Dynamische Schijf weer normaal krijgen!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.219 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 09:49
Ik heb gisteren net een 80 gb 7200 RPM gekocht met 8 mb cache. Maar ik heb per ongeluk tijdens het weizigen van de stationsletters de schijf Dynamisch gemaakt. Wat het inhoud weet ik niet maar ik kan het niet ongedaan maken en ik kan niets meer installeren oid.

Iemand een oplossing of iemand zeggen kan wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81753

dynamische schijf is ijvoorbeeld een usb pen, waar je data kan opslaan en mee vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:35

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

enige manier om het weg te halen is om alles weg te halen.
Dus alle partities weg. en dan kun je het verwijderen.
Maak daarna opnieuw partities aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45
Dynamische schijf is een optie in Windows om zo de disken onder Windows eigen volume manager te brengen (om er zo o.a. RAID volume's op aan te maken). Terugconverteren naar Basic disk wil niet zomaar, je zult eerst de volume's moeten verwijderen (dus data naar b.v. andere disk back-uppen) en dan kun je terug. Ik geloof dat er tooltjes zijn om het ook met volume en al terug te kunnen zetten maar dan moet je nog steeds je data eerst veilig stellen (en zijn er geloof ik ook voorwaarden verbonden aan het aantal volume's i.v.m. de partities).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36849

Ik heb hier ook dat probleem: een dynamische 80 gig hd en geen plaats voor een backup :( .Ik heb wel al geprobeerd om als test een dynamische 2 gig hd te converteren naar een basic zonder dataverlies maar helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

ok alles leuk en aardig maar als het volume wat in dynamisch is veranderd (hiero wegens onverklaarbare rede) niet toegankelijk is via explorer? hij vraagt gewoon of ik wil formateren. hoe back ik die shit dan up? hoe kom ik nog op die schijf? enne welk "tooltje?" bvd. groet. :)

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:23
Kun je in schijfbeheer niet je schijf terugzetten?

Echter, als hij nu vraagt om te formatteren dan ben ik bang dat het al te laat is en je je data kwijt bent...

Zie ook hier hoe je kunt proberen je data terug te krijgen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ok alles leuk en aardig maar als het volume wat in dynamisch is veranderd (hiero wegens onverklaarbare rede)
Schijven worden nooit zomaar dynamisch gemaakt, dat doet de gebruiker echt zelf. Wanneer je een nieuwe/lege schijf in een bestaand WinXP systeem hangt, dan vindt XP automatisch de schijf en vraagt XP of je de schijf naar Dynamisch wil converteren en te formatteren. De standaardantwoorden op al deze vragen zijn Yes/Ja. Dus wanneer je achteloos bij elk pop-up venstertje op Ja klikt danwel op enter blijft rammen, dan wordt de schijf Dynamisch, ja :)
niet toegankelijk is via explorer?
Kijk eerst eens in de schijfbeheer wat de toestand van de schijf is. Wellicht hoef je hem alleen maar te importeren (zeker als je de schijf voorheen hebt eruitgehaald en teruggezet).
hoe back ik die shit dan up? hoe kom ik nog op die schijf? enne welk "tooltje?" bvd. groet.
Kijk eens in de FAQ van dit subforum?

In ieder geval is het niet de bedoeling om oude topics omhoog te kicken, enkel om op zichzelf staande problemen erin te posten zonder überhaupt ook maar in de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te kijken. Kijk alhier onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?". Informatie te over :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.