5.1 surround: welke kaart+speakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Topicstarter
Ik ben van plan om ook eens modern te gaan doen en 5.1 geluid op m'n computer te zetten.

Ik vroeg me nu af wat daar een geschikte (niet te dure...) geluidskaart voor is. Is de Soundblaster Live Player 5.1 misschien iets?

En voor de boxen zat ik te denken aan de Creative Inspire 5100 (5.1).

Gaat dat samen? Goede tips zijn ook zeer welkom, dit is voor het eerst dat ik me hier serieus mee bezig hou dus.....

public void ik()

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

nvidia mcp-t + logitech z680 :D

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

ja, een SBLive! 5.1 is een goede kaart voor niet al te veel, en een audigy kost ook nie zoveel meer maar daar zitten nauwelijks extra voordelen op...
en neem als speakersetje die logitech Z680.. aangezien die toch veel beter is dan die creative set... kost maybe ietsje meer maar dan heb je toch ook weer wat

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb sinds afgelopen week een audigy met Megaworks 5.1 THX 550, een verdraait goeie combinatie :)

Verder heb ik over de z680 niet veel goeie dingen gehoord, sorry geen bronnen

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-08 01:14
Ik heb een Audigy 2 icm een Creative Inspire 6.1 speakerset.

Klinkt heerlijk. Is alleen niet de goedkoopste oplossing (ong. 250 euro)

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43

Erazzzer

Fear me, I'm German!

EdwinB schreef op 14 april 2003 @ 21:23:
Ik heb een Audigy 2 icm een Creative Inspire 6.1 speakerset.

Klinkt heerlijk. Is alleen niet de goedkoopste oplossing (ong. 250 euro)
:) 250 valt wel mee, die inspire 6.1 zijn toch vrij goedkope boxen.
Ik vind het zo zonde dat je zo'n topgeluidskaart combineerd met zo zwakke boxen :'(
Helaas zijn er nog niet echt 6.1 topboxen

Verwijderd

Audigy en THX 550 , perfecte combi idd....stukken beter dan de z680 die last heeft van een ruis!! |:(

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:50
Je kan het beste voor een audigy kaart gaan, die hebbe de beste kwaliteit en zijn niet zo duur meer. Bovendien zit er firewire en andere handige dingen op.

Boxen is per smaak verschillend, maar die creative dinge zuige zwaar.
Ik raad je andere aan, de logitech z680 word vaak als goed beschouwd
die zou ik neme als ik het geld ervoor had :D

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 22:37

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 21:26:
Audigy en THX 550 , perfecte combi idd....stukken beter dan de z680 die last heeft van een ruis!! |:(
Dat is een fout in de productie, je kan hem dan gewoon omruilen. Dag onderbouwing :Z

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Nog beter is het om zelf even op onderzoek uit te gaan. Je kunt al een aardige start maken door deze door te lezen: Het grote: Kiezen van een pc-speakersysteem-topic
Kost je misschien een avond, maar het zit vol informatie. Daarnaast kun je nog op zoek gaan naar reviews. Als je op de frontpage zoekt op 'audigy' kom je al een boel reviews en roundups / vergelijkingen tegen. Lees er zoveel mogelijk, onderling zullen ze wat verschillen, maar uiteindelijk zul je makkelijk je mening vormen en je keus kunnen maken :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.