2e hands zijn 303 en 405 dingen best goed te vinden voor niet zoveel geld.... het levert iig te weinig op om voor het geld te verkopen vind ik.
Verwijderd
Ik heb hier een paar Altec Lansing woofers staan van ongeveer 30 a 35 jaar oud.
Zo'n mooie bas heb je nog nooit gehoord, tegenwoordig maken ze zulke speakers niet meer. Alleen is de ophanging ietsjes verslapt dus binnenkort even langs audiolab om ze te laten opknappen.
Voorderest van het zelfde merk 2 hoorns van ongeveer 25 jaar oud.
Deze hangen weer aan mijn buizenversterker met papier in olie C's uit de jaren 60
Zo'n mooie bas heb je nog nooit gehoord, tegenwoordig maken ze zulke speakers niet meer. Alleen is de ophanging ietsjes verslapt dus binnenkort even langs audiolab om ze te laten opknappen.
Voorderest van het zelfde merk 2 hoorns van ongeveer 25 jaar oud.
Deze hangen weer aan mijn buizenversterker met papier in olie C's uit de jaren 60
Verwijderd
Dan zou je het puur voor de vernieuwing moeten verkopen, maar dat heeft niet zoveel zin. Deze set klinkt nog steeds als een klok en gaat waarschijnlijk nog generaties lang mee.djazete schreef op 19 April 2003 @ 16:56:
2e hands zijn 303 en 405 dingen best goed te vinden voor niet zoveel geld.... het levert iig te weinig op om voor het geld te verkopen vind ik.

Dit is een aktieve Aristona/Philips Motional Feedback Speaker.
Gebruik ik nog elke dag. Klinken nog steeds geweldig, wordt binnenkort wat onderhoud aan gepleegd. Bas is erg diep en goed doortekend. Meer info op www.mfbfreaks.com
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
als je het koppendeksel en de kap van de teller eraf haalt passen er 18 cm spoelen op (m'n vader heeft em gehad en heeft em gemo(L)dEXX schreef op 17 april 2003 @ 11:48:
Verder nog een antiek mono bandrecorder N-zoveel van Philips (géén hifi dus), daar kan je 15 cm spoelen op draaien op 9.5 cm/s. Ziet er vrijwel hetzelfde uit als deze N-4302:
[afbeelding]
Het enige waar je bij die dingen op moet letten is de rubberen snaartjes, voor de rest kan er haast niks ernstigs kapot gaan.
Heb ik ook nog staan, de opname versterker van 1 kanaal is kapotVerwijderd schreef op 18 april 2003 @ 10:14:
Deze hier:
[afbeelding]
[afbeelding]
is ook niet meer van de jongste. Maar speelt nog perfect!
Is ook één van de eersten, uit 1978. Kostte toen 2500 gulden bij Correct in Rotterdam, de A77 was toen 1500 gulden.
Ik moet wel zeggen dat de B77 _erg_ slijtage gevoelig is, dat ding heeft (weliswaar bijna dag en nacht) maar een jaar of 7 probleemloos gedraaid bij ons en toen begonnen de problemen met de opnameversterker al.
Hij is een paar jaar geleden nog compleet gereviseerd voor een kleine 600 gulden, en nog geen jaar daarna was weer de opnameversterker kapot.
We hebben ook nog een Sony TC366 staan, waarvan de linkerspoelhouder soms los rammelt en de bandloop is niet al te best meer.
Er is ook nog een veertje uit de draaiknop, maar het speelt allemaal nog wel en het geluid is nog steeds goed
Ding is gekocht in 1974.
ff plaatje van Marktplaats gehaald (die van ons heeft de spoeldoppen niet meer en is redelijk beschadigd)

