[9700]wil niet oc'n

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een 9700 non pro van club3d. af en toe mee overclocked. Core kom vrij ver, geheugen niet, maar nu van het een op het andere moment kan ik niet meer oc'n. Als ik met rivatuner, powerstrip, rage3dtweaker probeer te oc'n dan pakt hij tijdens benchen gewoon de standaard snelheden, want ik ga er niets op vooruit. Ik heb ff de maximale snelheiden aangezet (waar de kaart wel vast MOET lopen) en hier blijft hij ook gewoon benchen, terwijl de oc progs nog gewoon de door mij ingestelde snelheid aangeven.

Ik doe ff catalyst 3.2 opnieuw intall. en nog steeds gaat het niet.

catalyst 3.0 geprobeerd, hetzelfde, hij pakt de OC gewoon niet. en ik heb dus al meerdere progs geprobeerd.

Waar kan dit aan liggen :? vind het een beetje raar, zeker omdat het met meerdere drivers en oc progs voorkomt.

en dan komt vandaag mn Zalman HP80A binnenkomt :'( '

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:29

Hu9o

Schokkend

Moet je dat ding niet unlocken op de een of andere manier?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
hij heeft het wel gedaan, dus hij zou niet inneens gelocked zijn :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op 17 April 2003 @ 09:18:
Moet je dat ding niet unlocken op de een of andere manier?
Unlocken??? Daar heb ik nog nooit van gehoord bij een videokaart. Ik heb het ook wel eens gehad..Had toen verrotte drivers. Gooit eerst alle drivers er weer af en installleer ze opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

RivaTuner in combinatie met de catalyst 3.1 : Dat zou de snelste en meest betrouwbare combo zijn.
Wat mij trouwens opviel is dat als je de kaart te ver overclocked de resultaten opeens weer wat teruglopen (bottleneck ergens ?).
Wat je ook kan proberen is zo'n scriptje om de kaart naar een 9800 pro te zetten (softwarematig), dan zou je ook hoger moeten komen. Werkte wel voor mijn 9700 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
nee, het probleem is dat hij niet WIL overclocken, lees aub de openingspost ff. Ik kan de snelheden instellen, maar hij pakt de instellingen niet, de kaart houd in games en in 3dmark gewoon 275/275 aan, want ik krijg met alle oc instelling op het hoogst geen artifacts of wat dan ook, hij doet het gewoon. en de prestaties gaan niet vooruit.

en dit dus met meerdere drivers, en meerdere oc progs.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Daarom gaf ik de tweede suggestie : zo'n scriptje ...
Die staan erom bekend dat ze de mogelijkheden unlocken.

en drivers door elkaar heen instaleren helpt zoweiso niet echt.

Laatste mogelijkheid is om je bios te flashen met je standaard bios en het dan nog es proberen. Wel op eigen risico natuurlijk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Talon schreef op 17 april 2003 @ 09:36:
Daarom gaf ik de tweede suggestie : zo'n scriptje ...
Die staan erom bekend dat ze de mogelijkheden unlocken.

en drivers door elkaar heen instaleren helpt zoweiso niet echt.

Laatste mogelijkheid is om je bios te flashen met je standaard bios en het dan nog es proberen. Wel op eigen risico natuurlijk ....
bios flashen doe ik niet. want daar kan het niet aan ligge, want hij deed het eerst wel. en hij is niet ge-unlocked, want hij deed het eerst gewoon, en dat ding kan neem ik aan niet inneens een lock op zichzelf zetten.

tuurlijk install ik drivers niet door elkaar, ik un-install de oude wel ff hoor.

gewoon een vaag probleem :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
:(?
het vervangen van mobo + cpu + mem en windows reinstall helpte niet. het lijkt me dus een hardware prob :(

[ Voor 95% gewijzigd door Pubbert op 26-04-2003 11:55 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tweak programma's gaan pas werken zodra je bios geflashed is. Je kan met geen enkele progje overklokken als je geen aangepaste bios hebt. In eerste instantie geeft het programma aan dat je, je videokaart hebt overgeklokt maar zodra je windows opnieuw opstart zul je zien dat de waarden gewoon weer naar default zijn terug gezet. Dit is de beveiliging die erin zit.

