz enz. Die extra controle op wat er gebeurt is me nog liever dan wat me tegenstaat aan XP.

Een goed geconfigureerd en beheerd NT achtig systeem (of het nou NT4, 2K of XP is) is echt vele malen beter (lees: stabieler) dan een windows met de oude techniek, 95/98/98SE/ME. Vergelijken van XP met 98 is dus ook niet meer realistisch in mijn ogen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

JumpStart schreef op 27 April 2003 @ 23:53:
[...]

Mja, toch stiekem een beetje off-topic hoor, maar als ik XP of 98 moet kiezen, dan kies ik Win XP. En dat ligt dan vooral aan de CTRL-SHIFT-ESC aka de task manager. Als in 98 iets crasht, dan gaat meestal je hele systeem onderuit.
Onder Win98 druk ik dan meestal ctrl+alt+del en help het stoute progje om zeep... Een béétje fatsoenlijke software kan nog steeds crashen maar helpt allang niet meer je hele sys om zeep.
In NT4/2K/XP is alleen het stoute proces de pineut.
Dat zeiden ze ook steeds tegen me toen ze argumenten noemden om een NT based OS te nemen. Tijdens het kopiëeren van een file van een ietwat brakke cd-rom lukt het me heel Win2K te blokkeren. Niks taskmanager. Met een aantal spellen lukte dit ook : even draaien, en dan opeens staan ze vast en is de enige optie nog de resetknop.

Het overkomt me trouwens niet echt vaak dat onder Win98 een programma zomaar crasht.
Prioriteiten wisselen ?
Daar was ook een progje voor Win98 voor dacht ik (winprio oid), maar het enige prog waarbij ik er veel nut in zie prioriteit te bepalen is bij virtualdub en }:O. En bij die twee kun je dat iig vanuit het programma instellen. Voor mij heeft zo'n functie dus niet veel nut.
Je afvragen welk proces er zo debiel veel CPU kracht slurpt ?
Soms trillian als dat in de soep loopt, even met ctrl+alt+del trillian killen en weer opstarten ;)
willen weten hoeveel RAM er in gebruik is ?
Standaard bij Win98 : systeemmonitor ;)
Willen weten wat voor programma's en processen er draaien ? Enz enz. Die extra controle op wat er gebeurt is me nog liever dan wat me tegenstaat aan XP.
Hmm, die programma's kan ik ook wel met ctrl+alt+del zien. Dan zie ik bovendien dingen als explorer, systray en wat er in die systray draait. Het lijkt wel of onder Win2K/XP junk die in de systray draait ook verborgen word. Alsof dat niet draait... Kun je het ook niet killen. Lekkere controle :7
Een goed geconfigureerd en beheerd NT achtig systeem (of het nou NT4, 2K of XP is) is echt vele malen beter (lees: stabieler) dan een windows met de oude techniek, 95/98/98SE/ME. Vergelijken van XP met 98 is dus ook niet meer realistisch in mijn ogen.
Stabieler? Hmm, vast. Ruim 4 dagen uptime is voor mij als stomme user eigenlijk wel genoeg. Die 3min in de 4 dagen chips eten/koffie drinken/haar kammen/tanden poetsen/achter een andere pc zitten tijdens een reboot overleef ik nog wel :+

• Keesk
  • Laatst online: 30-08 12:54
En dat van iemand die denkt programma's te kunnen verwijderen met shift delete ?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Keesk schreef op 28 April 2003 @ 00:21:
En dat van iemand die denkt programma's te kunnen verwijderen met shift delete ?
Verder nog iets zinnigs te melden?

WMP8 uit WinXP kun je niet zomaar vanuit je control panel uninstallen, en ik word furieus als ik een WMP hoger dan 6.4 zie... Dan is het shift+del >:)

En ik ben admin, dus als ik dat wil moet dat toch gewoon kunnen |:(. File is niet in gebruik, dus waarom niet...

