Toon posts:

Welke kaart heeft 2 D-Sub uitgangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht, maar alle kaarten die ik gezien heb hebben 1x D-Sub en 1x DVI, en dat wil ik dus niet.
Nu zat er in die laatste Aldi PC een Radeon met wel 2 normale uitgangen, maar die is volgens mij niet los te koop.
Dus weet welke kaart dit heeft?
Het liefst een GeForce4, en geen Matrox ofzo.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Waarom geen DVI->D-Sub convertor?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Just curious: wáárom wil je dat niet :? Je krijgt vaak gewoon DVI > D-Sub converters mee :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 14 April 2003 @ 09:41:
Just curious: wáárom wil je dat niet :? Je krijgt vaak gewoon DVI > D-Sub converters mee :)
Omdat DVI een beperkte resolutie heeft. :)

Verwijderd

matrox.........
g400, g450, g550 kun je kiezen. rest van matrox weet ik zo niet....
Oh, je zoekt een snelle kaart? tja........

edit... alleen bij de 550 kun je kiezen volgens mij....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 10:25 ]

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 09:50:
[...]

a) Ja D-SUB ook.
b) Het analoge gedeelte van DVI niet meer dan D-SUB.

Ik snap niet dat er nog uberhaupt kaarten worden gemaakt met D-SUB.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Welke kan ik beter nemen:

videokaartenrequest weg

[ Voor 81% gewijzigd door BalusC op 14-04-2003 11:33 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Joh, dit loopt off-topic .. Je vraagt hier welke videokaart twee D-Sub uitgangen heeft en nu ga jij vragen welke videokaart jij beter kan nemen. Check de V&B FAQ/sticky welke videokaart je het beste kan nemen :z

Edit: heropend op verzoek, maar hou het wel ontopic :)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 14-04-2003 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog suggesties?

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 10:07

merijnen

Beam Me Up Scotty!

je kan voor zover ik weet gewoon een kaart nemen met een d-sub en dvi connector, en dan gewoon zo'n verloop stukje van dvi naar d-sub er tussen gooien!
Op mijn 9700PRO zit ook dvi en d-sub, en volgens mij kan die 2e monitor aardig wat aan! (heb alleen nog niet uitgeprobeerd...)

Verwijderd

Een aantal GF4MX440 en 460 kaarten hebben dat, en sommige modellen van Gainward GF4 kaarten ook. Maar in de tegenwoordige situatie kan ik die niet echt meer aanraden, tenzij je tevens VideoIn en Uit wilt hebben.

MSI had dacht ik een kaart met vivo en 2xdsub.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:07:
Een aantal GF4MX440 en 460 kaarten hebben dat, en sommige modellen van Gainward GF4 kaarten ook. Maar in de tegenwoordige situatie kan ik die niet echt meer aanraden, tenzij je tevens VideoIn en Uit wilt hebben.

MSI had dacht ik een kaart met vivo en 2xdsub.
Mjah, dat zijn dus weer 'slechte' kaarten, en ViVo hoef ik ook niet.

Verwijderd

Nou dan doe je het niet.. ;) :D

Verwijderd

Topicstarter
Laatste poging... ;(

Verwijderd

Heb je nu al uitgevogeld welk type kaart je eigenlijk wil??

Want op dezez manier wordt het niets denk ik....

Verwijderd

ik heb nog een kaartje liggen met 2 d-sub uitgangen een appian jeronimo pro :) het is een pci kaartje zoek daat maar is op internet :P

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 09:50:
[...]

Mwoah, ik heb een Sapphire Radeon 9000 PRO. Die heeft 1x Sub-D en 1x DVI (en 1x TV-out). Op die DVI draai ik met een verloopstekkertje 1600x1200@60Hz en 1280x1024@85Hz met m'n 20" CRT-scherm
Lijkt me niet heel erg beperkt... :?

[ Voor 6% gewijzigd door Gwannoes op 16-04-2003 11:42 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 11:32:
Heb je nu al uitgevogeld welk type kaart je eigenlijk wil??

Want op dezez manier wordt het niets denk ik....
Een GF4 Ti ofzo, maar geen 440.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb een Chaintech A-GT21 (GF4 Ti4200; 128MB) en daar zit een D-SUB en een DVI op die ik (met het bijgeleverde convertertje) gewoon als 2 x D-Sub kan gebruiken. Prima kaart!

