Operation Flashpoint 2

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:50
Vandaag is Operation Flashpoint 2 officieel aangekondigd!
Helaas komt OFP 2 naar verwachting pas eind 2004 uit voor de Pc :(
Erg veel informatie is nog niet beschikbaar, ik heb alleen een link naar een OFP 2 pagina bij Codemasters: http://www.codemasters.com/flashpoint2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:00
mooi zo !!! Ik vond opf 1 al prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10 19:44
Operation Flashpoint.
Was was dat de miskoop van mijn leven, ik heb nog nooit een spel gezien (serieus) wat direct "out of the box" slechter liep dan dit.
Door muren lopen, heleboel glitches etc. Pas na ultimate upgrade 2 was het degelijk speelbaar.
Maar het ergste van alles vond en vind ik nog steeds.. dat hetgeen het spel in uit had moeten blinken (netwerk based oorlog voering) vreselijk brak was. Echt superslechte NetCode! Geen In-Game network browser, totaal afhankelijk van een 3rd party network-search. Nee echt, ik kan hier nog een boel minpunten ophangen...

Maar we zullen zien wat flashpoint 2 wordt, hopelijk hebben de makers bijgeleerd van hun fouten, maar ik ga eerst een minder legale versie try-outten voordat ik het zou kopen.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 woord: geweldig! Dit spel zal ik zonder er over na te denken kopen. Heb ik met deel 1 ook gedaan, na het zien van een filmpje. Tot op de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van. De singleplayer van deel 1 vond ik al erg leuk en multiplayer heb ik ook heel wat uurtjes plezier in zitten. 'k Was al bang dat ze OFP 2 zouden laten zitten en er Battlefield Command voor in de plaats zouden maken. Maar ze gaan nu gewoon 2 top games maken.

_/-\o_ Codemasters _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nibble schreef op 17 april 2003 @ 01:23:
Operation Flashpoint.
Was was dat de miskoop van mijn leven, ik heb nog nooit een spel gezien (serieus) wat direct "out of the box" slechter liep dan dit.
Door muren lopen, heleboel glitches etc. Pas na ultimate upgrade 2 was het degelijk speelbaar.
Maar het ergste van alles vond en vind ik nog steeds.. dat hetgeen het spel in uit had moeten blinken (netwerk based oorlog voering) vreselijk brak was. Echt superslechte NetCode! Geen In-Game network browser, totaal afhankelijk van een 3rd party network-search. Nee echt, ik kan hier nog een boel minpunten ophangen...

Maar we zullen zien wat flashpoint 2 wordt, hopelijk hebben de makers bijgeleerd van hun fouten, maar ik ga eerst een minder legale versie try-outten voordat ik het zou kopen.
Ja, ben ik het wel mee eens, OFP vind een topgame maar die multiplayer zuigt echt zooo hard... en dan al die bugs, stuiterende voertuigen, voertuigen die niet exploderen, blijven haken enz. enz. Nu nog steeds zit OFP vol met bugs en dat hele multiplayer systeem (iedereen moet op ready drukken, een uur wachten voordat er een nieuwe game begint) is brak :(
Hopen dat ze daar in OFP 2 wat aan doen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:07

Bezulba

Formerly known as Eendje

MP was niet al te oke, maar singleplayer was ofp echt fantastisch. ik heb alle uitbreidingen gespeelt en ik vind het nog steeds supahcool :) blijft leuk om van 500 meter een tankje af te schieten met een law :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me erg tof al hoewel ik eerst me eigen grijs ga twijfelen of ik hem gelijk koop. Kocht OFP1 toen ook gelijk toen hij uitkwam en soms denk ik nog dat ik hem beter had kunnen laten liggen. Dat lag niet aan de bugs enz, het spel is geweldig! Maar heb er helaas niet zoveel tijd voor en nooit voorgehad en je bent soms een aardig tijdje zoet met een missie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:58

Vos

AFCA

ofp beviel mij wel goed, al waren de bugs wel irritant in het begin
het idee is echter perfect, met al die bewegingsvrijheid, echt super !!
en dan al die keuzes aan wapens, voertuigen, etc 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Word ook een vietnam-game toch?

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mission editor uit opf 1, in 1 woord geniaal, als er ofp 2 ook zoiets zit haal ik hem gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThrillSeeka schreef op 17 April 2003 @ 22:18:
Word ook een vietnam-game toch?
Errm... onder welke steen heb jij gelegen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is echt zo jammer dat me cd-rom stuk is want we hadden MP via lan altijd veel lol elkaar bestoken met wapens van 100derden meters hoogte.... Hoe duur is die nu anders koop ik hem gewoon nog eens want iligaal slecht te verkrijgen vooral een isotje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
ik hoop echt niet dat opfl 2 zich ver in het verleden afspeeld zoals in vietnam dus
het stoere van opfl 1 vond ik altijd de moderne wapens en ook de helicopters, apache's, cobra's, chinook en noem maar op dat was gewoon echt gaaf.
ik zou het leuk vinden als ze iets verzinnen wat zich in deze tijd afspeeld
iets met irak bv.

