Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog niet helemaal uit...

Ik zoek een digitale camera die:

- minstens 3 megapixel is
- compact flash gebruikt (ivm mijn mp3 speler)
- filmjes met geluid kan opnemen.

Nu kunnen beide kanidaten dat maar de Ixus is veel kleiner en lichter.
Wel erg handig als je op de fiets zit of zo...
Zit er nog kwaliteit verschil tussen beide en instel mogelijkheden.
Gaat die Ixus ook langer mee met z'n batterij ?

Of is er misschien nog een andere kanidaat in die prijsklasse ???

Verwijderd

ik maak met mn canon s30 bij voetbal wedstrijden fotos (nicolaasboys.nl :p) en ik kan net geen hele wedstrijd achter elkaar fotos maken (1000 ofzo) dus +- 90 minuten ofzo

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:23

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Kijk eens op http://www.dpreview.com en doe eens dan de Side-by-Side (staat onder de categorie "Buying guide") zou ik zeggen.

Het is iig zo dat de S30 wat meer mogelijkheden qua instellingen e.d.

Het grote pluspunt (als je het tenminste zo beschouwd) van de S400 is dat ie zo heerlijk klein is.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

hoeveel geld wil je uitgeven?

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:20
Ligt ook een beetje aan je handen denk ik, de S30 ligt bij mij perfect in de hand, de Ixus van een vriend van mij vind ik gewoon net te klein. Verder vind ik mijn S30 mooiere foto's maken als die Ixus, maar dat is wel een ouder (2 Mpix) model.

Zag trouwens gisteren bij Talens Rotterdam de S30 voor 499 liggen, weet niet of dat goedkoop is.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik zit ook met de S400 in me hoofd (om te kopen) als vervanging voor me Nikon 775...
Maar zit nog ff verder te kijken nog...

Verwijderd

Topicstarter
Bij de mediamarkt ligt de S30 nu voor 444 euro. Das zeker niet gek.
De S400 kost bij de pricewatch ongeveer 570 euro.

Het is volgens my kiezen tussen veel opties (S30) of klein (S400).
Maar die S400 heeft ook een nieuwere chip (CCD ?) en een batterij die langer mee gaat..... geloof ik.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:06
waarom kijk je niet ook naar de canon a70? Zit er precies tussenin. Bijna alle functies van de s30 en qua formaat tussen beide modellen in.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:44

Mystikal

It never hurts to help!

Uit ervaring kan ik vertellen dat de s30 het gewoon erg goed doet. Heb ook ervaringen met de ixus. De ixus is voor mij meer een 'fun' camera doordat je hem overal mee naartoe kan nemen. (de s30 past overigens ook met gemak in mijn spijkerbroek..). Maar dat kleine is ook kwetsbaar: Moeilijker te bedienen, zeker als je wat grotere handen heb. Verder vind ik dat het lastig is om de camera stil te houden als de camera wat kleiner wordt.

Vraag gewoon of je ze even mag vasthouden etc... dat zegt vaak ook al veel

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Ik zit zat zelf ook te twijfelen tussen de Ixus en de S-serie
Maar ik vind die Ixus gewoon te klein wel mooi maar te klein. Ik vind hem niet lekker in de hand liggen. Ik heb zelf niet enorme grote handen maar ik vind het niet lekker.

De S-serie is helemaal niet zo groot. Deze ligt goed in de hand heeft wat meer gewicht en is lekker.

Ik heb eindelijk de knoop door gehakt en ga morgen mijn S45 halen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 15:37:
Bij de mediamarkt ligt de S30 nu voor 444 euro. Das zeker niet gek.
De S400 kost bij de pricewatch ongeveer 570 euro.

Het is volgens my kiezen tussen veel opties (S30) of klein (S400).
Maar die S400 heeft ook een nieuwere chip (CCD ?) en een batterij die langer mee gaat..... geloof ik.
Als dat je enige keus is, zou ik voor de S30 gaan. Zou ik toch de meer opties nemen, zla ej misschien in het begin niet nodig hebben, maar later wel. De S400 is dan misschien een net-niet camera.
Pagina: 1