Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vodafone Mobile Connect Card

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De Mobile Connect Card is een insteekkaart voor de laptop, die draadloos verbinding legt met het GPRS-netwerk van Vodafone.

Hiermee kun je blijkbaar overal met je laptop internetten, emailen en smsen.
Op de site van Vodafone wordt echter nog geen prijs voor deze insteekkaart gegeven.

Heeft iemand misschien al ervaringen met dit product?

Lijkt me erg handig om in de trein iets snel te mailen of via internet op te zoeken!

Verwijderd

Het zag er in de reclame inderdaad heel mooi uit. Hoe werkt het eigenlijk? Is dit internet gebruikmakende van het GPRS netwerk? Dat zou een mooie oplossing zijn idd.
De reclame was wel heel optimistisch hoor, met die griet die dat gezicht van die Aziaat op moest zoeken..... mijn laptop heeft al 20 minuten nodig om op te starten, dus voor mij gaat dat nooit werken :P

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11 18:16
Zag je ook hoe snel zijn hoofd geladen werd :P
Zou dit dan overal in europa kunnen werken?
Of hebben ze niet in elk land GPRS?

[ Voor 57% gewijzigd door procyon op 16-04-2003 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb op de site van vodafone gekeken en het is een "gewone" insteekkaart voor de laptop waarin een simkaart wordt geplaatst.

Daarnaast zal je wel een gewoon gprs abbonnement moeten hebben!

Ben benieuwd wat deze insteekkaarte gaan kosten, kheb toch al een dual sim kaart...

Verwijderd

Procyon for life schreef op 16 April 2003 @ 11:01:
Volgens mij nog sneller dan met mijn ADSL verbinding, LOL.

Die auto die gefixt werd omdat de monteur het schakelschema van de electronica erbij zocht was ook wel lekker vergezocht. En dan nog in de Middle of Nowhere ook!

Sorry, beetje offtopic. Het is dus een soort PCMCIA GSM voor alleen dataverkeer, blijkbaar. Zal wel niet goedkoop zijn, waarschijnlijk blijft ook dit een nice-to-have.

Verwijderd

Procyon for life schreef op 16 april 2003 @ 11:01:
In duitsland werkt het iig wel, had laatst nog een gprs connectie via vodafone D2.
Ik weet nog niet of het meer kost of niet, moet die rekening nog krijgen.

Verwijderd

Effe een korte reactie. Ik ben vanmiddag bij vodafone geweest met mijn laptop en effe die kaart geprobeerd. Het is superhandig en toch wel vrij snel. Maar niet zosnel als adsl. je moet meer dneken aan interneten op ISDN snelheid. Maar het werkt wel je kan gewoon msnen en al dat soort dingen. is verdraaid handig alleen wel een beetje duur. kost € 250,00 adviesprijs.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/marijn.kamp/vcc.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 21:55 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Als ik het goed begrijp is dit dus gewoon eenzelfde kaart als de Nokia D211?

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.com/pics/phones/phone_models/d211_mainpage_s1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
€250 Voor de kaart alleen zeker?

En dan nog eens de kosten voor het dataverkeer...

Als je ze dan op de reclame aan die vergadertafel ziet zitten... Denk dat een intern draadloos netwerk voor bedrijven toch interessanter is!

€250 om in de trein te kunnen internetten is toch aan de dure kant!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 22:32:

En dan nog eens de kosten voor het dataverkeer...

Als je ze dan op de reclame aan die vergadertafel ziet zitten... Denk dat een intern draadloos netwerk voor bedrijven toch interessanter is!

Dat is idd. alleen voor het kaartje, dan nog je kosten erbij voor het dataverkeer.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 22:32:
[...]
Wat denk je dat die Nokia kost (die hetzelfde doet): €399,-
In verhouding is die Vodafone kaart dus behoorlijk goedkoop!

En 't is natuurlijk niet op de markt gezet voor nerds die onderweg ook nog 'even' willen Internetten... Voor zakelijk gebruik is €250,- natuurlijk een heel ander soort bedrag, namelijk voor het overal bereikbaar hebben van gegevens.

Verwijderd

Ja en dan is het nog zo als je het via je baas koopt je nog eens € 100 korting krijgt.

Verwijderd

Je kan je lol op met deze kaart jongens. Ik heb er vanavond eentje voor het bedrijf gekocht en dacht lekker te gaan internetten .. NOT
Er zijn tal van problemen met drivers voor die kaart. Helpdesk van Vodafone net aan de lijn gehad. Noemden tal van laptops op die problemen hebben met de drivers en voor mijn type laptop hadden ze nog geen oplossing terwijl het probleem op 17-4 voor het eerst was gemeld. Oftwel..het werkt bij niet en breng morgen het zaakje terug naar de winkel want ik ga niet 4 weken wachten totdat de leverancier eindelijk met de juiste drivers voor xp op de markt komt.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:39
Hmz, beetje raar dat ze er dan al zo veel reclame voor maken, een product dat half werkt is zeker geen verbetering voor het imago van Vodafone.

