Toon posts:

[52x CD brander] Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haaaaai allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb 2 weekjes terug een 52 speed cd brander gekocht bij norrod (www.norrod.nl) en installeer ik hem, en mn windows ziet hem niet, ik weet zeker dat jumpers etc. goed staan, en de ene keer ziet hij em wel, maar niet als cd brander, en zelfs niet als lezer, ik heb het in WinXP geprobeerd, en Win2k, en zelfs lindows , maarja, iemand hier eerdere ervaringen mee, tips, of oplossingen?
Alvast bedankt!

p.s. Het is zon el cheapo brander, geen bekend merk of wat dan ook!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb je de master/slave instellingen wel goed staan :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klinkt als een hardwarematige fout. Probeer het eens in een andere PC enzo .. Meer tips en oplossingen staan in de OM FAQ :)

Verwijderd

Topicstarter
yup, heb master slave instellingen goed staan, ide kabel zit goed, in de bios herkent em wel, run WinXP Win2k WinLH (longhorn) Lindows, op allemaal geprobeert, los reinstalled, en heb ze nu naast elkaar erop staan, Win ziet em wel in de hardware lijst, als writer ook, maar ik kan er nix op branden en hij gebruikt em ook niet als lezer. maar hij staat er wel in, als boot device doet ie het wel weer. <- misschien zo wat meer info ;)

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:41

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ik ken norrod wel goede winkel maar breng hem terug en zeg dat je dit probleem hebt waarschijnlijk krijg je wel een nieuwe en hopen dat die het wel goed doet.

Verwijderd

ASPI al geinstalleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
ASPI? O-)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de OM FAQ nou wel of niet doorgenomen?? Daar staat de ASPI tip ook in .. :/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even gekeken, maar zit nu op stage, en dat was voor die aspi post :) maar zal strax nog ff gedetaileerd checken! tx, verder nog suggesties?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
XP en 2000 gebruiken geen aspi maar de ingebouwde spti-laag.
De enige aspi die wel zinvol kan zijn (enkel als je Nero gebruikt) is de aspi van www.nero.com. Die van adaptec zou ik links laten liggen.
Pagina: 1