Toon posts:

Pentium 4 800FSB te plaatsen in 533FSB MOBO(P4PE)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi medetweakers,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe processor te kopen, ik had in gedachte de 3,06Ghz nadat ze afgeprijst zijn.

Nu vroeg ik mijzelf af of het mogelijk is de nieuwe 3,0Ghz Pentium met 800FSB in de ASUS P4PE te plaatsen, dit na aanleiding van dit bericht:

nieuws: Vooruitblik op 800MHz FSB Pentium 4-performance

Hierin staat dat het mogelijk is een 800FSB processor in een 533FSB Moederbord te plaatsen met wat gesleutel, maar geldt dit ook voor de P4PE die hier eigenlijk niet gemaakt voor is. Een extra snelheids winst van max 19% is mogelijk en dan ben je misschien maar zo'n 15/30 Pleuro's duurder uit. Opzich dan toch aardig meegenomen. :Y)

In eerste instantie dacht ik dat processors niet backwards compatible waren, maar na dit bericht blijkt dat toch niet het geval te zijn. :>

Ik hoop dat iemand mij hier meer uitsluitsel kan geven. ;)

Grtz FreaCToR

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik dacht niet dat een Intel 845PE 800 mhz FSB ondersteunde :?

Verbeter me vooral ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31
Nee, kan ie ook niet, maar de nieuwste P4PE bios ondersteunt het wel, is dus gewoon behoorlijk overklokken.

Verwijderd

Volgens Asus kan de P4PE nu een 200 MHz bus aan, maar ze beschouwen het wel als een overklok... wazig idee.

Volgens mij gaat niemand dit redden, om een P4PE met een FSB van 200 MHz te draaien. De chipset is voor slechts 133 MHz gemaakt. Er zijn een aantal mensen die hem op 170 hebben lopen, maar 200... ik betwijfel het.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou leuk zijn.

Niet als ik hem over een tijdje heb gekocht en dat ie het niet doet :'(

You never know..

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Ik neem aan dat niemand het van hier al heeft getest en/of je het met zekerheid kan zeggen..
Het lijkt me dat je er nog ff geduld mee moet hebben.

offtopic:
FreaCToR: Het is hier niet de bedoeling je post zo te beginnen en te eindingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 16-04-2003 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geduld is een vak apart :)

Wie neemt het risico....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 22:20 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 19:56
De meeste fabrikanten brengen nieuwe versies op de markt van hun 845PE mobo's die de 800FSB cpu's kunnen draaien. Maar als je toch een goedkoop mobo wilt hebben met 800FSB support dan moet je voor de 865P + ICH4 gaan. Officeel maar fsb533 + dual channel ddr333 maar sommige fabrikanten hebben dat weten op te krikken naar fsb800 en dual channel ddr400.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 22:17:
Volgens Asus kan de P4PE nu een 200 MHz bus aan, maar ze beschouwen het wel als een overklok... wazig idee.

Volgens mij gaat niemand dit redden, om een P4PE met een FSB van 200 MHz te draaien. De chipset is voor slechts 133 MHz gemaakt. Er zijn een aantal mensen die hem op 170 hebben lopen, maar 200... ik betwijfel het.
sterker nog hij kan zelfs op 230 in mijn bios, dus 200 zal dan wel veilig moeten kunnen toch?

Verwijderd

Hoe ver iets ingesteld kan worden zegt uiteraard niks over eventuele prestaties. Zoals veel dingen, hangt je overclock van legio factoren af. Heeft echt geen zin om daar van tevoren een gokje naar te doen..