Dus de oplossing is: Flash je BIOS (GPU) en vervolgens gebruik je een proggie en je overclocking zal zeker genoeg effect mee brengen. @ Guru3d.com

Voor overklok progjes @ Videoplanken & Beeldkanonnen FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is dus grooteeeee onzin
ik kan mijn radeon 9700 makkelijk overklokken en hij blijft in windows gewoon staan na het opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 12:40:
dat is dus grooteeeee onzin
ik kan mijn radeon 9700 makkelijk overklokken en hij blijft in windows gewoon staan na het opstarten
Het is ook niet bij all radeons zo maar wel bij sommige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40

justifire

Shut up and squat !!

Had ik ook, connect3D 9700 non-pro
Overklokken kon, starte ik een spel of een benchmark, was alles weer op originele snelheid :(
Gewoon ff overclock bios erop flashen, niks engs aan hoor.
Denk dat je het eerst niet gemerkt hebt, zodat je nu denkt dat hij eerst de overclock gewoon vasthield.
Is een beveiliging van ATI, de Pro versie overclcoked wel gewoon.
Weet igg niet of het met andere merken anders is, ze zijn vrij om hun eigen bios erop te flashen.
Dus ff flashen en klokken maar ;)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over dat overclocken van die Club3d radeon. De topicstarter zei dat hij z'n core vrij hoog kreeg maar geheugen niet echt. Ik heb dus dezelfde kaart (trouwens eerst OC bios erop gezet) en mijn geheugen komt maar tot 288Mhz en core tot 360 Mhz. Als ik hem hoger zet dan 288mhz dan krijg ik vreselijke artifacts na een paar seconden 3Dmark.

Hoe komt het nou dat dat geheugen nou zo slecht oced en bij andere kaarten veel hoger??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn club 3d heb ik geflasht met de club3d warp11 bios en ik heb geluk om 3.3 ns geheugen op de kaart te hebben.Nu draait ie op 350/306 heerlijke kaart !
Na de flash loopt ie gewoon op de normale snelheid maar is dan gemakkelijk over te clocken via bijv rage3dtweak .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was bij mij ook zo, moest mijn 9700np van club3d ff flashen, nu prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Mr. Dond3r is het nog gelukt? ;)

Volgens mij hebben al die Hercules 9700 Pro kaarten (zoals mij) geen flash nodig, ik kan gewoon overklokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 12:06:
Volgens mij hebben al die Hercules 9700 Pro kaarten (zoals mij) geen flash nodig, ik kan gewoon overklokken. :)
Alle pro versies zijn ook standaard geunlocked. De meest non-pro versies zijn gelockt zodat je een groter verschil krijgt tussen de non-pro en de pro. de core is namelijk wel hetzelfde alleen lager gecloked. het enige verschil tussen deze 2 kaarten is de snelheid van het geheugen waardoor je het geheugen hoger kan clocken.
mijn hercules 9700 non pro moest ik ook eerst een bios flash geven daarvoor kon ik wel overclocken alleen in spellen en testprogramma's pakte hij gewoon de oude instellingen. een gekraakte bios is dus de enigste mogelijkheid om te kunnen overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
justifire schreef op 26 april 2003 @ 21:12:
Had ik ook, connect3D 9700 non-pro
Overklokken kon, starte ik een spel of een benchmark, was alles weer op originele snelheid :(
Gewoon ff overclock bios erop flashen, niks engs aan hoor.
Denk dat je het eerst niet gemerkt hebt, zodat je nu denkt dat hij eerst de overclock gewoon vasthield.
Is een beveiliging van ATI, de Pro versie overclcoked wel gewoon.
Weet igg niet of het met andere merken anders is, ze zijn vrij om hun eigen bios erop te flashen.
Dus ff flashen en klokken maar ;)
Zou je (of iemand anders die hem heeft) me misschien die OC-bios eens willen mailen? ook de bijhorende programma's indien het geen probleem is.

bpubben@hotmail.com

bvd

[ Voor 3% gewijzigd door Pubbert op 01-05-2003 13:40 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://home.mindspring.com/~warp11/

Hier heb je de URL van de Warp 11 Bios. Pak wel de 97npClub.bin. Deze is namelijk met infineon 3.6 geheugen. Heb je ander geheugen natuurlijk een andere BIOS nemen.

