Na +- ½ uur geen internetverbinding meer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb na ongeveer een œ uur internetten geen verbinding meer met internet (kabel).
Als ik mijn computer dan weer opnieuw opstart heb ik weer verbinding. Ik gebruik Win-Me en ie 5.5.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ?

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Welke provider? :?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

He, daar heb ik ook last van!!

IE6.0
Win98SE
PII400

OC-48

Het zal dus wel niet aan de OS/IE-versie/verbinding liggen, maar aan de software.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Disconnect ie echt of doet de verbinding gewoon niks meer :?

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 00:43

DeTeraarist

#Boots2Asses

Toevallig niet een firewall lopen? genaamd zonealarm?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
kicked.to/NT :)

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

wordt je kabelmodem niet te warm? heb ik gehad..
dat was een kwartier inetten, half uur afkoelen en weer verder.... dat is nie handig

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had dat ook vaak. Nadat ik een andere driver door de netwerkkaart had gebruikt had ik er geen last meer van. Je kan het trouwens ook oplossen door bij uitvoeren "winipcfg" in te tikken en dan op vrijgeven en vernieuwe drukken. Scheelt weer een restart.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Zo te zien loopt je lease dan af en krijg je geen nieuw IP toegewezen op dat moment.
De meest waarschijnlijke oorzaak is inderdaad een draaiende firewall.
Deze zal bootps verkeer van de DHCP server moeten toelaten naar jouw machine op de bootpc poort.

• KSR
  • Niet online
Ik heb nu nog Slownera als provider. En heb geen zonealarm, maar wel Norton Internet Security 2001. Heb vast ip adres dus daar kan het ook niet aan liggen. Heb ook al nieuwe drivers geinstalleerd voor netwerk kaart.
Maar het vreemde is dat hij altijd goed heeft gewerkt.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:05 schreef nelske het volgende:
Zo te zien loopt je lease dan af en krijg je geen nieuw IP toegewezen op dat moment.
De meest waarschijnlijke oorzaak is inderdaad een draaiende firewall.
Deze zal bootps verkeer van de DHCP server moeten toelaten naar jouw machine op de bootpc poort.
Welke provider ? ==> Sonera
Hoelang is je lease ? (zie winipcfg) ==> Jij hebt vast IP
Als je offline bent wat doet het modem ? ==> :?
Winipcfg ==> release / renew ==> werkt het dan weer ? ==> Jij hebt vast ip
Laatste ja .... of hele korte lease of IP theft ... ==> jij kan de dief zijn omdat je statisch staat.

Verwijderd

Ik had het vroeger (al weer een aantal jaar gegeven ook).
wat bleek nou: In outlook express (wat ik gebruik(te))
had ik aangezet dat ie om de 30 min controleerde op email en daar na ophing |:(

toen ik dat uit vinkte was allees weer goed.

• KSR
  • Niet online
Bij lease staat er bij bij niks ingevuld.
Outlook had ik ook al uit staan.

• KSR
  • Niet online
Vernieuwen / vrijgeven helpt ook niets.
Verder nog iemand ?

Verwijderd

zet je geheugenmonitor eens aan en kijk eens of ie soms in dat half uur geleidelijk aan vol loopt. Op zich een bekend verschijnsel voor ME. Ook bij 98 zie ik het wel eens hier. Er vallen dan funkties uit. Gek genoeg had ik er met 95 op mijn oude p133 veel minder last van.

Verwijderd

start>instellingen>inbelnetwerk>eigenschappen van mxstream>kiezen>vink 'verbinding verbreken indien actief' uit.
probeer het nu weer.

• KSR
  • Niet online
Geheugen is in okee, heb ram-idle draaien op de achtergrond. Heb 384mb en er blijft zo gemiddeld 280 mb over. Ik heb geen MxStream, maar kabel.

• KSR
  • Niet online
Help !!! Ik wordt gek. Ieder +- œ uur wordt mijn internet verbinding verbroken. Vernieuwen en vrijgeven helpt ook niet.Drivers nic opnieuw geinstalleerd, niets helpt.
Heb nu wel 1 keer een melding gehad dat ie een fout had gevonden in RPCRT4.DLL. Scandisk kan niks vinden ? :(
Alleen opnieuw opstarten helpt.Kabelmodem werkt verder goed.