@ wussy is dit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 22:29 ]

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 22:19:
Geduld is een vak apart :)

Wie neemt het risico....
Ik zou zeggen, probeer het zelf... niemand zal je 100% garantie kunnen geven dat het werkt, het blijft overklokken, en dat is geen exacte wetenschap.
IMHO is het vrij onzinnig om een 800FSB CPU op een 845 bordje te laten draaien. Het geheugen zal alleen met behulp van extreem overklokken de nodige bandbreedte kunnen leveren...
De 875P gebruikt dual-channel 400 Mhz DDR geheugen om de bandbreedte te kunnen leveren, als je diezelde bandbreedte op een 845 wil halen zul je dus 800 Mhz DDR moeten halen, en ik denk dat je daar heel veel moeite voor moet doen..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Dit is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, het bord is officieel niet gemaakt voor zo'n FSB. Maar als het je lukt (er zijn wel i845PE borden die zo'n FSB halen) en je gebruikt goed DDR400 geheugen heb je een combo welke in verhouding met het nieuwe dual channel geweld v.d. i865 en i875 toch best wel goed presteert, zie o.a. deze review waar ik toch een beetje opkijk van de soms erg kleine verschillen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 22:25:
[...]

sterker nog hij kan zelfs op 230 in mijn bios, dus 200 zal dan wel veilig moeten kunnen toch?
Ja op mijn SIS 650 kan ook tot 355 maar hij haalt de 125 niet eens.

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 19:08

DouweGNL

Ik ben tof.

Hmm, de Abit BH7 (ook 845PE) ondersteund het volgens Abit zelfs 'officieel'. Ik verwacht eigenlijk dat het via een OC wel kan, of misschien later middels een bios update of iets dergelijks.

[ Voor 7% gewijzigd door DouweGNL op 17-04-2003 00:19 ]

Verwijderd

Heeft iemand ondertussen al een P4, 800MHz FSB draaiend op een P4PE?

sorry voor de kick, maar ik wou hiervoor geen nieuw topic openen aangezien deze al bestond :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:12:

sorry voor de kick, maar ik wou hiervoor geen nieuw topic openen aangezien deze al bestond :)
Je zou wat uitgebreider van stof kunnen zijn. Wat heb je nu? Wat wil je upgraden? Wat is je budget? Of indien je dit hebt, wat heb je al geprobeerd en gepresteerd?

Indien je vraag puur over de theorie van dit topic ging, en niet over een upgrade aan jouw kant, lijkt mij het sowieso door de tijd achterhaald. (Deze discussie an sich is niet nuttig meer)

Upgradevraag-->Ander topic. Let hierbij op de FAQ.
Vraag adhv probleem met zo'n situatie-->Nieuw topic
Reactie op deze discussie-->Door de tijd achterhaald.

[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 16-12-2003 16:02 ]

{signature}

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Ik zou er niet aan beginnen; i845 plus 200Mhz FSB is niet het meest stabiele platform en dan heb ik 't over de modernste i845PE borden (b.v. P4PE-X) nog geen eens over de P4PE. Je kan het proberen maar houd dan een budget achter de hand om een bord met officiële 200Mhz FSB chipset te kopen mocht het geen succes worden.
Asus heeft 't zelf ook niet over 200MHz FSB ondersteuning op de P4PE dus blijft het gewoon een gok.

Ik laat 'm nog open ondanks de ferme kick, misschien dat iemand er goede of slechte ervaringen mee heeft en ze hier wil posten, ben je enigszins geholpen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:11
Abbadon schreef op 16 december 2003 @ 16:18:
Ik zou er niet aan beginnen; i845 plus 200Mhz FSB is niet het meest stabiele platform en dan heb ik 't over de modernste i845PE borden (b.v. P4PE-X) nog geen eens over de P4PE. Je kan het proberen maar houd dan een budget achter de hand om een bord met officiële 200Mhz FSB chipset te kopen mocht het geen succes worden.
Asus heeft 't zelf ook niet over 200MHz FSB ondersteuning op de P4PE dus blijft het gewoon een gok.
Het kàn wel, maar ... :) Zie hier voor meer info over FSB800 i.c.m. de P4PE.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:12:

Ik heb ongeveer een maand met een P4Pe en een 3.0 800FSB gedraaid. Geen enkel probleem mee gehad. Echt veel zin had het echter niet, want ik had een serieus bandbreedte-tekort. ;)

Zie ook:

P4 800FSB op een 845PE chipset??

[ Voor 8% gewijzigd door Tachyon op 16-12-2003 17:49 ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Pagina: 1