Flashen met Atiflash is een eitje. Maak wel eerst een backup van je originele BIOS.
Gewoon ff de readme lezen en atiflash typen in de prompt. Komt alles op zijn pootjes.

Ik heb hier een Club-3D 9700 lopen op 325/310. Core zal nog wel hoger kunnen, memory niet want dan krijg ik artifacts.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 17:28:
http://home.mindspring.com/~warp11/

Hier heb je de URL van de Warp 11 Bios. Pak wel de 97npClub.bin. Deze is namelijk met infineon 3.6 geheugen. Heb je ander geheugen natuurlijk een andere BIOS nemen.

Flashen met Atiflash is een eitje. Maak wel eerst een backup van je originele BIOS.
Gewoon ff de readme lezen en atiflash typen in de prompt. Komt alles op zijn pootjes.

Ik heb hier een Club-3D 9700 lopen op 325/310. Core zal nog wel hoger kunnen, memory niet want dan krijg ik artifacts.

Succes
Ik heb infeneon 3.3 memory, maar ik met hetzelfde bios geflasht als jij.Dus is het voor 3.6 geheugen.Heeft het zin om mijn kaart met hercules bios te flashen, terwijl ik club3d heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ok ik had hem al gevonden via 3dfiles William, iig bedankt.

Na flashen vond Windows een Radeon 9700 PRO

Ik install. cat. 3.2, ga 3dmarken, meteen 140 punten hoger (H) (4160 - 4400)

OC'n werkt ook weer, een update van mij 3dmark score zul je vanavond wel een keer zien in het daarvoor bedoelde topic.

Conclusie: Mijn kaart had zichzelf dus "op slot" gegooid, want na bios flash werkt hij gewoon, hij is dus standaard sneller, en ik kan weer oc'n 8)

5000 3dmarks, here I come

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasib schreef op 01 mei 2003 @ 19:21:
[...]

Ik heb infeneon 3.3 memory, maar ik met hetzelfde bios geflasht als jij.Dus is het voor 3.6 geheugen.Heeft het zin om mijn kaart met hercules bios te flashen, terwijl ik club3d heb?
Geen probleem, als het goed is kun je dus je geheugen hoger overclocken als mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn Hercules 9700 niet pro (de gewone dus) kan ik OCen met standaard BIOS scores worden beter en de instellingen veranderen NIET (ook niet na een reboot)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 01 May 2003 @ 20:10:

OC'n werkt ook weer, een update van mij 3dmark score zul je vanavond wel een keer zien in het daarvoor bedoelde topic.

Conclusie: Mijn kaart had zichzelf dus "op slot" gegooid, want na bios flash werkt hij gewoon, hij is dus standaard sneller, en ik kan weer oc'n 8)

Ah je hebt hem dus al, khad hem nog ff naar je gemailt maar je kon zeker niet wachten :P. Hoe hoog krijg je de core en mem nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 00:29:
[...]

Ah je hebt hem dus al, khad hem nog ff naar je gemailt maar je kon zeker niet wachten :P. Hoe hoog krijg je de core en mem nou?
Core = 380 _/-\o_
Mem = 320 _/-\o_

HP80A op Core
Zelfgemaakt memsinks op ram.

3dmark03 = 5073

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 02 mei 2003 @ 08:01:
[...]

Core = 380 _/-\o_
Mem = 320 _/-\o_

HP80A op Core
Zelfgemaakt memsinks op ram.

3dmark03 = 5073
Woei das niet hoog ook zeg :*) . Hoe hoog kwam je mem voordat je die mem koelblokjes had? Anders ga ik dat ook nog even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 08:38:
[...]

Woei das niet hoog ook zeg :*) . Hoe hoog kwam je mem voordat je die mem koelblokjes had? Anders ga ik dat ook nog even doen.
nooit geprobeerd eigenlijk. met mn oude bios (toen ik nog wel kon OCn) kwam ik maar tot 360/281 |:(

Nu dus gelukkig een stuk hoger! Ik denk dat mn core nog hoger kan (geheugen niet - 322mhz = artifacts, geen vastlopers)

[ Voor 11% gewijzigd door Pubbert op 02-05-2003 08:41 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 11:14

xces

To got or not to got..