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

W3ird_N3rd schreef op 28 April 2003 @ 00:09 een grote reply op een reactie die al randje on-topic was...:
[...]
Stabieler? Hmm, vast. Ruim 4 dagen uptime is voor mij als stomme user eigenlijk wel genoeg. Die 3min in de 4 dagen chips eten/koffie drinken/haar kammen/tanden poetsen/achter een andere pc zitten tijdens een reboot overleef ik nog wel :+
Shhh, eigenlijk gaat het hier over 2000 vs XP.

Maar nog wel in z'n algemeenheid een opmerking over vergelijken van windows versies:

Dat iets met Operating System A kan (al dan niet met externe software) betekent niet dat daarmee dat het gelijk is aan Operating System B, dat hetzelfde kan. Het gaat om gebruiksgemak en functionaliteit. Dat Operating System C ook nog vast te laten lopen is, net zoals dat bij A en B geforceerd kan worden betekent nog niet dat C net zo makkelijk vastloopt als A en B.

Verwar, bij het vergelijken van OS'en, functionaliteit(en) niet met eigenschap(pen).

Driver roll-back en wizzards zijn functionaliteiten. Noodzaak om iedere 5 dagen te rebooten (ook al komt dat nooit als ramp) in plaats van dat rebooten in principe nooit hoeft, dat is een eigenschap. Dat je OS meer overhead snoept is (helaas) ook een eigenschap, geen functionaliteit.

Voorbeeld: verschil in functionaliteit: Win 98 heeft wel een soort van task manager, maar dat is een brommer vergelijken met een Ducatti 996, als je dat naast de task manager van XP zet: CPU load, mem load, VM load, verandering in mem, aantal I/O operaties, tijd per proces, prioriteit, enz. enz. Total mem en CPU load in grafiekvorm, enz. XP heeft zelfs een netgraph in de task manager!)

Ditto, nog een eigenschap: Een CD met foute sectoren kan ook XP nog zo traag maken als de spreekwoordelijke kogel in koude stroop (of dikke stront door een trechter) maar dat betekent niet dat XP en 98 beide even goed zijn in het taken verdelen/multitasken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
W3ird_N3rd schreef op 28 April 2003 @ 00:09:
[...]
Hmm, die programma's kan ik ook wel met ctrl+alt+del zien. Dan zie ik bovendien dingen als explorer, systray en wat er in die systray draait. Het lijkt wel of onder Win2K/XP junk die in de systray draait ook verborgen word. Alsof dat niet draait... Kun je het ook niet killen. Lekkere controle :7
ehm, die zie je in winNT ook hoor, je hebt twee tabs, 1 tab programma's en 1 tab processen. Doe maar eerst even research voordat je iets zegt wat niet klopt.

En eniewaay, het ging hier over winXP vs 2k, en niet 9x vs NT.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-07 15:24
Net hier nieuwe install gedaan van XP Pro Corp., de standaard tweaks gedaan en verder zo'n beetje het hele register omver getweakt, zoveel mogelijk onnodige services uit (vervelende bijkomstigheid v XP trouwens) om alles in 2K staat te krijgen.
Ik kan me helaas niet aan de indruk onttrekken dat XP hierzo trager is dan mijn vorige W2K installatie (die alweer 6 mnd. op deze pc stond). Met name in IO-aktiviteiten merk ik het duidelijk. Ik heb de overstap naar XP gedaan omdat het beter op SCSI zou zijn afgestemd.......weinig van te merken so far :|

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Tampie schreef op 28 April 2003 @ 00:33:
[...]

ehm, die zie je in winNT ook hoor, je hebt twee tabs, 1 tab programma's en 1 tab processen. Doe maar eerst even research voordat je iets zegt wat niet klopt.

En eniewaay, het ging hier over winXP vs 2k, en niet 9x vs NT.
Hmm, ik zie het nu, dat het me eerder nog niet opviel :?. Zal wel komen omdat ik nog niet zolang XP/2K draai :P.

Ok, ik ben overtuigd, ik zal WinXP er nog een tijdje op laten staan.. Kijken of het went enzo :). Misschien hou ik het ook wel.
offtopic:
n00b vraag, maar kan dat selecteren met een blauw vlak ook uit? Zag dat nog niet bij de opties voor classic weergave enzo..