Verwijderd

Preventieve maatregel om je van een GoT-verslaving te weerhouden... >:)

Beats me! Mijn ISDN-verbinding is soms dood, dan verstuurt
en ontvangt ie 200 bytes en gebeurt er niks meer.
Na een reboot doet ie het vaak wel weer...

BTW... lig je er wakker van? >:)

Verwijderd

Ik heb net zoiets als dat jij hebt, alleen wat eerder, binnen 5 -10 min ongeveer.
[topic=180498/2/50]
Hier vind je het.
Heb jij heel toevallig iets met VIA?
Waarschijnlijk is dat het probleem.
Wie weet waar je precies de drivers van VIA kan updaten :?
Op de site kan ik helemaal nx vinden, en de link om de drivers up te daten werkt niet :(

UPDATE:
Dit is een stuk uitgebreider dan hier,
daaro hebben we al van alles getest (zonder resultaat :( )

Die drivers van VIA maakt nx uit, whizzer had me die link gegeven, erop gegooid, maar zonder succes :(

Verwijderd

Kan je wat hardware specs geven, want met deze info kunnen we niks

• KSR
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 13:36 schreef -KOD- het volgende:
Kan je wat hardware specs geven, want met deze info kunnen we niks
P3 500mhz 384mb soundblasterlive 2x hd - 7 partities. dvd + cdrom. tvkaart(wintv) Win-Me Win2000.
Nog meer specs?

• KSR
  • Niet online
Niemand meer ?
Want nog ff en ik lig er wel wakker van :'(

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 22:36 schreef KimSaRo het volgende:
Niemand meer ?
Want nog ff en ik lig er wel wakker van :'(
Ja, ik heb het nu ook dat het een half uur is, ik heb op server en op client de Net BEUI toe gevoegd, en nu kan ik in plaats van 10, 30 min erop, is toch wel een verbetering :) maar nog steeds niet optimaal :(
Maar ik kan weer wars spelen met UT >:)

• KSR
  • Niet online
Het gekke is dat als ik naar Win2000 overschakel (multiboot) ik nergens last van heb. Dus het ligt in ieder geval niet aan mijn kabelmodem. Het zit echt in WinMe.

Verwijderd

ik HAD dit ook, met windows ME in combinatie met het brakste AOPEN MOBO dat ik ooit gezien heb (nu door hun vervangen voor een epox >:) WHOOHOO!)

in win98 was dit probleem opgelost. Misschien heb jij ook een klote mobo?

Verwijderd

Ik heb ook ooit eens zoiets meegemaakt, maar hier was het al na een paar minuten raak. De boosdoener was Sygate.

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 08:42
heb ik ook last van GEHAD
heb namelijk hd moeten formateren en windows er opnieuw op moeten zetten :(

• KSR
  • Niet online
De zijn toch nog veel mensen die er last van hebben / hadden. Bij een hoop mensen steeds een andere oorzaak.
Ik weet niet wat je mobo hier mee te maken kan hebben, als het altijd wel goed gewerkt heeft ?. Heb verder geen nieuwe progjes geinstald dus daar kan het ook niet aan liggen. Heb een uptodate virusscanner draaien. ;)

Verwijderd

Ik heb de MSI K7T PRO2, en ik heb al een topicje geplaatst om over mijn mobo uit te zoeken, en daar ligt het niet aan.
Duz in die hoek hoef je ook niet te zoeken (8>

Verwijderd

Wat voor netwerk kaart heb jij?
3com toevallig?

• UniT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2019
Ik heb hetzelfde probleem, idd na een korte periode kapt ie de inet verbinding (kabel). Terwijl ie het altijd eerst goed deed met xp.

Verwijderd

Same here ;( Heb het al eerder gepost, maar probleem is nog steeds niet verholpen... OS is win2k en ik zit in een netwerk (niet rechtstreeks op kabel) en het is softwarematig. Heb altijd perfecte verbinding gehad, tot een paar weken geleden

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

wtf moeten jullie dan ook met windows ME :r

neem windows 2000 of, als je liever 'het nieuwste van het nieuwste' hebt windows XP....

