Outlook Express loopt vast tijdens schrijven mail

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:34
Ik heb hier een vreemd probleem. Soms (dus niet altijd) loopt Outlook Express vast terwijl ik een mailtje aan het schrijven ben. Ik kan dan een error report laten versturen, waarna Outlook Express wordt afgesloten. Erg hinderlijk als ik middenin een lang mailtje zat.

Wat jullie nu waarschijnlijk willen gaan zeggen dacht ik in het begin ook, maar dit is het vreemde: het gebeurt óók op mijn laptop en op de PC van mijn vriendin... Ik kan me niet voorstellen dat er heel toevallig op alle drie die computers iets is misgegaan.

Het enige verband tussen de computers is dat ze Norton Antivirus 2003 en ZoneAlarm draaien. Maar daar zal het toch niet aan liggen?

Kent iemand dit probleem en heeft iemand ook een oplossing?

omniscale.nl

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb er sinds een tijdje ook last van, maar dan vooral als ik iets "paste" in mijn nieuwe mail wat eindigt met een lege regel met alleen een enter erin... Hoe ik daar bij kom? Ik stuur nog wel eens wat code naar iemand toe, en die paste ik dan in mijn mail. Vaak staat er een lege regel of 2 (of meer) achteraan met dus alleen enters erin. Als ik de code paste zonder die enters doet 'ie het wel.
edit:
Ik kan het zelfs reproduceren!!

Ik denk dat het een probleem is sinds een of andere auto-update en ik denk dat het ook wel weer opgelost wordt door MS... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 21-03-2003 16:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• posttoast
RobIII schreef op 21 March 2003 @ 16:50:
Ik heb er sinds een tijdje ook last van, maar dan vooral als ik iets "paste" in mijn nieuwe mail wat eindigt met een lege regel met alleen een enter erin... Hoe ik daar bij kom? Ik stuur nog wel eens wat code naar iemand toe, en die paste ik dan in mijn mail. Vaak staat er een lege regel of 2 (of meer) achteraan met dus alleen enters erin. Als ik de code paste zonder die enters doet 'ie het wel.
edit:
Ik kan het zelfs reproduceren!!

Ik denk dat het een probleem is sinds een of andere auto-update en ik denk dat het ook wel weer opgelost wordt door MS... ;)
Klopt, ik heb het hier inderdaad vooral ook bij pasten. Maar ook op andere momenten. Ik hoop inderdaad dat Mircosoft het snel weer oplost want ik word er af en toe goed chagrijnig van.

omniscale.nl

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:52

Korakal

Up up up!

Hmmmm ik heb sinds een tijdje hetzelfde probleem maar dan in Outlook -zonder Express-

Het gaat met name fout wanneer ik 2x enter achter elkaar geef...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

Sorry voor de kick, maar ik heb momenteel een dergelijk probleem. Ben ik lekker op m'n gemak een mailtje of Usenet-berichtje aan het tikken, ik druk op Enter, Outlook Express reageert even niet en dan knalt 'ie terug naar de desktop.

Het rare is, ik heb hier pas last van sinds de herinstallatie van mijn systeem vorige week. Voorheen had ik nergens last van terwijl ik toen toch ook de nieuwste Outlook Express draaide...

Mijn versie van Outlook Express is 6.00.2800.1106 (IE6 SP-1)

Applicaties die momenteel op de achtergrond meedraaien:

Diskkeeper Service
DU-Meter
EM-EXEC (Logitech)
Ghost Service
Norman Anti-Virus
Seti@Home
ZoneAlarm Plus v3.7.159

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• posttoast
Wildfire schreef op 10 april 2003 @ 11:57:
Sorry voor de kick, maar ik heb momenteel een dergelijk probleem. Ben ik lekker op m'n gemak een mailtje of Usenet-berichtje aan het tikken, ik druk op Enter, Outlook Express reageert even niet en dan knalt 'ie terug naar de desktop.

Het rare is, ik heb hier pas last van sinds de herinstallatie van mijn systeem vorige week. Voorheen had ik nergens last van terwijl ik toen toch ook de nieuwste Outlook Express draaide...

