Nou mensen, ik heb het nu beide uitgeprobeerd, spuiten en met watervaste stift...
1. Spuiten, ging finaal mis

, mooi beide aan een touwtje opgehouden, eerst schoongemaakt met W-benzine, daarna mooi gespoten met (hittevaste...) zwarte spuitlak. ff 10 min gewacht en daarna geprobeerd terug te schrijven maar op het moment dat k het erom heen schoof brak het al

. Toen was het al mislukt, paarse kleur kwam gewoon eronderuit. Ik drukte er ééntje in en bijna alle verf brak der af. Geen succes, opnieuw in de wasbenzine gegooid en alle verf eraf, volgende proberen.
2. Watervaste stift, opzelfde manier geprobeerd, jullie krijgen de foto's nog wel, maar het ging ongeveer hetzelfde als spuiten. Het droogt eerst mooi op, je moet het wel een paar keer opnieuw stiften want rubber en stift houden niet echt van mekaar maar uiteindelijk is het wel mooi droog. ff wachten en het valt en breekt er net zo af als spuitlak....
Toen gaf ik het op, maar ik had nog wel idee, als ik jullie mening daar ff over mag. Het is duidelijk dat die dingen wat verf moeten ontvangen inplaats van dat je het er op spuit. Dus niet aan de buitenkant maar meer echt in het rubber. Dus als je nou een mengsel maakt van bv 1ml thinner (smelt en pruttelt beetje)

en 10 of 15 ml oostind. inkt. Dit laat je vervolgens een uurtje of 3 staan... Is dat idee???
Graag een antwoord,