Verwijderd
Mijn favoriet: Ignition
quote]
Dat is/was echt een super verslavend spelletje
Verwijderd
Duke Nukem 3D

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 17-04-2003 15:47 ]
The devil is in the details.
Verwijderd
Raptor was ook cool, maar ik kon niet zo ver komen
Superverslavend en het draait al op een P75.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Was echt superspel draaide al op een 486 als ik het goed had.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
Ik speelde vroeger deze games veel:
- Hi-Octane
- Fatal Racing
- Doom
- Mortal Kombat 2
- Dune 2
- Prince of Persia
- Secret of Monkey Island
- Stunts
Dit waren gewoon de echte gameplay spellen, waar je tijden zoet mee kon zijn
TIM (The Incredible Machine)
echt zeer verslavend spel
Bier, Whiskey en Metal!!
Heb de demo echt kapot gespeeld bij een vriend van me toen; me eigen pc was niet snel genoeg
Monkey Island 1 en 2
GP 1 en 2
Dark Reign
Rising Lands (in het Nederlands, dat suckte hard: "Waar is de barbeque?")
MDK (ok, al best "nieuw")
Jagged Alliance
Fallout
Constructor
Panzer General
Beneath a steel sky (Werelds! Need Part 2!)
Simon the sorcerer 1 en 2
Theme Park
Dreamweb
Megarace
Total Annihiliation (oid, zo'n moeilijke naam voor zo'n topspel)
I have no mouth and I must scream
Deadlock
Gabriel Knight
Warcraft
7th Guest en 11th Hour
Ascendancy (superb!)
Ecstatica
Alone in the Dark 1 en 2
Quarantine (voorloper van Carmageddon!)
System Shock
Outpost
Zool 1 en 2 (2 was sucky)
Legend of Kyrandia (o.a. hand of faith)
Mijn alltime favourite valt net te draaien op een P233 (believe me, ik kan het weten):
Freespace (en ik hou niet eens van dat soort spellen, maar de sfeer ojojoj)
Verder zag ik het legendarische Raptor al voorbijkomen, evenals Transport Tycoon (geweldig, treintjes van de concurrent omver blazen met je eigen TGV).
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
* anandus gaat thuis gelijk op zoek naar z'n Bitfreaks cdtje
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Voeg hier ook nog ff aan toe:
Ugh
Commander Keen
Verwijderd
Ik heb alle spellen die voorbij gekomen zijn ff in een txt filetje gezet.
http://www.bozelie.nl/oldgames.txt
morgen zal ik ff een update geven als er meer spellen bij komen.
wat denken jullie van
streetrod (hotrod) I
streetrod (hotrod) II
deel 1 heb ik uit gespeelt deel 2 was wel te moeilijk.
net als:
- Dune2
- alle lucasarts adventures (monkey island en Sam 'n max als favorites)
- quake1
- doom2
- duke nuke 3d
- phantasmagoria
- pizza tycoon
en hoe heet dat spel met die gele taxi ook alweer?
dat je zo'n taxichauffeur bent en je allemaal wapens erop kunt zetten?
/edit oja quarantine!
en Dreamweb heb ik veel gespeeld; geniaal spel!:
[ Voor 14% gewijzigd door beschuitfluiter op 17-04-2003 16:28 ]
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd

Klik hier voor de shareware
Vooral over het netwerk spelen was heel cool
Ook als je je beeld helemaal klein maakte d.m.v. de '-' in te drukken stond er opeens in beeld "Buy a 486!"
Wacky Wheels
Plaatje #1
Plaatje #2
Pizza Tycoon

