Toon posts:

[WinXP] Explorer crashed als ik ctrl-v in adresbalk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg vaag probleem. Als ik iets heb geknipt of geplakt en het in de adres balk van IE of Explorer of een related Explorer vak wil plakken crashed Explorer en start daarna natuurlijk gewoon weer op. maar wel bijzonder irritant. Want het is dus ook een net 3 dagen oude bak. Geinstalleerd had eerst problemen met CRC errors maar die zijn veholpen na een bios update. Dit is nog het enigste probleem. Zal er nog even de specs bij gooien.. En dan maar hopen dat eimand de source van dit kwaad weet of mischien een oplossing...

Specs=
P4 2,4 Ghz
WD 80Gig 8mb cache
Radeon 9700 Club 3d
512 ddr
asus p4pe

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je verder nog andere programma's geinstalleerd? Het probleem klinkt alsof het veroorzaakt wordt door Spyware, maar als het een net nieuwe installatie betreft, lijkt me dat een beetje stug. Probeer het in ieder geval eens te bekijken: Ad-Aware.
Heb je verder al een beetje gekeken of het hardware-related zou kunnen zijn? Wellicht wordt er een geheugenplek aangesproken die normaal niet gebruikt wordt, test het eens met Memtest, het lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk, maar wie weet :).

Verwijderd

Topicstarter
SpyWare is uit te sluiten.. De install is zo nieuw als het maar kan.. En alleen meest noodzakelijke software staat erop.. Ik merkte het namelijk ook al de eerste keer dat hij bootten.. wou ff wat knippen plakken.. explorer crash.. Dacht toen dat het een 1malig windows foutje te zijn.. Maar het is dus gewoon altijd.. Ik ga even Memtest proberen..

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

En staat er ook niets in je logboeken, wellicht staat daar in welk bestand een fout genereert. (Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Logboeken).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan ondertussen Mozilla als alternatief gebruiken natuurlijk :)

downloaden via FTP (anders weer crc vanuit IE ) kan ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Vastgelopen toepassing: explorer.exe, versie: 6.0.2800.1106, vastgelopen module: comctl32.dll, versie: 6.0.2800.1106, vastgelopen op: 0x000673cf.

comctl32.dll is in ieder geval de boosdoener.. Maarja.. is het te proberen om deze te vervangen met een willekeurige bestand van een andere xp gebruiker?

Ik gebruik in ieder geval winXP prof NL.. Als iemand die heeft en het bestandje is zou kunnen mailen naar ojkaas@isdebaas.nl. Kan ik dat ook even uitsluiten.. Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas backslash niet alleen IE maar ook gewoon explorer crashed.. Ik heb zowiezo geen genoeg aan alternatieve het hoort gewoon te werken :S

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:17
Heb je toevallig msn+ geinstalleerd?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 13:06:Ik heb zowiezo geen genoeg aan alternatieve het hoort gewoon te werken :S
Msn smilies werken niet hier.

En ik neem aan dat je geen behoefte aan alternatieven bedoelt..

De reden dat ik je die wel geef is omdat je dan iig nog de mogelijkheid hebt om een en ander te redden/testen/proberen.

* alt-92 heeft bijvoorbeeld een Total-commander kloon die wel werkt als Verkenner echt niet meer werkt.
Daar heb ik al eens een install mee weten te redden.
Alternatieven zijn altijd handig in geval van problemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
neem geen genoege.. Moest het zijn :) Ik kan browsen en alles doen alleen zodra ik iets plak gaat het fout. Dus heb geen alternatief nodig om het te onderzoeken.. Zoals ik vroeg zou ik heel blij zijn als ik even het bestandje: comctl32.dll zou mogen ontvangen.. of is het mogelijk om het van een engelse versie af te halen?

En nope geen msn+ of andere software geinstalleerd.. Het probleem deed zich al voor met een schone installatie van winXP

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:08
Die installatie is dan ws niet goed gegaan.
Nog tegengekomen dat hij bepaalde bestanden niet kon kopiëren?

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt dus gewoon weer opnieuw installeren?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:08
Ik heb eens precies hetzelfde gehad, en dat kwam door een slechte installatie...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 14:40:
neem geen genoege.. Moest het zijn :)
ok, just trying to be helpful here ;)
En nope geen msn+ of andere software geinstalleerd.. Het probleem deed zich al voor met een schone installatie van winXP
Ander vraagje dan:

Systeem met alle windowsupdates behandeld soms?

Ik zie in dit topic:
Outlook Express loopt vast tijdens schrijven mail

Heleboel soortgelijke klachten komen, en aangezien het door jou genoemde comctl32.dll daar ook een rol bij speelt....

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik je ook alleen maar dankbaar voor :D Is ff die thread doorlezen. En Yep alle updates zijn uitgevoerd.. en nog een vraagje het is zeker niet mogelijk om dat bestandje gewoon on the fly over te gooien?
Pagina: 1