5073 Niet hoog in 3dmark 03 ?? Diverse mensen met een 9700 pro halen nog niet eens de 5000... (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
5105 nu gehaald :)
die nieuwe bios ownd hard >:)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Dond3r schreef op 02 May 2003 @ 17:24:
Kun je hem online zetten of mailen naar yaqoubi@zeelandnet.nl .
En welke geheugen heb je trouwens, zelf heb ik infeneon 3.3 en kom ik niet met memory boven 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Dond3r schreef op 02 mei 2003 @ 17:24:
welke is het precies? de 9700nonpro van club3d of een andere? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

Cougar schreef op 02 May 2003 @ 18:42:
[...]

welke is het precies? de 9700nonpro van club3d of een andere? :9
Dond3r schreef op 17 April 2003 @ 09:16:
Ik heb al een tijdje een 9700 non pro van club3d. af en toe mee overclocked.

heel verhaal
Tja, effe de openingspost lezen is toch wel handig 8)7

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
bedoelde de bios waarmee hij nu zo goed kan overklokken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Welke kaart is het precies en welke geheugen?
Ik denk dat hij misschien hynix 3.6 geheugen heeft, en daarme kom je een stuk verder dan infeneon.

[ Voor 53% gewijzigd door Hasib op 02-05-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Hasib schreef op 02 May 2003 @ 18:32:
[...]

Kun je hem online zetten of mailen naar yaqoubi@zeelandnet.nl .
En welke geheugen heb je trouwens, zelf heb ik infeneon 3.3 en kom ik niet met memory boven 300.
Hier:

http://web.onetelnet.nl/~bpubben/atiflash.exe Het flash proggel, in dos openen
http://web.onetelnet.nl/~bpubben/readme.txt De readme _LEZEN_
http://web.onetelnet.nl/~bpubben/97npclub.bin De bios file zelf :)
Hasib schreef op 02 mei 2003 @ 20:00:
Welke kaart is het precies en welke geheugen?
Ik denk dat hij misschien hynix 3.6 geheugen heeft, en daarme kom je een stuk verder dan infeneon.
Club3D Radeon9700 128MB (staat in openingspost)
Ik heb 3.3 ns infineon geheugen. een vriend van mij met een 9700 van sapphire d8 ik heeft 3.6 hynix en zelfde bios maar komt niet zo ver als mij.

[ Voor 35% gewijzigd door Pubbert op 04-05-2003 21:19 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die programma's werken niet helemaal goed.. ze geven aan dat je kaart overclocked is maar na een reboot worden de default settings weer goed gezet.. je moet eerst de BIOS van je videokaart unlocken er is geen Club3D non-pro die unlocked standaard is..

Ik heb zelf ook een club3D non-pro had hetzelfde probleem, maar nadat ik mijn GPU BIOS geflashed had lukte het wel.. (p.s: zorg voor genoeg koeling en voeding, die nonpro zuigt opeens veel meer stroom na het overclocken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 09:41:
die programma's werken niet helemaal goed.. ze geven aan dat je kaart overclocked is maar na een reboot worden de default settings weer goed gezet.. je moet eerst de BIOS van je videokaart unlocken er is geen Club3D non-pro die unlocked standaard is..

Ik heb zelf ook een club3D non-pro had hetzelfde probleem, maar nadat ik mijn GPU BIOS geflashed had lukte het wel.. (p.s: zorg voor genoeg koeling en voeding, die nonpro zuigt opeens veel meer stroom na het overclocken..)
als je de rest voortaan ook ff leest :) het probleem is al opgelost ;)

en mijn Club3D non pro was wel unlocked. Ik kon gewoon overclocken maar op een gegeven moment gewoon niet meer. Ik d8 dat dit was nadat ik mijn ZM HP80A op heb gezet.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Is het nou warp11 bios dat je hebt of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Hasib schreef op 05 May 2003 @ 11:57:
Is het nou warp11 bios dat je hebt of iets anders?
Volgens mij wel, want van die site heb ik de filename van de *.bin. Alleen deze link was gaar (icm DAP) en dus heb ik ff gegoogled naar die file. En gevonden maar er stond niet veel bij dan dat het deze binfile bios OC unlockte. dus dat heb ik geprobeerd, en 390/320

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 01 May 2003 @ 20:10:

Maar 5000 3dmarks is toch niet veel voor een radeon 9700 pro.

ik heb een originele 9700 pro en ik haalde 12759 3dmarks.