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 22:13:
Lijkt me erg tof al hoewel ik eerst me eigen grijs ga twijfelen of ik hem gelijk koop. Kocht OFP1 toen ook gelijk toen hij uitkwam en soms denk ik nog dat ik hem beter had kunnen laten liggen. Dat lag niet aan de bugs enz, het spel is geweldig! Maar heb er helaas niet zoveel tijd voor en nooit voorgehad en je bent soms een aardig tijdje zoet met een missie. :P
idd ik heb ook alle addons gespeeld en heb ook een tijdje in een clan gezeten wat erg tof was
ik vind het het beste spel dat er is op één na en dat is Morrowind
maar opfl heeft gewoon zo veel dingen dat andere spellen niet hebben
De missies zijn ook zo varierend, en je kan ook nog eens je eigen missies maken met de editor. (waar ik trouwens echt dagen mee heb zitten werken) :P
ik heb laatst nog de Game of the year edition gekocht terwijl ik alles al had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 22:47:
[...]

Errm... onder welke steen heb jij gelegen :?
Onder deze :

Op de officiële website van Bohemia Interactive is echter al wel een plaatje te zien met daarop de letters Operation Flashpoint 2. Wat blijkt nu, de picture is een foto die genomen is tijdens de Vietnam oorlog van een soldaat. Zal er dus nog een spel komen met de Vietnam oorlog als thema?

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/JaapvanNes/200304/1050589486_0.jpg

Bijdehand.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 07:34
Dat is al zo oud.
Het was allang bekent dat BIO bezig was met een project rond Indonesie. (oost timor)
Ik hoop dat ze de VBS engine gaan gebruiken en ook de voertuigen daarvan want zijn echt toppie.
Afbeeldingslocatie: http://www.independencelost.com/IL/Gallery/screen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.independencelost.com/IL/Gallery/screen2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.independencelost.com/IL/Gallery/screen3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.independencelost.com/IL/Gallery/screen4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.independencelost.com/IL/Gallery/splash.jpg
There you have it, Independence Lost :)

[ Voor 51% gewijzigd door Loev op 18-04-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Codemasters today reveals that Operation Flashpoint 2, the sequel to the internationally acclaimed military action simulator, will feature three different theatres of combat set in environments across Southeast Asia, Central Europe and Africa.

Posted 08-May-2003

The game's mission-based campaigns will take gamers through fictional conflicts based upon authentic events during the years around 1970.

Operation Flashpoint 2 is now in design and development at Bohemia Interactive Studio, the Prague-based creators of the original, and will be published by Codemasters late in 2004 for PC.

Set to advance and expand on the groundbreaking squad-based gameplay of the original, Operation Flashpoint 2 will set a new standard in its realistic portrayal of conflict situations where, for the player and his squads, everything happens for real.

Marek Spanel, the Project Leader for Operation Flashpoint 2 at Bohemia Interactive Studio says:

"We want to create a game set in realistic theatres but not tied to any single historical event. The theatres selected for Operation Flashpoint 2 will provide for a great variety of combat environments and draw players into a thoroughly believable experience where every element of tactical combat is important."

It's also revealed that an important part of the main campaign will focus on events from the Vietnam war in late 60s, when US forces in South Vietnam numbered over half a million. Missions will see players engaging in solo action, commanding a squad, driving military vehicles, or taking to the air in authentic 'copters and planes. Weapons and military and civilian mobile units are being accurately modelled from period military data.

Taking players as close to the war experience as they'll want to get, Operation Flashpoint 2 will continue the series' reputation as the ultimate military action game when it launches late in 2004. Gamers can now register their interest in the project and sign-up for development updates online at the Official Site

------

Één van de games die ik op voorhand blind zou kopen. Nu alleen enthousiasme al afgezakt doordat het er niet op lijkt dat het zoals OFP 1 wordt; Echt één conflict waar je echt heel diep in zit. Dat gevoel maakte OFP zo enorm goed en lijkt hier nú al te ontbreken:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ja ik hou helemaal al niet van historische oorlogen :(
geef mij maar een verzonnen conflict in deze tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:58

