• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
Sinds kort speel ik een beetje met de gedachte om zo'n Siemens MP3-spelertje aan te schaffen:

Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/accmw/inn/accl36880n5401a112_1.jpg

Helaas heb ik nog maar 1 review kunnen vinden via Google, en helemaal niks via de GoT search, dus ik vroeg me af of er gebruikerservaringen zijn van mensen hier.

Echter, er is nog iets anders: de speler kost hier in NL zo'n 150,- à 160,- euro... pittig prijsje. Ik kwam toen terecht op de Franse Siemens site, en daar kost hij slechts 45,- euro! Da's nogal een verschil, en voor 45,- euro wordt het verhaal natuurlijk wel heel erg interessant... ook in Duitsland en Engeland is hij via de Siemens on-line shop zo goedkoop, trouwens.

Er is niet toevallig iemand met een huisje in Frankrijk..? ;) Ze verschepen niet naar NL, namelijk :(

Maar over de speler: ik neem aan dat er mensen zijn die hem hebben. Ik zou graag wat goede en/of slechte ervaringen willen horen...

Verwijderd

Via de duitse siemens website is ie 39 euro, en als je er nog iets voor 1 euro bijbesteld zoals laserpennetje, dan krijg je em gratis verzonden.

P.S> heb em ook gehad, fijn spelertje, kan niet je oren laten tuiten, gebruikt de accu van je gsm, met de standaard accu haalde ik makkelijk 8 uur, met power accu meer. zeer eenvoudig spelertje, maar effectief.
Heb em zelf weggedaan omdat ik mijn gsm los nodig had en mp3 speler los voor op reis, dus langere batterijtijd, dus vandaar een losse gsm en losse mp3 speler gekocht.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 17:05 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan koop jem toch in Duitsland :?

Zo ver is dat niet rijden, de vraag is alleen of deze em wel naar Nederland willen sturen :)

maar daar is achter te komen ;)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:21

tweakerbee

dus..?

Die prijzen kunnen echt niet kloppen. Iets wat in Duitsland 39 euro kost, kost hier 159? Je zou zeggen dat er een 1 teveel staat. Zeker omdat ze het over een "spectaculaire aanbieding" hebben.
Mailje richting siemens?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Nee, dat komt met name, omdat siemens een duits product is, en er veel vraag naar was, in nederland was de vraag minder.

• ESteg
Ik heb contact gehad met Siemens, maar ze zeggen dat de prijs klopt en binnenkort ook niet aangepast zou worden. Toen ik ze de lagere prijzen voorlegde, was de reactie min of meer van "ja, nou en?"

Rijden naar D is niet echt een optie: het ding moet verzonden worden naar een adres in Duitsland... helaas heb ik daar geen kennissen :)

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Dan vind ik nog het verschil van meer dan 200% echt absurd.

Goed, bestellen vanuit duitsland dan maar ;)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hem. Foto's? => zie sig :) Ik moet zeggen dat hij goed bevalt. Ik zit zelf iets van 1-1,5 uur in de bus per dag en vind het heel fijn om dan ff naar muziek te luisteren. Er is niet veel over te vertellen, behalve dat 1 van me oordopjes gewoon spontaan ermee ophield op een gegeven moment.... Ik heb nu maar sennheisers mx400-ers eraan, die klinken nog beter ook :9

• ESteg
Nog zoiets ideaals, ja: er zit gewoon een 3,5 mm jack-plug op :)

En inderdaad, als je er een micro-fiber tasje bij bestelt (serieus waar, weer zo'n briljant Siemens product :+) dan betaal je 40,98 voor dat ding... incl. 32 MB MultiMediaCard.

[edit]
Joyrider, kan het ding ook VBR-mp3'tjes afspelen?

[ Voor 13% gewijzigd door ESteg op 15-04-2003 17:31 ]

Verwijderd

Misschien tijd voor een IA? Als iemand een adresje kent in duitsland waar ze via verstuurd kunnen worden, hoeft het niet zo moeilijk zijn. Heb er zelf helaas geen tijd (examens) voor, maar heb zeker interesse.

Passen er eigenlijk ook grotere geheugen kaarten in? 128 mb ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 18:22 . Reden: Algevonden er passen igg ook 64mb kaarten in. ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
Variable bitrate mp3's... ik weet het eigenlijk niet en zie niet in waarom je die erop wilt hebben aangezien ze altijd groter zijn. Ik ga het zo wel even proberen, dacht dat ie het wel pakte. .ogg en .wma doet ie in ieder geval niets mee, mp3 pro ook niet. Er kunnen voor zover ik weet inderdaad 64 mb mmc kaartjes in. Theoretisch gezien lijkt MIJ 128 mb ook geen probleem, het zou echter een probleem kunnen opleveren met bijvoobeeld de firmware ofzo. Ik wil de zelf eerst 128 erin zetten, maar hou het gewoon bij de standaard 32 :) Er zou in principe ook Secure Digital in kunnen, qua formaat zijn ze evengroot, alleen is SD dikker. Het past erin, ik heb alleen niet kunnen testen of het ook daadwerkelijk werkt.