Toch heb ik nog niet helemaal door wat hiervan de toevoegde waarde is ten opzichte van een laptop en telefoon met bluetooth. Telefoon heb je {zeker als je van plan was zo'n kaart te kopen} toch wel altijd bij je. Je zult alleen wel nét even een telefoon én laptop met BT moeten hebben... :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Rickbv schreef op 02 mei 2003 @ 22:43:
Toch heb ik nog niet helemaal door wat hiervan de toevoegde waarde is ten opzichte van een laptop en telefoon met bluetooth. Telefoon heb je {zeker als je van plan was zo'n kaart te kopen} toch wel altijd bij je. Je zult alleen wel nét even een telefoon én laptop met BT moeten hebben... :)
Misschien niet voor jou... wel voor mensen die intensief data verkeer genereren.
1. apart data-abonnement erin (andere SIM dan op telefoon) / 2. geen geklooi met extra apparatuur die in de buurt moet zijn (telefoon/bluetooth stick) / 3. telefonisch bereikbaar tijdens het online zijn / 4. altijd van stroom voorzien (telefoon niet) / 5. geen geklooi met draadloze transmissie en mogelijk bijbehorende problemen / 6. enzovoort

:Y)

Verwijderd

wat een onzin van korakel. Een bt oplossing is veel beter. een bt dongle heb je opzicht geen last van en kost zeer weinig nog tegenwoordig. De afstand die je met je dongle en telefoon kan hebben is 10 meter, nou ik weet niet hoe jij zit te internetten maar ik zit altijd 1 metertje achter me laptop en me telefoon in me zak dus dat is geen punt. Gprs over dat vodafone kaartje werkt hetzelfde als via een bt telefoon.

• Rickbv
Korakal schreef op 02 mei 2003 @ 22:47:
[...]

Misschien niet voor jou... wel voor mensen die intensief data verkeer genereren.
1. apart data-abonnement erin (andere SIM dan op telefoon) & 3. bereikbaar tijdens internetten
vooruit, hier heb je een punt :P
2. geen geklooi met extra apparatuur die in de buurt moet zijn (telefoon/bluetooth stick)
gezien de huidige ontwikkelingen lijkt het mij onmogelijk dat je wel een laptop bij je hebt, maar geen telefoon...
4. altijd van stroom voorzien (telefoon niet)
Als er stroom voor je laptop is, is er ook stroom voor je telefoon toch? En daarbij, de mobieltjes van tegenwoordig houden het makkelijk 3-4 dagen uit met intensief gebruik
5. geen geklooi met draadloze transmissie en mogelijk bijbehorende problemen
Hmm, opzich heb je hier ook een punt, alhoewel BT opzich aardig geschikt hiervoor is.
6. enzovoort
Mjah, toegegeven, voor echte heavy-users is een apart kaartje idd een betere optie, maar ik denk dat er veeeel meer niet-heavy-users zijn. GPRS en intensief data verkeer verbruik gaan bij mij namelijk nog steeds niet echt samen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rickbv op 02-05-2003 23:00 ]

Verwijderd

Heb er nu een paar daagjes mee gewerkt, ik vindt het een super uitvinding. Helaas moet hij morgen weer terug naar de rechtmatige eigenaar.

Installeren is geheel geen probleem geweest onder XP, en dat gezeik met die bt dongles wordt je helemaal ziek van had een 6310i en er heeft nog nooit een bt dongle met dat ding gewerkt. Dus geef mij toch maar deze card.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 22:54:
wat een onzin van korakel.
danku :/ 't Is trouwens Korakal. Aangenaam.
nou ik weet niet hoe jij zit te internetten maar ik zit altijd 1 metertje achter me laptop en me telefoon in me zak dus dat is geen punt
Nou bekijk je het toch vanuit de private-user kant. Dat is helemaal niet de doelgroep van deze kaart. 't Is zakelijk, het is niet alleen om een beetje te Internetten. Het is net zo goed voor storingsmonteurs met een connectie met de database, voor voorraadbeheersing of whatever name it...
Voor een beetje thuisgebruiker maakt dat niet uit, maar je hebt dus blijkbaar echt geen zicht op de zakelijke toepassingen....
2. geen geklooi met extra apparatuur die in de buurt moet zijn (telefoon/bluetooth stick)
gezien de huidige ontwikkelingen lijkt het mij onmogelijk dat je wel een laptop bij je hebt, maar geen telefoon...
zie boven :Y)
4. altijd van stroom voorzien (telefoon niet)
Als er stroom voor je laptop is, is er ook stroom voor je telefoon toch? En daarbij, de mobieltjes van tegenwoordig houden het makkelijk 3-4 dagen uit met intensief gebruik
BT vreet wel degelijk extra veel stroom van de telefoon. Als jij veel datatransmissie doet (goh, daar is nou net deze kaart voor bedoeld ;)) dan is zo'n ding zo leeg. En daarbij loop je natuurlijk niet altijd met je telefoonlader op zak...
5. geen geklooi met draadloze transmissie en mogelijk bijbehorende problemen
Hmm, opzich heb je hier ook een punt, alhoewel BT opzich aardig geschikt hiervoor is.
BT is nog steeds storingsgevoeliger en minder fool-proof dan zo'n insteekkaart. En juist de gebruikers hebben die fool-proof méér nodig dan wij Tweakers.