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 28-04-2003 00:45 ]

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 16:16
Je kan het ook zo zien: Win98 (XP) is niets meer dan een wat getweaked Windows 95 (2000). Zelfs de kernel van NT4 is grootendeels gelijk aan die van NT 3.51, om een paar voorbeelden te noemen. Waarom bijv. programma's niet meer willen installeren onder Win95/NT4 (en straks onder Win2000) is puur vanwege marketing en niet vanwege de techniek (die is exact hetzelfde, alleen met een paar extra dll's, die toegevoegd kunnen worden met een Windows Update/Service Pack). Zo is het (was het iig) niet mogelijk om standaard IE6 te installeren onder Win95. Maar daar is heel eenvoudig omheen te komen: alles uitpakken, rechtermuisknop op infje van IE, en installeren die hap, en voilà: Win95 met IE6 >:)

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• Dennahz

Dennahz

Die argumenten van : XP bevat veel drivers standaard vind ik eik ook beetje raar.. ik bedoel, je gaat toch niet met oude drivers werken :?

* Dennahz heeft altijd de nieuwste drivers iig

Twitter

Verwijderd

Ik vind in ieder geval, er robuuster uitzien dan heel XP.
Xp lockte mijn machine nog wel eens, als hij iets vond dat ie iets moest doen.
Met win2k heb je nog altijd meer controle over je systeem dan win Xp.

Tevens is het zo, dat er idioot veel services worden gedraaid waar je geen ruk aan heb. Als ik xp draaide, had ik er maar 8 aan staan. De rest stond uit!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 11:15 ]

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

W3ird_N3rd schreef op 28 April 2003 @ 00:44:
[...]

offtopic:
n00b vraag, maar kan dat selecteren met een blauw vlak ook uit? Zag dat nog niet bij de opties voor classic weergave enzo..
Dit moet ik uit mijn hoofd doen, aangezien ik sinds december gewoon weer Win 2K draai...

My Computer --> Properties --> Advanced --> Performance Options --> Visual Effects

Zou je dit op moeten leveren: linkje

Mijn procedure was: Eerst 'adjust for best performance' = alles uit, dan 'custom' om 3 dingen weer aan te zetten: 'Use common tasks in folders' 'Show shadows under mouse pointer' en 'Use drop shadows for icon labels on the desktop'.

Overigens is er een karrevracht aan XP tweak guides te vinden op het internet, die je nog veel meer vertellen over welke services uit kunnen, welke register tweaks je performance geven enz. enz.

Verwijderd

m.a.w. Je installeerd Windows XP gaat vervolgens 6 uur al je wizards proberen uit te schakelen en je register hacken. Je windows mediaplayer downgrade naar 6X ?? Als dat al kan dan. Om vervolgens terug te komen tot ja zeg het maar Windows 2000 (why the fuck dan XP installe??) + ik heb zelf W2K maar installeer regelmatig XP voor klanten en ik heb nog steeds die fuckin' lame wizard van zoeken naar bestanden of mappen en dan probeer jij een een computer in het netwerk te vinden. Ech ik moet 50x klikken voordat ik de computernaam in mag tikken. In w2k is het star zoeken mappen bestanden en dan klik ik compjoeter en gaan. Niet eerst van 'Weet U zeker dat U uberhaupt wel wilt zoeken?'
'Zo dus U weet het zeker, wilt U dat deze HOND u helpt met zoeken ?'
'u wilt niet dat de hond u helpt is dat correct?'
'U wilt naar een bestand zoeken?'
'Wilt u dat de hond u helpt met het zoeken naar een bestand?'
'weet u zeker dat u wilt dat de hond u niet helpt?'
'Is de door U ingevoerde bestandsnaam de gewenste?'

