Toon posts:

2 geluidskaarten hetzelfde signaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo amaal :)

Ik heb in me comp 2 geluidskaarten zitten, omdat ik op me comp 2 versterkers heb staan. 1tje is gwoon voor me muziek en de ander is om casettebandjes op te nemen (die gebruik ik dus niet zo supervaak). Nou wil ik graag dat als ik muziek draai dat dan beide geluidskaarten hetzelfde signaal krijgen. Ik had eerst al geprobeert op 1 geluidskaart (omdat daarop een line out en een 5.1 out op zit), maar het bleek technisch niet mogelijk om én de line out en de 5.1 out tegelijk aan te zetten, enkel 1 van de 2 :(.
Ik had al gezocht naar een plugin voor winamp waarmee ik 2 geluidskaarten tegelijk kon gebruiken, maar die bestaat niet en dan heb ik geen fader meer. Dus nou zoek ik naar een programmaatje ofzow waarmee ik ervoor kan zorgen dat beide geluidskaarten hetzelfde signaal krijgen. Als het softwarematig niet kan, zou ik graag willen weten hoe je het hardwarematig moet doen :)

Dank alvast :)

O ja misschien handig om te weten: ik heb een soundblaster audigy en een soundblaster 128 in me comp

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 16:56 ]

Verwijderd

ik wil dat ook kunnen :) Ik blijf hier nog even hangen :)

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

doorluskabeltje van de out op je ene kaart naar de in op je andere kaart?
geen idee hoe anders...

btw; er zijn ook verloopstekkertje in de handel van 1x male mini-jack naar 2x female mini-jack, dan kan het dus met 1 geluidskaart...

edit:
toch eens wat langer nadenken voor ik op versturen klik 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door defl8te op 16-04-2003 17:09 ]

Chriet Titulaer is de man

Verwijderd

Topicstarter
uzer schreef op 16 April 2003 @ 17:09:
doorluskabeltje van de out op je ene kaart naar de in op je andere kaart?
geen idee hoe anders...

btw; er zijn ook verloopstekkertje in de handel van 1x male mini-jack naar 2x female mini-jack, dan kan het dus met 1 geluidskaart...

edit:
toch eens wat langer nadenken voor ik op versturen klik 8)7
Dat splitskabeltje van jou is geen optie voor mij, omdat het bij de ene een 5.1 kabel betreft en bij de andere een gewone stereokabel :)

Verwijderd

Ik heb geen idee hoe dat precies werkt bij jouw geluidskaarten met 5.1 geluid, maar ik kan het wel op een iets andere manier.
Ik heb namelijk een laptop met een gewone line-out voor de boxen en een S/PDIF uitgang. Via de S/PDIF kan zowel stereo als dolby digital gestuurd worden naar een receiver. Als er stereo doorheen gaat dan komt hetzelfde geluid ook uit de line-out van de geluidskaart.
Ik weet niet of je ook zo'n S/PDIF aansluiting hebt, maar anders zou je dat eens kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 17:26:
Ik heb geen idee hoe dat precies werkt bij jouw geluidskaarten met 5.1 geluid, maar ik kan het wel op een iets andere manier.
Ik heb namelijk een laptop met een gewone line-out voor de boxen en een S/PDIF uitgang. Via de S/PDIF kan zowel stereo als dolby digital gestuurd worden naar een receiver. Als er stereo doorheen gaat dan komt hetzelfde geluid ook uit de line-out van de geluidskaart.
Ik weet niet of je ook zo'n S/PDIF aansluiting hebt, maar anders zou je dat eens kunnen proberen.
Ik heb idd ook een spdif aansluiten op me frontbay (audigy platinum is me kaart). Kzal t maar eens mee proberen :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Je zou ook de Tape-out (of line out) van de ene versterker door kunnen lussen naar de line-in van de andere versterker, dan kan het met 1 kaart.

Hetzelfde geluid vanuit bv. WinAmp (of elke andere speler) op 2 geluidskaarten gaat je niet (goed) lukken. ALS je er al software voor vind, heb je altijd last van fase verschuiving.
Maar ik heb nog nooit zo'n pakketje software gezien, laat staan dat je het wilt gebruiken vanwege de fase verschuiving.