The magic word is dus 'doelgroep'. Danku :Y)

Verwijderd

Tipje -> mocht je dit willen kopen adviseer ik je eerst even met vodafone technical support te bellen ofdat deze kaart goed werkt met jouw type laptop.....scheelt je een hoop ellende...wat ik hoorde van Vodafone is dat een hoop Dell & Sony Vaio types problemen hebben met de kaart.

"In duitsland werkt het iig wel, had laatst nog een gprs connectie via vodafone D2.
Ik weet nog niet of het meer kost of niet, moet die rekening nog krijgen."

Als je in het buitenland zit betaal je 12 euro per mb! Ook goedemorgen. Dit zijn dus bijkomende kosten en zitten niet in je databundel.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 23:37 ]

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:43
Dit bestaat al een tijd, Vodafone maakt er nu alleen een hoop reclame voor. Het is vrij langzaam, langzamer dan ISDN en je hebt ook een hoge ping, gewoon zoals bij elke GRPS verbinding.

KPN heeft bijvoorbeeld ook zoiets, de Sierra Wireless AirCard® 750

http://www.kpn.com/br2/ng...=sierra%20wireless&page=1

Is vrijwel hetzelfde als bij Vodafone, gewoon een PCMCIA GRPS kaartje maar dan van een ander merk. Ik neem aan dat elke mobiele aanbieder wel een of meedere merken van deze kaartjes verkoopt, ze zouden in principe allemaal bij elke aanbieder moeten werken, al weet je nooit helemaal zeker of het vlekkeloos werkt als je m niet bij je provider koopt en heb je dan niet altijd support.

Ze zijn wel vrij duur over het algemeen, tenzij je er een duur abbo bij neemt, dan geven sommige providers die dingen voor weinig geld/gratis weg.

[ Voor 29% gewijzigd door Pc123 op 03-05-2003 14:06 ]

Verwijderd

Ik heb de kaart aangeschaft. Kosten 31,50 euro per maand (ex btw dan wel) Maar die kaart lease je ook, net als je telefoon op dat moment. Je krijgt er 10 mb bij en och als je email of een non-grafische omgeving gebruikt voor je database is dat best veel hoor! Hij werkt perfect onder XP, inprikken en klaar. Okay mijn laptop die start ook best lang op maar daar hebben ze een slaap stand voor uit gevonden.

Dit is echt een oplossing hoor! En echt wel sneller dan ISDN, ik heb hiero ook ISDN gehad en daar had ik vaker problemen en die lag vaker op z'n gat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 11:13:
Dit is echt een oplossing hoor! En echt wel sneller dan ISDN, ik heb hiero ook ISDN gehad en daar had ik vaker problemen en die lag vaker op z'n gat.
Ik dacht dat je hier in nederland met gprs meestal 1, maximaal 2 timeslots van die mast krijgt toegewezen. (9600 baut per timeslot) dat is dus 1/3e van een isdn lijn.

Wat krijg jij voor doorvoer als je een testje doet via speedtest.nl?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 12:37:
[...]

Ik dacht dat je hier in nederland met gprs meestal 1, maximaal 2 timeslots van die mast krijgt toegewezen. (9600 baut per timeslot) dat is dus 1/3e van een isdn lijn.

Zal straks even testen!

Ben nu online via een kennisnet verbinding die zwaar zuigt!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Procyon for life schreef op 16 april 2003 @ 11:01:
Dream on dude.......het is reclame en dat is per definitie sterk overdreven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 12:37:
[...]
De resultaten via speedtest:

en dat om 17uur.

