Toon posts:

Problemen met mijn documenten na nieuwe xp install

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag.
Ik ben werkzaam in de Computerbranche en heb voor een klant WindowsXP opnieuw moeten installeren, de vorige installatie kon een bestand niet vinden die ook na herplaatsen van 't bestand niet werkte.

Nu heb ik er een Windows installatie naast gezet want als ik de originele map overschrijf met een nieuwe installatie dan staat er in de setup dat de kans bestaat dat de documenten worden overschreven en de bestanden daarmee weg zijn.

Nu is de installatie klaar maar heb ik geen toegang tot de documenten van de oude installatie.

Hoe kan ik met de nieuwe installatie toch de map van de gebruiker (oude installatie) in mijn documenten openen???

alvast bedankt.

Verwijderd

Zorg dat je administrator bent, dan mag je overal bij.

Verwijderd

Door in te loggen met de zelfde gebruikersnaam een wachtwoord waarmee je op de oude installatie wel toegang had tot de documenten.
Eventueel dus even nieuwe user aanmaken

Verwijderd

Topicstarter
Heb een gebruiker aangemaakt met dezelfde naam, maar dan zet Windows er de computernaam achter waardoor ik alsnog geen toegang heb.

met beheerder kan ik alle gebruikers benaderen.
maar met een andere installatie gaat dat niet...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 14:22:
Goedendag.
Ik ben werkzaam in de Computerbranche
Euh.. ja?
Heb een gebruiker aangemaakt met dezelfde naam, maar dan zet Windows er de computernaam achter waardoor ik alsnog geen toegang heb.

met beheerder kan ik alle gebruikers benaderen.
maar met een andere installatie gaat dat niet...
Take Ownership + NTFS security aanpassen, user toevoegen.

Logisch dat NT daar een computernaam achter zet, anders zouden twee sIDs met dezelfde naam werken (en dat is een recipe for mistakes) en dat kan niet.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 16-04-2003 14:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ach collega, ik werk ook in de computer branch.......ik pak vrachtwagens voor Dell in ;)

Verwijderd

Van een ander forum bij hetnet :

Dit is een tip die in ieder geval op XP pro werkt:

Rechtsklik op de betreffende map, en kies dan eigenschappen, ga dan naar het tabblad beveiliging. Kies dan geavanceerd, kies dan tabblad eigenaar. Daar kun je een nieuwe eigenaar toewijzen aan de map en als het goed is kun je dan gewoon weer in de map komen

Nog maalt dit werkt in XP pro, van XP home weet ik het niet zeker !!

Probleem is dat je de oude id's van vorige install hebt overschreven, dus is de boel onleesbaar geworden.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, staat in onze FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/727176#21a

Kreeg nog een terechte tip van FirmPete: indien je encypted files gebruikt, kun je met de rescue disk enkel je files terugkrijgen. Zonder deze disk is de kans erg klein dat je je files nog terug kan krijgen. Take Ownership heeft dan ook geen zin.

[ Voor 57% gewijzigd door blackd op 16-04-2003 21:20 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.