Ik denk dat je toch is eens wat anders moet proberen om je kaart sneller te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat je toch is eens wat anders moet proberen om je kaart sneller te krijgen.
LOL, hij heeft het over 3d mark 2003 en niet over 2001 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:29

Hu9o

Schokkend

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 13:05:
[...]

5000 zal in 3d Mark 2003 gehaald zijn en die 10.000 in 3d Mark 2002

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 13:07:
[...]

LOL, hij heeft het over 3d mark 2003 en niet over 2001 :+
ben net wakker. had niet gezien dat het over 2003 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 13:05:
[...]

Het is wat hierboven werd gezegd dus 2003 :) maar gaande jouw score, die is ook een beetje laag. Voor een XP 2000+ met 9700. Ik haal standaard zonder OC al 14300 met een non pro op 270/276mhz en cpu op 2500+.
Hu9o schreef op 05 May 2003 @ 13:08:
[...]

5000 zal in 3d Mark 2003 gehaald zijn en die 10.000 in 3d Mark 2002
2002 bestaat niet, je bedoeld vast 2001 of 2001 SE ;)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 13:05:
[...]

Dat 5000 3Dmarks is gehaald met 3Dmark03 Het is een goeie score met de ATi 9700 Pro, 12759 is gehaald met de 3Dmarks01 en dat is wat 'redelijk' goeie score met de ATi 9700 Pro. :)

Btw: 3Dmark 2002 bestaat niet, je hebt 01 en 03 versie + er bestaat op aarde een prog dat genaam is PCmark2002, maar dat heeft niks met dit te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Schopje, ik heb ook zo'n Club 3d gelockte 9700 (nonpro).

Ik heb Infineon geheugen, geen idee hoeveel ns dit is.

Kan ik hier zonder probs deze bios opzetten: http://web.onetelnet.nl/~bpubben/97npclub.bin ???

En die readme vat ik niet helemaal, ik heb Windows XP, hoe flash ik die zooi? (de url van ATIflash.exe werkt niet meer, heeft iemand daar een link van?)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Gewoon naar dos gaan (via win98 cd of boot disk) en dan de Atiflash.exe file laden (zorg wel dat hij op je diskette of een FAT32 disk staat. En dan zie je in de readme een command. die je achter de ATIFLASH.exe moet zette
bijv:

C:\>

C:\atiflash.exe -p -f 97npclub.bin

maar rtfm ;) en dan kom je er wel uit.

Owjah post je results ook ff.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Kan dit hele gebeuren ook vanaf een floppydrive?

Dus booten met Win9x cd, floppy met atiflash.exe (en meuk) en de Bios (97npclub.bin).

En dan intypen: A:\atiflash.exe -p -f 97npclub.bin

edit: in readme staat dit: atiflash -f -p 0 biosname.bin

Das weer anders lijkt me, f en p omgedraait, en een 0 erbij :?

[ Voor 25% gewijzigd door SuperPaddo op 19-05-2003 14:40 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik heb btw 3.3 ns mem denk ik, als ik goed kijk door mn window zie ik iets van 33 staan, kan zo neit zien of er een puntje tussenstaat, kan ik dan wel die 97npclub.bin erop doen?

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
SuperPaddo schreef op 19 May 2003 @ 14:36:
Kan dit hele gebeuren ook vanaf een floppydrive?

Dus booten met Win9x cd, floppy met atiflash.exe (en meuk) en de Bios (97npclub.bin).

En dan intypen: A:\atiflash.exe -p -f 97npclub.bin

edit: in readme staat dit: atiflash -f -p 0 biosname.bin

Das weer anders lijkt me, f en p omgedraait, en een 0 erbij :?
Ik ratelde dat -f -p uit mn blote hoofd op :) dat zei ik ook dat het zoiets was.

