Toon posts:

{XP} Remote computer reboot steeds!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel Remote Administrator als PC Anywhere geinstalleerd op een remote windows xp pctje. Maar om de zoveel tijd (20 minuten?) start ie vanzelf automatisch opnieuw op !

Ik heb geen flauw idee waar dat aan kan liggen, hij loopt ook niet vast en ik zie ook geen error meldingen of iets. Als ik na een half uur gewoon weer connect naar de pc zie ik dat ie opnieuw heeft opgestart... errug vaag !

iemand enig idee hoe dit komt??

ps: ik gebruik zowel pc anywhere als radmin om er zeker van te zijn dat 1 van de 2 blijft draaien. De standaard remote desktop van XP vind ik niet fijn daarom gebruik ik die niet...

- alvast bedankt -

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Waarschijnlijk komt er een BSOD maar start de PC automatisch opnieuw op. Zie de WOS FAQ om dat uit te schakelen: Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?

Maar dat zou ik dus niet doen als je geen fysieke toegang tot de machine hebt :Y)

Kijk je event log even door, staat daar iets over wat er fout gaat?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Event Type: Error
Event Source: Service Control Manager
Event Category: None
Event ID: 7026
Date: 4/19/2003
Time: 2:21:27 PM
User: N/A
Computer: XXX
Description:
The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
vbev5mp

Ik vermoed dat dit de betreffende error melding is. Er zijn steeds 5 error meldingen in dezelfde volgorde waarvan er 4 gaan over het netwerk, maar dat werkt in principe goed en daar heb ik geen problemen mee gehad, en dan nog de bovenste.

Nu ik PC Anywhere heb ge-uninstalled is ie niet meer vastgelopen, dus ik ben er vrij zeker van dat het dat programma is dat de fout(en) veroorzaakt. Ik las net ook het topic:
Windows XP Pro en PcAnywhere 10.5 probs
Ik weet niet of ik hiermee een verband moet zien met mijn eigen probleem?

bedankt voor de reactie(s)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het kan natuurlijk nog toeval zijn dat je nu na deinstall van PCAnywhere geen last meer hebt :P

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=7026

vbev5mp zegt mij (en google) niets eigenlijk, kan je er achter komen wat voor apparaat die driver gebruikt?

Voor zover mogelijk zou ik toch even kijken of je nieuwere drivers, firmware etc kan krijgen, m.n. voor je netwerkkaart gezien de andere errors. Stond er in het application log (i.t.t. system log) nog iets over PCAnywhere?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 20 april 2003 @ 22:24:
Het kan natuurlijk nog toeval zijn dat je nu na deinstall van PCAnywhere geen last meer hebt :P
Mwahh weinig kans, hij doet het nu nog steeds primaatjes. Wat die vbev5mp doet weet ik ook niet en ben ik niet achter kunnen komen. Het ligt niet aan de drivers voor m'n netwerk kaart. Het probleem heeft duidelijk met pc anywhere te maken. Als ik zoek op GOT kom ik een aantal gelijksoortige problemen met dat programma tegen (bijvoorbeeld dat Fast user switching niet meer werkt , zie link in vorige reply)...

Dus ik denk dat ik verdere moeites maar ga besparen en een ander proggie ga zoeken voor gebruik naast Remote Administrator. Das jammer want PC anywhere werkte verdomd lekker EN snel :( , maarjah men moet iets...

bedankt voor je replies