Veel wat ik verder speelde is eigenlijk al opgenoemd
Was het trouwens bij Tyrian niet zo dat je d.m.v. van een cheat een 'hidden game'kon spelen? dit was turn based geloof ik, dat heb ik namelijk ook heel wat afgespeeld
Aah Rise of the TriadsEl_Quedro schreef op 17 April 2003 @ 16:30:
Rise of the Triads!
[afbeelding]
[afbeelding]
Klik hier voor de shareware
Vooral over het netwerk spelen was heel coolmet F1 tot en met F10 kon je zinnetjes sturen als "Behind you!", "Guess what I have.." en "Over here".
Ook als je je beeld helemaal klein maakte d.m.v. de '-' in te drukken stond er opeens in beeld "Buy a 486!"*humor*
Ik zag het een keer in de winkel (jaartje of 5 geleden denk ik), ik zei dat ik die wel wou hebben (koste destijds 10 gulden
Syndicate
Operation Wolf
Paratrooper
Digger
Frogger
Boulderdash
Lemmings
Sokoban
SimCity
Falcon 3.0
AH-64D Longbow
Eurofighter 2000
Und so weiter...
Had Pizza Tycoon niet zo'n erg weird anti-kopieer-achtig mechaniek? je moest binnen een bepaalde tijd een of andere pizza maken, en alles wat je nodig had stond in de *manual*. Freaking irri omdat je met je halfslaperige hoofd eerst 3x op OK had gedrukt en dan opeens een pizza moest gaan maken, die dan weer stond in dat boekje dat je pa per ongeluk had meegenomen naar zijn werk...El_Quedro schreef op 17 April 2003 @ 16:30:
[...]
Pizza Tycoon![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel wat ik verder speelde is eigenlijk al opgenoemd
[...]
Is Discworld al voorbij gekomen, lijkt me sterk van niet, maar toch ff melden dat dit spel gefreaked geniaal en zohooohoo belachelijk moeilijk was (af en toe dan, vnl. erg onlogisch: gewoon alles op alles uitproberen en dan dat ventje: "That doesn't work")...
En Full throttle, duh.
[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 17-04-2003 16:38 ]
En de UFO-series. Uiteraard, Dune2, Red Alert.
En weet iemand hoe die flightsim heette met een F-16 en je was volgens mij een mercenary. Bloedmooi in die tijd. Allemaal filmpjes tussendoor enzo. Volgens mij van Origin.
Mortal Kombat 1 en 2 (dacht 3 ook
Red Alert 2
Little Big Adventure
7th Guest
Destruction Derby 2
Doom I, II en III.
Heretic I
Jazz Jack Rabbit
Dit alles op mijn Escom Primo 486 Dx2 66Mhz met 8 Mb + 1Mb VESA kaartje
pfffft * Frostbite denkt ff na en zal er zo nog een stel posten ..
🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+
Ehr het doet me sterk denken aan "Tomcat Alley", hoewel dit dus met een FA 14 was ipv een F16. Volgestouwd met filmpjes, was oorspronkelijk voor de Sega Mega-CD.anandus schreef op 17 April 2003 @ 16:38:
Ja, Syndicate!
En weet iemand hoe die flightsim heette met een F-16 en je was volgens mij een mercenary. Bloedmooi in die tijd. Allemaal filmpjes tussendoor enzo. Volgens mij van Origin.
Net zoals dat spel, Micronism..ehm..om...iets. Je zat in zo'n dude met een of ander mini-ruimtescheepje.
Little Big Adventure was ook awesome btw.
En daarnaast Prince of Persia, depthbomb (gwbasic game) etc.. hele ritsen basic spellen gespeeld
Later kwamen er meer grafische spellen, en heb die toen veel gespeeld, Civilization 1, Stunts, Spear of Destiny, Return to Castle Wolfensteijn etc
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
DD2, total destruction
FreeSpace 2 (1998) vond ik vroeger ook mega vet. Ik heb het 6x uit gespeeld ofzo

En het ziet er nogsteeds geil uit
Skyroads is btw ook

Draait prima op m'n 286 16Mhz
[ Voor 3% gewijzigd door iets op 17-04-2003 16:58 ]
tvw
Eh.. dat ze me wel aan het denken.anandus schreef op 17 april 2003 @ 16:38:
Ja, Syndicate!
[wilde gok]
TopGun: Fire at will

