nieuwe voeding noodzaak

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:35
ik heb een 2100 palomino en die zou op een coreV van 1,75 moeten lopen maar bij mij loopt hij op 1,7 tot 1,73. De 5V wordt ook niet gehaald etc etc.
Ik heb een 300 watt voeding in mijn kast en weet dat ik een nieuwe moet halen, maar dan wel gelijk een goeie dus ben ik er even voor aan het sparen.
maar nu is mijn vraag is dit erg slecht voor mijn hardware mijn systeem is op zich mooi stabiel behalve dat hij zo nu en dan vast lijkt te zitten de cpu is dan helemaal stressed de cooler hoor ik opspinnen maar na een paar seconden is het weer voorbij.

the things we fear most have already happened to us

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

nee, is niet slecht, 1,7 tot 1,73 volt voor je Vcore is heel normaal hoor ;)

12 volt moet tussen de 10,8 en 13,2 zitten,
5 volt moet tussen de 4,5 en 5,5 zitten :) (<<dacht ik)

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 15-04-2003 15:49 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Een voeding kan maar op 2 manieren slecht zijn voor je hardware: erg onstabiel, of te hoog voltage. Beide is bij jou niet aan de orde, dus ga er maar van uit dat het geen kwaad kan.

Het probleem bij een te laag voltage is eigenlijk alleen de verhoogde kans op vastlopers, en zolang dat niet (of nauwelijks) gebeurt zou ik me geen zorgen maken. Een nieuwe voeding is dan ook alleen maar overbodige luxe, en zo zwaar is je systeem ook niet zo te zien (hangt er beetje vanaf wat je nog meer gebruikt, naast datgene wat in je sig staat)

//edit
Even opgezocht, 12V lijn mag, net zoals 5V overigens, 5% afwijken. Maar hier is meeer dan genoeg over te vinden...
Vreemde voltages (5v = goed, maar 12v = 12,7) bijvoorbeeld ;)

offtopic:
Oach, zolang'ie maar geen spin van 2 hoort... >:)

[ Voor 23% gewijzigd door FragFrog op 15-04-2003 16:06 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Zolang het niet te veel afwijkt naar boven is het niet echt schadelijk. En anders zou je dat wel merken aan je stabiliteit hoor. Zolang die goed is is een nieuwe voeding niet nodig :)

The devil is in the details.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je hebt best wel veel spullen in die kast zitten voor een no name voeding .. Een 2100+ palomino is afaik de zwaarste palomino, en die GF4ti4600 is ook niet de lichtste.
Je kan natuurlijk zonder 2e hd / met een simpele videokaart checken of je nog steeds last hebt van die 'hangertjes'.

Dat je Vcore die je met software meet, niet de Vcore is die je echt hebt hoeft geen probleem te zijn. Ik heb hier een gigabyte plankje (GA-8PE667 Ultra) die met z'n P4 die 1,525 volt lust, meestal 1,43 meet. Dit alles zonder problemen. (maar dit zegt niets over jouw athlon).

Je 5 volt lijn zou geen problemen moeten geven (en 12 volt ook niet), zolang hij maar binnen een marge van 10% blijft.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zie dat je je cooler hoort 'opspinnen', hoor je niet je Hard Schijf :?

Als die een down spin maakt zou ik me wel zorgen maken, dat is niet goed :(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Welke voeding heb ik nodig? Staat een link naar in de OH FAQ :)

Spanningen: Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/spanningatx.gif

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• 6bit
bedankt, ik ben ziek geweest dus kon niet eerder antwoorden...
ik ga wel een andere voeding halen ook omdat ik toch wel iets meer dan 300 watt wil en hoop zo een beetje meer stabieliteit te krijgen, zit nog wel te twijfelen over welk merk voeding ik ga kopen heb een Q-tec dual fan gold gezien en een chieftec......

Verwijderd

je kan die antec true power kopen die is echt goed!. de beste voeding van de jaar volgens mij je hebt ze in 350,400,550, watt dus keuze genoeg. :)

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Ik heb zo'n Q-Tec 550w dual fan gold en die geeft hier ook zeer stabiele voltages en deze voedingen zijn ook nog goed betaalbaar :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar denk niet dat ze 550watt doen, eerder 350~400watt.
Antec of Enermax zijn kwaliteitsvoedingen. :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zolang je voltages wat in de buurt van bovengenoemde bereiken liggen, zit het wel goed. Cooler opspinnen... tja, kan zijn dat ie harder of zachter gaat draaien, dat hoor je meteen.

Wat ik heb gehad met een AMD K6/2-500 en een stel waardeloze Target voedingen (250W AT en 230W ATX) was dat als ik een CD aan't fikken was en tegelijk mn startmenu in win98 opende, dat mn harddisk afsloeg, weer opspinde en dan helemaal vastliep omdat de hdd teveel startstroom nam waardoor de boel ging hangen (of gewoon omdat de IDE bus dan vern*k was ;))

Target is dan ook wel echt kwaliteitspul, die kasten haal je nooit je handen aan open, die speakers klinken zoals ik nog nooit speakers gehoord heb en die coolers zijn zo stil dat je ze niet hoort draaien ;)

Heb een tijdje die 230W + 250W gekoppeld gehad (voor een K6/2-500 met 4.3GB 5400RPM disk, IDE CD-ROM, 2x fikkertje en een S3 Savage4 :P), later blijkt dat een 110W voeding van Astec hetzelfde + nog meer kan trekken :)

• 6bit
het moet/moest voor mij betaalbaar blijven, ik heb mijn noname voeding bij de lokale computerboer ingeleverd (kwam daar ook weg ) en 15 euro korting gekregen op de Q-tec 550 en de waardes zien er nu toch een stuk vriendelijker uit
iig iedereen bedankt......

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Even een anekdote over een situatie wanneer de voeding zeker niet in orde was: :)

Ik heb laatst een pentium III van een collega gerepareerd. Het probleem was dat het beeld begon te trillen als de harddisk druk bezig was, daarnaast liep ie tijdens het laden van internetpagina's wel eens vast. In de bios waren de voltages ongeveer als volgt:
Vcore 1.9 waar het 1.75 zou moeten zijn
V 3.3 stond op 2.9
V 5 stond op 4.5
V 12 stond op 13.8

Na het omwisselen van de voeding bleken de klachten als sneeuw voor de zon te verdwijnen.

Die Q-tec die je gekocht bebt, hoeveel kostte die en hoeveel watt is die? 550? Maakt de fan veel herrie?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1