Dat ding heeft van 1974 tot 1988 bijna non-stop elke dag gedraaid en hij doet het dus nog steeds
Doet me er meteen aan denken dat we nog steeds een hele stapel banden over moeten zetten op CD.... t is de enige recorder die we hebben nog die 4,75 cm/sec kan afspelen en er ligt nog een hele stapel radio opnames die m'n vader vroeger gemaakt heeft.
[ Voor 62% gewijzigd door dreeke op 19-04-2003 21:29 ]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Heb nu de oude versterker van me pa draaien, nadat ik mijn Creative speakerset had opgeblazen
Gaat hier om versterker van Philips type 591 vermogen 2x 40 watt op 4ohm of 8ohm. Nooit echt iets over deze type versterker gevonden, hij is al 25 jaar in dienst. Wat ik gehoord had van me pa is dat deze uit de handel is genomen om dat ie nie stuk te krijgen was. Hingen vroeger B&O speakers aan. En sinds kort hangt ie aan me Soundblaster Live 1024 en ik wil nooit meer iets anders kanaalscheiding is subliem, iedergeval ik kan me geen pc meer voorstellen zonder goeie versterker die er aan hangt.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
Aaah vet!! ik hoopte al dat iemand anders hem ook had!Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 19:22:
[...]
Bedoel je soms deze?
[afbeelding]
Die heb ik ook namelijk, zal er direct een nieuwe foto van maken want ik zie dat deze echt brak is.....
Ik moet alleen de potmeters vervangen omdat die erg vies zijn en kraken... en de verlichting doet het niet meer..
Ik ben er verder super te vreden over! hebben vorrig jaar campzone dikke speakers aangehangen! en nog werkt het hifi versterkertje
Deze tuner voor en eindversterker heeft mijn vader ook.
Geweldig geluid zit nog in dat ding. Mijn vader heeft bij de tuner en voorversterker alleen niet meer de originele behuizing, hij zit nu in het prexiglas, maar dat ziet er ook wel
Ik heb precies dezelfde, alleen is die van mij van Pioneer. maar dat zal wel niet veel uitmaken4POX schreef op 13 April 2003 @ 21:16:
[Afbeelding]
Dit gruwelijke JVC ding, Ruist als een gek, klinkt vals, bij 25 % volume open is het geluid al hard met alle vervorming die erbij horen. DUrf hem niet hoger als 40 % te doen omdat ik nog aan het sparen ben voor nieuwe speakers..
Uit welk jaartal dat gekke ding komt weet ik niet.
Misschien moet je ff de volume knop schoonmaken om de ruis eruit te halen, dit klinkt super vaag maar ik had het ook vooral als ik het volume veranderde en na de knop ff te hebben "afgestoft" (van binnen uiteraard
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Verwijderd
lol.....das was ooit mijn eerste lose versterker....helaas is de mijne wel overledenNiels99 schreef op 20 April 2003 @ 11:57:
Heb nu de oude versterker van me pa draaien, nadat ik mijn Creative speakerset had opgeblazenGaat hier om versterker van Philips type 591 vermogen 2x 40 watt op 4ohm of 8ohm. Nooit echt iets over deze type versterker gevonden, hij is al 25 jaar in dienst. Wat ik gehoord had van me pa is dat deze uit de handel is genomen om dat ie nie stuk te krijgen was. Hingen vroeger B&O speakers aan. En sinds kort hangt ie aan me Soundblaster Live 1024 en ik wil nooit meer iets anders kanaalscheiding is subliem, iedergeval ik kan me geen pc meer voorstellen zonder goeie versterker die er aan hangt.
[afbeelding]
een receiver van Onkyo, typenummer weet ik zo even niet meer maar loeizwaar.
een Nakamischi cassettedeck 580
een Harman Kardon tangentiale platenspeler met Stanton element
Infinity Qb luidsprekers met electrostatische tweeters.
alles is zo tussen de 20 en 25 jaar oud en afgezien van wat stofproblemen met de platenspeler draait het nog als een tierelier.
een Nakamischi cassettedeck 580
een Harman Kardon tangentiale platenspeler met Stanton element
Infinity Qb luidsprekers met electrostatische tweeters.
alles is zo tussen de 20 en 25 jaar oud en afgezien van wat stofproblemen met de platenspeler draait het nog als een tierelier.
Van boven naar onder:
- CD speler Philips CD304 MK II (15 jaar oud, een van de eerste cd spelers van philips)
- tuner Technics ST-S3 (20 jaar oud)
- versterker Technics SU-V4A (20 jaar oud) - heeft een nieuwe eindtrap meegekregen aangezien de oude doorgebrand was (gebrek aan koelpasta)