Verwijderd

okey dit is echt te geil ! en hij past op de c55 ?
deamn ik ga em nu bestellen :9

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 20:32:
okey dit is echt te geil ! en hij past op de c55 ?
deamn ik ga em nu bestellen :9
2bad 4 you past ie niet op de c55.... zie: http://members.chello.nl/mjt.bakker/Dsc00687.jpg

Variable bitrate mp3's zijn geen probleem, hij herkend eerst de lengte niet goed maar met afspelen gaat het verder prima :)

Verwijderd

fock geen alternatieven ?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

J0YR1D3R schreef op 15 april 2003 @ 18:40:
Variable bitrate mp3's... ik weet het eigenlijk niet en zie niet in waarom je die erop wilt hebben aangezien ze altijd groter zijn. Ik ga het zo wel even proberen, dacht dat ie het wel pakte. .ogg en .wma doet ie in ieder geval niets mee, mp3 pro ook niet. Er kunnen voor zover ik weet inderdaad 64 mb mmc kaartjes in. Theoretisch gezien lijkt MIJ 128 mb ook geen probleem, het zou echter een probleem kunnen opleveren met bijvoobeeld de firmware ofzo. Ik wil de zelf eerst 128 erin zetten, maar hou het gewoon bij de standaard 32 :) Er zou in principe ook Secure Digital in kunnen, qua formaat zijn ze evengroot, alleen is SD dikker. Het past erin, ik heb alleen niet kunnen testen of het ook daadwerkelijk werkt.
het nut van variable bitrates is juist dat de bestanden KLEINER zijn terwijl de muziek een betere kwaliteit heeft omdat alleen de stukken waar het verschil niet hoorbaar is een lager bitrate hebben.

Als jij mp3's met een lage bitrate vergelijkt met VBR's dan zijn ze inderdaad groter, maar het geluid is wel beter. Het geluid is even goed als mp3's met een hoge bitrate maar deze hebben ook een grotere bestandgrootte.

Een mp3 met VBR heeft dus de voordelen van zowel een lage (klein bestand) en een hoge (goede kwaliteit) bitrate.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

och, gewoon de x25/x35 plug vervangen door een x55 plug (bijvoorbeeld van headset afhalen) werkt prima, al getest

• ESteg
Dat van die Connector is inderdaad waar: het is alleen een andere vorm in principe.

Een IA is misschien geen slecht idee, maar dat zou verder op Laupro geregeld moeten worden, gezien het nieuwe IA beleid van GoT. Gaarne dus ook nog geen speculaties of animo-checks :)

Heeft iemand toevallig familie of hele goede kennissen in D wonen? ;)

128 MB kaartjes werken er gewoon in, dat staat ergens op de Siemens site. Op sommige pagina's staat trouwens 64 MB, maar dat is blijkbaar nog oude info...

Of SD ook werkt weet ik niet - (nog) niets over gevonden.

[edit]
Wat is het voordeel van SD boven MMC eigenlijk? 128 MB vind ik persoonlijk groot zat, is het enige voordeel van SD dat er ook 256 MB kaartjes van zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door ESteg op 16-04-2003 00:23 ]

Verwijderd

ik woon aan de duitse grens, en ken er op zich wel wat mensen

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-02 12:28
Woei, dit zou best eens een leuke aanvulling op m'n S45 zijn, ter vervangen van m'n minidisk. Vind het wel gewoon schandalig dat de prijs zo ontzettend veel hoger ligt hier in Nederland. Siemens moet gewoon heel klantgericht blijven, en heel degelijke toestellen maken, de markt veroveren laten ze maar aan Nokia over. Daarom vind ik dit prijsverschil toch eigenlijk een pijnlijke ervaring als trouwe siemens fan :/

Maar goed, het probleem is dus dat (we) de troep naar Nederland moeten zien te krijgen, maar rechtstreeks kan niet? Want voor een prijsverschil hoef je denk ik niet aan een IA te beginnen, dat is minimaal. Verder denk ik ook dat er niet zo heel veel mensen interesse hebben, maar dat kan misschien nog mee vallen.
ESteg schreef op 15 april 2003 @ 17:29:
En inderdaad, als je er een micro-fiber tasje bij bestelt (serieus waar, weer zo'n briljant Siemens product :+) dan betaal je 40,98 voor dat ding... incl. 32 MB MultiMediaCard.
Heb ik m'n B) niet op, of zie ik nergens zo'n goedkoop product om boven de 40euro uit te komen?

Ik vind het nog steeds té goedkoop trouwens, een los MMC van 32mb kost in de pricewatch al > 20euro :/ Vooruit, dat mp3 spelertje stelt natuurlijk ook geen drol voor, alle hard-/software zit in de telefoon lijkt me :)

edit:
Ik neem trouwens wel aan dat een buitenlandse versie ook gewoon andere talen op het scherm laat zien? Anders kan ik / kunnen we hem beter in de UK bestellen ofzo, dát liever dan Frans of Duits iig :p :p

[ Voor 9% gewijzigd door Rickbv op 16-04-2003 00:52 ]

• ESteg
Rickbv schreef op 16 April 2003 @ 00:48:

Maar goed, het probleem is dus dat (we) de troep naar Nederland moeten zien te krijgen, maar rechtstreeks kan niet?
De Duitse Siemens on-line shop verzendt alleen binnen D.
Want voor een prijsverschil hoef je denk ik niet aan een IA te beginnen, dat is minimaal.
Mi scusi?
Verder denk ik ook dat er niet zo heel veel mensen interesse hebben, maar dat kan misschien nog mee vallen.
Het hoeven ook niet veel mensen te zijn, het prijsverschil is sowieso interessant. En bijna iedereen met een x35 of x45 toestel die toevallig ook wel geïnteresseerd is in MP3's, die zal zijn hoofd voor deze prijs wel even omdraaien... ;)
Heb ik m'n B) niet op, of zie ik nergens zo'n goedkoop product om boven de 40euro uit te komen?
In de Duitse shop staan ze bij de extra's. Ook allerlei andere rotzooi, trouwens. Best grappig, allerlei merchandise.
Ik vind het nog steeds té goedkoop trouwens, een los MMC van 32mb kost in de pricewatch al > 20euro :/ Vooruit, dat mp3 spelertje stelt natuurlijk ook geen drol voor, alle hard-/software zit in de telefoon lijkt me :)
Het kan nooit té goedkoop ;)
Anyway, het spelertje is best nog wel substantieel denk ik: MMCard-reader, er zal een decorder-chip in zitten... en het is gelijk een headset: er zit een mic in, en een Push-To-Talk toets op. Het gesprek loopt dan gewoon via je oordopjes.
[edit]Ik neem trouwens wel aan dat een buitenlandse versie ook gewoon andere talen op het scherm laat zien? Anders kan ik / kunnen we hem beter in de UK bestellen ofzo, dát liever dan Frans of Duits iig :p :p
Goed punt. Iets om na te vragen, al vermoed ik dat dit gewoon in te stellen is in het taal-menu. Voor een goede werking is bijvoorbeeld software versie 18 nodig bij de x35 toestellen, dus ik zou me zo voor kunnen stellen dat daar die ondersteuning in verwerkt is o.i.d.. (Heerlijk, dat gespeculeer ;)) Maar het is inderdaad wel iets om na te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door ESteg op 16-04-2003 01:32 ]

