Toon posts:

Windows XP crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Topic is verwijdert :/ dan maar nog een keer

Ik had dus vanacht mijn eerste succesvolle servernacht gedraait, maar 's ochtends liep XP vast, du uitgeschakeld, kom ik bij het opstarten zo'n venster tegen dat je harde schijf checkt, welke ook vast loopt. Hoe kom ik hieronder uit?

zit nu in WinME :'(

Verwijderd

Dus XP is gecrashed op je server??? en nu heb je WinME op je server geinstalleerd? wees ff duidelijker.. waargebruikte je die server voor.. etc. etc.

En je krijgt toch zo'n 10 sec. om scandisk te annuleren door op een toets te drukken?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 09:32 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat voor hardware? Overgeklokt? Nog wezen rommelen met drivers die ei'k niet voor XP zijn? etc.etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een Win-Win situatie op me pc, nl. Windows XP én Me. Er is niks met de server, maar Windows XP, waar de serversoftware op draaide, is gecrasht. Je krijgt in het begin zo'n schermpje dat 'ie gaat kijken waar de fouten zitten. Maar die loopt zelfs vast, hoe kom ik onder dat schermpje uit?

Verwijderd

Topicstarter
Niks wezen rommelen oid. na normaal uitschakelen gaf die dat scherm

Verwijderd

En je krijgt toch zo'n 10 sec. om scandisk te annuleren door op een toets te drukken?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 09:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij XP niet, het is idd. een soortement scandisk maar dan bij het opstarten van XP, na het kiezen tussen Me/Xp

Verwijderd

En wat moet ik me voorstellen bij "serversoftware"?? Dat was ook voor XP
geschikt?

Verwijderd

Uitvoeren >> msconfig >> tab "boot.ini" >> opstartopties >> /safeboot of /bootlog proberen..

bij de laatstemaakt hij een bootlog aan op in de root.. misschien dat je dan kan zien wat r aan de hand is.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, was voor XP geschikt en ik ga dat boote ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
boot.ini staat er niet bij, en ik moet alles in Me doen, he, ik kom niet meer in XP dus

Verwijderd

Topicstarter
kan je met ME een systeemherstel maken voor XP?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat wordt dus een reinstall, of je image terug zetten,

of je harddisk is naar de kooien, als je dat even wilt checken met scandisk...
dan kom je al een eind :)

ow ja, en vol trots presenteer ik jullie de EDIT knop:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 33% gewijzigd door Maarten op 21-04-2003 09:57 ]

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-09 23:43

Sogree

..::te huur::..

nee, gewoon vanaf xp cd booten en i.p.v. install, Repair doen (dus niet op F2 duwen)

misschien staat hier nog iets nuttig:

http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

In WinMe kan je inderdaad wel even een schijfcontrole doen. Windows XP repareren en anders een verse install over de bestaande install heen zetten is ook een optie als de schijf en de overige hardware goed blijken te zijn.

Maar het helpen als je een heel klein beetje meer informatie zou geven. Zonder info kunnen wij namelijk weinig meer dan de standaard tips geven die je natuurlijk al lang gevonden had hier in de GoT-search, bij support.microsoft.com, google en google-groups. Enige punten:
  • waar loopt het precies vast?
  • wat voor hardware?
  • welke bestandssystemen?
  • ondertussen een beetje duidelijk, maar niet genioed: hoe ziet je dualboot er precies uit?
  • in de WOS FAQ staan een paar blz. vol aan tips bij een gecrashte HDD,
  • in de GoT-search, op support.microsoft.com en op Google nog meer tips, wat heb je al gedaan <-- hoeven wij het niet meer voor te stellen
  • alle andere relevante informatie
Inderdaad is het verder niet handig om steeds gebruik te maken van de quickreply; als je iets wilt toevoegen aan je vorige post doe je dat met de edit knop. Je andere topic was trouwens verwijderd omdat daar het verhaal wel heel erg kort was ;)

Voor het geval je net even andere zoekopdrachten gedaan had hier wat tips:
De WOS FAQ: Mijn computer start niet meer op, hoe kan ik dit oplossen?. En klik, klik. klik, [google=troubleshoot xp boot hangs site:microsoft.com], [google=xp boot troubleshooting] etc. De eerste google-hit is misschien wel een goed beginpunt: http://www.labmice.net/Wi...bleshootingXP/startup.htm

Een hoop leeswerk maar jij bent in een betere positie om ze stuk voor stuk na te lopen dan wij - jij zit per slot van rekening bij die machine om bijv. memtest te doen. Succes :)

edit:
Waar haal ik al deze info vandaan: WOS policy en FAQ Forumgedrag: topicstart

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 21-04-2003 11:32 . Reden: FAQ/policy ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1