Mijn versie van Outlook Express is 6.00.2800.1106 (IE6 SP-1)

Applicaties die momenteel op de achtergrond meedraaien:

Diskkeeper Service
DU-Meter
EM-EXEC (Logitech)
Ghost Service
Norman Anti-Virus
Seti@Home
ZoneAlarm Plus v3.7.159
Ik heb het probleem ook nog steeds. Ik vraag me af of het wel echt aan Outlook Express ligt, anders hadden we nu toch al lang een fix gehad? Misschien heeft het iets met ZoneAlarm te maken (die draai ik als enige van dat lijstje ook namelijk)... :?

omniscale.nl

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ik draai GEEN ZoneAlarm en heb er ook last van... dat is 't dus niet :P

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Korakal schreef op 10 april 2003 @ 17:33:
Ik draai GEEN ZoneAlarm en heb er ook last van... dat is 't dus niet :P
Tjsa, en vorige week (voor die herinstallatie van mijn PC dus) draaide ik exact dezelfde config en toen had ik het probleem niet. Ik vind het dus een erg raar probleem...

• raymonvdm
  • Laatst online: 07-09 11:40
Hhmmm groupwise van Novell heeft het tegenwoordig ook. En dan zit het in de spellings controle. Zou dit door een windows update update komen. ??

En ook outlook heeft het af en toe.

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 10-04-2003 20:42 ]

• posttoast
raymonvdm schreef op 10 april 2003 @ 20:42:
Hhmmm groupwise van Novell heeft het tegenwoordig ook. En dan zit het in de spellings controle. Zou dit door een windows update update komen. ??

En ook outlook heeft het af en toe.
Ik heb het zelf alleen maar met Outlook Express, en daar heb ik geen spellingscontrole aanstaan. Uitermate vreemd probleem dit. Ik zie er een X-File in! :P

omniscale.nl

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vincent Bovelander schreef op 10 April 2003 @ 23:15:
[...]

Ik heb het zelf alleen maar met Outlook Express, en daar heb ik geen spellingscontrole aanstaan. Uitermate vreemd probleem dit. Ik zie er een X-File in! :P
Ik heb even gekeken, maar ook bij mij staat de spellingscontrole uit. Die zet ik trouwens altijd uit, dus bij mijn oude install was dat dan ook.

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:05

Barca

In Search Of Sunrise

Ik heb het ook! Het heeft iets te maken met OF een Windows Update OF NAV2003. Het heeft in ieder geval niks te maken met ZoneAlarm want die draai ik niet. Echt superirritant trouwens... ik moet nu gewoon om de 30 seconden saven. Het lijkt er trouwens op dat het probleem vooral ontstaat als ik "snel enter". Dus te snel wat regels toevoeg. Vaag.

Edit: Ah! Ik zie nu dat Korakal ook al zoiets zei: "Het gaat met name fout wanneer ik 2x enter achter elkaar geef..."

[ Voor 17% gewijzigd door Barca op 11-04-2003 19:21 ]

Verwijderd

Mijn ouders hebben het ook !

Windows XP NL zonder service pack. OE6 IE6 en NAV 2003

• Sandra198
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2013
vreemd, ik heb vanmiddag alles geupdate en nog nergens last van met Outlook Express en MS outlook 2002. Ook niet met Norton 2003

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Verwijderd

Heb ik ook last van,

Windows XP NL prof + sp1
Mijn versie van Outlook Express NL is 6.00.2800.1106 (IE6 SP-1)
Norton Antivirus 2003 NL

Ik copy na elke regel, omzo niet helemaal opnieuw te hoeven beginnen.

Maar ik hoop dat Bill snel een oplossing heeft :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik zal eens alle proggies noemen die mijn in de achtergrond draaien, wellicht vinden we wel een proggie dat iedereen heeft draaien...

ATI Catalyst 3.2 drivers (icon in tray)
Norman Anti-Virus
Diskkeeper Service
DU-Meter
EM-EXEC (Logitech)
Ghost service
Seti@Home
Winamp extensies-manager
ZoneAlarm Plus

Windows XP Professional, pré-SP1 maar voor de rest wèl met alle updates.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 11-04-2003 20:47 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Hmmm NAV2003 draait bij mij ook idd. En het komt het meeste wanneer je 2x snel entert na elkaar, maar soms ook gewoon bij 1 enter.
Verder WinXP Pro SP1 (NL) & Office XP Pro NL (zonder SP).