Over windows ME hoor ik eigenlijk nooit goede dingen, sterker nog... helemaal nooit |:(

en als je dan toch een OS wilt met de kernel van ME, neem dan win98se ofzo... Wij hebben chello, winroute om te delen en dat op win98se pc (deze is win2k)... >:)

edit:

like eehm... dat is dus tegen de mensen die ME hebben met problemen in dit draadje }:O

Hoi

Verwijderd

Tja, ik heb chello en winme.
ik moet na elke reboot winipcfg doen en release all/renew all doen.
Doe ik dat niet klapt internetverbinding er binen 20 seconden vanaf. Als ik bovenstaande stap doe blijft het gewoon werken al staat ie 3 dagen aan.
Volgens chello support is het een bug in winme met de terayon modem.

Tja wat moet je er mee, win2k(draai multiboot) heeft dit probleem niet, dus dat et de combo terayon/chello en winme is lijkt me dan vrij logisch.

Er zijn ergere dingen, ik doe die extra stap gewoon maar elke kee.

Prozzie

Verwijderd

Welke netwerkkaarten hebben jullie en welke driver versies ? Ben heel benieuwd of daar overeenkomst in zit.

NIC = 3com 3C905B-TX
driver = versie 1.80.0.0 van 3com

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Deze comp:
NIC: Realtek ND010 onder standaarddrivers van win2k

Huidige server (binnenkort te vervangen door freesco-bak:
NIC: Realtek ND010 onder standaard bij de NIC verkregen drivers

:9

Hoi

Verwijderd

EN absoluut GEEN ICS gebruiken....
((verder check firewall etc...))

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 21:36 schreef psychic het volgende:
EN absoluut GEEN ICS gebruiken....
((verder check firewall etc...))
DAT MAAKT GEEN ENE REET UIT

Zoals ik al eerder in deze threat heb gezegd, zal ik het nog een keer zeggen, ik heb ook een threat gehad.
Mijn probleem lag aan mijn 3com netwerkkaart.
Ik heb deze overal vervangen door een andere 3com kaart (nieuwste serie) en toen had ik het nog steeds. Na de realtek kaarten er in te hebben gestopt was het zomaar over :) helemaal geen problemen meer.
Conclusie: vervang je netwerkkaarten door een ander merk (van 3com naar realtek of realtek naar 3com)
Dat was de oplossing van mijn prob 8-)

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:52
dit probleem heb ik met win2000 + chello (Rotterdam Com21 )

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

'Kweet nie zeker of dit related is maarruh...
Ik heb zelf ook wat probs gehad met mn Alcatel modem (die zelf dus een IP heeft en een PPTP verbinding opzet). Als je de modem tijdens bedrijf op zn LAN IP gaat zitten aanspreken valt A de verbinding weg en B gaat zn eigen IP ook dood.

Misschien een gerelateerd probleem?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

2 nieuwtjes hiero; a) het ligt (bijna 100%) niet aan mijn computer. Afgelopen weekend naar Drome (=LANparty) geweest en nergens last van gehad en b) het is alsof ik geen DNS meer heb bij het wegvallen. IP nummers intypen werkt nog wel perfect, maar iets als www.onzinnigesite.com dus niet. DNS server probleem ?

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 23:35 schreef SpEcTrAL_NL het volgende:
Ik heb deze overal vervangen door een andere 3com kaart (nieuwste serie) en toen had ik het nog steeds. Na de realtek kaarten er in te hebben gestopt was het zomaar over :) helemaal geen problemen meer.
Conclusie: vervang je netwerkkaarten door een ander merk (van 3com naar realtek of realtek naar 3com)
Dat was de oplossing van mijn prob 8-)
Kan iemand hier een zinnige verklaring van geven ? Waar kan het in zo'n geval aan liggen ?

• KSR
  • Niet online
Na het omzetten van Sonera naar Chello heb ik geen problemen meer gehad ?. Raar maar waar. ;)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:51

boesOne

meuh

Hmmz.. hier een msi K7T pro 2A + Terayon + NIC van 3com : zelde probs op win98SE.. viel me wel op dat 3com en de onboard soundchip en nogwat op irq 10 zaten.. Geen conflicten te zien, maar flink winamp aan, en internet wou al weleens platliggen..
nu XP en alles okee..
Volgens mij ligt het aan de 3com drivers voor win9X..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• KSR
  • Niet online
Heb zelf ook een 3Com kaart, en een SiteCom kaart voor het netwerk. 3Com kaart is voor internet. Had eerst met Sonera problemen met snelheid na een œ uurtje internetten, maar na de overzetting naar Chello geen last meer gehad. Dus dat waren geen driver problemen. Maar wat wel ? ;)

Pagina: 1