• ESteg
Nog even wat info:

Link naar Datasheet (PDF)

Link naar manual (PDF)

En ik kom terug over wat ik eerder zei over dat taalmenu: ik denk dat dat complete bull-shit is :)
Als je bijvoorbeeld naar een volgend nummer 'klikt', dan verschijnt de MP3-info even in het schermpje, waaronder het track-nr, de afspeelmodus, de equaliser modus, de afspeelvoortgang van het nummer en de naam van de MP3.
Dat is allemaal vrij universeel gedaan, zodat er niet echt taalbarriëres op zullen treden. Anyway. Al zóu het ins Deutsche sein, dan zijn ze daar nog best veel goedkoper dan in F of GB... ;)

En nog een voordeeltje: als je hem aan je PC hebt hangen (via USB), dan wordt de MMC gewoon als schijf herkend in Windows 2k / XP -> geen speciale software nodig... :P

edit:
Had ik al gezegd dat ik het een über-vet ding vind..? God, hij wordt gewoon steeds vetter... O+

[ Voor 7% gewijzigd door ESteg op 16-04-2003 01:57 ]

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53

Nanax

Ik ben sjaak niet

Als iemand een inkoop actie begint doe ik mee!
Maar ik heb dus even die prijzen vergeleken en het is inderdaad echt niet gewoon :? :

Duitsland: 39 euro :9~
Frankrijk: 39 euro
USA: 149 dollar
Nederland: 130 euro :'( :(
Engeland: 29 pond

en ga zo maar door. Dit is inderdaad belachelijk. Deze prijzen zijn van de siemens shops voor die landen. op internet kost de mp3 speler in duistalnd dus ook 140 euro. Das toch echt raar. Ik wou er ook wel een kopen toen ik net mijn m35i had maar vond ik te duur. 39 euro is zekers te doen! iemand die een adres heeft :P

[ Voor 3% gewijzigd door Nanax op 16-04-2003 08:05 ]

• ESteg
Die prijs in Frankrijk is excl. "BTW", dus dat komt daar nog bij op, en omgerekend is hij in GB ook duurder dan in D. Echt een schijntje :)

We mogen allang blij zijn dat we niet in Noorwegen wonen, want daar kost hij omgerekend rond de 200,- euro... :( (Heb familie in Noorwegen, vandaar dat ik dat even gecheckt had.)

Die webshop zit in München, ik zal eens informeren of ze daar ook een gewone winkel hebben... je weet maar nooit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 00:26:
ik woon aan de duitse grens, en ken er op zich wel wat mensen
Zou jij misschien tijd hebben om wat te regelen? Jou positie is namelijk ideaal. Als je via een van deze mensen kunt bestellen, daar het op kunt halen en vervolgens weer in nederland kunt versturen.

Een volgorde zou dan kunnen worden:
1 week animo check (als blijkt dat er veel animo is misschien korter)
1 week bestellen
1 week betalen
1 dag order plaatsen, kan via telefoon (boven de 40 euro geen verzendkosten)
2 dagen later order ontvangen
1 dag Ophalen bij bij een van deze duitse mensen
2 dagen inpakken en verzenden naar de kopers
2 dagen kopers krijgen mooi pakketje thuis

Het zal dus ongeveer 4 week gaan duren, sommige dingen zijn erg ruim gekozen zoals 2 dagen inpakken, maar ik weet niet hoeveel tijd Jaromir heeft. Misschien kunnen we dus flink wat tijd besparen op de animocheck. Als de IA door gaat zullen we idd over moeten stappen op het forum van laopro.nl

De kosten zullen dan 39 + verzendkosten naar eigenhuis (+ vrijwillige bijdrage laupro en organisator (Voor bijv: benzine vergoeding + flesje bier tijdens het inpakken)

• Rickbv
Lijkt me opzich wel oke ja. Maar dan moeten we wel zeker weten dat er ook "dicht bij de grens van Duitsland" bezorgd wordt door Siemens. Zelf dacht ik overigens aan een iets andere planning:

1 week animocheck + betalen
4 dagen betalen (voor de laat betalers), hierna niet betaald, weg=pech
2 dagen bestellen (ze hebben ze toch wel op voorraad zeker?)
3 dagen, pakket ontvangen van siemens
5 dagen, alles afwerken en TPG verzenden

Totaal: 21 dagen, 3 weken.

