probleem aansluiting versterker

Pagina: 1
Acties:

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:46
Hoi,
Ik heb gisteren mijn computer op mijn denon 3801 versterker aangesloten. Dit heb ik gedaan via een splitter op mijn eertse audio uitgang op mijn creative audigy geluidskaart.

Nu heb ik het probleem dat als ik mijn tv aan zet dat ik deze over mijn computer speakers hoor.

Hebben meer mensen dit probleem of heeft iemand een oplossing?

Groeten,

Manuel.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hoe heb je het zaakje aangesloten op je versterker? Loopt je tv ook via je versterker?

Pak deze ook gelijk even mee Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Wekkel op 22-04-2003 17:31 ]

• remanus
yep tv op de tv aansluiting en de comp op de vcr1 aansluiting

Verwijderd

Toevallig een tape out gebruikt...?
Of de audio in van de geluidskaart ?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Waarom heb je eigenlijk een splitter op je geluidskaart nodig?

• remanus
nope en hoezo audio in geluidskaart ? hij doet het ook als mijn computer uit staat trouwens thx voor de gewelldige snelle reply

• remanus
heb een 5.1 pc speaker set

• remanus
maar het probleem is dus al staat mijn versterker uit en de computer uit en de tv aan dan nog geeft ie dat singaal door aan deze pc speaker set

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Wekkel schreef op 22 April 2003 @ 17:33:
Waarom heb je eigenlijk een splitter op je geluidskaart nodig?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Geeft hij het geluid zachtjes door ? , zit jouw'n computer wel op een input en niet op een output van de versterker?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• remanus
nope geluid is goed van volume en is een input, heb gewoon geen ideee hoe het tv geluid er doorheen kan komen, is er nog een manier om een output van geluid op je pc te krijgen ? usb ofzo?

Verwijderd

Effe Checken:
- AWE64 geeft electrische schokken en gebrom
- Softwarematig geluid versterken

nb: Door remanus - Tuesday 22 April 2003 17:33 / 17:37 / 17:39
Tip: gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif *edit knop svp...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 18:02 ]

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:49
Probeer is al je de pc bv op de tape ingang aansluit dat het dan nog steeds zo is

• remanus
heb hem net verwisseld naar een andere input maar het gebeurd nog steeds. denk dat het aan de splitter ligt en niet aan de computer of versterker. maar kan ik op mijn computer nog een audio output krijgen?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Leg eens precies uit hoe je het aan hebt gesloten (hoe heten de in en outputs) en vertel duidelijk waar de splitter tussen zit.

Teken het desnoods. want met de info die je tot nu toe geeft heb je weinig kans van slagen.

Alles kan stuk.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
toevallig bij de input op de versterker ook een splitter gebruikt ?? voor tv + comp ?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Bud_s schreef op 23 April 2003 @ 15:01:
toevallig bij de input op de versterker ook een splitter gebruikt ?? voor tv + comp ?
Ik ben er bang voor... vandaar het verzoek tot een uitgebreide beschrijving...

Alles kan stuk.

• remanus
Bud_s schreef op 23 April 2003 @ 15:01:
nope, zitten allebei op een aparte ingang

Even voor de duidelijk heid

1. Van uit mijn geluidskaart heb ik dus uitgang1 opgesplitst met een jacksplitter.

2. Deze jack splitter heeft dus twee aansluitingen waarvan 1 naar mijn computerspeakerset gaat.

3. De andere aansluiting heb ik met een jack naar tulp hulpstukje aangesloten op een tulp -> tulp kabel.

4. Deze tulpkabel heb ik dus in de ingang(dus input) van de laserdisk aansluiting op mijn versterker aangesloten.

5. Mijn tv heb ik gewoon met een tulpkabel op de TV ingang(dus input) op mijn versterker aangesloten.

Dit is dus heel het verhaal van aansluiting.

Verwijderd

Dan is het duidelijk: De bekabeling van de TV -> versterker is geheel los van de PC/speaker/versterker-splitter-combo. Enige verbindende punt is de versterker, dus daar vindt overspraak plaats. Dit gebeurt ook als de versterker uitstaat dus is er waarschijnlijk een geleidende verbinding. Kan je met een weerstandsmeter dit testen op de versterker-ingangen?

Hoe zit het trouwens met je aarding? Als je de PC niet op randaarde hebt aangesloten kan het zijn dat de aarde van de PC-kabel als signaal gaat werken.

Een oplossing zou zijn, de schakelaar op de versterker waarmee je het input-apparaat kiest, te modden dat-ie zowel signaal als aarde afsluit (ik denk hier aan zo'n draaiknop, met een electronisch geval weet ik het niet :()
Of je zet er een goedkoop mengpaneeltje tussen, die hebben vaak betere afscherming tussen de kanalen.

Met de geluidskaart zie ik geen probleem, het is de splitter die direkt de speakers met de versterker verbindt.

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~baaf0001/setup_1.bmp

;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 21:57 . Reden: ff plaatje gemaakt. En om dat goed te doen valt niet mee, 'k hoop dat dit lukt. ]

• remanus
Yep het plaatje klopt.

en met dat van de aarde dacht ik ook al aan, maar kan het alleen nu niet oplossen waar de pc nu staat. Dus dat wordt nog even een maandje wachten. Denk je trouwens dat het schadelijk voor pc of versterker kan zijn?

Verwijderd

remanus schreef op 25 April 2003 @ 23:19:
Yep het plaatje klopt.

en met dat van de aarde dacht ik ook al aan, maar kan het alleen nu niet oplossen waar de pc nu staat. Dus dat wordt nog even een maandje wachten. Denk je trouwens dat het schadelijk voor pc of versterker kan zijn?
Denk niet dat er met normaal gebruik schade kan ontstaan, de gebruikte spanningen zijn hetzelfde (700 mV of daaromtrent), dus daar moeten de componenten op berekend zijn.

Het is trouwens niet zeker of het aansluiten van randaarde alle problemen oplost, als de inputs van je versterker gekoppeld zijn bv. Je kan ook gewoon de speakers uitzetten als je TV wilt kijken (de minst elegante oplossing imho).
Pagina: 1