Vos

AFCA

van mijn part mochten ze WO 2 als onderwerp kiezen
is er weliswaar al genoeg, maar echt realistische wo 2 games in deze stijl zijn er niet
jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
DarkJedi schreef op 18 april 2003 @ 14:27:
Dat is al zo oud.
Het was allang bekent dat BIO bezig was met een project rond Indonesie. (oost timor)
Ik hoop dat ze de VBS engine gaan gebruiken en ook de voertuigen daarvan want zijn echt toppie.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
There you have it, Independence Lost :)
die screenies zijn al meer dan een jaar uit. Ze zijn dus gewoon met de officiele engine gemaakt. Het gerucht ging dat en uitbreiding 2e versie zou worden...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat ik nou een belachelijk oud topic omhoog schop, maar voor de mensen die nog op dit spel wachten..
kijk eens hier:
http://www.codemasters.co.../operationflashpoint2.php
En kijk dan onderop het plaatje.. ja je leest het goed.
Lente 2006! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij Codemasters slim is en het spel wereldwijd op dezelfde datum lanceert, kan het zijn dat dat misschien de Europeese release date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 02:52:
Tenzij Codemasters slim is en het spel wereldwijd op dezelfde datum lanceert, kan het zijn dat dat misschien de Europeese release date is.
nope:

Wereldwijd.
Lente 2006.

Ik vraag me af waarom hier nooit een persbericht ofzo over naar buiten is gekomen..
Toevallig keek ik vandaag voor het eerst sinds tijden eens op hun site om te kijken of er al nieuws was.. krijg je dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja balen, het komt doordat Flashpoint op de Xbox lang duurt, totdat die af is, doen ze helemaal niks aan OFP2.
Maar ja elk nadeel heb ze voordeel: Dan kunnen we de ultieme war-experience nog realistischer beleven door de betere hardware van 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ofp ruled,en daarom ben ik er zeker van dat 2 dat ook zal doen,aleen moeten ze een paar dingen fixen(zoals rond kunnen lopen in helis,vliegtuigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is voor mij wel een grote teleurstelling dat die game pas in 2006 uitkomt. Ik denk ook dat dat door de fanbase niet in dank wordt afgenomen. Als je soms op het officiele flashpoint forum leest van die gasten die gek worden dat BIS niets laat weten, dan lijkt het wel of sommige een einde aan hun leven gaan maken als dat spel niet gauw uitkomt. Dus deze release datum zal daar niet aan bijdragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:47
Ik vondt opf altijd erg realistisch, hoe je aan het begin van de missie er echt heen moest rijden (wat niet altijd helemaal goed ging, *heuvel* *stuiter* :D )
waarna de missie echt begon. Vet spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op 06 augustus 2004 @ 12:12:
Ik vondt opf altijd erg realistisch, hoe je aan het begin van de missie er echt heen moest rijden (wat niet altijd helemaal goed ging, *heuvel* *stuiter* :D )
waarna de missie echt begon. Vet spel!
Dat was vet ja :P

BTW,
Dit stond waarschijnlijk al een tijdje op hun site, want ik keek heel toevallig even.
Nu staat het direct op diverse game sites.
Allemaal mensen hier die het op gamesites gesubmit hebben ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Haha nou, ik heb het ff gesubmit in het officiële BIS-forum (stond het nog niet!) en meteen 186 reacties, waar normaal niet echt veel gebeurde de laatste maanden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:50
2006 pas :{
Nouja, 't zal het wachten wel waard zijn dan!
Heeft iemand in ieder geval voldoende tijd om een echte OP in elkaar te zetten, want dit kan natuurlijk echt niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kwistnix op 07-08-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dus dat het geen vietnam thema is!
dat zou echt jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop het ook niet. Iedereen wil altijd de Amerikanen zijn. Veel betere uitrusting. Vietnamezen deden het met bamboe en ak47's. Wil niet zeggen dat een slechtere uitrusting slechter oorlogvoeren is, want wie heeft er gewonnen :*)

Maar ja voor een spel moeten beide kanten ongeveer zelfde high tech spul hebben, dat vind men nu eenmaal leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vietnamesen hadden dus Bamboe-helikopters ;)
OFP 1 speel ik nog steeds.. beste, meest realistische oorlog spel ooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 12:15

Nickbn

Betrokken

ofp community komt weer redelijk tot leven ( clanbase overweegt ladders te maken)

Vraag me 1 ding af.

heb gezocht met search, maar is er eigenlijk een groot ofp topic? |:(

• joostve
shifty schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:05:
ofp community komt weer redelijk tot leven ( clanbase overweegt ladders te maken)

Vraag me 1 ding af.

nee is er nooit geweest
er is wel een soort van Opfl Resistance topic maar daar viel het ook gauw stil