matig goed spel was dat
[/wilde gok]
nog een paar toevoegingen:
Half-Life

Lode Runner: The Legend Returns

Blood
* non clickable *

met die coole spuitbus + aansteker
Ahum, Return to castle Wolfenstein is een spel wat echt bijna niet draait op een P233 en is vrij nieuw (Quake III engine). Wolfenstein 3D is een 286 wat ook nog wel vaak op 486 zal gespeeld zijnKees schreef op 17 April 2003 @ 16:47:
Digger, Paratrooper.. heerlijke spelletjes
En daarnaast Prince of Persia, depthbomb (gwbasic game) etc.. hele ritsen basic spellen gespeeld
Later kwamen er meer grafische spellen, en heb die toen veel gespeeld, Civilization 1, Stunts, Spear of Destiny, Return to Castle Wolfensteijn etc
Soms speel ik het nogsteeds op mijn Athlon 1400
[ Voor 76% gewijzigd door Vinnie op 17-04-2003 17:08 ]
C:\>_
edit: stond er al tussen zie ik
[ Voor 52% gewijzigd door salvador4 op 17-04-2003 17:07 ]
Verwijderd
Voor je 486'er Grand Prix van accolade.(een F1 en Motor evrsie van)
Verwijderd
Die filmpjes van The 7th Guest vond ik altijd eng.. ik durfde nooit een andere kamer binnen te gaan want ik wist niet wat er dan zou komen
Beneath a steel sky...

Simon the sorcerer (zoho gruwelijk mooi gemaakt)

Dit waren echt spellen waarbij je gewoon dagenlang vast kon zitten! VB: bij Simon the sorcerer heb ik 3 dagen zitten te dubben hoe ik uit die achterlijke grot-gevangenis kwam... Ik weet het trouwens niet eens meer...
De enige adventures die "later" nog enigszins in de buurt kwamen van dit soort spellen, waren idd veelal van LucasArts afkostimg: Full Throttle, Grim Fandango etc.
Dat waren nog eens tijden, wat ik allemaal wel niet gespeelt heb... Het begon allemaal met een oud ASCII art spelletje met de naam Castle, natuurlijk ook klassiekers als Frogger, Digger Alley Cat en nog veel meer...
Maar wat mij betreft moet je nog een aantal anderen er bij noemen, Eye of the Beholder, The Elder Scrolls: Arena & Daggerfall, Lands of Lore...
En dan natuurlijk het beste RPG wat er bestaat... (* White Dust wijst naar ondertitel en icoon)
* Titel gewijzigd, worden inmiddels aardig wat spellen genoemd van pre-486
[ Voor 14% gewijzigd door White Dust op 17-04-2003 17:30 ]
SimCity for Windows:
Ik krijg Rise Of The Triads shareware niet gestart...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Map van D:\GAMES\rott
17-04-2003 17:29 <DIR> .
17-04-2003 17:29 <DIR> ..
01-08-1995 13:30 52.592 INSTALL.EXE
01-08-1995 13:30 798.720 ROT13BBS._1
01-08-1995 13:30 1.457.152 ROT13BBS._2
01-08-1995 13:30 1.456.318 ROT13BBS._3
01-08-1995 13:30 10.746 ROT13BBS.IFC
01-08-1995 13:30 504 FILE_ID.DIZ
17-04-2003 17:30 2.855 INSTALL.PIF
7 bestand(en) 3.778.887 bytes
2 map(pen) 1.638.707.200 bytes beschikbaar
D:\GAMES\rott>install
Runtime error 200 at 0837:0091.
D:\GAMES\rott> |
(Windows XP, Compabiliteitsmodus op Win95).
Wel jammer.. maar ff op een Win98 station proberen
Geweldig spel was dat toen, ik weet nog dat mn ouders die verstopt hadden omdat ze het te geweldadig vonden
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1
nouja.. maakt nix uit.
maar retro klinkt best gay
SonyEricsson schreef op 17 April 2003 @ 17:53:
hey ..me topic is vernoemd
nouja.. maakt nix uit.
maar retro klinkt best gay
W'rom klinkt retro gayWhite Dust schreef op 17 april 2003 @ 17:18:
* Titel gewijzigd, worden inmiddels aardig wat spellen genoemd van pre-486
Magoed... Als ik thuis ben zal ik wat plaatjes posten van een aantal games
En waarom worden DotT en Sam&Max vergeten
in tyrian menu "destruct" typenEl_Quedro schreef op 17 April 2003 @ 16:30:
Was het trouwens bij Tyrian niet zo dat je d.m.v. van een cheat een 'hidden game'kon spelen? dit was turn based geloof ik, dat heb ik namelijk ook heel wat afgespeeld
[ Voor 7% gewijzigd door LordMithril op 17-04-2003 18:09 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Het is een soortgelijk spel als carmageddon, maar ik dacht niet dat het een voorloper was. Er was, dacht ik ook nog een Quarantine 2, maar die was geloof ik redelijk bagger.
Verder natuurlijk vele uurtjes (dagen, weken) plezier gehad aan Syndicate, Crusader, C&C, Red Alert, Mortal Kombat serie (na een hele tijd tegen Motaro te hebben geknokt, opeens een spelletje Pong ertussen door!
Ow ja, duck tales! Dat was echt goeie ouwe lol. En Streetfighter 2. En Double Dragon. En... waaaaa! Te veel om op te noemen
En ik zie heel wat bekende titels voorbij komen... Full Throttle, Destruction Derby..
Flight Unlimited was ook vet
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Dat was gaaf.. erm. hoe heete dat ook alweer, dat je een maatje had, verplaats werd naar een andere basis, wapens kopen echt werelds.. Veel dialogen enzo.anandus schreef op 17 April 2003 @ 16:38:
Ja, Syndicate!
DAMN.. ik weet het niet meer !
HELP ONS !
-- Altijd blijven prutsen --
Tank Wars? Tanks? Scorched Earth? Ik weet iig precies welk spel je bedoeld.Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 15:44:
Je had ook zo'n spel. En dat was een 2 player game. Ieder had een eigen tank, en je stond op een berg of in een dal of whatever. En de bedoeling was dat je je tegenstander moest raken met behulp van het invoeren van "graden" (wat je op een geodriehoek hebt) Snappen jullie?
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Die heb ik nog gedraaid op een 286 met een zwart/wit vga-monitor.TjarkVerhoeven schreef op 17 April 2003 @ 14:49:
Herinneren jullie deze nog nog nog...
[afbeelding]
draait prima op 386 en is lekker klein (361kb zipped)
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Verwijderd
Zijn echt veel ouwe gouwe bij, maar degene die ik nog es regelmatig bekijk zijn
DooM I en II, Heretic en Hexen........
Waarom? Wel er is daar een hele mooie openGL versie van gemaakt voor windows
Jdoom heet dat en met nieuwe texture packs ziet het er nog mooi uit ook nog voor onze verwende huidige maatstaven. Das meestal ook een grote schok als je spul opgestart hebt en de pixel blokken vliegen je om de oren........
Dus, pak je oude Wads en ga met Jdoom:
http://www.doomsdayhq.com/
Plaatje 1