Wat ik trouwens bedoelde met: "we hoeven het voor het prijsverschil niet te doen", is dat het voor de prijs in Duitsland weinig uit zal maken (er zal echt niet meer dan 0-5euro vanaf gaan). Maar omdat ze niet rechtstreeks naar NL versturen is een IA toch makkelijker denk :)

Verwijderd

Zo kan het ook ja. Alleen zou je van die animo check direct de IA moeten maken. Anders kun je nooit echt bestellen. >:)

Verder zullen we denk ik, niet hoeven te proberen om nog meer geld van de prijs af te halen, want ik denk niet dat zo'n bedrijf dat doet. Het gaat idd er om dat ze in Duitsland 100 euro goedkoper zijn en dat ze niet direct naar Nederland sturen. Die 100 euro vind ik dan ook al meer dan genoeg reden voor een IA.

En nu maar wachten op iemand met Duitse contacten...

• ESteg
De Siemens shop zal idd waarschijnlijk geen korting geven. Sterker nog: ik denk dat ze raar opkijken als er in één keer bijvoorbeeld 10 van die dingen besteld worden, hahaha...

Animocheck lijkt me overbodig: de prijs staat nu al min of meer vast, het is niet zo dat er pas vanaf 15 stuks besteld gaat worden omdat er dan korting is.

[edit]
Okee, het is dus alleen on-line te bestellen, waarbij het per post op een Duits adres afgeleverd moet worden.

Enige haast is wellicht wel geboden: ik zag op de site staan dat het om een paas-aanbieding gaat...

Mochten jullie een kleinschalige IA gaan beginnen (en ik zou persoonlijk de bestelfase dan op een dag of 2, 3 zetten, gezien de tijd), zouden jullie dan ook aan mij willen denken? :) Ik ben woensdag pas weer terug, vandaar...

[ Voor 56% gewijzigd door ESteg op 17-04-2003 11:14 ]

Verwijderd

GEZOCHT: IA organisator M/V
EISEN:
- contacten in Duitsland, met een Duits post adres.
- een aantal uur tijd
WIJ BIEDEN:
- MP3 speler voor 39 euro
- Zeer veel positieve reacties
- mogelijk een kleine finaciele bijdrage

Dus heb je de komende weken wat tijd over, die je graag nuttig wil besteden en ken je iemand in Duitsland? Meld je dan hier.

Alvast bedankt voor de medewerking!

;)

Verwijderd

Nou, het zit zo, om die dingen weer allemaal in nederland te verzenden kost helaas ook geld. ik wil het best wel organiseren, maar denk dat de uiteindelijke prijs 50 euro zal zijn incl. verzending

Verwijderd

Verzend kosten in Nederland zullen iets van 6 euro zijn. Dan komen we uit op 45 euro. Valt dus allemaal wel mee.

Verwijderd

ik heb afgelopen keer iets van 7,25 euro moeten dokken, die gierige TPG mensen

Verwijderd

Verzekerd vervoer kost idd 7.25, niet goed gekeken.

39+7.25 = 46.25

Vind ik nog steeds niet duur voor een mp3 speler.

Zou je misschien dan een animocheck kunnen houden op laopro?

Verwijderd

mwah, ik zal het even overwegen, ik ben laatst opgelicht, vandaar dat ik het even niet zo heb op internet in en verkopen. Ik denk dat ik eventjes wacht tot ik dat geld terug heb.
Ondertussen kan natuurlijk wel een animo check plaatsvinden.

Verwijderd

Is goed, ik begrijp ook dat je even rustig aan wil doen op dit gebied. Daarom lijkt het me in ieder geval verstandig om vooraf te betalen. Zo loop jij geen risico.

Ik zou alvast bij laopro een animo check aanvragen/houden.

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Ben ook laatst opgelicht (Exile... grrrr....) maar via een IA kan er weinig foutgaan. Als jij het organiseerd bedoel ik dan. Als mensen vooruit betalen loop je geen risico.
Hopelijk duurt het niet zolang als de andere IA waar ik aan meegedaan heb. In november besteld, 'k wacht nog steeds...

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:48
Yo mensen,

Ik heb dit ding ook gekocht via Ebay voor 22,50 !!!!
Van een (betrouwbare) Duitser, deze verkocht ze namelijk via Ebay zonder geheugen (standaard toch maar 32 MB |:().
Ik weet niet hoeveel hij er heeft, maar je/jullie kunnen hier dan gewoon naar informeren.

Ik heb hem met verzekering laten verzenden waardoor het in totaal 35 euro werd, en ik heb hierna bij Mycom in Utrecht voor 58 euro 128 MB Apacher geheugen gehaald, wat perfect werkt (ik had het bij Mycom ook nog even getest :7).

Al met al ben ik er dus 93 euro aan kwijt geweest, voor een mp3-speler met 128 MB geheugen.

Of hij VBR doet weet ik eigenlijk niet omdat ik gewoon 35 nummers erop heb gezet (128 kbit).

Ik kan wel even z'n mailadres opzoeken in me mail aangezien ik ook nog veel met hem gemailed heb voor info over het ding enzo :), het was namelijk ook me eerste echte aankoop via Ebay (en dan ook gelijk via Dui enzo :Y))
Om privacyredenen kan je zijn mailadres opvragen door mij te mailen/icq-en/msn-en

De oordopjes zijn niet echt van superkwaliteit aangezien ik hier de linker al opgeblazen heb ofzo, dus het is aan te raden om nieuwe oordopjes erbij te kopen :).