Verwijderd

Ofp was tof vooral de multiplayer :D
Zoveel mods (Wubs the RTS mod )
Een van de beste games die ik heb gespeelt :D

Verwijderd

Voor de mensen die nog interesse hebben in deel 1 + alle uitbreidingen. Die versie ligt bij dixons voor 6,99, een koopje want deel 1 is nog steeds een goeie game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OFP was idd koning en een van de eerste alles-in-een shooters. Al waren de vehicle physics af en toe wel wat belachelijk. :P (werden er geen tank jump wedstrijden gehouden?) Maar het geluid was wel weer wel perfect, je had eindelijk het gevoel dat je echt in een tank zat rond te klooien en dat die 20 ton woog.

Kan me nog goed de SP missies herinneren waar je zwaar werd opgejaagd door knallende BMP's en heli's terwijl jij wanhopig en zonder stamina van bosje naar bosje raced. _/-\o_

kortom....MEEER! maar ja...moeten ze niet weeeer die Vietnam oorlog naar boven halen..Been there, Done That. :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:38

greatgonzo

schit-te-rend!

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 22:41:
Voor de mensen die nog interesse hebben in deel 1 + alle uitbreidingen. Die versie ligt bij dixons voor 6,99, een koopje want deel 1 is nog steeds een goeie game.
cool, weer wat voor in het weekend erbij op de laptop, of denken jullie dat het niet draait op deze laptop?

P3 850 mhz
256 mb ddr
Ati Mobility M4 16 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-10 15:53

Animal_X

Rodin

shifty schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:05:

Vraag me 1 ding af.

Waarom komt de community weer tot leven dan? Is er iets veranderd? Is er een nieuwe mod uitgekomen? :?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks veranderd voor zover ik weet. Het is akelig steel rondom operation flashpoint 2, maar we zitten ook nog anderhalf jaar voor de release heh... Over BF2 is ook nog maar weinig bekend op de specificaties en wat screenshots na.

Owja, er is voor BF2 vandaag een gloednieuw gameplay filmpje te downloaden voor diegenen die zich aangemeld hebben voor de nieuwsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:02:
[...]
cool, weer wat voor in het weekend erbij op de laptop, of denken jullie dat het niet draait op deze laptop?

P3 850 mhz
256 mb ddr
Ati Mobility M4 16 mb
die 16Mb lijkt me wat weinig, maar je zou het kunnen proberen. Ik speelde thuis ofp op een amd 900mhz, en dat liep wel (met een 64mb gf3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 12:15

Nickbn

Betrokken

Animal_X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 00:09:
[...]

Waarom komt de community weer tot leven dan? Is er iets veranderd? Is er een nieuwe mod uitgekomen? :?
we doen "een poging tot"
vooral als clanbase met nieuwe ladders op de proppen komt, je moet eens kijken hoeveel mensen op die petition hebben gestemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operation Flashpoint heb ik heel lang gespeeld op een pentium 2 400mhz met een riva tnt 16mb kaartje, dus dat zou prima moeten gaan! (ik had wel 512mb geheugen).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb lange tijd deel uitgemaakt van de online community (het begon allemaal op Gamespy) met versie 1.0 .

De reden dat ik er op uitgekeken raakte was omdat er weinig meer nieuwe CTF maps werden gemaakt, en dat er cheaters actief waren die het spel verpest hebben.
Voor zover ik weet is er nog steeds een ofp league (voornamelijk UK based) en spelen ze nog steeds dezelfde maps, al wordt de community wel steeds kleiner.

Ook weet ik dat een helemaal nog steeds hun hoop gevestigd hebben (lekker dramatisch) op OFP2.

Zou leuk zijn om er eens wat nieuws over te horen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Wat ik zo gaaf vond aan OFP waren voornamelijk de coop missies. America's Army komt er een klein beetje bij in de buurt, maar de maps van OFP waren veel groter en je kon als speler in een jeep/ tank/ vliegtuig/ helikopter springen en weg was je. Vooral de helikopter was wel gaaf, om dan eerst een groep op het ene punt af te zetten en vervolgens een andere groep te transporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Croccifixio schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:53:
Wat ik zo gaaf vond aan OFP waren voornamelijk de coop missies. America's Army komt er een klein beetje bij in de buurt, maar de maps van OFP waren veel groter en je kon als speler in een jeep/ tank/ vliegtuig/ helikopter springen en weg was je. Vooral de helikopter was wel gaaf, om dan eerst een groep op het ene punt af te zetten en vervolgens een andere groep te transporteren.
jaja opfl is zeker een spel om nooit te vergeten

Pagina: 1