[ Voor 9% gewijzigd door Korakal op 11-04-2003 20:56 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Korakal schreef op 11 April 2003 @ 20:56:
Hmmm NAV2003 draait bij mij ook idd. En het komt het meeste wanneer je 2x snel entert na elkaar, maar soms ook gewoon bij 1 enter.
Verder WinXP Pro SP1 (NL) & Office XP Pro NL (zonder SP).
Hmm, Office XP heb ik wel geinstalleerd staan inclusief SP1+SP2.

Maar ja, vòòr de herinstallatie van mijn systeem had ik toch precies dezelfde software draaien. Daarom vind ik het erg vreemd dat Outlook Express nu raar doet met het enteren... het gebeurt ook niet continu, maar gewoon af en toe. Wel mega-irritant, ben je net lekker een reply aan het tikken en dan begeeft 'ie het... :(

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 11-04-2003 21:13 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Makkelijkste tijdelijke remedie: na iedere regel VÓÓR de enter even 'ctrl-s' doen. Maar ook dat vergeet ik wel eens :o

• posttoast
Wildfire schreef op 11 april 2003 @ 21:12:
[...]

Hmm, Office XP heb ik wel geinstalleerd staan inclusief SP1+SP2.

Maar ja, vòòr de herinstallatie van mijn systeem had ik toch precies dezelfde software draaien. Daarom vind ik het erg vreemd dat Outlook Express nu raar doet met het enteren... het gebeurt ook niet continu, maar gewoon af en toe. Wel mega-irritant, ben je net lekker een reply aan het tikken en dan begeeft 'ie het... :(
Inderdaad, ik had hier voor de herinstallatie van mijn systeem ook dezelfde software draaien, en toen geen problemen.

Sinds ik mijn PC en laptop opnieuw geinstalleerd heb, heb ik het probleem op beide computers. Maar: het gebeurt tegenwoordig ook op de computer van mijn vriendin, en die is sinds afgelopen zomer niet meer opnieuw geinstalleerd.

Wel heb ik daar sinds niet heel lang NAV2003 op staan, maar dat heeft niet iedereen hier dus daar zit het hem niet in denk ik. Het enige wat al die computers gemeen hebben is dat ze alle updates van Windows Update geinstalleerd hebben staan. Dus ik vermoed dat het hem toch daar ergens in zit.

omniscale.nl

Verwijderd

Vincent Bovelander schreef op 12 April 2003 @ 11:34:
[...]

Inderdaad, ik had hier voor de herinstallatie van mijn systeem ook dezelfde software draaien, en toen geen problemen.

Sinds ik mijn PC en laptop opnieuw geinstalleerd heb, heb ik het probleem op beide computers. Maar: het gebeurt tegenwoordig ook op de computer van mijn vriendin, en die is sinds afgelopen zomer niet meer opnieuw geinstalleerd.

Wel heb ik daar sinds niet heel lang NAV2003 op staan, maar dat heeft niet iedereen hier dus daar zit het hem niet in denk ik. Het enige wat al die computers gemeen hebben is dat ze alle updates van Windows Update geinstalleerd hebben staan. Dus ik vermoed dat het hem toch daar ergens in zit.
Loopt hier ook vast, zonder enige update van Microsoft. Wel NAV2003.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 11:57:
[...]

Loopt hier ook vast, zonder enige update van Microsoft. Wel NAV2003.
Nou ja, in mijn geval is het geen echte vastloper - Outlook Express knalt gewoon zonder foutmelding terug naar de desktop...

Maar goed, ik ga nu mijn systeem wederom geheel opnieuw installeren omdat ik nu een nieuw mobo + CPU binnen heb gekregen. Je hoort dan later vandaag of morgen nog wel of ik het probleem nog heb.

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 12-04-2003 13:01 ]

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Heb hier ook Outlook Express 6, met Norton Antivirus 2003 Pro en ZoneAlarm Pro.
Geen problemen met dubbele enters, of het vastlopen. Heeeeel af en toe loopt 'ie vast, maar dat komt omdat ik zelf rare dingen zit te doen.
Heb er dus gelukkig (nog) geen last van.

Maar een SP eroverheen helpt niet?

• Sandra198
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2013
ik heb SP1 eroverheen staan, en met of zonder service pack maakt niets uit, Outlook Express blijft gewoon normaal doen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb het dus ook (1e reply in dit topic) en ik gebruik geen ZoneAlarm of NAV... Dus... :)
WinXP, SP1 en alle patches e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 12-04-2003 20:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb er ook last van. Outlook Express onder Win2k. Tot nu toe gebeurt het alleen als ik reply op een message, en meestal als ik in 1 van de onderste regels een 'enter' invoeg.

