Overclocken, hoe zit dat nou?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 17:54

Foxz

343 Guilty Spark

Topicstarter
Op het gebied van overclocken ben ik een totale newby. Ik zou dus graag een paar dingen willen weten. Hieronder staan mijn vragen.

-Hoe moet je eigenlijk overclocken. Waar moet je rekening mee houden.
-Moet je, als je de processor overclockt, altijd een extra koeling of wat dan ook er bij bouwen. Of is dit alleen voor het echte werk.
-Hoe zit het met de overclockbaarheid van een P3 450, ASUS P2B-F en 128 RAM 100Mhz (weet niet welk merk), 100 Mhz FSB en.
-Mijn P3 zit in zo'n ding ingebouwd (soort boxje) wat houdt dat in qua overclocken.
-Hoe zit het met het overclocken van een Viper II.
-Tot welke processor ondersteunt mijn moederbord.

Alvast bedankt...

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Verwijderd

Je moet altijd letten op hoe warm je mobo word, hij mag nooit te warm worden, liever niet hoger dan 60 C.

Bij een P3 is de multiplier locked, dus kan je alleen je FSB omhoog doen. Je comp draait nu op 4,5 (=multiplier) en 100 mhz (fsb)
als je zoals ik je fsb op 133 mhz doet heb je een p600!,
maar daarvoor heb ik wel extra koeling ingebouwd, zonder koeling kon ik mijn fsb op 112 zetten = p500.

En over je videokaart moet je wat dingen opzoeken op de tweaksites, heb ik ook gedaan en heb die van mijn ook overgeklokt,

maar let vooral op de koeling!!!! en dan grazen maar }:0

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 17:54

Foxz

343 Guilty Spark

Topicstarter
Oke bedankt, nog andere tips. Bijvoorbeeld zo'n koeling, wat moet je dan koelen. De processor, het moederbord of heel de kast. Ik ben ook misschien wel van plan een koeler (zou niet weten wat voor > tips!) op de HCC te kopen.

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 23:01

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

- Alpha of een golden orb cooler. (voor op de CPU)
- Koelpasta
- Extra fannentje om de airflow in de kast te bevorderen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ja, en welke strepjes moet je nou trekken op een a7v+duron700, of is daar ergens anders GEDETAILLEERDE info over te vinden?????

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-08 17:54
www.spooky2-01.tmfweb.nl/

Grtz Spam

p.s. hier nog een topic over overklokken van een duron + de benodigheden : gathering.tweakers.net/showtopic/74680

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Verwijderd

Hier staan alvast wat guides voor overclocken: http://www.deforce.nl/list.php?c=hardware_cpu

wees wel voorzichtig...

suc6

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
slechts 4 jaar over datum ....

LinkedIn
BlackIntel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En wil je ook alvast een paar honderdduizend andere topics met onopgeloste problemen omhoogkicken? Nee, dank je ..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.