Plaatje 2

Nou ziet dat er nog goed uit of niet? Andere plaatjes van Jhexen en Jheretic bekijk je zelf maar even op de site. En BTW netwerk code is ook aangepast om over tcp/ip (internet) te kunne spelen.
Deze vernieuwde engine gebruik ik soms ook en heeft een erg mooie en uitgebreide featureset
Alleen wel jammer dat je de wapens niet in 3D hebt gezet tijdens het maken van de screenshots. Sommige zien er niet al zo goed uit, maar de chaingun wel iig
Irritant level trouwens, laatste level in Final DooM, geen id of het Plutonia of TNT was.
[ Voor 52% gewijzigd door Vinnie op 17-04-2003 19:29 ]
Verwijderd
Modbreak:
Op dit soort spellen zit (meestal) nog gewoon een copyright, dus deze vraag valt gewoon onder warez request
[ Voor 9% gewijzigd door White Dust op 17-04-2003 20:04 ]
pst die vraag kan je beter weghalen
tenzij game is vrijgegeven door makers (betwijfel ik)
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Modbreak:
Op dit soort spellen zit (meestal) nog gewoon een copyright, dus deze vraag valt gewoon onder warez request
[ Voor 74% gewijzigd door White Dust op 17-04-2003 20:03 ]
Verwijderd
-edit- staat alles wat is vrijgegeven (dit is dus een schone site mods, zonder warezlinkjes, pr0n en illegale meuk, als een spel niet door de developers is vrijgegeven als freeware zul je het daar niet vinden)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 19:53 . Reden: toch maar niet ]
Rise of the triads! echt heel goed he... qua game play maar vooral qua sfeer.
Quarentine heb ik ook nog gespeeld, lachen altijd maar ik kwam nooit uit die ene stad..
Hoe kwam je daaruit?
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Je cpu is te snel. Die runtime 200 krijg je op te snelle cpu's als het een Pascal program is. Daar zijn fixes voor te vinden, -> google: http://www.google.nl/sear...n&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8El_Quedro schreef op 17 April 2003 @ 17:28:
aaargh !
Ik krijg Rise Of The Triads shareware niet gestart...
code:
1 knip
(Windows XP, Compabiliteitsmodus op Win95).
Wel jammer.. maar ff op een Win98 station proberen
/edit: dit progje voor je gevonden, scheelt weer zoek werk
[ Voor 12% gewijzigd door Sybr_E-N op 17-04-2003 19:59 ]
Verwijderd
ok sorryVerwijderd schreef op 17 April 2003 @ 19:41:
Modbreak:
Op dit soort spellen zit nog (meestal) gewoon een copyright, dus deze vraag valt gewoon onder warez request
k zal het niet meer vragen
[ Voor 18% gewijzigd door White Dust op 17-04-2003 20:05 ]
Master spel!
hij doet hetSybr_E-N schreef op 17 April 2003 @ 19:57:
[...]
Je cpu is te snel. Die runtime 200 krijg je op te snelle cpu's als het een Pascal program is. Daar zijn fixes voor te vinden, -> google: http://www.google.nl/sear...n&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8
/edit: dit progje voor je gevonden, scheelt weer zoek werkhttp://www.hpaa.com/moslo/moslotry.asp
http://www.apogeesoftware.com/rott/originalspec.html
Ziet er wel cool uit.. ze waren wel heel ver zo te zien, de textures en sprites waren wel af. (en ik herken ze niet uit ROTT, toch?)Vinnie schreef op 18 april 2003 @ 10:02:
Nog ff iets over Rise of the triad. Hier is een linkje over hoe Rott eigelijk zou moeten worden in het begin... best interessant
http://www.apogeesoftware.com/rott/originalspec.html
Maar het verhaal is wel cool, nooit geweten dat het eigenlijk een opvolger van Wolvenstein zou moeten zijn...
Nice
trouwens, hij zal wel al bekend zijn onder de meeste van jullie maar ik post hem toch ff: Dos Games Archive
Je kan daar veel leuke sharewares en demos nog afhalen. (geen warez!)
Prince of Persia