Zo zeg half uur later ik kan eindelijk gaan kijken en benieuwd zijn naar mijn resulaten, mooi het dat xp B) en gebruikersvriendelijk joh :+

Nou goed ik denk dat je me punt wel snapt, waarom 6 uur terugtweaken? Installeer gewoon W2K of ga mee met de NooBs naaar het kleurrijke en speelgoed teletubbie land van XP

• G33rt
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 00:41:
m.a.w. Je installeerd Windows XP gaat vervolgens 6 uur al je wizards proberen uit te schakelen en je register hacken. Je windows mediaplayer downgrade naar 6X ?? Als dat al kan dan. Om vervolgens terug te komen tot ja zeg het maar Windows 2000 (why the fuck dan XP installe??) + ik heb zelf W2K maar installeer regelmatig XP voor klanten en ik heb nog steeds die fuckin' lame wizard van zoeken naar bestanden of mappen en dan probeer jij een een computer in het netwerk te vinden. Ech ik moet 50x klikken voordat ik de computernaam in mag tikken. In w2k is het star zoeken mappen bestanden en dan klik ik compjoeter en gaan. Niet eerst van 'Weet U zeker dat U uberhaupt wel wilt zoeken?'

Zo zeg half uur later ik kan eindelijk gaan kijken en benieuwd zijn naar mijn resulaten, mooi het dat xp B) en gebruikersvriendelijk joh :+

Nou goed ik denk dat je me punt wel snapt, waarom 6 uur terugtweaken? Installeer gewoon W2K of ga mee met de NooBs naaar het kleurrijke en speelgoed teletubbie land van XP
wat ik al eerder zei: xp is 2k met n00bbeveiliging.

Hij vind niet bestanden in gecomprimeerde of beveiligde ntfs mappen (die een blauw kleurtje krijgen als naam), hidden bestanden, systeembestanden, bootbestanden enzo

terwijl ik juist meestal wil weten waar een systeembestand staat 8)7

en eh: register hacken? :?

maar je kan 6.4 gewoon als exetje in een willekeurige map dumpen en je hebt 6.4, kan gewoon naast 8 draaien (al slaat 9.0 wel alles kwa WMP :X). En ik ben echt niet 50 keer aan het klikken om op het netwerk te komen (gewoon deze computer openen, en \\ip of \\computernaam inrammen), noch 6 uur al die wizards aan het uitdoen.

Als reageert 2k op de een of andere manier wel sneller bij progseltjes en webpagina's openen dan XP

• bloasfist
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 00:41:

Amen _/-\o_. Xp=2k+een hoop nutteloze bagger.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Dennahz

Dennahz

bloasfist schreef op 29 April 2003 @ 12:36:
[...]

Inderdaad, maar veel mensen willen dat niet inzien want XP is nieuwer dus beter.. :z :r

Twitter

• G33rt
[...]

BrEeZeR schreef op 29 April 2003 @ 13:03:
[...]

Inderdaad, maar veel mensen willen dat niet inzien want XP is nieuwer dus beter.. :z :r
hm, jullie overdrijven nogal. ZOVEEL nutteloze bagger is er nu ook weer niet, alleen kleurtjes (overkomelijk), n00bprotectie (systeembescherming e.d., maar die staan ook in 2K standaard aan) en wizards (ja, die zijn wel irritant)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Het valt mij wel op dat hier nog niemand iets heeft gezegd over de installatiegrootte van beide OS'en. 600mb voor w2k tegenover 1400 mb XP zegt voor mij toch al een hoop. Om nog maar niet te beginnen over de hoeveelheid geheugen die XP standaard al weet te consumeren voor, in mijn ogen nutteloze, dingen als een skinnable interface, Windows Media Player met skins, MSN instant messenger en ga zo maar door. Voor mensen als mijn ouders en zusje zijn dit hele leuke dingen, ik hoor mijn zusje ook regelmatig zeuren of ik niet dat leuke programma wil installeren op de gezamelijke computer (die w2k professional draait). Ze blijkt het dan over de nieuwste Windows Media Player te hebben (:r)
Ik houd zelf van stabiliteit en performance, en ik kies het liefste zelf welke software ik wel en niet draai, en in de meeste gevallen is die software niet van Microsoft. (winamp boven WMP, trillian boven MSN, mozilla boven IE, etc.)
Over wizards is al genoeg gekotst in dit topic, dus ik zal me inhouden ;)

XP is zeker een leuk en stabiel OS. Misschien komt dat wel omdat het maar één tiende versienummer verschilt met Windows 2000 (kernel 5.0 vs kernel 5.1 ring a bell?)
Voor mij is het echter iets te 'gebruikersvriendelijk'.
In games merk ik geen verschil, dus draai ik al jaren met veel plezier windows 2000 professional.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]

Correctie. Die bagger is voor mensen als jij en ik nutteloos. Maar vergeet even niet dat de gemiddelde gebruiker geen tweaker is en die 'bagger' niet nutteloos zal vinden, maar praktisch.