Ik snap nog steeds het "ik wil geen DVI" gedeelte niet helemaal :?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Dvi is inderdaad beperkt qua bandbreedte. KIP het enige wat je vergeet is dat naast de digitale signalen er ook analoge signalen over dvi lopen (die 4 gekke puntjes om het streepje) Als die signalen gebruikt worden ben je alleen nog maar beperkt door de ramdac die achter de aansluiting zit. 9 van de 10 keer is de dvi gekoppelt aan de primaire ramdac dus dat zit wel goed.

Gewoon kopen wat je kan betalen en een dvi-> d-sub gebruiken is mijn advies.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 11:48:
[...]

Een GF4 Ti ofzo, maar geen 440.
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:07:
sommige modellen van Gainward GF4 kaarten ook.
Gainward doet super-overklokbare superdeluxe GF4Ti4200's en 4400's. Als je even op het Web had gezocht wist je dat al....

Luiwammes.. ;)
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 12:13:
Dvi is inderdaad beperkt qua bandbreedte. KIP het enige wat je vergeet is dat naast de digitale signalen er ook analoge signalen over dvi lopen (die 4 gekke puntjes om het streepje) Als die signalen gebruikt worden ben je alleen nog maar beperkt door de ramdac die achter de aansluiting zit. 9 van de 10 keer is de dvi gekoppelt aan de primaire ramdac dus dat zit wel goed.

Gewoon kopen wat je kan betalen en een dvi-> d-sub gebruiken is mijn advies.
Plus dat de beperking in de DVI-monitor aansturing zit, niet de VGA aansturing van de kaart. Voor de DVI zit een apart circuit op de kaart.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 13:26:
Plus dat de beperking in de DVI-monitor aansturing zit, niet de VGA aansturing van de kaart.
Oh, dat wist ik dus niet. :)
Op een analoge monitor kan je dus wel hogere resoluties draaien dan 1280*1024?

Verwijderd

Yep.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 13:34:
[...]

Oh, dat wist ik dus niet. :)
Op een analoge monitor kan je dus wel hogere resoluties draaien dan 1280*1024?
Gwannoes schreef op 16 April 2003 @ 11:41:
[...]

Mwoah, ik heb een Sapphire Radeon 9000 PRO. Die heeft 1x Sub-D en 1x DVI (en 1x TV-out). Op die DVI draai ik met een verloopstekkertje 1600x1200@60Hz :z en 1280x1024@85Hz met m'n 20" CRT-scherm
Lijkt me niet heel erg beperkt... :?

[ Voor 26% gewijzigd door ronny op 16-04-2003 13:57 ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu toch maar een GF4 Ti4200 besteld, maar nu vraag ik me af waar er verloopkabels te koop zijn van DVI naar VGA omdat ik geen ruimte meer heb achter mijn kast.
De standaard verloopstekkers is niet zo'n probleem, maar die kabels zijn iets moeilijker te vinden.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Ik heb een medion Geforce 4 MX460 en die heeft ook 2 d-subs :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=22921

Afbeeldingslocatie: http://www.connect3d.com/images/connect7000_240x168.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Mentalist op 16-04-2003 23:25 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 16 april 2003 @ 23:18:
Ik heb nu toch maar een GF4 Ti4200 besteld, maar nu vraag ik me af waar er verloopkabels te koop zijn van DVI naar APG omdat ik geen ruimte meer heb achter mijn kast.
De standaard verloopstekkers is niet zo'n probleem, maar die kabels zijn iets moeilijker te vinden.
DVI-->APG??? :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
O-)
DVI --> VGA

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik kan me voorstellen dat die niet gemakkelijk te krijgen zijn. Ben ze nog nooit tegengekomen. Maar ik snap nog niet helemaal waarom je zo'n verloopje niet kwijt kan? Die zijn maar 3 cm. diep hoor!

Misschien is dit wat? Gevonden bij via de pricewatch...
http://www.centralpoint.n...pl1.html&levprodid=645064
Let wel op, dit is 2x male. Kun je die wel op je monitor aansluiten?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46

Talon

Booooom !

Hmm .... ben net te laat met mijn opmerking denk ik :
Point of View heeft een Ti4280 met Dual D-Sub. Al eens in mijn handen gehad en hij zag er goed uit.
Als ik het me goed herinner kunnen de bedrijven in de pricewatch die POV verkopen dat ding wel bestellen.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Een kennis van mij heeft net een ABit Geforce4Ti4200 gekocht, daar zat een d-sub en een dvi op maar er zat een verloopje bij voor die dvi naar d-sub.

