Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 15:49:
niet iedereen hier vind modden net zo geweldig als dat jij dat vind mrbaaco.
Refried audi en ik kopen alles orgineel. En dan kijk je wel anders aan tegen zulk soort dingen
ik ook hor

MrBaaco schreef op 09 May 2003 @ 16:28:
Dat snap ik, maar jah... De mens is nieuwsgierig, creatief en wil weten waar hij/zij voordeel uit kan halen... Sommigen kunnen dan ook nog nadenken over eventuele consequenties...
Ik vind het jammer dat zoveel dingen zo belachelijk duur zijn voor de consument, terwijl dat echt niet nodig hoeft te zijn, maar dat is mijn mening... En dan heb ik het niet alleen over games oid.
Maar laten we het hier maar bij laten...

is opzich wel leuke discussie of het werkelijk allemaal zo duur moet, kijk, de prijs wordt bepaald door aantal factoren:
- Is het "in"
- Is het nieuw?
- Is het technisch oid vernieuwend/inovatief.
- Is er vraag naar het product?
De levenscyclus van een product heeft 5 fasen:
- Introductie
- groei
- rijpheid
- verzadiging
- neergang
In het begin zijn nieuwe dingen (kleding, speelgoed) enorm duur, kijk naar de tamagochi, koste Fl 34,95 ofzo, terwijl ik m een jaar later voor Fl2.95 zag liggen, gewoon pure modeverschijnsel, omdat je vriendje m heeft, wil jij m ook, en de producenten lachen in hun vuist(je). Zo kunnen ze de prijs kunstmatig hoog houden. Daarna heeft iedereen hem, en kopen veel mender minsen het product.
Daarna is er geen interesse meer omdat het uit de mode is (de furby is in de markt gezet

) en beginnen de producenten hun producten te dumpen tegen lage prijzen, om toch nog beetje winst er uit te halen.
Prijzen van games gelijk zo, in het begin wil iedereen het product (Halo oid) omdat het in is, na verloop van tijd (nu nog steeds niet overigens

) raakt het spel uit de mode en om het toch aantrekkelijk te houden worden ze tegen een lagere prijs in de markt gezet (zie de classics reeks).
Daarna is er de neergang, oftewel het afsterven van een console, bijvoorbeeld door de nieuwe generatie consoles (n64 => ngc/PSX => PS2), en wordt een console vrijwel waardeloos.
Tegen de hoge prijzen kun je weinig doen, zullen er altijd zijn, en altijd zo blijven (anders zou afprijzen ook niet meer kunnen, en we weten allemaal wat voor effect afprijzen heeft op ons koopgedrag

).
wat denken jullie (of het nou mogelijk is of niet)?
- moeten ze tegen gemiddelde prijzen in de markt worden gezet?
- moet het huidige prijsbeleid hetzelfde blijven?
offtopic:
ik ken iemand die Steel Battalion te koop heeft voor €150 (nieuwprijs €199,--).
Iemand interesse hier?
[
Voor 3% gewijzigd door
Bizzarro op 09-05-2003 17:34
]