cwppol schreef op 17 April 2003 @ 18:19:
Als deze code inderdaad door een script is gemaakt dan is het toch niet zo gek dat het er "anders" uit ziet dan standaard html 'volgens het boekje'? Deze code is helemaal niet bedoeld om te debuggen (daar is de source trouwens bij sites in een 'productie omgeving' nooit echt voor bedoeld) maar om de site correct weer te geven. En dat doet hij.
woei, iemand die in 1 keer serverside scripting en html weet te verweven zonder fouten
Sorry hoor, maar dat is een heel nobel streven maar in de praktijk werkt het wel eens anders..
Als je templates werkt gaat het al snel zonder al teveel fouten maar ik bekijk toch regelmatig even de source die ik vervolgens copy/paste in m'n editor om mbv syntax-highlighting en de validator even te checken of we nog op het goede spoor zitten..
Of als ik later wat onderhoud aan een site moet plegen en ff niet meer weet welke class ik gebruiken moet voor dat linkje ergens in een diepe spelonk van de site; handig, ff de source van die pagina opentrekken en daar is m'n class.
Of een beetje javascript debuggen: sourcewriting uit laten voeren en je ziet je output, maar je zit wel in de source van je page te turen, best handig als er dan enige ordening in zit.
En waarom we die code zitten te bekijken?
Omdat de TS zich afvroeg hoe het mogelijk is om zo'n zooitje ongeregeld te produceren, en niet iedereen weet dat sites vaak met SSS gebouwd en dat \n'tjes dan voor nettere source kunnen zorgen.