Toon posts:

[XP] Recover cd error na mobo upgrade *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatse een Nieuwe mobo GA-7VAX1394 , een gigabyte bord met KT400 chipset en een nieuwe video kaart een Club 3d Ati Radeon 9700 geupgrade.

na een tijdje kutte met virusen en zo vond ik het eens tijd om winxp er op nieuw op te zetten

met recover cd van paragigit krijg ik het bericht

Error! Recovery Software not supported
Pres any Key! to continue.

ehm dus kan ik winxp niet meer instaleren? ik heb van paradigit alleen twee recover cdtjes gekregen niet een officieel cdtje van winxp. zijn er andere manieren om winxp er op te krijgen of moet ik paradigit bellen en een officieel winxp cdtje eisen? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gokje:

je hebt een OEM XP licentie?
In dat geval kun je eisen wat je wilt, maar de oorspronkelijke restoreCD is genoeg om aan hun verplichtingen te voldoen (hoe vervelend ook).
Je systeem met nieuw moederbord is immers niet meer hetelfde systeem als waar de OEM installatie op is gezet en licentie-technisch niet toegestaan.

Als je dan ook niet meer het oorspronkelijke moederbord meer hebt, maar zelf een andere hebt gekocht ter vervanging, kun je wellicht ze lief aanlijken en vragen (netjes) of ze je kunnen helpen aan de installatie-source, anders zul je echt zelf een installatie-source moeten regelen.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 23-04-2003 15:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Heb je wel een xp licentiesticker op je kast staan of meegeleverd gekregen? Dan kun je gewoon een cdtje van een vriend, kennis of familielid gebruiken en windows opnieuw installeren. Het kan zijn dat je bij het activeren problemen krijgt. Dan moet je ff telefonisch activeren en aangeven dat je verder niks hebt verandert. En het werkt weer! (heb je je mobo etc. vervangen? kon ik niet echt uit je intro opmaken. Als dit zo is geef je gewoon aan dan je mobo defect was en je er een nieuwe in hebt gezet)

Het gaat om de licentie waarvoor je hebt betaald! Dus elke cd van windows xp moet lukken! (neem gelijk de versie met sp1 ingebakken!)

[ Voor 13% gewijzigd door yeroen1979 op 23-04-2003 16:06 ]

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:36
Het kan zijn dat Paradigit een code in de bios schrijft om zo alleen hun Recovery cd's op de desbetreffende Paradigit computers te laten werken, om illegale activiteiten te voorkomen.

In dat geval had je een bios update van hun site moeten plukken.

Stel dat het zo is, dan kun je je bios alsnog flashen door de goede bios te downloaden en vervolgens weer aan de slag te gaan met de recovery cd ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier winxp van buurman ligge, dus die installeer ik wel ff met mijn lecensie code ofzo iets die achter op me kast zit;)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan topictitel, hoewel niet echt relevant, zou het wellicht mensen die in de toekomst tegen hetzelfde aanlopen kunnen helpen. Zie ook WOS-Policy :).

Verwijderd

Topicstarter
ohaaa werkt mense met me eige lecentie met andere cd:) thxx for reply's:) ik kan weer quaken >:)
Pagina: 1