Ik heb 2 harddisks. De een wil ik gebruiken voor muziek. Maar daar heeft in het verleden xp ook opgestaan in FAT32. Nu heb ik een nieuwe harddisk erbij en daarop winXP geinstalleerd met NTFS. Nu wil ik graag de oude schijf eerst formatteren. Maar dat wordt niet geaccepteerd. Het kan zijn dat er op die schijf nog een extra partitie staat van ongeveer 1Gb. De te formatteren schijf is 20Gb, en er is maar ruim 18Gb te gebruiken. Er was ook een dualboot. Iemand een idee hoe ik die schijf geformatteerd krijg en de partitie eruit krijg. Winxp op die schijf is niet meer te gebruiken. Mappen zijn verwijderd.
Verwijderd
Gooi gewoon met fdisk alle partities weg, of de partitie die je wilt verwijderen en klaar ben je.
Verwijder met Partition Magic alle partities op die hd en daarna kan je weer een nieuwe partitie maken en formatteren met hetzelfde progje
OS toegevoegd, zie ook de WOS-Policy.
Wat voor foutmelding krijg je bij het formatteren? Neem aan dat je boot in DOS?
Wat voor foutmelding krijg je bij het formatteren? Neem aan dat je boot in DOS?
edit:
Ok, Buzzie had het al gedaan
Ok, Buzzie had het al gedaan
[ Voor 14% gewijzigd door Compubiter op 21-04-2003 23:35 ]
Alles is al opnieuw geinstalleerd op de nieuwe schijf in xp professional
hangt nu ook in netwerkje. De melding is 'kan niet worden geformatteerd. Sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's af.....'
hangt nu ook in netwerkje. De melding is 'kan niet worden geformatteerd. Sluit alle schijfhulpprogramma's of andere programma's af.....'
Verwijderd
Nja wat ook werkt is alleen die HDD die moeilijk doe ff als Primary Master in je pc hangen, opstarten met rescue disk van PQ magic 8. en ff alles verwijderen en nieuwe partitie aanmaken. je kan het ook proberen onder schijfbeheer van windows XP. maar aangezien windows XP moeilijk ga doen zodra hij 2x HDD met een XP installatie zie. ken beter die ene eruit halen..
suc6
suc6
Probeer onder DOS het progje DELPART es. Dat werkt altijd
Deze advertentieplaats is te huur!
Met XP prof. kan alles bij nader inzien veel eenvoudiger. Gewoon bij schijfbeheer de partitie eruit halen en dan gewoon opnieuw formatteren. Bedankt voor de reacties.
dat is in feite hetzelfde als PM doetVerwijderd schreef op 26 April 2003 @ 13:11:
Met XP prof. kan alles bij nader inzien veel eenvoudiger. Gewoon bij schijfbeheer de partitie eruit halen en dan gewoon opnieuw formatteren. Bedankt voor de reacties.
[ Voor 1% gewijzigd door G33rt op 26-04-2003 13:14 . Reden: zinsconstructie ]
Pagina: 1