Linux voor erbij :P

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tis vast al eerder langsgekomen...

mijn vraag is, ik vind het leuk om eens met wat nieuws te gaan spelen. Linux! vroeger al mee bezig geweest (plus minus 2 jaar geleden) maar sindsdien helemaal niet meer mee bezig geweest. Wat is nu gangbaar? en is het nog steeds gratis? Had toen via een winkel een gratis versie gekregen die ik met behulp van floppie en cd kon installeren, maar hoe gaat dat tegenwoordig?

Zijn er nog steeds gratis versies? En is het nog steeds zoon werk om bijvoorbeeld een cdspeler met allemaal codes aan de praat te krijgen, of is het allemaal al wat meer n00b compatible...

Graag beetje update en adviezen! Jullie zouden mij erg helpen.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 20:15
Gewoon de NOS faq lezen en dan iets uitzoeken ofzo :? Kan er niets meer over zeggen.

Verwijderd

Gouw voordat de slotenmaker langskomt: deze draad misschien iets voor u? Ja, alles is nog steeds gratis in de aanschaf. Gewoon je lievelings distro downloaden, op CD-ROM branden en vervolgens die CD-ROM booten.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-05 12:21
Quote uit dat topic

mischien iets voor jou
Verwijderd schreef op 15 October 2002 @ 08:08:
demo/nood distro's
knoppix - de hype tegenwoordig. ik weet er redelijk weinig van af. maar het hoort dus een 'stop het in je cd-rom boot je pc en zie linux voor je neus' distro te zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Animal op 17-04-2003 14:53 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Of als je niet weet hoe of wat toch een Distro kopen in de winkel, bijvoorbeeld SuSe of RedHat. Die zijn in de meeste kantoorboekhandels wel te krijgen.

• Okasha
  • Niet online
ben nu al die stukken aan het doorlezen en ziet er zeker boeiend uit! tis echt allemaal veel mooier geworden...

maar moet je nog steeds allemaal van die ingewikkelde codes invoeren voordat je cd rom enzo het eindelijk doen? en nog steeds zoveel moeite om ADSL (via USB) etc aan de praat te krijgen? Of kan je al semi-n00b ook al beetje aan de slag?

En waar download je versies? is dit legaal? of wat kost een versie in de winkel

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39
Downloaden kan op www.linuxiso.org Kosten in de winkel varieren.

• Okasha
  • Niet online
ik d8 mandrake te downloaden, maar moet dan lid worden van gebruikersgroep? Hoor wel dat mandrake mooiste en meest gangbare is van vriend over msn... klopt dit?

linuxiso.org = dood

[ Voor 7% gewijzigd door Okasha op 17-04-2003 15:06 ]

Verwijderd

Adsl met usb werkt perfect ik heb 't namelijk ook: http://speedtouch.sourceforge.net

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:39
Bar-Le-Duc schreef op 17 April 2003 @ 15:05:
ik d8 mandrake te downloaden, maar moet dan lid worden van gebruikersgroep? Hoor wel dat mandrake mooiste en meest gangbare is van vriend over msn... klopt dit?

linuxiso.org = dood
Gebruik op het moment zelf red hat 9. Maar mandraka is ook erg mooi vind ik. Mandrake kan je wel gewoon downen hoor. http://www.mandrakelinux.com/nl/ftp.php3

Verwijderd

Dat zijn allemaal vragen die met enig zoekwerk wel zijn te vinden. Zoals al aangegeven horen dit soort vragen in Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2. Dat had je kunnen lezen in NOS policy - updated 01/04/03 en in de FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02 .

Verwijderd

internetinfo schreef op 17 April 2003 @ 14:50:
Gewoon de NOS faq lezen en dan iets uitzoeken ofzo :? Kan er niets meer over zeggen.
Zeg dan niets. :/
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 14:52:
Gouw voordat de slotenmaker langskomt:
Dit soort opmerking kun je ook maar beter achterwege laten. Als je het niet eens bent met de moderatie policy in NOS zie ik je mail graag tegemoed.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.