Hij is gewoon nieuw en met 2 jaar garantie, maar dat is niet echt te gebruiken aangezien hij dus uit Dui komt (8>

Dat van die aansluiting veranderen/modden weet ik niet, maar ik ben er wel in geïnteresseerd aangezien ik deze M35i ook geen jaren meer ga gebruiken :Y)

Verwijderd

Het ziet er heel leuk uit. 22,50, maar de verzend kosten zijn toch wel weer erg hoog. ik denk dat ik dan toch liever het via Siemens koop. Dan kost het misschien ca 10 euro meer(incl verzendkosten), maar krijg je er wel een 32 mb geheugen kaart bij. Die ook ca 20 euro kost. En die is altijd wel weer bruikbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 23:03 ]

• flipjevandejam
Je hoeft het niet verzekerd te verzenden, dat was mijn keus, omdat ik wel zeker wilde weten dat ik het (nog heel) kreeg.
Verder heb ik het geld wel gewoon onverzekerd in een envelop naar hem gestuurd en dat kwam ook gewoon binnen een paar dagen aan :)

• ESteg
Okee, terug van vakantie, tijd om dit maar weer even omhoog te kicken... :)

Ik wil op zich best die animo-check starten, maar dan moet er wel iemand zijn met wie ik later kan samenwerken, iemand met kennissen in Duitsland. Als die iemand vlak aan de grens woont en kennissen heeft vlak over de grens, dan zou dat helemaal mooi zijn, natuurlijk.

Betaling is trouwens mogelijk per rembours of per credit card, waarbij de eerste optie mij het mooiste lijkt. (De credit card moet namelijk ook op een Duits adres staan, dus dat is weer wat lastig.)

Mogelijk 'stappenplan':

- Animocheck op Laupro
- Bestellen op Laupro (met een vast te stellen maximum aan deelnemers)
- Betalen
- Geld naar Duitse kennissen (geen "vage kennissen a.u.b." ;))
- Bestellen op My-Siemens.de
- Ophalen van goodies in Duitsland
- Verzenden van de spelertjes

Wie stelt zich beschikbaar als tussenpersoon? O+

Verwijderd

Start eerst maar eens een animo check, ik wil het nog wel eens overdenken om het te organiseren als er genoeg animo voor is.

Verwijderd

Ik heb al een paar mailtjes naar laopro gestuurd (vrijdag avond en gisteren, maar nog geen bericht gehad. Als jullie deze overwillen nemen, is dat natuurlijk goed.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58
Heb je met zo'n ding niet dat je een tijd zit te luisteren, dat je wilt gaan bellen en je accu ineens leeg is?

Verwijderd

je moet je accu gewoon vaker opladen. En eventueel een power accu kopen

• ESteg
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 13:34:
Ik heb al een paar mailtjes naar laopro gestuurd (vrijdag avond en gisteren, maar nog geen bericht gehad. Als jullie deze overwillen nemen, is dat natuurlijk goed.
Ho, ik wist niet dat je al bezig was, sorry.

De inkoopactie kun je volgens mij gewoon starten op de site, of niet? Ik ben verder nog niet dieper gegaan.

[edit]

Jaromir, ik zag dat je in Kerkrade woont, dat is best wel okee :) Zou jij dan dus eventueel de spullen op kunnen halen, als alles verder in orde verloopt? En tot welk aantal spelers zou jij eventueel willen gaan, i.v.m. financiën e.d.?

En wat de animocheck betreft: aangezien de enige "verzendkosten" tot jou de kosten zijn die jij maakt bij het vervoer van de spelers, maakt het verder niet zo heel veel uit hoe veel spelers er uiteindelijk besteld worden. Het lijkt mij juist wel een voordeel als het betrekkelijk kleinschalig blijft, zodat er kleinere bedragen mee gemoeid zijn. Lijkt me een voordeel voor jou en voor de Duitse kennissen?

Grotere aantallen brengen hier verder geen prijsvoordeel met zich mee, dat wilde ik zeggen :)

[ Voor 51% gewijzigd door ESteg op 23-04-2003 14:57 ]

Verwijderd

naja, ik heb een duitse politie man als kennis, daar laat ik meestal mijn duitse spulletjes aankomen.

Verwijderd

Ben bezig met de animo check. Denk dat die er morgen op staat.

• ESteg
Perfect... ik hoop dat de zaak snel rond is... lekker muziek voor onderweg :)

Verwijderd

De animo check staat er op: http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=244. Klachten of verbeteringen? meld het dan even. Vragen over de IA nu op laupro aub, i.v.m verbod inkoopacties op GOT.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 22:16 ]

• Rickbv
Ziet er goed uit :) Gelijk besteld, ben benieuwd hoeveel er besteld gaan worden.

Weet alleen niet hoe lang we nog op GoT door kunnen gaan over deze IA?

• ESteg
Nu er een IA is, mag er dus niet meer over gesproken worden... :)

We zullen het hier dus op voorpret moeten houden...

Had de animocheck trouwens niet toch net zo goed overgeslagen kunnen worden... :?

• Rickbv
Zullen we verder gaan op het forum bij laupro.nl? Kan dit draadje eventueel nog wel openblijven voor eventuele andere zaken, maar niet dat 'ie gesloten wordt omdat er teveel IA in zit :)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Even een paar vraagjes, je kan het dus ook gewoon gebruiken om niet MP3 bestanden op te zetten, bijvoorbeeld Word documenten e.d. ?

Of het ding te modden is naar een stand-alone speler weet iemand dat? Dat zou leuk zijn, heb geen Siemens telefoon namelijk...

• ESteg
Het ding wordt gewoon gezien als schijf als je hem aansluit met de USB-kabel. Het lijkt me dus dat het zou moeten kunnen, maar of het ook daadwerkelijk werkt..?

