Krasjes TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:51
Goede avond!

Klein vraagje waar ik het antwoord niet op kon vinden met behulp van de search.

Ik heb een TFT die door een verhuizing een paar krasjes is opgelopen.
Is er toevallig een trucje / spul dat ik kan gebruiken om deze krassen te verwijderen of te verminderen?

Alvast bedankt voor jullie moeite
Alvast weltrusten ;)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

JWO

op de behuizing of het scherm zelf ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bekijk ook dit even. Gaat weliswaar over vlekken, maar staat wel nuttige info in.

Beste is gewoon om er niets aan te doen, zeker niet als het lichte krasjes zijn. De kans dat je het erger maakt is (imo) te groot.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51
op t scherm zelf lijkt mij he.... behuizing boeit niks...

ik heb op mijn telefoon (nokia 6610 TFT) een keer display polisch gedaan. dat is voor telefoon displays, en ze waren weg. beetje op een doek en poetsen maar.

ik denk dat je dat eens moet proberen. kun je bij willekeurige telecom zaken kopen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Ik geef je weinig kans, maar misschien kan je dat spul gebruiken om krasjes op je mobieltje weg te werken.

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:51
Zit inderdaad op het scherm zelf.
Ik zal die link even bekijken over die vlekken, thanks

Verwijderd

Er zijn ook speciale screen-af doekjes. Speciaal voor tft. Of het jou effect ook gaat verminderen, just try

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
Kun je vergeten. Op je tft zit een heel dun laagje, cristalhelder (maar niet hard!)plastic. Als je daar een kras in hebt zitten krijg je die nooit van je leven weg. Nou, mischien wel weg, maar dan heb je er een wazige vlek omheen zitten.

Verwijderd

je kan polijsten met speciale polijstpasta, heb zo zelf al verschillende cd en dvd gered van een ondergang, en ja je ziet er echt NIETS meer van.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oppervlakte van een CD is wel even wat anders dan dat van een TFT-scherm :)

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
en dat geldt dus ook voor de display's van mobieltjes... die zijn allemaal hard en dat zijn tft's nou net niet.
Ik zou dus ammenevernooitniet gaan experimenteren met polijstsetjes voor hard plastic. Als je echt problemen hebt met krassen (en hoe komen die daar??) dan zou ik eerder contact opnemen met de fabrikant of de deskundige winkel.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
tft is niks aan te doen het heeft een zachte/matte laag en als je daar een krasje in hebt kun je er niet uit polijsten of je moet vvan een glimmend scherm houden.
misschien kun je heb wel uit elkaar halen en kijken als het voor het tft hangt dan kun je misschien nog wel aan zo'n soort platic komen van een ander tft die misschien kapot is.
waarschijnlijk heb je die niet maar misschien wel bij de lokale computerboer die er 1 stuk heeft liggen.
ik zal er verder niks aan doen want het wordt alleen maar erger dan een paar krasjes.
Pagina: 1