Be Stronger Than Your Excuses
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
dat was een kwartier inetten, half uur afkoelen en weer verder.... dat is nie handig
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Verwijderd
De meest waarschijnlijke oorzaak is inderdaad een draaiende firewall.
Deze zal bootps verkeer van de DHCP server moeten toelaten naar jouw machine op de bootpc poort.
Maar het vreemde is dat hij altijd goed heeft gewerkt.
Welke provider ? ==> SoneraOp vrijdag 31 augustus 2001 10:05 schreef nelske het volgende:
Zo te zien loopt je lease dan af en krijg je geen nieuw IP toegewezen op dat moment.
De meest waarschijnlijke oorzaak is inderdaad een draaiende firewall.
Deze zal bootps verkeer van de DHCP server moeten toelaten naar jouw machine op de bootpc poort.
Hoelang is je lease ? (zie winipcfg) ==> Jij hebt vast IP
Als je offline bent wat doet het modem ? ==>
Winipcfg ==> release / renew ==> werkt het dan weer ? ==> Jij hebt vast ip
Laatste ja .... of hele korte lease of IP theft ... ==> jij kan de dief zijn omdat je statisch staat.
Verwijderd
wat bleek nou: In outlook express (wat ik gebruik(te))
had ik aangezet dat ie om de 30 min controleerde op email en daar na ophing
toen ik dat uit vinkte was allees weer goed.
Outlook had ik ook al uit staan.
Verwijderd
Verwijderd
probeer het nu weer.
Heb nu wel 1 keer een melding gehad dat ie een fout had gevonden in RPCRT4.DLL. Scandisk kan niks vinden ?
Alleen opnieuw opstarten helpt.Kabelmodem werkt verder goed.
Verwijderd
Beats me! Mijn ISDN-verbinding is soms dood, dan verstuurt
en ontvangt ie 200 bytes en gebeurt er niks meer.
Na een reboot doet ie het vaak wel weer...
BTW... lig je er wakker van?
Verwijderd
[topic=180498/2/50]
Hier vind je het.
Heb jij heel toevallig iets met VIA?
Waarschijnlijk is dat het probleem.
Wie weet waar je precies de drivers van VIA kan updaten
Op de site kan ik helemaal nx vinden, en de link om de drivers up te daten werkt niet
UPDATE:
Dit is een stuk uitgebreider dan hier,
daaro hebben we al van alles getest (zonder resultaat
Die drivers van VIA maakt nx uit, whizzer had me die link gegeven, erop gegooid, maar zonder succes
P3 500mhz 384mb soundblasterlive 2x hd - 7 partities. dvd + cdrom. tvkaart(wintv) Win-Me Win2000.Op zondag 02 september 2001 13:36 schreef -KOD- het volgende:
Kan je wat hardware specs geven, want met deze info kunnen we niks
Nog meer specs?
Verwijderd
Ja, ik heb het nu ook dat het een half uur is, ik heb op server en op client de Net BEUI toe gevoegd, en nu kan ik in plaats van 10, 30 min erop, is toch wel een verbeteringOp zondag 02 september 2001 22:36 schreef KimSaRo het volgende:
Niemand meer ?
Want nog ff en ik lig er wel wakker van
Maar ik kan weer wars spelen met UT
Verwijderd
in win98 was dit probleem opgelost. Misschien heb jij ook een klote mobo?
Verwijderd
heb namelijk hd moeten formateren en windows er opnieuw op moeten zetten
Ik weet niet wat je mobo hier mee te maken kan hebben, als het altijd wel goed gewerkt heeft ?. Heb verder geen nieuwe progjes geinstald dus daar kan het ook niet aan liggen. Heb een uptodate virusscanner draaien.
Verwijderd
neem windows 2000 of, als je liever 'het nieuwste van het nieuwste' hebt windows XP....
Over windows ME hoor ik eigenlijk nooit goede dingen, sterker nog... helemaal nooit
en als je dan toch een OS wilt met de kernel van ME, neem dan win98se ofzo... Wij hebben chello, winroute om te delen en dat op win98se pc (deze is win2k)...
like eehm... dat is dus tegen de mensen die ME hebben met problemen in dit draadje
Hoi
Verwijderd
ik moet na elke reboot winipcfg doen en release all/renew all doen.
Doe ik dat niet klapt internetverbinding er binen 20 seconden vanaf. Als ik bovenstaande stap doe blijft het gewoon werken al staat ie 3 dagen aan.
Volgens chello support is het een bug in winme met de terayon modem.
Tja wat moet je er mee, win2k(draai multiboot) heeft dit probleem niet, dus dat et de combo terayon/chello en winme is lijkt me dan vrij logisch.
Er zijn ergere dingen, ik doe die extra stap gewoon maar elke kee.
Prozzie
Verwijderd
NIC = 3com 3C905B-TX
driver = versie 1.80.0.0 van 3com
NIC: Realtek ND010 onder standaarddrivers van win2k
Huidige server (binnenkort te vervangen door freesco-bak:
NIC: Realtek ND010 onder standaard bij de NIC verkregen drivers
Hoi
Verwijderd
DAT MAAKT GEEN ENE REET UITOp dinsdag 23 oktober 2001 21:36 schreef psychic het volgende:
EN absoluut GEEN ICS gebruiken....
((verder check firewall etc...))
Zoals ik al eerder in deze threat heb gezegd, zal ik het nog een keer zeggen, ik heb ook een threat gehad.
Mijn probleem lag aan mijn 3com netwerkkaart.
Ik heb deze overal vervangen door een andere 3com kaart (nieuwste serie) en toen had ik het nog steeds. Na de realtek kaarten er in te hebben gestopt was het zomaar over
Conclusie: vervang je netwerkkaarten door een ander merk (van 3com naar realtek of realtek naar 3com)
Dat was de oplossing van mijn prob
Ik heb zelf ook wat probs gehad met mn Alcatel modem (die zelf dus een IP heeft en een PPTP verbinding opzet). Als je de modem tijdens bedrijf op zn LAN IP gaat zitten aanspreken valt A de verbinding weg en B gaat zn eigen IP ook dood.
Misschien een gerelateerd probleem?
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Verwijderd
Kan iemand hier een zinnige verklaring van geven ? Waar kan het in zo'n geval aan liggen ?Op dinsdag 23 oktober 2001 23:35 schreef SpEcTrAL_NL het volgende:
Ik heb deze overal vervangen door een andere 3com kaart (nieuwste serie) en toen had ik het nog steeds. Na de realtek kaarten er in te hebben gestopt was het zomaar overhelemaal geen problemen meer.
Conclusie: vervang je netwerkkaarten door een ander merk (van 3com naar realtek of realtek naar 3com)
Dat was de oplossing van mijn prob
nu XP en alles okee..
Volgens mij ligt het aan de 3com drivers voor win9X..
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.