Dus gewoon zoals in de bios staat, dan werkt het wel :)
SuperPaddo schreef op 19 May 2003 @ 15:21:
Ik heb btw 3.3 ns mem denk ik, als ik goed kijk door mn window zie ik iets van 33 staan, kan zo neit zien of er een puntje tussenstaat, kan ik dan wel die 97npclub.bin erop doen?
infineon is 3.3ns geloof ik. hynix 3.6ns. Ik heb zelf de 3.3ns infineon versie. geheugen komt op 329mhz (wel moet ik dan de core onder de 300 houden :()

[ Voor 29% gewijzigd door Pubbert op 19-05-2003 15:24 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Thanks voor de info :), het is me gelukt, heb nu een Radeon9700pro denkt mn pc :) Ga nu ff overklokken en benchen.

Ik ben dan altijd zo bang dat er iets fout gaat he :P (zal wel komen doordat ik een keer een pc heb vermoord door in Windows de bios te flashen (gewoon het ene in het andere bestandje slepen :X)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ok, aangezien ik 3d mark @ professional heb kan ik opeens niet meer submitten :?.

Dus je moet me maar geloven, en anders maak ik wel screenies ;)

Haal nu 4408 3d marks, me specs: http://specs.tweak.to/6221

de Radeon is nu op:

core: 290
mem: 283

Zette net de core en mem op 303, kreeg na 2 min artifacts. Ga nu weer iets opkrikken die zooi :>

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 15:49
Kan ik mijn Sapphire 9700 NP, ook flashen met een Hercules of Club 3d bios? Ik zie namelijk nergens een Sapphire bios :?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ralphie schreef op 19 mei 2003 @ 17:40:
Kan ik mijn Sapphire 9700 NP, ook flashen met een Hercules of Club 3d bios? Ik zie namelijk nergens een Sapphire bios :?
Levert waarschijnlijk geen probs op hoor. Wat voor mem heb je?

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 15:49
Infineon 3,3 ns

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Er zitten verder geen echte verschillen tussen de kaarten, dus de club 3d bios moet er op kunnen (hier ben ik niet 100% zeker van, dus als je het niet aandurft moet je ff wachten op een antwoord van een ander)

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
SuperPaddo schreef op 19 May 2003 @ 16:33:
Ok, aangezien ik 3d mark @ professional heb kan ik opeens niet meer submitten :?.

Dus je moet me maar geloven, en anders maak ik wel screenies ;)

Haal nu 4408 3d marks, me specs: http://specs.tweak.to/6221

de Radeon is nu op:

core: 290
mem: 283

Zette net de core en mem op 303, kreeg na 2 min artifacts. Ga nu weer iets opkrikken die zooi :>
Laat je geheugen maar eens staan, en ga dan alleen je core overclocken. Ik haal zonder het geheugen mee te clocken 400mhz! dat is 124mhz overclock :P

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 19 mei 2003 @ 18:44:
[...]

Laat je geheugen maar eens staan, en ga dan alleen je core overclocken. Ik haal zonder het geheugen mee te clocken 400mhz! dat is 124mhz overclock :P
Ik heb ook zo'n club3D en haal ook zo'n hele hoge corespeed, heb hem al op 390 mhz gehad voor een paar minuten maar ik durf niet echt verder zonder waterkoeling erop. Mem helaas niet verder dan 290 zonder sinks helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe, heb mijn 9700 NP zelfs al op 411 Mhz core gehad en 311 Mem (kan niet hoger: 3.3 ns Infineon)

Resultaat: 5388 punten in 3DMark03

niet slecht d8 ik voor een 1900+ procje op een stinkend MSI-mamaplankje met een kaart van 280 pleuro.

edit
Mag er wel bij vermelden dat ik een Zalman Koelblok erop heb zitten met temperatuursensor en een 12 cm fan erbij heb staan...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb zelf ook een Zalman HP80A op mn GPU, en zeer kleine memsinks op ut mem. Ben ik nog grotere voor aan het designen.

Misschien binnekort ff voltmodden :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dond3r
Waar heb jij memsinks vandaan die onder die zalman passes,f heb je ze zelf gemaakt?
Hoe ver komt jouw core en mem nu zonder voltmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 14:24:
@Dond3r
Waar heb jij memsinks vandaan die onder die zalman passes,f heb je ze zelf gemaakt?
Hoe ver komt jouw core en mem nu zonder voltmod?
Zelfgemaakt..

ze zien er ongeveer zo uit:

____||||||

Zal thuis ff pics sschieten 8)7

Ik haal nu zonder mods 383/319. 384 geeft vasthanger. 320 arrtifacts en lage 3dmark.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Dond3r schreef op 20 mei 2003 @ 15:04:
[...]