Maar de topicstarter wilde niet weten welke van de 2 beter is, maar:
Kortom, eigenlijk 2 vraagjes waar ik tot nu toe geen antwoord voor heb kunnen vinden:
- Tv kaart WinTV PVR 350, XP of 2K?

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Mijn reden om xp te gebruiken is:
betere taakbalk. Als je veel applicaties aan hebt staan, dan gaat ie de buttons groupen. zodat het nog een beetje overzichtelijk blijft. En verder is het handig dat xp automatisch dir completion aan heeft staan bij de command prompt.

Verder zal het me een worst zijn of ik xp of 2k draai. Het draait allemaal stabiel en snel zat (en verder zet ik xp al vrij snel terug naar de classic toestand).

[ Voor 24% gewijzigd door Alarmnummer op 29-04-2003 13:13 ]

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 23:15

Ronnie_T

Shangri-La

Ronnie_T schreef op 25 April 2003 @ 23:17:

Iedereen heeft het over het uitschakelen van de teletubbies/my first sony look in XP. Hoe krijg je in hemelsnaam dat er helemaal uit? Ik kan wel CLASSIC look aanzetten, maar ik hou nog steeds overal (start, IE-standaard knoppen, bureablad, "deze computer", etc...) die irritante icoontjes over :?
We Are Borg schreef op 26 April 2003 @ 10:31:
Ronnie_T: Ook weg te halen, gewoon goed zoeken, kan elke (geavanceerde :X ) gebruiker.
kan iemand dit uitleggen / laten zien?
het volgende plaatje laat zien wat ik dus niet wil:
Afbeeldingslocatie: http://www.piccadilly.nl/images/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.piccadilly.nl/images/3.jpg

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 23:19
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 00:41:
m.a.w. Je installeerd Windows XP gaat vervolgens 6 uur al je wizards proberen uit te schakelen en je register hacken.
Zucht.......overdrijf niet zo. Hoe lang je ermee bezig bent verschilt per gebruiker. Want, en dat wordt hier ALTIJD vergeten, niet iedereen is als jij. Niet iedere gebruiker heeft dezelfde wensen. Ik vindt dat Windows XP helemaal niet zoveel meer wizards heeft als W2K. Bovendien ELKE instelling die je via een wizard kan wijzigen kan je ook handmatig doen. Ik gebruik voor sommige dingen ook wel eens een wizard. En ik vindt dat ik toch echt wel kan zeggen dat ik een gevorderde gebruiker ben.
Je windows mediaplayer downgrade naar 6X ?? Als dat al kan dan.
Ja dat kan. En het is niet bepaald downgraden, het is gewoon een ander prog kiezen om je media mee af te spelen. En weetje, sommige mensen vinden WMP 9 een goede player
Om vervolgens terug te komen tot ja zeg het maar Windows 2000
Neen. Het verschil uit zich niet alleen in de interface van het OS.
(why the fuck dan XP installe??) + ik heb zelf W2K maar installeer regelmatig XP voor klanten en ik heb nog steeds die fuckin' lame wizard van zoeken naar bestanden of mappen en dan probeer jij een een computer in het netwerk te vinden. Ech ik moet 50x klikken voordat ik de computernaam in mag tikken. In w2k is het star zoeken mappen bestanden en dan klik ik compjoeter en gaan. Niet eerst van 'Weet U zeker dat U uberhaupt wel wilt zoeken?'