De volledige versie is hier te halen: *klik*
enneh:
Big Red Racing

aub een screenshot
Demo'tje?
Worms

Demo'tje?
Shooting Gallery
nou dees is wel heel oud.
/me denkt terug aan zijn Laser 286 25mhz

Shareware'tje?
[ Voor 35% gewijzigd door El_Quedro op 18-04-2003 10:31 . Reden: nog een paar gamepies :) ]
Jah, ik vraag me af waarom het is veranderd. Het is oa ook jammer dat veel documentatie en dergelijke verloren is gegaanEl_Quedro schreef op 18 April 2003 @ 10:19:
[...]
Ziet er wel cool uit.. ze waren wel heel ver zo te zien, de textures en sprites waren wel af. (en ik herken ze niet uit ROTT, toch?)
Maar het verhaal is wel cool, nooit geweten dat het eigenlijk een opvolger van Wolfenstein zou moeten zijn...
Nice
Ik denk dat dit een beter succes zou zijn geweest als opvolger dan 'Return to castle Wolfenstein'.
Een vervolg is altijd leuk, maar het geeft nu niet de 'feeling' van toen.
Verwijderd
Prince of Persia had ik al eerder in het topic vermeld.El_Quedro schreef op 18 april 2003 @ 10:26:
We gaan deze niet vergeten !
Prince of Persia
[afbeelding]
De volledige versie is hier te halen: *klik*
enneh:
Big Red Racing
[afbeelding]
aub een screenshot
Demo'tje?
Maar die screenshots werken niet. althans bij mij niet.
Nah, ik keek alleen of er een screenshot was van die game, geen screenshot? dan post ik hem er nog ff bijVerwijderd schreef op 18 april 2003 @ 10:29:
[...]
Prince of Persia had ik al eerder in het topic vermeld.![]()
Maar die screenshots werken niet. althans bij mij niet.
Alien Attack
Deze moest ik wel posten

