Toon posts:

Vreemde voltages (5v = goed, maar 12v = 12,7)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mn voltages. De 5v waarde is okee (4.999) maar mn 12v waarde is veel te hoog (schommelt tussen de 12.7 en 12.8). Ook de 5v usb is hoog (5.4). De rest (dimm, etc) is wel okee.
Nu is gisteren mn netwerkkaart op mysterieuze wijze overleden. Kan dit hiermee te maken hebben? En belangrijker nog waarom zijn mn voltages zo vreemd?

specs:

Athlon xp2200+ non-oc 1.65v boxed koeler (54c)
Epox 8k9a kt400 mobo
512 ddr pc2700 dan-elec
codegen 300w voeding
viper v770 tnt2 32meg video

is een 350w de oplossing?

Verwijderd

een 350w voeding zal het niet beter maken hoor, maar dit soort waardes heb ik ook, niks van aan trekken

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke pool had je gecheckt? De plus of de min?

300W zou in principe genoeg moeten zijn voor zo'n bak. Wat was er exact met de netwerkaart gebeurd? Waarop had je gebaseerd dat de netwerkkaart finaal stuk is?

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:22

-db-

Hoi

Een zwaardere voeding lijkt me niet nodig, ik draai zonder problemen op 300w:
XP1800+ palomino
MSI kt3 ultra-ARU
2xPC2100 256mb
Radeon 9700pro
1 CD speler
1 DVD speler
1 CD schrijver
1 Harde schijf

Als dat lukt moet dat van jou zeker lukken (lijkt mij). :)

[ Voor 3% gewijzigd door -db- op 25-03-2003 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
de + pool (12+)

Nou, sinds ik die nieuwe voeding erin heb gekachelt (had eerst een 250w maar die trok t niet) krijg ik dat ding echt niet meer aan de praat. Windows XP blijft maar aangeven dat de netwerkkabel niet is aangesloten. Hoewel windows de kaart wel vind. Echter krijg ik geen verbinding (geen knipperende lichtjes). En wanneer ik een ouwe nic erin gooi dan doet ie t opeens wel weer. Mn eerste reactie is dus dat ie is overleden, omdat ie t altijd naar behoren heeft gedaan (ook de 1e dag met mn nieuwe athlon xp)

Die 'overlede' is een rtl8139
mn 'ouwe' is een rtl8029

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 08:40

AcouSE

Swedish Chef

Volgens de ATX specificatie (die je bij www.formfactors.org kunt downloaden) mag een ATX voeding nooit meer dan 12,6V geven. Heb je geen garantie meer?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:25
Ik heb ook iets teveel. Niet zo erg als jij, maar dat ken geen kwaad hoor.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
AcouSE: is het niet gebruikelijker hier om +/- 5% aan te houden? In dat geval zou'ie natuurlijk nog wel te veel zijn, maar goed...

//edit: ik slaap
5% van 12V is ook een max van 12.6 ... toch goed onthouden 8)

Realteks hebben overigens wel vaker de eigenschap spontaan te overlijden, heb er hier tenminste al 2 liggen die de geest gegeven hebben. Zowiezo niet mega kaartjes... Lijkt me alleen sterk dat die 12.7V de schuldige is, aangezien je NICs gewoon 5V uit je PCI slotjes trekken :)

offtopic:
Wat doet in godsnaam een Viper V770 TNT2 in zo'n machine?! ;)
//edit2: ik ben eigenwijs, live with it >:)
Heb redelijk wat ervaring met realtek kaartjes. Zoals ik al eerder zei doen 2 het ondertussen niet meer, eentje is "plug-and-pray", en met de 4 in m'n FTP server (waren gratis ;)) kom ik niet boven de 8 a 9mb/s. M'n beide 3Coms daarentegen doen het al jaren, en haalde tijdens PZ2003 bijvoorbeeld makkelijk 11mb/s... Maar blijf jij lekker met je realteks zitten joh :Y)

[ Voor 37% gewijzigd door FragFrog op 25-03-2003 18:47 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

FragFrog schreef op 25 March 2003 @ 14:47:
Realteks hebben overigens wel vaker de eigenschap spontaan te overlijden, heb er hier tenminste al 2 liggen die de geest gegeven hebben. Zowiezo niet mega kaartjes...
offtopic:
als een realtek goed werkt, dan werkt ie ook gewoon echt goed (zoals de mijnes beide alweer een jaartje of 2 doen), heb er op campzone 2 ook constant mee zitten datatransferren met 8 MB/s 8)
maar dat even terzijde...

Hoi

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Zit prima binnen de 10% norm...

Je verwacht toch niet dat die dingen exact 12V zijn... :? :? Of 3,3 etc..

[ Voor 7% gewijzigd door Scatman_II op 25-03-2003 14:57 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Op de een of andere mysterieuze manier heb k mn netwerk weer aan de praat gekregen, vraag niet hoe, ben ff back to basic begonnen en daarna t zooitje weer opgebouwd. Dus ik laat em maar lekker zo...

Wat een tnt2 doet in zo'n machine?
tsja, speel toch geen spelletjes, heb alleen altijd voor mn studie t hele office pakket, java, soms fotosjop, winamp en nog een hele kolere zooi tegelijk aanstaan. En mn duron600 met 256meg kon dat niet meer zo lekker aan.

Verwijderd

Die tnt is daar goed genoeg voor.

Maar echt lekker is het niet.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 23:17:
Die tnt is daar goed genoeg voor.

Maar echt lekker is het niet.
Een TNT2 is altijd nog een stuk sneller dan een TNT hè B)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
AcouSE schreef op 25 March 2003 @ 13:34:
Volgens de ATX specificatie (die je bij www.formfactors.org kunt downloaden) mag een ATX voeding nooit meer dan 12,6V geven. Heb je geen garantie meer?
hmz... mag niet??? mijn +12V lijn (de powerkabeltjes, Mobo niet gechecked) geeft 13,58Volt af!! :X :X
hier werk ik dus al bijna 1 jaar mee :X
Lekkere Kwal schreef op 25 March 2003 @ 23:19:
[...]
Een TNT2 is altijd nog een stuk sneller dan een TNT hè B)
ik heb ook TNT2 :) en UT2k3 draait er nog op :)

[ Voor 22% gewijzigd door Fludizz op 25-03-2003 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ach, spelletjes speel ik wel op de P4 2ghz en geforce4 ti4200 128 meg die hier beneden staat... >:)

Verwijderd

5 % is voor de 5 volt lijn, de 12 mag 10% varieren.
( + en - )

Ik zuo me dus lekker nergens druk over maken. Bij meer dan 13,5 pas of zo.. ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pictures/spanningatx.gif

Hiero de officiele specs. 12.7 is idd aan de hoge kant maar zoals eerder gezegd doet de PCI bus 5V dus dat kan het niet zijn. Hoe heb je het gemeten, op de ATX connector? Weet dat hier verlies optreedt richting het bord en daar de spanningen dus al wat lager zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1