Siditamentis astuentis pactum.

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Varienaja schreef op 12 april 2003 @ 20:37:
Ik heb er ook last van. Outlook Express onder Win2k. Tot nu toe gebeurt het alleen als ik reply op een message, en meestal als ik in 1 van de onderste regels een 'enter' invoeg.
Het maakt niet uit of je midden in een mail zit of aan het einde. In ieder geval kunnen we nu wel concluderen dat het NIET te maken heeft met ZoneAlarm, NIET met NAV2003 en NIET met een Win XP Update. Ik dacht het probleem destijds te verhelpen door Outlook Express te updaten maar het probleem bleef dus ook dat is het niet. Het ligt ook niet aan Office XP want ik heb Office 2000. VAAG!

[ Voor 11% gewijzigd door Barca op 13-04-2003 11:37 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Misschien een ander idee. Als ik met een RichEdit IFrame werkt (WYSIWYG editor voor enkele CMS-en die ik heb gebouwd) klapt 'ie er net zo hard uit om dezelfde redenen. Geen Javascript errors ofzo, gewoon keiharde windows-errors. En die kun je niet echt makkelijk veroorzaken met een verkeerd javascriptje ofzo. Het zit 'm denk ik in het RichEdit Iframe gebeuren (waar outlook express ook gebruik van maakt)...

Over mij

• Korakal

Korakal

Up up up!

Maken jullie gebruik van HTML als mailindeling (of geen opmaak of RTF)?
Het valt me op dat 'ie NIET eruit klapt als ik met plain text bezig ben, en wel met HTML.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Korakal schreef op 13 April 2003 @ 13:16:
Het valt me op dat 'ie NIET eruit klapt als ik met plain text bezig ben, en wel met HTML.
Ik gebruik alleen plain text, HTML is een no-go bij mij...

Ik krijg dus trouwens geen errors te zien. Maar dat zal wel liggen aan het feit dat ik de error-reporting heb uitgeschakeld... :)

Ik heb trouwns de herinstallatie van XP achter de rug, tot nu toe geen problemen gehad.

Oh, nog een toevoeging: ik gebruik ook OE Quotefix, maar zonder dat programma had ik ook last van die rare crashes.

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Q816506 was het volgens mij, kijk daar maar eens op bij ms, succes

(sorry, heb weinig tijd :))

edit: kon hem niet op de ms site vinden maar ik heb hem maar ff geupload, hier staat ie over paar minuutjes (56k)
Link

edit2: dus toch: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;816506 :)

[ Voor 63% gewijzigd door DJ^ op 13-04-2003 16:19 ]

hmmz

• Korakal

Korakal

Up up up!

DJ^ schreef op 13 April 2003 @ 16:02:
Q816506 was het volgens mij, kijk daar maar eens op bij ms, succes

(sorry, heb weinig tijd :))

edit: kon hem niet op de ms site vinden maar ik heb hem maar ff geupload, hier staat ie over paar minuutjes (56k)
Link

edit2: dus toch: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;816506 :)
mja dat schiet niet op dus.. die fix kost €€€

• posttoast
Korakal schreef op 13 april 2003 @ 13:16:
Hmm, hier volgens mij ook geen problemen in plain text. Maar bij anderen wel dus? Ik krijg trouwens gewoon 'netjes' een foutmelding, en klap niet gelijk terug naar de desktop.

omniscale.nl

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Korakal schreef op 13 april 2003 @ 17:26:
[...]

mja dat schiet niet op dus.. die fix kost €€€
Fix kost geld? ik heb hem toch geupload, leest eerst mijn post goed voordat je reageert.

hmmz

• Korakal

Korakal

Up up up!

DJ^ schreef op 13 april 2003 @ 20:40:
[...]

Fix kost geld? ik heb hem toch geupload, leest eerst mijn post goed voordat je reageert.
sorry, ik dacht dat dat het gecomprimeerde quickfix artikel was. scjoesmie :>

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op 13 April 2003 @ 14:34:

[...]

Ik heb trouwns de herinstallatie van XP achter de rug, tot nu toe geen problemen gehad.
Correctie: nu dus wel... :(

Verwijderd

Ik zit sinds dit weekend na een schone intsall van XP Home met SP1 ook met dit soort problemen: Internet Explorer en Outlook klappen er om de haverklap uit.