Wat een graphics!
Freeware
Wings Of Fury
Dat spel heeft heel wat dagen ervoor gezorgd dat mijn 286 aangesloten bleef
Denk Denk Denk
Zie een onder stroom staande arena voor me....
[ Voor 31% gewijzigd door Ebayzo op 18-04-2003 10:55 ]
Default blanke hetero
Je bedoelt volgens mij one must fall 2097, was idd zeer vermakelijk vechtspelletje.EbAyzo schreef op 18 April 2003 @ 10:53:
*Denkend aan een spel waar je met robots 1vs1 in een arena vocht alá mortal kombat*
Denk Denk Denk
Nog een aanvulling op de lijst:
Scorched earth (dikke multiplayer pret, me z'n 8en achter een PC Zitten).
Jones In the fast lane (Zorgen dat jones een goede opleiding en baan kreeg, soort bordspel)
Blaat...
Verwijderd
Ja, inderdaad, Strike Commander!FoggyFreek schreef op 17 April 2003 @ 18:52:
YEAH !.. het was Strike Commander van Origin inderdaad (ff pics zoeken)
Pics gevonden:

Dat spel kwam op 18 floppy's ofzo
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 18-04-2003 12:22 ]
Its a cow alrightVerwijderd schreef op 18 April 2003 @ 11:10:
Hmmz ik heb ook heel wat uren achter Diablo gezeten. En dan die stemmetjes in die stad... Die vergeet je nooit. "What can i do for you?"
Bier, Whiskey en Metal!!
Dat vond ik echt zo'n vet spel. Je kreeg ook nog een Yf-22 ofzo, bijna op het end. Heel erg gaaf spel. Zou het nu nog draaien ?anandus schreef op 18 april 2003 @ 12:21:
[...]
Ja, inderdaad, Strike Commander!
Pics gevonden:
[afbeelding]
Dat spel kwam op 18 floppy's ofzo
Verwijderd
Over stemmetjes gesproken... Ook onvergetelijk: Red Alert: "For king and country" en nog veel meer bevestigingen.Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 11:10:
Hmmz ik heb ook heel wat uren achter Diablo gezeten. En dan die stemmetjes in die stad... Die vergeet je nooit. "What can i do for you?"
Heb ik, dacht ik, nog niet gezien, maar mogen zeker niet ontbreken: Warcraft 1 & 2, Starcraft. Blade Runner natuurlijk ook niet.
* henkie196 zou graag nog een 486 met dos hebben, zodat ie Full Throttle nog eens kon spelen...
One Must Fall: 2097, heb ik al een screenie van gepost ergens hierbovenEbAyzo schreef op 18 April 2003 @ 10:53:
*Denkend aan een spel waar je met robots 1vs1 in een arena vocht alá mortal kombat*
Denk Denk Denk
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Heb helaas geen screenshots, omdat ik het spel niet meer in bezit heb, als iemand hem heeft, ik hou me aanbevolen :-)
Verwijderd
Ik heb vroeger vele uren met dit spel versleten:

XENON II !!!!!
zie ook http://www.bitmap-brother...ds/images/xenon2/body.htm
Wat 'n spel....
Verwijderd
weg
Mach 3
Klassieke CGA spel, met vet geluid door de pc-speaker!, revolutionair in die tijd, heb ik nog veel gespeeld op de XT (met hercules monitor, moest wel een CGA emulator draaien
[ Voor 7% gewijzigd door White Dust op 19-04-2003 09:03 ]
Een isometrische shooter met een vliegtuigje
Zaxxon
Ja dat was hemmokumouse schreef op 18 April 2003 @ 11:07:
[...]
Je bedoelt volgens mij one must fall 2097, was idd zeer vermakelijk vechtspelletje.
Nog een aanvulling op de lijst:
Scorched earth (dikke multiplayer pret, me z'n 8en achter een PC Zitten).
Jones In the fast lane (Zorgen dat jones een goede opleiding en baan kreeg, soort bordspel)
Default blanke hetero
immiddels is daar een nieuwe versie van. was een programmeer project in de pc format.Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 17:44:
Mooi topic is dit.....
Ik heb vroeger vele uren met dit spel versleten:
[afbeelding]
XENON II !!!!!
zie ook http://www.bitmap-brother...ds/images/xenon2/body.htm
Wat 'n spel....
zoek maar eens naar xenon 2000
Verwijderd
F-29 Retaliator -> en TFX natuurlijk!TjarkVerhoeven schreef op 17 April 2003 @ 14:49:
Herinneren jullie deze nog nog nog...
[afbeelding]
draait prima op 386 en is lekker klein (361kb zipped)
Ok, deze horen er ook zeker bij (sorry geen pics):
Xenon2 - Megablast
Ironman
Golden Axe (SEGA of course)
Verwijderd
Retaliator was een van de eerste spellen die ik met de Adlib OPL2 geluid hoorde, vet geluid t.o.v. de PC pieperDinictus schreef op 17 April 2003 @ 14:54:
JAAAAAAAAAA retaliator!
Die kon idd op 1 diskette!! Handig voor op school....
Vooral de instant dogfight mode was goed.
Flashback heb ik nooit begrepen..
ennuh: deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
woei
En supaplex kon menig (ouder) iemand ook niet vanaf blijven:
[ Voor 121% gewijzigd door Unique op 19-04-2003 01:34 ]
Zelfs nog het origineel gekocht My software never has bugs, it just develops random features...
heeft iemand hier nog een goeie dos emulator waarbij ook geluid het gaat doen? WinXP draait deze games niet meer en de dosbox emu in BeOS is heel erg traag. VMware alleen voor dos games is ook zo wat. ( al ga ik dat wel doen als het de eenige optie is
ahh , bedankt !!White Dust schreef op 19 April 2003 @ 09:32:
Grijns, * White Dust heeft daar een hele leuke FaQ over geschreven. Het tweede gedeelte van de eerste post van Forum- en Gamefaqs (*Update 08-02*) daar staan linkjes naar DOSBox, een dos emulator projectje en VDMSound, een dos sound emulator voor XP/2000