Tja, als je alleen maar met zwaar overdrijven je punt kan maken. Ik heb die hond binnen 5 seconden uitgeschakeld, en vervolgens zie ik hem nooit meer. Begrijp toch eens dat een OS als Windows gemaakt is voor de computergebruiker in de ruimste zin van het woord. Kortom, een devver moet er op kunnen werken, maar oma ook. Dat jij het dan teveel moeite vind om eenmalig de pc zo af te stellen dat het jou zo veel mogelijk pleziert zegt meer over jou dan over het OS. Wil je nog meer vrijheid ga dan nix , bsd o.i.d. draaien.
Damn ik ben nu geen echte tweaker omdat ik XP draai. Shit zeg. Wat voel ik me nu een nOOb

Seriously, kom toch eens met echte argumenten,. En vooral, generaliseer mensen niet zo.

Disclaimer: * k7of9 wil even benadrukken dat het bovenstaande niet bedoeld is als flame, maar wordt gewoon een beetje moe van dit soort non-argumenten. k7of9 vindt XP niet perfect, maar haalt er het beste uit. Tevens vindt k7of9 Windows 2000 ook een uitstekend OS, en respecteert hij een ieders platform keus :P
Hij vind niet bestanden in gecomprimeerde of beveiligde ntfs mappen (die een blauw kleurtje krijgen als naam), hidden bestanden, systeembestanden, bootbestanden enzo

terwijl ik juist meestal wil weten waar een systeembestand staat
"search hidden files & folders" aanvinken?
"search system folders" aanvinken?

Mijn fotografie en videografie

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

sorry voor het kicken van dit topic maar ik heb toch even een vraagje. ik ben bezig met een presentatie voor stage en ik wil weten wat de grootste verschillen zijn tussen een windows server (kan 2k zijn) en een werkstation bv win98. nu weet ik al wel en hoop te vertellen hoor maar ik wil wat uitgebreider zijn.

en misschien ook meteen verschillen tussen mcafee server en mcafee client

ik heb me suf gezocht maar kan echt niets vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Sayko op 16-06-2003 14:39 ]

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

gvdh81 schreef op 24 April 2003 @ 13:46:

Ja, nogal :Y)

XP Pro bij mij:
- Internet Explorer die bij elk grafisch stukje 100% CPU gebruikt
- Winamp 2.78 die veel te traag loopt
- Folder settings worden niet onthouden
- ICQ 2000B werkte niet meer, of heel raar en schokkerig
- Toetsenbord layout schakelde random naar wat anders na een paar minuten (te verhelpen door alle andere settings te wissen met de hand)
- Media Player versie Kermis

Win2k:
- Internet Explorer draait goed
- Winamp 2.78 draait goed
- Folder settings zijn goed
- ICQ 2000B draait goed
- Toetsenbord werkt goed
- Media Player 6.4

Specs:
Gigabyte 8GE667
Pentium 4 2,67 GHz
512 DDR 333
Logitech Deluxe Access keyboard

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Han
  • Niet online

Han

Hoodlum2000 schreef op 16 juni 2003 @ 14:37:
sorry voor het kicken van dit topic maar ik heb toch even een vraagje. ik ben bezig met een presentatie voor stage en ik wil weten wat de grootste verschillen zijn tussen een windows server (kan 2k zijn) en een werkstation bv win98. nu weet ik al wel en hoop te vertellen hoor maar ik wil wat uitgebreider zijn.
En waarom kick je dit topic? Het heeft bijna niks te maken met jouw vraag. Tevens is deze vraag prima terug te vinden via bijvoorbeeld Microsoft zelf. Verder geef je aan al het een en ander weet, misschien ook handig om te vertellen wat precies? Aangezien dit onder de categorie schoolwerk en zoekwerk valt gooi ik dit topic dicht. Lees anders dit nog even door:

Daarin staat precies wat wij van jou verwachten. Je dient o.a. aan te geven waar je hebt gezocht, niet enkel en alleen dat je hebt gezocht.
en misschien ook meteen verschillen tussen mcafee server en mcafee client
Dit bevestigd mijn vermoeden dat je of niet of niet goed hebt gezocht. Dergelijke vragen zijn prima op te zoeken. Mocht je het niet op GoT kunnen vinden dan kun je altijd nog zoeken via google of via de site van de maker ;)
ik heb me suf gezocht maar kan echt niets vinden.
In het vervolg gaarne aangeven waar je overal al hebt gezocht...

/dicht

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.