Ik ben sinds enige tijd op zoek naar een nieuwe camera. Tot kort dacht ik dat de Canon Powershot S50 (de 5Mpixel opvolger van de populaire S45) wel een leuke camera zou zijn, maar sinds ik de specificaties van de Optio 550 heb gezien ben ik aan het twijfelen geraakt
De Optio 550:

De belangrijkste verschillen in specificaties:
De Optio 550 kan/heeft...
... in macro-modus scherpstellen op 2cm afstand in plaats van 10cm
... een 5x optische zoom in plaats van een 3x optische zoom
... een gewicht van 250g versus 323 gram
... afmetingen van 100x59x40 ipv 112x58x42
De S50 heeft is op papier beter in een aantal andere dingen, maar in mijn ogen niks echt belangrijks:
1,8" LCD ipv 1,5"
uncompressed opslaan van plaatjes
max 15 sec shutter tijd ipv 4 sec.
Zoals je ziet zien de specificaties van de Optio 550 er aanzienlijk beter uit, maar jammer genoeg zeggen specificaties niet alles. Op het moment kan ik nog nergens op het internet reviews vinden over de Optio 550 waarin wordt getest hoe de beeldkwaliteit van het ding is en of het een degelijke camera is. Aangezien de camera sinds kort al wel te koop is, welke tweakers hebben al ervaring met de camera?
Want hoewel de specificaties van de camera om te
zijn: over de voorgangers van de Optio 550 heb ik nooit echt positieve reviews gelezen, terwijl de voorgangers van de S50 altijd erg goed gescoort hebben op bijv. dpreview.com
De Optio 550:

De belangrijkste verschillen in specificaties:
De Optio 550 kan/heeft...
De S50 heeft is op papier beter in een aantal andere dingen, maar in mijn ogen niks echt belangrijks:
Zoals je ziet zien de specificaties van de Optio 550 er aanzienlijk beter uit, maar jammer genoeg zeggen specificaties niet alles. Op het moment kan ik nog nergens op het internet reviews vinden over de Optio 550 waarin wordt getest hoe de beeldkwaliteit van het ding is en of het een degelijke camera is. Aangezien de camera sinds kort al wel te koop is, welke tweakers hebben al ervaring met de camera?
Want hoewel de specificaties van de camera om te