Theme Hospital

Twee hele leuke spellen waar ik aardig wat kinderuurtje in heb gestopt.
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Hij wil niet zo op mij thunderbird 1510

En Sokoban

Wat was ik verslaafd aan beide spellen
Winter games van Accolade heb ik vroeger ook heel veel gedaan. Alleen helaas heb ik nooit een goed werkende versie kunnen vinden, want met bobben was je veel te langzaam, net als met de afdaling. Als je met rodelen te snel was, was het opeens voorbij vlak voor het eind. Misschien een slechte crack of zo.
Sensible soccer speel ik ook nog steeds af en toe net als Stunts.
Nu nog een gouden tip. Als je een leuk puzzelspel zoekt. Fool's Errand is briljant: moeilijk maar niet te en ontzettend gevarieerd.
Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.
Jill!!
Aah lekker blokjes verschuiven (toch
Ik heb eigenlijk veel spellen gespeeld vroeger
Ja, Jungle Jill speelde ik vroeger ook. Echt een sneu spel dat.Apocrypha schreef op 19 April 2003 @ 11:12:
Herinneren jullie Jill of the Jungle nog
[afbeelding]
En Sokoban
[afbeelding]
Wat was ik verslaafd aan beide spellen
Die geluiden...
Sokoban was wel leuk, en irritant. Schuif je een doos op een verkeerde plek en je kan opnieuw beginnen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die spellen niet echt mis.
[ Voor 12% gewijzigd door kamerplant op 19-04-2003 11:20 ]
🌞🍃
Die was echt koel
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
ShotGun schreef op 17 April 2003 @ 16:57:
Skyroads is btw ook:
[afbeelding]
Draait prima op m'n 286 16Mhz.
en verder
Kings Quest, Larry, Police quest etc. (eerst CGA, later een EGA scherm 16 kleuren!!)
Bad Street Brawler, omaatjes in elkaar slaan
Double Dragon (met zn tweeen achter keyboard en dan helemaal uitspelen
Bubble Bobble (100 levels!!
Lemmings
en toen al die Apogee platform games
ohja en Lost Vikings!
Push Over
Dyna Blaster
en vooral ook deze, met zn drieen achter het keyboard (en 1 met de muis) en dan.. RAMPART!!

omg die heb ik echt zoveel gespeeld
ah the memories
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider
zie ook de nieuwe AGI interpreters en SCUMM interpretersGrijns schreef op 19 april 2003 @ 09:11:
Space quest, day of the tentacle... etc
heeft iemand hier nog een goeie dos emulator waarbij ook geluid het gaat doen? WinXP draait deze games niet meer en de dosbox emu in BeOS is heel erg traag. VMware alleen voor dos games is ook zo wat. ( al ga ik dat wel doen als het de eenige optie is)
larry, kings quest etc. waren AGI games. De AGI data files (met daarin de graphics geluid, het verhaal etc.) worden als het ware afgespeeld door de AGI interpreter van Sierra. Die oude originele AGI interpreter is voor MS-DOS. Die nieuwe (zie link) zijn voor Win32, MacOS, linux etc.
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider