[Opera 7.1.0 B1 :) ] probleem met laden van images

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Er is al een aantal dagen een nieuwe versie van opera uit voor linux (zoals je onder kunt zien :) ) en opzich vind ik het een behoorlijk complete browser om mee te werken alleen heb ik het probleem dat waneer ik een grote pagina inlaad zoals bijvoorbeeld deze bij mij de browser vastloopt.
Onder browsers als netscape, mozila en konquer heb ik daar geen last van.

Ik heb ook ff wat screenies gemaakt voor mensen die opera niet kennen of gewoon benieuwt zijn hoe de nieuwe versie eruit ziet.

Let wel op het is geen release topic dus zaken zoals mooi, gaaf waardeloos ect zijn niet echt aan de order, meer wil ik weten of anderen dit specifieke probleem ook hebben of andere eigenaardigheden hebben ontdekt.

Afbeeldingslocatie: http://bener.speedlinq.nl/opera/snapshot1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bener.speedlinq.nl/opera/snapshot2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bener.speedlinq.nl/opera/snapshot3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bener.speedlinq.nl/opera/snapshot4.jpg

Ook zijn er extra functies ingebracht zoals notitieboek, fotoslideshow optie en veel meer. Voor info over wat er allemaal bij is gekomen kun je hier terecht.

[ Voor 52% gewijzigd door Slaiter op 16-04-2003 01:45 . Reden: verzoek modje ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Mijn ervaring is dat Opera bijna altijd twee keer zo traag is als IE6. Ik weet niet waarom, maar het laden van een pagina duurt met Opera gewoon ontzettend lang. Vooral plaatjes heb ik het dan over.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik gebruik opera 7.10 voor windows. En die fout die je aangeeft met grote pagina's met foto's heb ik hier ook. Met vorige versies helemaal geen last van gehad. Dus niet alleen linux heeft er last van :P

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Slaiter schreef op 15 April 2003 @ 23:38:
Allereerst wil ik vermelden dat de nieuwe opera ook voor linux leverbaar is en er opzich zeer mooi uitziet en redelijk snel werkt.

Mijn vraag is eigenlijk heeft iemand deze browser al gebruikt en dat ook ondervonden?
silentsnow schreef op 15 April 2003 @ 23:40:
Mijn ervaring is dat Opera bijna altijd twee keer zo traag is als IE6. Ik weet niet waarom, maar het laden van een pagina duurt met Opera gewoon ontzettend lang. Vooral plaatjes heb ik het dan over.
Is IE6 er dan voor Linux? Het gaat hier om mensen die ervaring hebben met Opera voor Linux.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

offtopic:
topictitel aangepast

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:48
En laat duidelijk zijn dat het hier om de Linux-versie gaat (vrij logisch he, in NOS!).

Maar toch goed om te weten dat dit probleem niet specifiek met Linux te maken heeft, het zal dan wel een bugje zijn in Opera zelf of misschien wel in QT, al heeft Konqueror geen problemen met de meeste pagina's - noem eens zo'n URL die Opera laat hangen/crashen?

Btw. Mooie screenshots :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 22:46

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 00:34:
offtopic:
topictitel aangepast
Het is 7.1.0 B1 ;)

Wat probleem betreft laden van pagina's met veel pics. Geen last van (zover)
Heb net een aantal met 200+ bekeken en die doen het hier gewoon goed.
Wel een crash bij een aantal mousegestures snel achterelkaar.
En dat gedeeltes van een reply verdwijnt, maar dat is een bug in opera zelf.

Wat ook zeer leuk is, is dat je de meeste config files van de windows versie kan kopieren naar linux versie. :P
Zelfs de cookies, scheelde me weer een aantal keren inloggen op diverse sites.
Standaard skin is imo afgrijselijk, heb ik dan ook snel vervangen voor een ander.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 22:34
Dat een deel van de reply wegvalt heb ik ook, en opera is bij mij ook wel een keer blijven hangen, maar volgens mij was dat van teveel muisbeweging en niet van het aantal plaatjes.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

Geen problemen hier met 7.1.0B1. Dat probleem met wegvallende replies had ik btw ook met de static compiled versie, niet met de dynamic compiled binary. Ik raad je aan de shared/dynamic versie te nemen (ik gebruik "RedHat 8/SuSE 8.1/Mandrake 9 .tar.gz" op Gentoo), waarschijnlijk werkt die beter.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 21:37

Eraser127

Nijkerk

Ik heb ook last van die crashes tijden laden van plaatjes. K'gebruik:

Version 7.10
Build 2840
Platform Win32
System Windows XP
Java Sun Java Runtime Environment version 1.4

Dan moet ik em afsuiten (na een paar keer op afsluiten klikken) en als ik Opera dan weer opnieuw start krijg ik dat schermpje van 'niet goed afgesloten'.

My Discogs

Verwijderd

Aan deze kant geen problemen met de nieuwe (static) Opera.

Opera 7.1.0.b1 (Qt static, tar.gz)
LFS 4.0
Java 1.4

Verwijderd

Zonder de plaatjes in de topicstart is deze draad waardeloos . Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.