Toon posts:

Trillend beeld bij harddisk activity?!?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe computer:

AMD Athlon XP 2000+
512 MB RAM PC2700
MSI KT4V Mobo
40GB Maxtor HD
SBLive 5.1

Nu heb ik het probleem dat het beeld begint te trillen bij harddisk activity. Maar ook bij andere activiteiten zoals tekst selecteren in mIrc. Eigenlijk alle activiteiten die gebruik maken van het geheugen. Maarja, trillend beeld bij stuk geheugen heb ik nog nooit van gehoord! :?

Graag hoor ik jullie ideeen en meningen!

Bedankt!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:17
ergens gedeelde irq's? irq van de beeldkaart samen met de ide controller, hoewel dat dat het geheugenprobleem niet verklaart.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me slim als je ook ff post wat voor videoplank er in je pc zit. als het een onboard kaartje is, zou dat het wel eens kunnen zijn. Dan moet je je AGP aperture size in je BIOS ff bijstellen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ooh stom!!! Geen onboard, een ATI Radeon 9100.

Geen gedeelde IRQs. Trouwens, IDE controllers pakken toch altijd de gereserveerde IRQs 14 en 15?

Bedankt!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz maar misschien toch gedeelde sloten ;) tjek maar eens je mobo boekje welke sloten geshared staan

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

LOL :D

Dit las ik net hier: nieuwe voeding noodzaak
budi schreef op 23 April 2003 @ 20:05:
Even een anekdote over een situatie wanneer de voeding zeker niet in orde was: :)

Ik heb laatst een pentium III van een collega gerepareerd. Het probleem was dat het beeld begon te trillen als de harddisk druk bezig was, daarnaast liep ie tijdens het laden van internetpagina's wel eens vast. In de bios waren de voltages ongeveer als volgt:
Vcore 1.9 waar het 1.75 zou moeten zijn
V 3.3 stond op 2.9
V 5 stond op 4.5
V 12 stond op 13.8

Na het omwisselen van de voeding bleken de klachten als sneeuw voor de zon te verdwijnen.

Die Q-tec die je gekocht bebt, hoeveel kostte die en hoeveel watt is die? 550? Maakt de fan veel herrie?

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 23-04-2003 20:11 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Zorg ook dat er geen kaarten direct onder je videokaart zitten. En zoals al is gezegd, verander de AGP aperture size ook eens.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt allemaal niets uit, alles geprobeerd! Nouja, ik werk in een computerwinkel dus ik vervang het geheugen wel ff en als dat niets uitmaakt de grafische kaart.

Bedankt voor alle hulp!

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Welke winkel??? Komen we daar alvast niet :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha dat ga ik natuurlijk niet vertellen zodat jullie zelf straks ook met trillend beeld thuis zitten na een grafische kaart bij ons gekocht te hebben! >:)

Maar goed, nog steeds geen oplossing gevonden! Ook onder Linux en BeOS blijven de problemen zich voordoen.

Verwijderd

Misschien niet 100% relevant maar ik zat laatst bij mijn buurjongen en daar trilde het beeldscherm ook enorm, na het verhogen van de refreshrate was het weg

Verwijderd

Zet EMI reduction eens aan in de Bios. (licht variabele FSB)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Haha, LOL dat was ook waar ik aan dacht toen ik dit las! :D

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1