Brander brandt nog maar op 1x

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Sinds een tijdje brandt mijn brander (Lite-On 12x10x40) nog maar op 1 maal... Welk programma ik ook gebruik, hij blijft maximaal op 1x branden.

Het blijkt aan DMA te liggen... Als dat uit staat (en de brander op PIO modus wordt gezet), dan kan ik wel gewoon 12x selecteren en branden. Helaas kost PIO veel meer processorkracht dan DMA

Het vreemde is dat het een jaar lang gewoon heeft gewerkt op DMA modus EN op de gewone snelheid... pas sinds een weekje ofzo wil ie niet meer op DMA.

Met de search kwam ik dit topic tegen: dma en brander

Het vastlopen is iets waar ik vroeger ook last van had als ik DMA aanzette, maar toen had ik nog een Abit BX-6. Nu met m'n Asus A7N8X heb ik met DMA aan nooit problemen gehad.. tot nu dan.

Iemand enig idee hoe dit komt? PIO-modus gaat natuurlijk wel, maar k'heb liever gewoon DMA zodat niet de hele PC vertraagt...

-Er zit een pioneer slot in DVD-rom op dezelfde kabel als de brander op Ultra-DMA modus
-Nero 5.5.9.17

/edit
Blijkbaar meer problemen met deze brander en DMA modus!? :(
Liteon brander 12x10x40x probleem

[ Voor 16% gewijzigd door Undertaker2 op 22-04-2003 01:11 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

DMA geeft problemen:
Effe die Asus NForce2 driverpack downloaden en installeren (of juist de ouder die op de bijgeleverde CD staan).

Geen DMA kunnen inschakelen:
Wissel de drives eens om (master/slave en ook op de kabel dus!) of hang alleen de writer als master in zijn uppie aan die kabel. Staat hij in de Bios wel op Auto? Hoe wordt hij herkend door de Bios?

Probeer ook eens een andere kabel.
Problemen Round IDE cables

Geef Nero trouwens maar een ruimere ultracache:
Verwijderd in "Nero ultrabuffer limiet opheffen/ophogen"

Verwijderd

Probeer eens een firmware update. Voige week bij familie lid ook problemen met branden. 40x plextor brander die nog maar max 20x of lager kon branden. firmware update gedaan probleem opgelost.