Download : 3.4 KByte/sec
Upload : 1.2 KByte/sec
Connection : 16.0 Conn/min

Pingen krijg ik met geen mogelijkheid gedaan. :>

Ik heb ook ISDN gehad maar ik vind deze verbinding gewoon weg sneller. Klinkt vreemd maar zo ervaar ik het gewoon!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:43
ISDN heeft anders > 7 KB/sec down/upstream, daar is ruim 3 KB/sec down en niet meer dan 1 (!) up niks bij. Het zal jouw gevoel wel zijn want sneller is het echt niet.

Verwijderd

nee klopt sneller is het inderdaad niet als je zo kijkt hoewel ik me nog wel de speedtest kan herinneren toen ik zelf ISDN had. Toen kwam je vaker met de download echt niet verder dan de 2.0KByte/sec!!

Maar ik blijf erbij om even je mail te checken en een db connectie hebben met je werk is het vrij nette oplossing!

Verwijderd

Ook een private user heeft wel eens zin in foolproof 8) Vaak is het goedkoper om een paar tientjes méér uit te geven aan een goed maar wat duurder ding dan om weer terug te moeten, weer een ander dongeltje te moeten hebben, dan weer op zoek moeten naar een nieuw kabeltje omdat je een andere GSM hebt gekocht omdat de oude is overleden, weer een andere GSM kopen omdat voor deze weer geen goede drivers beschikbaar is etc..

Klinkt dit allemaal ongeloofwaardig? Dat is de waarheid vaak hoor :*)

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 19:02
het is natuurlijk wel een dure oplossing....
Je betaald 7.50 per maand en daarnaast ook per MB, dus niet geschikt voor de serieze downloader. Net zoals ze zeggen in de reclame meer voor bedrijven.

• Rickbv
Nou, die 7,50 (zal wel ex BTW zijn zeker?) vind ik heel zo gek nog niet. Zeker niet omdat er al 10mb bij zit. En natuurlijk is het niet geschikt voor de serieuze download, want daar is 'ie ook helemaal niet voor gemaakt. Als je aan't werk bent wil je snel bij je gegevens kunnen, een mooi pr0n film download je thuis wel met je 8mbit verbinding.
;)

Verwijderd

Ik zou je zeker aanraden om voor een 10mb (grps 10) account te kiezen in combinatie met MC voor € 20,- (excl btw) in de maand. Voor emails en het bezichtigen van webpagina's is dit namelijk een stuk goedkoper.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11 22:21

BS

Zijn er mensen die al wat meer ervaring hebben met de mobile connect card van vodafone of testen weten.

Is vanwege de aanbieding toch wel interesant.

Verwijderd

Ik heb hem nu al vaker gebruikt.

Verbinding is perfect alsmede de support bij Vodafone als er een probleempje is.
Ik belde dat ik soms wat slecht ontvangst had in de trein, hopla ik kon direct 2 dagen later bij het citypoint bij mij in de buurt een externe antenne gaan halen.
Alles werkt nu perfecto! Geen klachten over van mijn kant!

Verwijderd

mijn klacht is dat ik nauwlijks een ssh verbinding kan opzetten.
De snelheid zuigt gemiddeld 3 tot 4 kb dit schijnt de max te zijn.
als dit de max is wens ik wel goed te kunnen sshen.
En dat kan dus niet.
Je betaald vet voor een vage verbinding.
Ik heb een zakelijk gprs abbo via vodafone

Ps ik moet een vpn sessie op zetten en dan pas kan ik sshen.

En nee dit ligt niet aan mijn servers

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 10:11 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

dit is toch gewoon wireless web ?
ik heb nml wireless web van vodafone (alleen dan met telefoon en bluetooth naar laptop)

groot nadeel is dat je geen pptp vpn verbinding kan maken (gaat mis bij verify username/passwd)

iemand hier toevallig oplossing, of een andere vpn oplossing die wel werkt ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• GeBas
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Is lijkt de fabrikant wel: http://www.novamedia.de/

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juni 2003 @ 10:10:
En dat kan dus niet.

Vraagje: Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? ik probeer dus ook een VPN op te zetten met SSH sentinel , met de connectcard maar dat gaat dus niet.

Ook maakt de kaart geen gebruik van NAT, heb ik me laten informeren. Dus om een VPN op te bouwen heeft on kantoor er niet zoveel aan, omdat we geen NAT netwerk hebben. Of heb ik het fout en zijn er andere manieren??

Overigens ben ik het met je eens dat de snelheid zuigt..

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:11

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 10:10:
En dat kan dus niet.

Dat soort verbindingen zijn gewoon niet geschikt voor Telnet-achtige protocollen. Komt door de gigantische lag die je bij GRPS hebt. Je zou kunnen overwegen om de timeout op je (SSH)-server wat hoger te zetten. Maar uit ervaring weet ik dat GRPS en SSH/Telnet niet werken.

De islam kan uw vrijheid schaden

Pagina: 1