Toon posts:

DNS server maken

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hoster gevonden die voor mij een .nl naam wil reggen. Ik wil de hosting op mijn eigen pc draaien. Nu heeft de hoster gezegd dat dat wel kan, maar dan moet ik zelf een dns-server maken. Ik wil nu dus zelf een dns server maken die ik koppel aan mijn internet ip.
Ik wil onder XP een dns server draaien. Het ip adres van deze dns komt dan bij het registreren van de domeinnaam als primary dns server te staan. Die dns server (op mijn pc) zorgt er weer voor dat als iemand op de website komt, wordt doorverwezen naar mijn pc.
Nu is mijn vraag dus hoe ik zelf een dns kan maken waarmee ik dit kan.

Alvast bedankt

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
http://www.google.nl/sear...&q=howto+setup+dns+server

Staat niets bij? Lijkt me sterk! Beter zoeken :P

Verwijderd

onder xp weet ik het zo niet, maar onder NT (server) moet kun je het met dns manager.
Hierin moet je de dns naam instellen met cname record, a record, dns record, wins record (trouwens niet verplicht) en eventueel een in-addr.arpa dns, waarin je je IP achterste voren in zet, zonder het laatste cijfer.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wordt hier nu altijd ge***** over zoeken. Heb al gezocht. Maar als je niet weet waarop je moet zoeken schiet je niet echt op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 19:29:
Waarom wordt hier nu altijd ge***** over zoeken. Heb al gezocht. Maar als je niet weet waarop je moet zoeken schiet je niet echt op.
zoek anders eens op nt 4 dns manager. in ieder geval is het goed mogelijk te doen. ik heb het zelf ook en bij sidn kun je checken of alles goed staat. gebruik echter wel een server OS ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 19:28:
onder xp weet ik het zo niet, maar onder NT (server) moet kun je het met dns manager.
Hierin moet je de dns naam instellen met cname record, a record, dns record, wins record (trouwens niet verplicht) en eventueel een in-addr.arpa dns, waarin je je IP achterste voren in zet, zonder het laatste cijfer.
Dat heb ik al wel gezien, maar ik heb geen NT dus dat houd op.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-05 13:40
dan "vind" je "toevallig" tog ff win 2k3

LinkedIn
BlackIntel

• sdomburg
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 19:29:
Er staat toch niet voor niets een link bij met zoektermen of niet?
Waarom dan dat commentaar?

[ Voor 22% gewijzigd door sdomburg op 18-04-2003 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op 18 April 2003 @ 19:37:
[...]

Er staat toch niet voor niets een link bij met zoektermen of niet?
Dat heb ik gezien.

• sdomburg
Waarom zoek je dan nog steeds niet? http://www.google.nl/sear...oe+maak+ik+een+dns+server

gezocht op hoe maak ik een dns server om het in jouw bewoordingen te laten, zelfs in het nederlans, en meteen eerste hit raak! Als jij niet kan zoeken moet je een zoek howto gaan lezen en niet de vraag hierneer dumpen van los het maar op. Zie ook je eerste topic op dit forum met de sluitmessage.

Verwijderd

http://www.martijnjongen.com/nld/html/wat_is_dns.htm

en

http://www.nltree.nl/handboek/PDF/deel_5_2.pdf

5 seconden zoeken .... :O

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 19:47 ]

Verwijderd

dat je hostingboer, niet wil fungeren als DNS server, zal toch wel een gulden midden weg zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 19:47 ]

• sdomburg
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 20:06:
[...]

Die had ik dus al gevonden, ik heb echt al gezocht.
Kom op zeg, na al die links in dit topic gegeven zijn, en je doet er niets mee. We wijzen je de weg, maar je wilt dat we je aan het handje langs die weg meenemen. Zo werkt dat niet, zie de FAQ

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik heb ook een domein op mn eigen ip draaien, via zoneedit.com lopen.. doodsimpel, gratis (bij normaal gebruik). Enige wat je provider moet doen is de 2 dns server overzetten op 2 van zoneedit.com (welke dat zijn krijg je als je daar registreerd). Je kan subdomeinen, wildtags alles bij zoneedit.. superhandig :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
KarreMania schreef op 18 april 2003 @ 20:12:
ik heb ook een domein op mn eigen ip draaien, via zoneedit.com lopen.. doodsimpel, gratis (bij normaal gebruik). Enige wat je provider moet doen is de 2 dns server overzetten op 2 van zoneedit.com (welke dat zijn krijg je als je daar registreerd). Je kan subdomeinen, wildtags alles bij zoneedit.. superhandig :P
Heel erg bedankt. Hier heb ik wat aan. En even voor de rest: ik heb ook al jullie liks echt bekeken, maar helaas niet gevonden wat ik zocht.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Is zone-edit wel .nl domein compatible? ;) SIDN is vrij kieskeurig, wat nameservers betreft :).

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het kan ook zijn dat jij niet helemaal weet wat je zelf wil en dat je provider jouw daardoor een verkeerd advies heeft gegeven.

Waarom wil jij zelf de dns-server hosten? Als je alleen maar mail, www etc. op je eigen pc wil hosten is het simpel: laat je domeinnaam door de provider hosten en laat hem jouw ip opnemen in zijn DNS-server. Alles wat naar jouw domein gaat wordt dan eerst doorgestuurd naar de DNS-server (om op te vragen wat het bijbehorende ip-adres is) en daarna naar jouw PC (aan de hand van het ip-adres). Je hebt op je eigen systeem helemaal geen dns-server nodig voor 1 domein. Ik kan me niet voorstellen waarom een provider die ene DNS-entry niet zou willen hosten. Het kost hem toch vrijwel niets en anders wordt het wel heel erg makkelijk voor hem, dan hoeven ze alleen jouw formulier door te sturen naar de stichting domeinregistratie, dat is makkelijk verdienen, dat wil ik ook wel voor je doen. :9

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jep schreef op 19 april 2003 @ 04:09:
Is zone-edit wel .nl domein compatible? ;) SIDN is vrij kieskeurig, wat nameservers betreft :).
ja, ik heb een .nl domein daar lopen.

het voordeel boven het laten hosten door je provider, je hebt unlimited subdomeinen, wildtags en stats. ik betaal mn provider nu alleen de domein registratie per jaar (15 euro ofzo), de rest wat ik met dat domein wil doen, doe ik bij zone-edit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Gewoon zelf zoeken. Er is erg veel te vinden over hoe/wat/waar DNS :)

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.