Laatse updates gedownload: Haalt niets uit.

Oorzaak van m'n herinstall: Nieuw moederbord.

Voordien: Met XP+SP1 Nooit problemen !
Dus ik zit uiteraard aan een Hardware gerelateerd - microsoft probleem te denken; na het lezen van dit topic, twijfel ik daaraan.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 13:07:
Ik zit sinds dit weekend na een schone intsall van XP Home met SP1 ook met dit soort problemen: Internet Explorer en Outlook klappen er om de haverklap uit.
In dit topic gaat het alleen over Outlook Express, ik denk niet dat hier iemand is die ook last heeft van een crashende IE. Ik iig niet, alleen Outlook Express gedraagt zich raar.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wildfire schreef op 14 April 2003 @ 13:28:
[...]

In dit topic gaat het alleen over Outlook Express, ik denk niet dat hier iemand is die ook last heeft van een crashende IE. Ik iig niet, alleen Outlook Express gedraagt zich raar.
...jawel: zie RobIII in "Outlook Express loopt vast tijdens schri"

Die richedit waar ik het over heb is zo'n WYSIWYG editor (hotmail gebruikt het ook geloof ik) die (als je het mij vraagt) hetzelfde component is als die in Outlook Express...
Waarschijnlijk crashed 'ie bij jou dan ook...

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 14-04-2003 13:55 ]

Over mij

Verwijderd

Outlook of IE wat maakt dat nou uit: ALLEEN deze 2 progjes, klappen er vrijwel meteen uit, na het uitvoeren van wat acties; er is dus wel degelijk sprake van een relatie tussen outlook en IE.

Voor de rest nog even: Geen extra software geintalleerd, op dat moment (nog geen firewall, of virusscanner / ook (waarschijnlijk)nog niet mogelijk dat er al een virus aanwezig was.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ik heb die patch geinstalleerd en tot nu toe gaat het nog goed.... ik hou het in de gaten!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

RobIII schreef op 14 april 2003 @ 13:53:
[...]

...jawel: zie RobIII in "Outlook Express loopt vast tijdens schri"

Die richedit waar ik het over heb is zo'n WYSIWYG editor (hotmail gebruikt het ook geloof ik) die (als je het mij vraagt) hetzelfde component is als die in Outlook Express...
Waarschijnlijk crashed 'ie bij jou dan ook...
Nou, ik surf aardig wat af maar IE draait gewoon probleemloos. Nog geen problemen opgemerkt na meer dan 40+ uur surfen. Terwijl de problemen in OE al snel de kop op staken.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wildfire schreef op 14 april 2003 @ 15:17:
[...]

Nou, ik surf aardig wat af maar IE draait gewoon probleemloos. Nog geen problemen opgemerkt na meer dan 40+ uur surfen. Terwijl de problemen in OE al snel de kop op staken.
Lees dan!

Je kunt 10 miljoen uren surfen zonder te crashen. Maar het gaat (soms)fout als er een RichEdit-Iframe op een pagina wordt gebruikt. Zolang je die niet tegenkomt met je surfen zal het probleem zich ook niet voor doen...<zucht>

Over mij

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Sorry om dit topic een omhoog te schoppen maar nu wordt dit Outlook (Express) probleem vergeleken met een IE probleem. Ik heb NOOIT problemen met IE dus volgens mij heeft het wat betreft deze bug niks met elkaar te maken. En who cares about richedit. :P Ik heb ook die zogenaamde "fix" gedownload maar het probleem is er nog steeds, OE klapt er steeds uit. En ook ik schrijf nooit HTML mails. Kortom; ik heb nog geen verklaring cq. oplossing voorbij zien komen. Behalve dan dat het waarschijnlijk een bug is maar dat had ik zelf al bedacht. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Barca op 21-04-2003 12:54 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Ik heb sinds ik die fix geinstalleerd heb geen één keer meer last gehad van dat probleem 8)
Daarvoor dagelijks...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 14:49:
Outlook of IE wat maakt dat nou uit: ALLEEN deze 2 progjes, klappen er vrijwel meteen uit, na het uitvoeren van wat acties; er is dus wel degelijk sprake van een relatie tussen outlook en IE.
Logisch ook, aangezien de render engine van Outlook en Outlook Express dezelfde is als IE...

(oh, the joy of integration :X )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1