brakke html code, qua opmaak

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Zit naar de code van http://www.zilverenkruis.nl/ te kijken, en die is brak zeg.
Ellenlange return, veel gaten, absoluut geen logica.
Wat zou de logica kunnen zijn?Bespaar jullie hier het posten van de code, want die is wat lang.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Crossbrowser scripting? Templates van een CMS? Een CMS dat deze code uitbakt?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Vreemde opmaak idnerdaad, en allemaal absolute links waardoor je erg veel code krijgt, erg vreemd...

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Uhm ja heel interessant. Zie je wel vaker hoor... :Z

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

Ze gaan hun website toegankelijk maken voor mensen met een handicap, dus dan zal het probleem wel opgelost worden.
http://www.zilverenkruis.nl/index.jsp?id=624

Verwijderd

Het is een beetje een zooitje ja, maar het werkt toch :?

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Alle code is gegenereerd door scripts, dus opmaak bij de uiteindelijke pagina is niet belangrijk. Als het originele script maar gemakkelijk te lezen is..

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Waarom enters erin als je eigenlijk nooit in de code komt? Het idee van een CMS :) PHP zet het achterelkaar mits je er een \n achter zet, dat is hier dus niet gedaan (Waarom zou het? :))

http://flickr.com/photos/itommy/

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Duh, dat is omdat de HTML door één of ander systeem gegenereerd wordt. Wat maakt het uit? Het is voor grote sites alleen maar beter omdat het weer een ietsiepietsie bandbreedte scheelt.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

purcies; de uiteindelijke source is alleen voor de weergave van belang. In principe heeft de klant er geen r**t mee te maken :)
Ik zou alleen tijdens het ontwikkelproces gek worden als ik zulke code moest debuggen :/

www.jurgroessen.nl

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
Maar zoals Martijn22 al zei, ze gaan het ook voor gehadicapten maken, reken maar dat je dan een goede opmaak nodig hebt, want die 'lezen' (ik heb het dan over blinden) dan de directe basis code.
Bij een beetje officiele pagina geef je alles ook een naam (tabellen en plaatjes), omdat je klanten kan krijgen die je pagina niet zien zoals jij, in IE of Mozilla.

Zeker het zilvere kruis mag daarom wel een duidelijkere code gebruiken.

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Srry Hoor Maaree Heb jij ooit wel eens gekeken naar de script van deze pagina..
:+

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
* Nibble vindt het werkelijk bullshit, zolang het er degelijk uitziet, en zijn doel vervult....
Ik kan er warm noch koud van worden.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Hangloozz schreef op 17 April 2003 @ 17:59:
Ik zou alleen tijdens het ontwikkelproces gek worden als ik zulke code moest debuggen :/
Als deze code inderdaad door een script is gemaakt dan is het toch niet zo gek dat het er "anders" uit ziet dan standaard html 'volgens het boekje'? Deze code is helemaal niet bedoeld om te debuggen (daar is de source trouwens bij sites in een 'productie omgeving' nooit echt voor bedoeld) maar om de site correct weer te geven. En dat doet hij.

Mag ik trouwens vragen waarom we eigenlijk "brakke code" zitten te bekijken? Er zijn nogal veel sites met brakke code... deze vind ik zelfs nog wel netjes...
Speedy-power-II schreef op 17 april 2003 @ 18:15:
Srry Hoor Maaree Heb jij ooit wel eens gekeken naar de script van deze pagina..
Je zou willen dat je die kon zien... Ik zou het script van deze site best eens willen bekijken. :Y) Jij bedoelt de 'source code' die jouw browser ontvangt. Het daadwerkelijke script draait alleen op de servers van Tweakers _/-\o_ (het Sancta Sanctorum zeg maar...)

