dma en brander

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:05
Matched: dma
Hallo iedereen,
Sinds een tijdje doet mijn brander ( lite-on 12x10x40) het niet meer goed als ik dma aan heb staan. Als ik met dma aan aan het branden ga, loopt de hele pc na verloop van tijd vast. Zet ik dma uit, dan gaat alles wel goed, alleen duurt het dan wat langer. Mijn vraag is nu waardoor dit vastlopen met dma aan veroorzaakt wordt;wat er dus precies in de computer gebeurd waardoor hij vastloopt.
Bij voorbaat dank , Jordan

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DMA staat voor Direct Memory Access. Dat betekent dus dat het direct naar het geheugen wordt geschreven/gelezen. Dit kan problemen geven met branders. dus uitzetten

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 09 november 2001 11:43 schreef terw_dan het volgende:
DMA staat voor Direct Memory Access. Dat betekent dus dat het direct naar het geheugen wordt geschreven/gelezen. Dit kan problemen geven met branders. dus uitzetten
ik heb hem gewoon aanstaan bij mijn lite-on hoor :)
staat ook in het boekje :)
probeer eens andere ide drivers te installeren :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Nieuwe writers zijn allemaal compatible met DMA mode. Je moet alleen wel even eerst de laatste versie busmaster IDE drivers voor je moederbord/chipset downloaden en installeren .

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

|:( Yeah wright!!!

Onzin dit dus, DMA wordt niet ondersteund door devices van ouder dan een jaar of 6. Devices van laatste jaren ondersteunen allemaal DMA,

het zal eerder een driver probleem zijn.

• Jordan
  • Laatst online: 10:05
Mijn vraag is eigenlijk of er iemand weet wat er allemaal PRECIES gebeurd als je met dma een cd brand, zodat ik een beetje kan nagaan wat en waar de oorzaak van het vastlopen ligt,

afz jordan

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Nieuwe writers zijn allemaal compatible met DMA mode. Je moet alleen wel even eerst de laatste versie busmaster IDE drivers voor je moederbord/chipset downloaden en installeren
Dit is voor mij helemaal nieuw heb nog nooit busmaster IDE drivers gedownload en geinstalleerd.

Ik moet ook altijd dat DMA uitzetten want geen een cd lukt anders.

Ik heb een Liteone 12x10x32 en die hangt aan een Asus P2B rev1.10 Als ik het goed hebt zit daar een Intel BX chipset op.

Nou zou ik graag willen weten welke versie (nr) busmaster IDE driver ik eigenlijk heb ,en waar ik busmaster IDE drivers kan downen.

Ik vindt het maar vreemd dat DMA bij mijn cd-rom wel aan kan en niet bij mijn brander.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Geen matches
Op vrijdag 09 november 2001 21:59 schreef NEWBIE het volgende:

[..]

Intel BX chipset

waar ik busmaster IDE drivers kan downen.
op de site van asus staan gewoon de nieuwe drivers voor intel chipsets :)

• Macaco
Geen matches
op de site van asus staan gewoon de nieuwe drivers voor intel chipsets
Ik heb gekeken en gezocht op de asus site ,maar het is me niet echt duidelijk allemaal.Wat moet ik me nou bij een busmaster IDE driver installatie voorstellen is het net zoiets als je Bios flashen als je een Bios gaat updaten?

Of zit het in je OS gebakken en moet je het elke keer weer opnieuw installeren als je die nieuwere driver wilt,na een verse Windows installatie.

Ik heb eigenlijk geen idee welke IDE driver ik nou moet downloaden voor mijn Asus P2B met intel BX-chipset,want ik weet niet welke versie driver ik nu heb.Ik heb wel iets gedownload Intelinf.zip met daarin een installer ,maar ik heb nog niks geprobeerd,wil er eerst zeker van zijn dat het geen kwaad kan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 09 november 2001 19:11 schreef -KOD- het volgende:

Onzin dit dus, DMA wordt niet ondersteund door devices van ouder dan een jaar of 6. Devices van laatste jaren ondersteunen allemaal DMA,

het zal eerder een driver probleem zijn.
Blaat jij nu maar lekker verder. Het is natuurlijk niet zo met alle apparaten maar sommige kunnen ermee gaan buggen.
Dus als je het niet zeker weet zeg dan niets.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Geen matches
Op zaterdag 10 november 2001 16:54 schreef NEWBIE het volgende:

[..]

Of zit het in je OS gebakken en moet je het elke keer weer opnieuw installeren als je die nieuwere driver wilt,na een verse Windows installatie.

Intelinf.zip met daarin een installer ,maar ik heb nog niks geprobeerd,wil er eerst zeker van zijn dat het geen kwaad kan.
1. ja , als je windows er weer schoon opzet dan moet je de nieuwe ide drivers er weer opzetten.

2.je kan ze gerust installeren :)
als het niet hoeft krijg je dit vanzelf van windows te horen :)

Verwijderd

Als het in PIO-modus goed gaat en met DMA aan niet, dan laat je DMA toch gewoon uit?
Bij mij merk ik geeneens verschil tussen oude of nieuwe VIA-chipset-drivers en PIO of DMA maakt ook niet uit.
DMA is niet verplicht, hoor...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Predator

Suffers from split brain

Crap :)
in zeldzame gevallen geeft dat problemen ( namelijk als je zo bv forced op DMA als je hem niet gewoon op DMA krijgt )
Op zaterdag 10 november 2001 19:10 schreef exter het volgende:
Als het in PIO-modus goed gaat en met DMA aan niet, dan laat je DMA toch gewoon uit?
Bij mij merk ik geeneens verschil tussen oude of nieuwe VIA-chipset-drivers en PIO of DMA maakt ook niet uit.
DMA is niet verplicht, hoor...
Der is dus wel 1 klein detail tussen PIO en DMA ->
PIO eist de volledig CPU ( die heeft ie nodig voor mem access ) op en als je burner op PIO staat en je gebruikt hem zit je dus met 100% tijdens data transfer.

met DMA zit je tussen de 5 en de 20% CPU

probeer es 24speed te burnen met PIO op een 300mhz :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Macaco
Ik heb overall gezocht en heb zowel een chipsetdriver als busmaster IDE driver gevonden en getracht te installen,het werd allemaal niet geaccepteerd.Dus ik dacht alles is zo up to date als maar zijn kan.DMA van brander aangezet een cd geprobeerd te branden ,en dat is niet gelukt.Dus ik zet het fijn weer uit dat DMA. Dit is voor mij een van de redenen dat er geen IDE meer in mijn huis komt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 11 november 2001 05:52 schreef NEWBIE het volgende:
Ik heb overall gezocht en heb zowel een chipsetdriver als busmaster IDE driver gevonden en getracht te installen,het werd allemaal niet geaccepteerd.Dus ik dacht alles is zo up to date als maar zijn kan.DMA van brander aangezet een cd geprobeerd te branden ,en dat is niet gelukt.Dus ik zet het fijn weer uit dat DMA. Dit is voor mij een van de redenen dat er geen IDE meer in mijn huis komt.
Had ik toch gelijk :)

Verwijderd

Geen matches
Op vrijdag 09 november 2001 19:11 schreef -KOD- het volgende:

[..]

Wie is Wright ?
Of bedoel je right ?
*D
Pagina: 1