Misschien kan een ervaringsdeskundige ons hier helpen...? :)

Modden lijkt me niet zo heel zinvol, omdat het ding z'n elektriciteit uit de batterij van de telefoon haalt. Heb je eindelijk een leuk spelertje, zit je alsnog met een lompe batterij ;)

Verwijderd

Hij wordt gewoon als externe schijf (verwisselbare) gezien, je kan er gewoon met de windows verkenner heen slepen

• Benadski
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 10:47:
Hij wordt gewoon als externe schijf (verwisselbare) gezien, je kan er gewoon met de windows verkenner heen slepen
Da's mooi! Hmm, dan heb ik nog een vraagje... Kan ie spelen zonder telefoon, met USB? Dan is ie dus makkelijk te modden aan een 4,8V Accu! :D

• ESteg
Er zijn meer mensen met die vraag... maar nog niemand met het antwoord... misschien is er wat te vinden op internet...? ;)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Hey, even een vraagje: eet ie ook SecureDigital cards? want die gaan namelijk tot 512 MB
en als die een memory-limiet pakt ie ze wel tot 128?
In de manual:
MMC cards 8 tot 64m. Is dit echt zo, of waren er nog geen 128m kaartjes toen het ding gemaakt werd? Kan iemand die een 128m kaartje heeft het ff checken voordat ik een 128m koop?

Gregor van Egdom Krekr

• Benadski
Ja, ook 128MB (zie laupro), hoger denk ik niet...

Er was toch iemand die dat ding al had? Kan het zo gauw niet meer terugvinden, maar wil diegene die zich nu aangesproken voelt ff proberen een MP3 te spelen zonder telefoon eraan (met USB als voeding dus)?! Gaat dat?

Verwijderd

alleen de oude firmware kon maar t/m 64mb, sinds 4.0 (mid 2002) wordt er ook 128mb mmc ondersteunt, sorry dat ik pas zo laat weer wat laat horen, had het even druk, ik ga morgen even op pad voor een adresje, want donderdag heb ik niks gevonden

Verwijderd

Laat verder maar Jaromir, het is al geregeld. :)

We gaan de spelers nu niet meer uit Duitsland halen maar uit Frankrijk.

Toch heel erg bedankt voor de moeite die je gedaan hebt om iemand te vinden!!! _/-\o_

De IA gaat dus door en is hier te vinden http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=253, vragen of opmerkingen stel deze dan op het laupro forum en NIET hier!

Verwijderd

Ik heb hem ook gekocht via de duitse e-bay :
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...3323162108&category=24031

Het geld heb ik per post verzonden (das goedkoper maar uiteraard wel enigzins riskant) op dinsdag, zaterdag kwam het aan bij de verkoper deze heeft de speler op maandag gepost, vrijdag (vandaag) is het bij mij afgeleverd.

Hij is compleet en nieuw met een verkoopbon van Sinitec-Nord ; een duitse pc shop.
Over de verzendkosten was hij wel wat onduidelijk, eerst zei die €8 later 9 toen weer 8.
Totaalprijs kwam iig op 44 ( speler zelf = €36).
Op de verpakking zit echter maar voor €6 aan postzegels misschien heeft ie op het postkantoor wel € 8 betaalt ? Nou ja daar ga ik me niet meer druk om maken.

Het is iig een leuk dingetje. De bedrading van de oortelefoon is aan de korte kant. Het batterijverbruik is gelijk aan dat aan het voeren van een telefoongesprek (staat in handleiding) Spelen met USB als voeding gaat bij mij niet.

Een tweede jeugd voor mijn M35 :*)

Verwijderd

Bedankt voor de informatie Monnes, jammer dat die niet kan spelen via de usb poort. Misschien is dit ook wel logisch, want je kunt ook geen foto's maken met een digicam als die aan de USB hangt.

Ebay is misschien wat goedkoper, maar met meer dan 20 bestellingen houden we het toch liever veilig en dus lijkt ons Siemens Frankrijk toch de beste oplossing.

Voor die ca 5 euro krijg je hier namelijk wel: garantie dat die echt nieuw en compleet is.

(het word ook de tweede de jeugd voor mijn m35 >:) (ipv m55) |:( )

PS. de IA loopt t/m zondag

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 01:15 ]

• ESteg
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 18:24:

(het word ook de tweede de jeugd voor mijn m55 >:) )

PS. de IA loopt t/m zondag
Ik word wel een beetje de brenger van slecht nieuws zo, maar het zij zo :o

De M55 krijgt waarschijnlijk dezelfde connector als de S/C/SL 55, en die wijkt dus af van de connector die tot nu toe gebruikt is... je zult de speler dus niet zonder aanpassingen aan kunnen sluiten op een x55 telefoon, tenzij je wat aan de connector gaat veranderen... en zelfs dan is het nog de vraag of dat zal werken... :'(

Verwijderd

Op het my-siemens forum hebben ze het over een adapter, maar helaas weet nog niemand waar die te koop is.

edit:
|:( Ik zie nu pas dat ik m55 had getypt ipv m35... de m55 is nog niet eens uit... |:( (hoewel ik hem wel heel graag zou willen hebben :) )

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2003 01:14 ]

• ESteg
Die adapter zou ik ook wel kunnen gebruiken voor mijn Homestation... :)

Handig ding, waarvan ze (=Siemens) eerst zeiden dat hij voor alle toekomstige modellen geschikt zou zijn... Nou dikke Harry dus hè! :(

Die M55 lijkt idd wel een fraai toestel... maar ik heb het echt totaal niet op die zogenaamd leuke Polyfone Ringtones, dus hoogstewaarschijnlijk neem ik straks naast m'n S45i nog een ME45 voor het groffere werk... tweede SIM-kaartje aanvragen... prima :)

Verwijderd

Ik ben weer lekker duidelijk vandaag. |:(

Ik bedoel een adapter die er voor zorgt dat de mp3 speler ook op een ?55 past.