[ Voor 31% gewijzigd door cwppol op 17-04-2003 18:22 ]

Verwijderd

Nibble schreef op 17 April 2003 @ 18:15:
* Nibble vindt het werkelijk bullshit, zolang het er degelijk uitziet, en zijn doel vervult....
Ik kan er warm noch koud van worden.
Helemaal mee eens :Y)

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

cwppol schreef op 17 April 2003 @ 18:19:

Als deze code inderdaad door een script is gemaakt dan is het toch niet zo gek dat het er "anders" uit ziet dan standaard html 'volgens het boekje'? Deze code is helemaal niet bedoeld om te debuggen (daar is de source trouwens bij sites in een 'productie omgeving' nooit echt voor bedoeld) maar om de site correct weer te geven. En dat doet hij.
woei, iemand die in 1 keer serverside scripting en html weet te verweven zonder fouten _/-\o_

Sorry hoor, maar dat is een heel nobel streven maar in de praktijk werkt het wel eens anders..
Als je templates werkt gaat het al snel zonder al teveel fouten maar ik bekijk toch regelmatig even de source die ik vervolgens copy/paste in m'n editor om mbv syntax-highlighting en de validator even te checken of we nog op het goede spoor zitten..
Of als ik later wat onderhoud aan een site moet plegen en ff niet meer weet welke class ik gebruiken moet voor dat linkje ergens in een diepe spelonk van de site; handig, ff de source van die pagina opentrekken en daar is m'n class.
Of een beetje javascript debuggen: sourcewriting uit laten voeren en je ziet je output, maar je zit wel in de source van je page te turen, best handig als er dan enige ordening in zit.

En waarom we die code zitten te bekijken?
Omdat de TS zich afvroeg hoe het mogelijk is om zo'n zooitje ongeregeld te produceren, en niet iedereen weet dat sites vaak met SSS gebouwd en dat \n'tjes dan voor nettere source kunnen zorgen.

www.jurgroessen.nl

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Grablinco schreef op 17 april 2003 @ 18:11:
Maar zoals Martijn22 al zei, ze gaan het ook voor gehadicapten maken, reken maar dat je dan een goede opmaak nodig hebt, want die 'lezen' (ik heb het dan over blinden) dan de directe basis code.
parbleu?

Blinden krijgen de source code in braille?

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
2 schreef op 17 April 2003 @ 21:44:
[...]

parbleu?

Blinden krijgen de source code in braille?
Nee, dat krijgen ze niet dacht ik? Anders zou zo'n ALT tag voor plaatjes ook onnodig zijn dacht ik zo...

Hoe wou je blinden < en > laten zien etc? Volgens mij is die post van Grablinco niet echt juist.

[ Voor 5% gewijzigd door Mithrandir op 17-04-2003 21:47 ]

Verbouwing

Verwijderd

Mithrandir schreef op 17 April 2003 @ 21:45:

Nee, dat krijgen ze niet dacht ik? Anders zou zo'n ALT tag voor plaatjes ook onnodig zijn dacht ik zo...

Hoe wou je blinden < en > laten zien etc? Volgens mij is die post van groc (?) niet echt juist.
Dat was een retorische vraag, lijkt me ;)

Uiteraard krijgen mensen met een visuele handicap geen sourcecode voorgeschoteld. Die mensen krijgen een zo goed mogelijke omschrijving van alle informatie op een pagina. Tekst wordt voorglezen, of op een braillebalk gezet, sommige objecten worden omschreven aan de hand van het alt, title, summary of misschien zelfs longdesc attribuut.

Alle whitespace charcters worden vervangen door een spatie. (dus tabs, carriage returns, linefeeds, en spaties)
Whitespace maakt over het algemeen niet zo gek veel uit, tenzij het bijvoorbeeld tussen inline-level elementen staat, want daar is het van belang. Maar in dit geval zou het wellicht de moeite lonen om zoveel mogelijk whitespace te strippen.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ik heb me er zowiezo nog nooit in verdiept , maar heb je al eens iets met aural CSS gedaan Cheatah?

oh, en wanneer ga je webdev-workshops houden? dan schrijf ik me ff in ;)

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1