Zelfgemaakt..

ze zien er ongeveer zo uit:

____||||||

Zal thuis ff pics sschieten 8)7

Ik haal nu zonder mods 383/319. 384 geeft vasthanger. 320 arrtifacts en lage 3dmark.
PICS!!!!!!!!1111

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

is het al bekent welke kaarten wél en welke kaarten níét gelocked zijn?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK kan gewoon overklokken zonder te flashen met mijn Club3d 9700 non pro.
Ik heb ze standaard op 324/290 zo was die al geprogrammeerd (ik kan tot 340/310 anders artifacts). Ik heb daarna gelijk een Zalman HPa80 gekocht en erop gezet. Windows ziet het als een 9700 Pro wat best grappig is.

Alleen een infenion snap ik niet hoe je kan zien welke versie je hebt. Welke was ook alweer goed en welke slecht? EN nogmaals hoe kan je zien welke versie je hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 16:43:
Ik heb ze standaard op 324/290 zo was die al geprogrammeerd (ik kan tot 340/310 anders artifacts). Ik heb daarna gelijk een Zalman HPa80 gekocht en erop gezet. Windows ziet het als een 9700 Pro wat best grappig is.

Alleen een infenion snap ik niet hoe je kan zien welke versie je hebt. Welke was ook alweer goed en welke slecht? EN nogmaals hoe kan je zien welke versie je hebt ?
Volgens mij zijn dat de pro snelheden die je standaard hebt :7

Infineon op de geheugen chipjes = Infineon 3.3 ns
Hynix op de geheugen chipjes = Hynix 3.6ns
Samsung op de geheugen chipjes = Samsung 2.8 ns (zeer zeldzaam)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 16:43:

Waar heb je precies deze kaart gekocht?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Hoe kom ik er achter welk geheugen ik op mijn Club3D Ati radeon 9700 Non Pro heb??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Door ff op de geheugenblokjes te kijken wat er staat en als je niet weet wat dat betekent dan ff hier de tekst posten en kijken wij wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm het is vaag maar ik krijg mijn geheugen niet hoger dan 281 zonder last te krijgen van artifacts in 3Dmark03:

Met deze settings:
core: 297
mem: 276

Haal ik 4405 3Dmarks en dat is toch wel aardig voor mijn systeempje..
--------------
Ik wil echter wel graag aales nog wat opschroeven..
Ik heb genoeg voeding (levicom 450Watt) en voldoende koeling (zalman 80a-hp heatsink)..

tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Clubd3D 9700 non-pro haalt nu luchtgekoeld, stabiel.
Met Infineon 3.3ns geheugen
core: 360
mem: 320

zonder enige hardware aanpassingen.
Ik heb alleen me bios geflashed.

Ik ga morgen me swiftech MCW50-T™ ophalen.

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/MCW50/MCW50-T.jpg

En dan heb ik ook nog Tweakmonster Ramsinks Standard Rev 4.0 besteld. (8stuks)

Afbeeldingslocatie: http://nexushardware.com/reviews/cooling/air/tweakmramsinks/1.jpg

Ben benieuwd hoe ver ik dan kom. })

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh hoe krijg jij hem dan zo ver...
Zonder checkers of artifacts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 11:45
Hoe kun je zien welk geheugen je hebt? Ik heb ook een Club3d 9700 128mb :) waarbij het geheugen niet hoger dan 292Mhz gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Mijn 9700 NP haalt met een cristal orbje 391/324.

Met de standaard koeler was dat 378/324.

Binnenkort komt er een Socket A Qtec Overklok koeler op en een voltmod (en ramsinks)
mijn doel is 420/340. Hoop dat het mogelijk is.