Conclusie:
Gewoon je eerste versterker doorlinken naar je 2e versterker.

Alles kan stuk.

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01
Even een vraagje van nieuwgierigheid.

Als je een 5.1 versterker hebt, waarom wil je eigenlijk nog een stereo versteker erbij aan sluiten. Dat verneukt toch alleen maar je geluid??

• foton
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02-2017
Ik gebruik zelf Traktor van Native Instruments om muziek af te spelen (soort DJ progje). Volgens mij is het mogelijk om met dit progje twee geluidskaarten aan te sturen. Ik heb zelf twee geluidskaarten in mijn computer, maar ik heb nooit geprobeerd om ze beiden aan te sturen.
Traktor is vrij prijzig, maar als je goed zoekt.... kazaa ofzo ;)
Laat het ff weten als het met Traktor lukt.

Verwijderd

Uit je verhaal wordt me niet helemaal duidelijk wat je precies wilt. Wil je gewoon twee stereo outputs? Of wil je hetzelfde geluid, maar uit één output/geluidskaart 5.1 geluid en uit de andere output/geluidskaart gewoon stereo geluid? Dat laatste lijkt me niet, ik denk dat het om het eerste gaat.

Dan:
Zie dit topic (Audigy 2x stereo output). Wat denk je daarvan?
Met je Audigy kan het dus. Als je 'm op 4 speakers instelt komt uit beide outputs (front en rear) gewoon hetzelfde signaal. Zie ook deze reactie van de topicstarter van dat topic.

Je wilt van beide uitgangen zeker (los van elkaar) het volume kunnen bedienen? Dan zou je, zoals in dat andere topic ook genoemd wordt, de kX drivers kunnen gebruiken.

Of heb ik je nou helemaal verkeerd begrepen?

Succes.

• foton
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02-2017
Ik denk dat het volgende de bedoeling is.
De muziek die op de computer wordt afgespeeld, moet naar beide geluidskaarten worden verstuurd.
Ik neem aan dat de stereo geluidskaart op de cassette deck is aangesloten en de 5.1 geluidskaart op de versterker of stereo.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Volgens mij kan de BPM player twee kaarten aansturen. Dit programma heeft standaard ook 2 players die onderling kunnen faden, en is ontwikkeld voor dicotheken en dergelijke. Ik dacht dat de leverancier Alcatech was. Zal wel ff linkje zoeken

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Gevonden: http://www.alcatech.de/

Hoop dat je er wat aan hebt

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 15:36:
[...]

Uit je verhaal wordt me niet helemaal duidelijk wat je precies wilt. Wil je gewoon twee stereo outputs? Of wil je hetzelfde geluid, maar uit één output/geluidskaart 5.1 geluid en uit de andere output/geluidskaart gewoon stereo geluid? Dat laatste lijkt me niet, ik denk dat het om het eerste gaat.

Dan:
Zie dit topic (Audigy 2x stereo output). Wat denk je daarvan?
Met je Audigy kan het dus. Als je 'm op 4 speakers instelt komt uit beide outputs (front en rear) gewoon hetzelfde signaal. Zie ook deze reactie van de topicstarter van dat topic.

Je wilt van beide uitgangen zeker (los van elkaar) het volume kunnen bedienen? Dan zou je, zoals in dat andere topic ook genoemd wordt, de kX drivers kunnen gebruiken.

Of heb ik je nou helemaal verkeerd begrepen?

Succes.
het gaat mij er dus om dat ik een 5.1 en een stereooutput heb :), maar als het niet werkt 5.1 en stereo, zal ik maar moeten gaan voor enkel 2x stereooutput :) (ik heb mijn boxen van de audigy op zowel 5.1 als op stereo staan, dus dat scheel wel weer :). Jouw oplossing lijkt me dan wel de beste oplossing tot nu toe :)

edit:
Tis me gelukt :). Dank allen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 23:36 ]

Pagina: 1