[tv] Nederland 1 2 en 3, belgie 1 & 2 fucked up, rest goed?

Pagina: 1
Acties:

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-08 17:47
Ik heb een probleem met m'n tv kabel.

Al sinds een paar jaar krijg ik nederland 3 zwaar verstoord, nederland 2 practisch niet en nederland 1 helemaal niet op m'n tv. Dat laatste geldt ook voor belgie 1 & 2 en bbc, zeg dus maar de standaard zenders die je met antenne kunt ontvangen.

Nou speelt dit zich alleen voor met die zenders, andere zenders zoals rtl4 etc komen haarscherp in beeld zonder een spoortje ruis.

Waar zou dit in godsnaam kunnen liggen, de overige 3 tv's in huis hebben hier namelijk helemaal geen last van, alleen ik..

rm -rf ~/.signature

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Wel al de fijnafstelling geprobeerd, of ff opnieuw de zender laten zoeken. Zijn er versterkers in huis? (welke hun werk mogelijk te goed doen, zodat het beeld alsnog verkloot wordt)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• bakakaizoku
finetunen werkt niet op die zenders, blijf net zoveel ruis houden, of het word erger. We hebben geen versterkers geloof ik, maar het lijkt me dat als de commerciele zenders het wel goed doen dat de publieke zenders het ook goed zouden moeten doen zonder die versterker?

rm -rf ~/.signature

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
toevallig een antenne-aansluiting die nog aan staat, of die je anders moet afstellen om de kanalen via de kabel te krijgen.

1. héb je een antenne (aansluiting) ? (zo niet, houdt het hier op)
2. wat staat er bij je kanaalinstellingen allemaal voor namen, codes, afkortingen)
3. gooi alle instellingen weg, en begin met één kanaal, ga alle opties af

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• bakakaizoku
tis gewoon coax, en dit probleem doet zich trouwens voor bij alle tv's die ik op m'n kamer aansluit..

kanalen 1 voor 1 opzoeken heeft geen zin

rm -rf ~/.signature

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:08
-Slechte coax kabel (instraling van andere signalen waardoor de zenders in lage frequenties -daar liggen de publieke zenders meestal- wegvallen),
-slechte aansluitingen of splitters (zie hierboven)
-te zwak signaal

oplossing voor de eerste 2 zaken:
leg een nieuwe coax met goed sluitende metalen aansluitpunten en een metalen splitter

oplossing voor de laatste zaak: koop een versterker voor het signaal

Aangezien je aangeeft dat het op de andere tv's in huis wel werkt kun je er vanuit gaan dat de coax signaal verliest en dat het signaal dus te zwak aankomt op de frequenties waar de publieke zenders op zitten.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Meestal zitten deze zenders op de lagere frequenties, het kan zijn dat er in je huiskabels een koperdraadje van de ommanteling de kern van de coax raakt.

Loop nog eens al je bekabeling en connectoren na, meestal ligt het hieraan.
Pagina: 1