Overigens is mijn 3dmark03 score nu 5893 voor een NP zeer netjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
stefijn schreef op 28 May 2003 @ 09:24:
Hoe kun je zien welk geheugen je hebt? Ik heb ook een Club3d 9700 128mb :) waarbij het geheugen niet hoger dan 292Mhz gaat.
Op de chips kijken wat er op staat

Infineon = 3.3ns
Hynix = 3.6ns
Samsung = 2.8ns

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik heb wel dat 3.3 ns mem, maar mn core op 360, en mem op 285.

Mem hoger is checkers.

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb precies hetzelfde probleem zodra het geheugen boven de 283 a 285 gaat krijg ik last van checkers (Infineon 3.3ns), snap niet dat jullie hem zoveel hoger krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb zeer kleine mem sinks op mn geheugen. Ik kom met mn geheugen op 319 stabiel. (Core 411 :P)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net btw ff gekeken en ik heb Infineon 3.6 geheugen dus niet 3.3 waarschijnlijk dat jullie daardoor je geheugen hoger kunnen clocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 13:31:
ik heb net btw ff gekeken en ik heb Infineon 3.6 geheugen dus niet 3.3 waarschijnlijk dat jullie daardoor je geheugen hoger kunnen clocken.
Een infineon chip heeft imo 3.3ns, de hynix 3.6... :?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 28 mei 2003 @ 14:00:
[...]

Een infineon chip heeft imo 3.3ns, de hynix 3.6... :?
ok misschien heb ik het verkeerd..
Maar er stond op de chip '3.6' en 'Infineon', daaruit trok ik zelf de conclusie dat ik 3.6ns Infineon geheugen heb.. maar dat is misschien onjuist.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
stefijn schreef op 28 May 2003 @ 09:24:
Kijk op je geheugen chips, waarschijnlijk heb je infeneon 3,3ns.Heb die ook, gaat maar tot 300mhz, de core tot 365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Hasib schreef op 28 May 2003 @ 19:03:
[...]

Kijk op je geheugen chips, waarschijnlijk heb je infeneon 3,3ns.Heb die ook, gaat maar tot 300mhz, de core tot 365.
Met memsinks hier tot 320

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei ik heb me swiftech binnen. ff een pic van me spullen.

Binnenkort ff inbouwen en testen. })

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dahath/swiftech.jpg

Ook nog ff een pic van me Club3D 9700 non pro memory.
(Het kan iets scherper ik weet, maar je ziet het duidelijk Infineon 3.3)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dahath/mem.jpg

Nu nog ff w88 en me Tweakmonster Ramsinks.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 22:55:

[afbeelding]

[afbeelding]

ja precies die laatste pic van het mem chipje..
Bij jou staat er 3.3 maar bij mij 3.6 ik heb dus wel Infineon 3.6 geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 24-09 19:58
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 22:55:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hi ,
kan deze swiftech gewoon aan de voeding aangesloten worden ivm. platier?
En waar heb je hem gekocht?

Pas die op de radeon 9700Pro?

[ Voor 5% gewijzigd door SlowikPL op 28-05-2003 23:55 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlowikPL schreef op 28 mei 2003 @ 23:53:
[...]

Hi ,
kan deze swiftech gewoon aan de voeding aangesloten worden ivm. platier?
En waar heb je hem gekocht?

Pas die op de radeon 9700Pro?
MCW50-T™ Power Supply Requirements: minimum 7.5A at 12 volts

Oude voeding: Enermax 350W = 12v / 17A
Nieuwe voeding: Zalman 400W = Imax 12V / 15A Ipeak 12V / 18A

Ik heb hem gekocht bij OC-shop tijdens hun Swiftech actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik heb ook 3.3 infinion op mn 9700np, maar ik haal gewoon 310 hoor. verder heb ik nog niet geprobeerd, ik heb liever snellere core, die heb ik op 355 staan nu. Sneller = stipjes.

ook met warme weer nu, heb ik beiden iets lager geklokt :Y)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik haal
370/320 zonder extra cooling enzo
wie weet welk geheugen ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 12:33:
ik haal
370/320 zonder extra cooling enzo
wie weet welk geheugen ik heb?
Misschien handig om te zeggen wat voor videokaart je hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 12:37:
[...]

Misschien handig om te zeggen wat voor videokaart je hebt :?
ohja sorry :P

radeon 9500 non pro met de 9700 pcb
Pagina: 1