Zelf heb ik een Matrox g450 in dual opstelling, gaat perfect, is een 100% dualhead kaartje.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Talon schreef op 17 April 2003 @ 09:16:
Hmm .... ben net te laat met mijn opmerking denk ik :
Point of View heeft een Ti4280 met Dual D-Sub. Al eens in mijn handen gehad en hij zag er goed uit.
Als ik het me goed herinner kunnen de bedrijven in de pricewatch die POV verkopen dat ding wel bestellen.
Damn... ;(
Zeg dat voortaan verdomme effe wat eerder!!! :( ;)

Dat ding wat ik nu besteld heb kost maar €135,- , en veel goedkoper zijn vergelijkbare kaarten niet te leveren, dus het maakt niet zoveel uit.

Verwijderd

Topicstarter
Gwannoes schreef op 17 April 2003 @ 09:08:
[...]

Ik kan me voorstellen dat die niet gemakkelijk te krijgen zijn. Ben ze nog nooit tegengekomen. Maar ik snap nog niet helemaal waarom je zo'n verloopje niet kwijt kan? Die zijn maar 3 cm. diep hoor!

Misschien is dit wat? Gevonden bij via de pricewatch...
http://www.centralpoint.n...pl1.html&levprodid=645064
Let wel op, dit is 2x male. Kun je die wel op je monitor aansluiten?
Ik moet mijn monitorstekkers nu al ombuigen omdat er een stuk hout achter op het meubel zit, dus nog eens 3 cm erbij gaat echt niet.

Verwijderd

Gewoon een DVI-kabel kopen, en de convertor op je monitor aansluiten. Heb ik thuis ook gedaan. (Alleen dan andersom, want ik heb twee kaarten met allen d-sub en een TFT met 1x d-sub en 1x DVI.)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 10:10 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
edit:

had 2e page nog niet gelezen |:(

[ Voor 79% gewijzigd door Steefph op 17-04-2003 10:11 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Steef1983 schreef op 17 april 2003 @ 10:10:
edit:

had 2e page nog niet gelezen |:(
Tip: zet je indeling op 50 reply's per page. ;)

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 10:09:
Gewoon een DVI-kabel kopen, en de convertor op je monitor aansluiten. Heb ik thuis ook gedaan. (Alleen dan andersom, want ik heb twee kaarten met allen d-sub en een TFT met 1x d-sub en 1x DVI.)
SLIM! _/-\o_
Dat werkt natuurlijk net zo goed...

[ Voor 3% gewijzigd door Gwannoes op 17-04-2003 10:23 ]

Verwijderd

Wel hopen dat die kabel dan ook de analoge signalen doorgeeft. En hoe zit het dan met male/female stekkers? Een DVI kabel heeft 2x male, dus daar kun je nooit een convertor op kwijt. Of heb je ook convertors die female DVI in hebben en male VGA uit? Normaal zijn ze dus male DVI in en female VGA uit.

Verwijderd

Topicstarter
Gwannoes schreef op 17 April 2003 @ 10:16:
[...]

SLIM! _/-\o_
Dat werkt natuurlijk net zo goed...
Ik snapte 'em eerst niet. |:(
Maar dat is waarschijnlijk een veel goedkopere oplossing. :)

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 10:26:
Wel hopen dat die kabel dan ook de analoge signalen doorgeeft. En hoe zit het dan met male/female stekkers? Een DVI kabel heeft 2x male, dus daar kun je nooit een convertor op kwijt. Of heb je ook convertors die female DVI in hebben en male VGA uit? Normaal zijn ze dus male DVI in en female VGA uit.
Je moet een DVI verlengkabel hebben (hoeft natuurlijk niet lang te zijn), inderdaad die het analoge signaal ook door geeft. Makkelijk te zoeken in Pricewatch...

KIP, heb je een monitor met een signaalkabel die er aan vastzit, of zit er op de monitor ook een sub-d connector?
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 10:27:
[...]

Ik snapte 'em eerst niet. |:(
Maar dat is waarschijnlijk een veel goedkopere oplossing. :)
Snap je hem nu wel, of heb je uitleg nodig?

[ Voor 26% gewijzigd door Gwannoes op 17-04-2003 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gwannoes schreef op 17 April 2003 @ 10:35:
Snap je hem nu wel, of heb je uitleg nodig?
Ja, leg het even uit. ;)

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 10:37:
[...]

Ja, leg het even uit. ;)
Op de kaart zit een female DVI-aansluiting. Je hebt daar geen plek om een verloopje (male-DVI --> female Sub-D) te plaatsen. Dan kun je een DVI verlengkabel kopen (die bestaan toch wel :? ), met een male-DVI en een female-DVI aansluiting.
De male-DVI stekker druk je in je videokaart, dan kun je met die kabel achter je kast wegkomen, en aan het andere eindje zit de female-DVI connector. Daarop druk je het verloopstekkertje DVI-->Sub-D, en daarin weer je gewone monitorkabel!