• ESteg
Voor zover ik begrepen had, is alleen de vorm van de aansluiting veranderd, dus ik nam even aan dat een adapter dan eventueel ook zou kunnen werken i.c.m. mijn Homestation...

Het lag dus niet aan onduidelijkheid van jouw kant ;)

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-02 16:04
Even terugkomend op dit onderwerp van een paar weekjes geleden!

Ik heb even een vraag aan iemand die dus al de connector vervangen heeft voor een "nieuwer" toestel, bijv de s55.

Ik zag dat Jaromir zei: "och, gewoon de x25/x35 plug vervangen door een x55 plug (bijvoorbeeld van headset afhalen) werkt prima, al getest "

Maar hoe zit het dan met de software in de telefoon. Ik neem aan dat deze dit eigenlijk niet meer ondersteund dan toch?!!

Ze gaan toch geen software in de telefoons stoppen, die toch niet meer gebruikt kan worden???

En er is toch wel software nodig om het dingetje aan te sturen!!

Misschien zijn er mensen die het straks kunnen testen als we de spelertje binnen hebben :P , ik heb nl nog geen s55, maar ben wel van plan om hem te kopen!! en dan zou het toch verrekte handig zijn als deze kan blijven werken :) !!

Ik hoor wel reacties van jullie!!

• ESteg
Grootste probleem lijkt me nog: hoe aan een nieuwe connector te komen...? Van een hands-free setje afslopen, misschien?

Maar het is ook een beetje knullig als je je speler gaat verzieken door er een andere connector aan te hangen, en vervolgens tot de conclusie te komen dat het toch niet werkt... :)

Verwijderd

Het zijn gewone klikkapjes, je kunt ze gewoon weer terug zetten. Ik heb de mijne destijds van een overbodige batterijlader gehaald, maar een headset kan ook. Of een datakabel.

• DenniX
met welke telefoon heb jij het dan getest jaromir?? softwareversie??

Verwijderd

Hmm ik snap de comotie niet echt rond dit spelertje. Voor 50 euro meer heb je bij mp3spelers.nl een 128 mb mini spelertje, deze

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bruuuuut/lief.JPG :X

Verwijderd

siemens s55 v04

• ESteg
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 07:30:
Het zijn gewone klikkapjes, je kunt ze gewoon weer terug zetten. Ik heb de mijne destijds van een overbodige batterijlader gehaald, maar een headset kan ook. Of een datakabel.
Hm... interessant. Ik heb ze nog niet gezien, waar heb je hem vandaan gehaald?

[edit]

Okee, na je post nog een keer gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat je dus bedoelt dat de connector een klikkapje is :)

Ik dacht dat je de convertor er omheen klikte o.i.d. :D

[ Voor 22% gewijzigd door ESteg op 21-05-2003 20:40 ]

• nimm2
  • Laatst online: 11-02 16:05

nimm2

.

ESteg schreef op 21 May 2003 @ 20:37:
[...]

Hm... interessant. Ik heb ze nog niet gezien, waar heb je hem vandaan gehaald?

[edit]

Okee, na je post nog een keer gelezen te hebben kom ik tot de conclusie dat je dus bedoelt dat de connector een klikkapje is :)

Ik dacht dat je de convertor er omheen klikte o.i.d. :D
Mambox P505 128MB
99 euro bij mp3speler.nl

• DenniX
nee dank u!

zo'n siemens mp3 spelertje lijkt me echt wel fijner hoor!!

heb je ten eerste voor de HELFT van deze prijs. (komt trouwens ook nog eens verzendkosten bij he, dus is uiteindelijk wel duurder dan 99 euro!!

en ten tweede, is het ook nog eens een handsfree setje :) !!

tevens werkt hij netzo makkelijk als de mambox: ook usb en slepen maar!!!

zo!

• ESteg
nimm2 schreef op 22 mei 2003 @ 18:33:
[...]

Mambox P505 128MB
99 euro bij mp3speler.nl
Ik doelde op een al dan niet verkrijgbare convertor voor de oude siemens aansluiting naar de nieuwe siemens aansluiting, en niet de mp3 speler :)

Maar bedankt voor de tip ;)

Verwijderd

hmmz, die converters zijn inderdaad ook gewoon te krijgen, ondankds dat zelf maken goedkoper en eenvoudig is

• flipjevandejam
Waar zijn deze dan te verkrijgen?! Ik heb namelijk heel internet zo ongeveer wel afgezocht, maar nog niets kunnen vinden en aan de handleidingen in deze thread,[rml][ Siemens]M35i aansluiting -> S55 oid modden?[/rml], heb ik ook niet veel aangezien ze allemaal in het Duits zijn en de onderdelen die men daar gebruikt volgens mij ook niet algemeen verkrijgbaar zijn enzo :/

Dus als je wat tekst en uitleg zou kunnen geven; graag! :Y)

• ESteg
Ik ben ook erg benieuwd waar je die convertors gezien hebt... kan ik misschien toch aan de 55 serie :)

• flipjevandejam
Ik heb wat plaatjes gezien van het zelfmaken van die converters zegmaar, maar dat ziet er niet echt stevig en permanent uit, dus ik koop ze liever zelf hehe :)

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33

Bleh!

:)

Duits forum verhaal
Voor wie zelf een adapter wil klussen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bleh! op 06-06-2003 22:09 ]

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Verwijderd

die ziet er brak uit, ik heb gewoon een soort verloopstukje, zonder kabeltjes, aan 1 stuk, hadden ze bij de lectronica boer, behuizinkje van van 1 x 2

• Bleh!

Bleh!

Hmm dat klinkt netjes, en welke boer was dat?
Zit het gewoon in het programma van Lumberg, want die maken toch de Siemens connectoren?

