Spontane reboot bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Ik zit met een probleempje:
een vriend van mij heeft mij gevraagd eens te kijken naar zijn pc (PIII - 700 - 128mb - win98) omdat die continu als hij in windows kwam meteen ging rebooten (nog voordat je ook maar iets kon doen.
Ben eerst in de veilige modus gaan kijken en heb wat software verijderd en hoopte dat het misschien daarmee opgelost zou zijn. Niet dus...
Ik dacht dus: dat besturingssysteem is een beetje brak geworden door het jarenlange gebruik en installeer hem even opnieuw.
Dus c schijf geformatteerd en XP professional geinstalleerd. Nu moest ik tijdens de installatie (na het kopieren van de bestanden) opnieuw opstarten en nu heb ik weer hetzelfde probleem. kom nu alleen niet meer in windows. Hij begint spontaan te rebooten als ik het XP opstartscherm zie. Heeft iemand een idee?

hardware probleempje misschien? :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• LeKKeRVaaG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2023

LeKKeRVaaG

Ik doe aan Crea Doe aan doe ik

Doe eens : chkdsk en dan eventueel met gelijk herstellen/fixen. Misschien een bad clustertje ?

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
LeKKeRVaaG schreef op 19 april 2003 @ 14:18:
Doe eens : chkdsk en dan eventueel met gelijk herstellen/fixen. Misschien een bad clustertje ?
Die zou ik dan met het formatteren van de schijf (naar ntfs) toch wel zijn tegengekomen?

P.S. Ben nu memtest aan het uitvoeren.

[ Voor 7% gewijzigd door vandenhende op 19-04-2003 14:33 ]