Toon posts:

windows 98 probleem met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers,

Ik heb een wazig probleem.
de pc van me vriendin heeft rare keuren
ze heeft windows 98 en chelo internet
lekker snel maar de laatste tijd wordt ze er continue van afgeknikt na een kwartier internetten.
Het gebeurd zo constant dat ik dnek aan een software probleem. MAAR welke.

Myn broer had laatst het zelfde probleem ook win98.

By beide kunnen ze na opstarten weer een kwartiertje internetten en daarna ligt het internet er weer uit. |:(

Wat kan die zijn????/

thanks mensen

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
nadat ze zijn gekickt, is er dan nog wel verbinding met internet mogelijk? (pingen enzo)

Is het mogelijk om vervolgens opnieuw verbinding te maken? Zonee, wat gaat er fout?

[ Voor 34% gewijzigd door Rekenmachine op 14-04-2003 22:07 ]

https://www.enwatbenjedan.nl/

Verwijderd

Topicstarter
ping heb ik nog niet geprobeerd

Maar by chelo is het zo dat je een ipkrijgt toegeweze, dus verbinding maken door middel van inbelle, als je dat bedoeld is niet nodig zoals bijvoorbeeld wanadoo.

Ik kan haar niet pingen dus eigenlijk beantwoord ik je eerste vraag direct al.
ze is dus volledig van het internet.

maar na een herstart is er weer niets aan de hand. dan doet alles het vaag genoeg weer.

raar maar waar.
by me broer dus PRECIES hetzelfde

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
dan denk ik dat je een of ander programma die na een kwartier je ip vrijgeeft, probeer de volgende keer het volgende als geen intenet meer hebt:

start--> uitvoeren--> winipcfg--> indien er geen ip adres en andere dingen staan, druk of ophalen of zoiets, ik weet het niet precies hoe die knop heet. Je krijgt dan opnieuw een ip adres enz. van de chello DHCP server...

https://www.enwatbenjedan.nl/

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer eens te searchen, het is een veel voorkomend probleem. Zie o.a. dit en probeer wat mogelijke oplossingen eens:
Na +- œ uur geen internetverbinding meer ?

Ikzelf had dit probleem trouwens onder Windows 98 ook regelmatig. Ik heb gewoon geupgrade naar een beter OS, alhoewel dit waarschijnlijk door onjuiste drivers kwam. :)

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 14-04-2003 22:18 ]

🌞🍃

Verwijderd

die knop is 'vernieuwen'
maar klik dan eerst op 'alle vrijgeven'
en daarna op 'vernieuwen'

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 05:55
Ik heb het probleem ook wel eens gehad met windows 98, de best oplossing is gewoon om een normaal OS erop te zetten (WinXP is gewoon veel beter, er ik heb egen aandelen MS). Bij mij kwam het door zonealarm, zonealarm (of andere firewall) gewoon ff deinstalleren zodat je het echt helemaal kwijt bent en dan nog een keer proberen.

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 12:58
IP-kaping? Dat iemand anders op het Chello-netwerk zijn IP statisch zet wat eigenlijk jouw IP is? Grote kans denk ik.

https://www.hansvaneijsden.com

Verwijderd

Topicstarter
thanks mensen
ik ga het even na lopen

ontzetten bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ip kapping wel nee joh.
met dhcp krijg je toch gewoon ip toe gewensen
automatisch

als die kaping mogelijk zou zijn, dan had toch iedereen al gratis internet hahaha.

Nee hoor daargeloof ik niet in.
Op een LAN intern ok maar een LAN van een internetprovider nee daaar geloof ik niet in

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 22:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Data beest supers die link naar dat topic.
daar had ik heel veel aan.
overigens aan het aantwoord van rekenmachine ook
ga het uitzoeken

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

mcMally, mag ik je wijzen op het bestaan van de volgende knop, die je gezien de tijd die je al op GoT bent, eigenlijk al wel zou moeten kennen: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Voor korte toevoegingen, waarvan je er hier drie onder elkaar postte, mag je in het vervolg die knop gebruiken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1