• flipjevandejam
Dat verloopje dat op dat forum/die site staat ziet er inderdaad erg gaar uit, ik zou dus ook erg graag willen weten bij welke "electronica boer" je dat "klikkapje" of verloopstukje hebt gehaald!

Leuk te zien dat ik dus niet de enige ben die hier in geïnteresseerd is...

• Bleh!

Bleh!

Ach je kunt het natuurlijk ook zelf netjes klussen. Dit was volgens mij niet echt gedaan met de gebruikelijke deutsche gründlichkeit (of hoe je dat ook schrijft).

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb eventueel ook wel interesse in zo'n ding. Ik heb nu een m50, maar ik zit te kijken naar een s55/6310i/6610 en bij een eventuele overstap naar een s55 zou ik het erg handig vinden als ik mijn mp3 speler (uit de review :P) mee kon nemen naar mijn volgende toestel.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Werkt dat spelertje ook op de M50? Zag dat niet in de handleiding staan, maar waarschijnlijk was de M50 er nog niet toen de handleiding werd gedrukt ;)

Ik heb nu twee M35's en op een werkt het spelertje en van de andere is de firmware te oud. Is die een beetje simpel te updaten met een datakabeltje? (die moet ik ook nog ergens hebben liggen namelijk).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DenniX schreef op 22 May 2003 @ 20:28:
nee dank u!

zo'n siemens mp3 spelertje lijkt me echt wel fijner hoor!!

heb je ten eerste voor de HELFT van deze prijs. (komt trouwens ook nog eens verzendkosten bij he, dus is uiteindelijk wel duurder dan 99 euro!!

en ten tweede, is het ook nog eens een handsfree setje :) !!

tevens werkt hij netzo makkelijk als de mambox: ook usb en slepen maar!!!

zo!
Handsfreesetje? Wat moet je dan gebruiken als microfoon?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• flipjevandejam
Het updaten van de firmware gaat inderdaad redelijk makkelijk (zie ook www.siemensm35i.tk voor details).

Verder zit er op het spelertje zelf een klein gaatje, wat dus als microfoon functioneerd, erg handig naar mijn mening en ook goede kwaliteit (ook bij tegenwind tijdens het fietsen!!).

Verwijderd

werkt ook op m50, zelf getest, alle siemens met de x25/x35/x45/x50

• J0YR1D3R
  • Niet online
Marzman schreef op 08 June 2003 @ 00:39:
[...]

Handsfreesetje? Wat moet je dan gebruiken als microfoon?
Zoals je ziet op http://crew.tweakers.net/Cutebritney/review/m50/m50-mp3.jpg en http://crew.tweakers.net/Cutebritney/review/m50/m50-mp3u.jpg kan dat ja :) Je ziet een klein gaatje wat als microfoon dient. Je neemt op met het telefoontje, als je klaar bent met bellen wacht je ff en gaat hij weer verder met spelen :) Als je nog meer dingen wilt weten moet je maar ff me review lezen of het hier vragen :)

• flipjevandejam
Jaromir, bij deze vraag ik je nogmaals of je zou willen vermelden waar je dat "klikkapje" of verloopstukje hebt gehaald, bij welke electronicaboer.

Ik heb namelijk al wat gezocht, maar geen van de winkels waar ik geweest ben hebben ze in het assortiment of weet waar ik het over heb...

Verwijderd

Werkt de speler op de siemens sl55?

• Rickbv
Moet wel zeggen dat deze spelert helemaal perfect werkt als headset!! Fietste vandaag met 25km/uur tegen de wind in en dat ding onder m'n t-shirt. Belde met iemand, en ik was perfect te verstaan volgens diegene. Echt super dus, want als je dat normaal met je telefoon doet heb je een en al ruis door de microfoon 8)7

En daarbij is alles ook mooi op elkaar afgestemd, je kan op een knop douwen waarna hij voicedialing inschakeld, je roept naam, je voert gesprek, en daarna gaat de speler weer gewoon verder met spelen waar je gebleven was. Echt geniaal :)

• DenniX
Welke telefoon heb jij dan met voicedialing??

• ESteg
Om voor mezelf te spreken: ik heb een S45i en een ME45, allebei met voice-dialing... :)

Ideaal, deze combinatie. Het mooiste van de 45 serie is trouwens nog dat ze géén polyfone ringtones hebben, god, wat vind ik dat afstotelijk. IMHO uiteraard ;)

• flipjevandejam
Bij deze wordt deze thread (waarschijnlijk) voor het laatst gekicked, ik ben geen nieuwe begonnen omdat mijn post bij deze thread aansluit.

Ik vraag hierbij Jaromir nogmaals meer informatie te geven over de "klikkapjes" waar hij het over had en waar je deze kan kopen!

Ik heb hem er al 2x over gemaild, maar hier reageerd hij niet op jammergenoeg, dus probeer ik het op deze manier nog een keertje :Y).

• DenniX
Dat zou ik ook wel heel fijn vinden om te weten, want ik vind t echt een super spelertje, zeker met een 128mb :P kaartje erin!! Alleen kan ik met mijn m35i niet echt lang meer, omdat de accu ONTZETTEND gaar is... Ik moet m elke dag opladen, en dan kan ik nog niet met hartelust veel naar t spelertje luisteren.

Verder heb ik een vraagje, wat bij jullie misschien ook is. De knopjes van t spelertje gaan soms heel stroef, net of ze blijven hangen ofzo. Ik denk dat dit komt omdat de behuizing een beetje los zit, zodat deze de knopjes als t ware tegenhoud. Nu heb ik er weer geen last van hoor, maar ik wil t gewoon ff weten of jullie dit dus ook hebben!
Pagina: 1 2 Laatste