Out of range onder DOS

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik heb sinds een paar dagen een Sapphire 9700 kaart en sindsdien krijg ik in "DOS"-resoluties de melding 'signal out of range' op mijn TFT scherm.

Als ik hem op de dvi aansluit heb ik het probleem niet, maar dan kan ik weer niet TFT en Televisie tegelijkertijd aanzetten.

Wie helpt?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ach zo erg heb je die resoluties toch niet nodig? Als er wat mis is kun je hem altijd weer via DVI aansluiten.

• Rene59
Is ook wel, maar zoals je ziet ben ik wel op zoek naar een oplossing. Als iets op m'n pc niet naar behoren werkt moet en zal dat natuurlijk gefixed worden :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

zoiets had mijn oom ook op zijn TFT.

Als hij dan tijdens het booten de TFT uit en weer aanzette dan werkte het wel normaal... Ook tijdens de winxp install gebeurde dit.

Geen id wat de oplossing is btw

• Rene59
Als ik naar het BIOS ga krijg ik wel ineens beeld.
Uit/aan zetten heeft geen zin.

Verwijderd

Signal out of Range houd in dat de monitor een signaal gevoerd krijgt die hij niet lust (te hoge resolutie, te hoge refreshrate etc).

Installeer de driver voor de monitor eens. Test eens met een andere monitor/videokaart.

Om welke resolutie/kleuren/refreshrate gaat het?

Je andere probleem lijkt mij hiervan los te staan.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 10:04 ]

• Rene59
In windows werkt alles prima.
En ik geloof niet dat een driver echt relevant is als je het hebt over het bios post scherm, dos-scherm en windows boot-scherm... toch?
Met mijn vorige kaart (Sapphire 9500) werkte dit alles wel prima, dus aan mijn monitor ligt het ook niet.

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 20:01
Dat DOS programma, word dat vanuit Windows aangeroepen?????

Verwijderd

Rene59 schreef op 22 April 2003 @ 18:11:
Ik heb sinds een paar dagen een Sapphire 9700 kaart en sindsdien krijg ik in "DOS"-resoluties de melding 'signal out of range' op mijn TFT scherm.

Als ik hem op de dvi aansluit heb ik het probleem niet, maar dan kan ik weer niet TFT en Televisie tegelijkertijd aanzetten.

Wie helpt?
Toch vreemd kan op mijn connect-3d 9500 prima de tv aansturen als m'n TFT op de DVI zit aangesloten

• Rene59
OVERLORD_1982: Nee. Zie mijn post boven die van jou.

[ Voor 17% gewijzigd door Rene59 op 24-04-2003 10:12 ]

• Rene59
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 10:11:
[...]
Toch vreemd kan op mijn connect-3d 9500 prima de tv aansturen als m'n TFT op de DVI zit aangesloten
Dat leek mij ook de normaalste zaak van de wereld, maar blijkbaar werkt dat met mijn kaart niet.

Volgens mij is mijn kaart gewoon defect :(

Verwijderd

Rene59 schreef op 24 april 2003 @ 10:13:
[...]

Dat leek mij ook de normaalste zaak van de wereld, maar blijkbaar werkt dat met mijn kaart niet.

Hoeveel wat is je PSU eigenlijk ?
toevallig zelf in een ver verleden bij een niet nader te noemen bedrijf gewerkt waar ze ongeveer 1200 systemen geleverd hadden waarbij af en toe de VGA kaart niet genoeg spanning kreeg tijdens het booten.
Met als geval dat het mobo begint te piepen (een lange piep gevolgd door 2 of 3 korte piepjes).
De oplossing hiero was een zwaardere weerstand op het mobo en een kwaliteitsvoeding met hetzelfde wattage als de originele

Verwijderd

damn dubbele post

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 10:23 ]

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 20:01
Rene59 schreef op 24 April 2003 @ 10:13:
[...]

Het is waarschijnlijk niet zozeer een defecte kaart, maar meer een probleem tussen deze kaart en deze monitor.

Als je een andere monitor hebt, kun je dit gemakkelijk testen.

Mocht het nou zo zijn dat dit probleem ook bij die andere monitor voorkomt, dan spreek je inderdaad over een niet correcte videokaart.

Verwijderd

Is er ooit nog een oplossing gekomen? Ik heb een soortgelijk probleem namelijk; in FULLSCREEN-DOS modus (vanuit Windows XP) is de refreshrate 78,9 Hz (en dus buiten specificatie van de Iiyama TFT 15"). Die melding blijft dan ook staan op het scherm.
Hoe krijg ik deze terug naar 60 of 70Hz?

In de BIOS, of in normale DOS modus (vóór Windows) is alles ok. Pas vanuit Windows gaat het mis.
De videokaart-driver is al vervangen voor een nieuwere.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

ow.. gebruik reforce en stel je max. hz in op 70hz op alle refreshrates.. dan komt het wel goed, dan gaat windows er niet over heen

Verwijderd

Werkt Reforce ook met Intel onboard (845G) kaartjes dan? Ik ken het programma alleen van naam; ik ga het wel proberen!

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

het werkt gfxcard onafhankelijk afaik, hakt gewoon wat je reg in

[ Voor 27% gewijzigd door 418O2 op 03-03-2004 16:24 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook met mijn Club3d Radeon9700Pro, heb alles gedaan(Drivers, BIOS, Formats, Voltages, GOED schoonmaken, Goed in het AGP Slot drukken enz enz) maar niks helpt, in windows is er helemaal niks aan de hand maar als ik boot is al het beeld uit of range, ik zie wel wat er staat maar het is niet goed(kwa vorm, te lang uitgerekt lijkt het). Dit heb ik zowel bij mijn Belinea 17"CRT als bij mijn Medion 15"TFT

Ik ga de kaart een dezer dagen als ik tijd heb terug sturen naar Club3d, hopen dat het onder de garantie valt. Dit zou ik als ik jou was ook doen bij Sapphire :)
Pagina: 1