Simpel, doch doeltreffend!

snappie nu?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
De gainward ti4600 golden smaple heeft 2x dvi
en de matrox parhelia heeft er 2 :)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Je hebt ook gewoon kabels die DVI naar VGA zijn. Zeg maar een VGA kabel met ingebouwde convertor.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Even iets anders, Kan je niet opzoek gaan naar een DVI verlengkabel en daar dan een DVI naar D-SUB opzette :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gwannoes schreef op 17 April 2003 @ 10:44:
[...]

Op de kaart zit een female DVI-aansluiting. Je hebt daar geen plek om een verloopje (male-DVI --> female Sub-D) te plaatsen. Dan kun je een DVI verlengkabel kopen (die bestaan toch wel :? ), met een male-DVI en een female-DVI aansluiting.
De male-DVI stekker druk je in je videokaart, dan kun je met die kabel achter je kast wegkomen, en aan het andere eindje zit de female-DVI connector. Daarop druk je het verloopstekkertje DVI-->Sub-D, en daarin weer je gewone monitorkabel!

Simpel, doch doeltreffend!
Ja en nee...

Vergeet niet dat het hier over analoge signalen gaat. En die houden er niet zo van om constant van convertor naar extra kabels gesluisd te worden. De signaalkwaliteit neemt af naarmate de kabels langer worden en er extra overgangen gemaakt worden:

'normaal':
RAMDAC->underpass filter->VGA connector->VGA kabel->monitor electronica
DVI-I met DVI-I -> VGA convertor:
RAMDAC->underpass filter->DVI-I stekker->convertorstuk->VGA connector->VGA kabel->monitor electronica
Wat hier nu voorgesteld wordt:
RAMDAC->underpass filter->DVI-I stekker->DVI-I verlengkabel->DVI-I stekker->convertorstuk->VGA connector->VGA kabel->monitor electronica

Het vergt geen al te grote inbeeldingsvermogen om te zien wat dit voor je signaal gaat doen. Juist op hogere resoluties wordt dit een wazige soep :X

Ik zou maar die PC een paar centimeter naar voren in de kast halen, of anders dat stukje hout aan de achterkant wegzagen (zijn we Tweakers of niet :? >:) ), maar zeker niet NOG een extra stel koppelingsstukken en langere kabels invoeren :o

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Klopt wel. Ik heb hier een monitorverlengkabel (gewoon d-sub > d-sub), als ik die tussen m'n Matrox G400 en 17" Eizo F56 (CRT) doe is het beeld op 1280*960 al merkbaar waziger, inclusief gratis flink "geest" effect op alles. Ok, het was een cheapo verlengkabel, maar je hebt dan wel een idee wat er gebeurt als je bergen verloopstukken en een verlengkabel gaat gebruiken en dan nog een hoge resolutie willen ook.

Ik haal die verlengkabel er nu maar weer tussenuit, krijg hoofdpijn van het lezen van dit bericht op deze kwaliteit... 8)7

Btw topicstarter, als je je comp niet naar voren kunt schuiven kun je natuurlijk ook een TFT monitor met DVI aansluiting kopen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 21-04-2003 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Ik heb nu een erg klein verloopje gevonden, dus mijn PC hoeft maar een klein stukje naar voren. :)

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 21:45:
Update:
Ik heb nu een erg klein verloopje gevonden, dus mijn PC hoeft maar een klein stukje naar voren. :)
Probleem dan opgelost, topic klaar??? Gefeliciteerd dan!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alleen regelmatig last van vastlopers. :(
Het beeld blijft hangen, maar het geluid loopt wel door.
Zou dit een voedings-probleem kunnen zijn?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 22:46:
Ik heb nu alleen regelmatig last van vastlopers. :(
Het beeld blijft hangen, maar het geluid loopt wel door.
Zou dit een voedings-probleem kunnen zijn?
Dat moet je beter omschrijven. Waar blijft het beeld hangen? Soms bij het opstarten, soms onder windows, soms tijdens het browsen en soms tijdens games of alleen bij 1 van die dingen? Hangt de boel zonder verloopplug/2de monitor niet?

In overleg met een moderator kun je er denk ik wel een nieuw topic voor openen als je er zelf niet uitkomt (search enzo..), aangezien het een heel ander probleem is.

Pagina: 1