Infinity Qb speakers, model uit 1978, met superieur klinkende magnetostaat tweeters en een voor die tijd zeer goed basbereik (-3dB bij 42 Hz, gesloten box). Klinken ongelofelijk lekker voor hun leeftijd, was indertijd dan ook behoorlijk prijzig. Spijtig genoeg is de tweeter van een van beide speakers kapot, waardoor ik deze voorlopig enkel als subwoofers gebruik

Stokoude Goodmans speakers, model onbekend. Naar schatting 25 jaar oud. Klinken voor hun bejaarde leeftijd nog doenbaar - als ik een vervangtweeter voor m'n Qb heb, vliegen deze wel buiten.
De stoere specs van de Goodmans speakers

M'n linker speakertjes samen. De bovenste Goodmans speakers dienen als fullrange, hangen op een niet-zo-oude pretty-cheap Pioneer amp. Onderste Infinity Qb's dienen als subwoofers, hangen op de Technics amp, met nieuwe eindtrap.
Eens ik een vervangtweeter voor de ene kapotte Qb heb, gaan de Qb's als fullrange dienen, en komt er in een later stadium een kritisch gedempte sub bij om het diep wat uit te breiden...
Meeste van dit gerief heb ik van m'n pa, ondertussen ben ik wel stikjaloers op zen B&W speakers
Verwijderd
Wel de tweeters hebben en gebruiken maar niet eens reageren op m'n topic 
[rml][ Tweeter]Kent iemand deze?[/rml]
Dat ging dus om de Goodmans, welke dus een link hebben met het philips concern.
Je infinity's zien er echt heel mooi uit, moeten het volgens mij nog prachtig doen, ook gezien de surround van de woofers wat vaak een euvel is bij oudere woofers.
Ik denk trouwens dat het een redelijk hopeloze zoektocht wordt naar de tweeters, en al zul je ze gevonden hebben dan zal het een redelijk prijzig verhaal worden. Alleen voor de liefhebber denk ik. Zonde eigenlijk want ze zijn echt super apart.
Dat ging dus om de Goodmans, welke dus een link hebben met het philips concern.
Je infinity's zien er echt heel mooi uit, moeten het volgens mij nog prachtig doen, ook gezien de surround van de woofers wat vaak een euvel is bij oudere woofers.
Ik denk trouwens dat het een redelijk hopeloze zoektocht wordt naar de tweeters, en al zul je ze gevonden hebben dan zal het een redelijk prijzig verhaal worden. Alleen voor de liefhebber denk ik. Zonde eigenlijk want ze zijn echt super apart.
Verwijderd
Ik heb deze zooi nog staan:
Een oud deck:

Een oude DUAL pl speler:

Een philips plspeler - radio combi

Een PA buizenbak (dynacord eminent II)

Een mono buizenbak (erug oud)

De radio die al +-15 jaar aan staat (in de schuur)

En nog goed werkende philips speakers.. (foto verticaal genomen)
Een oud deck:
Een oude DUAL pl speler:
Een philips plspeler - radio combi
Een mono buizenbak (erug oud)
De radio die al +-15 jaar aan staat (in de schuur)
En nog goed werkende philips speakers.. (foto verticaal genomen)
Ha, leuk topic, want ik draai ook oude spullen.... Dit is mijn stereo, nog dagelijks in gebruik en goed klinkend
:
Scott A 436 versterker met Scott T 526 tuner (in serieuze 19" look; 'made in USA' adverteerden ze mee). In 1977 nieuw gekocht na een vakantie hard werken, samen met twee Kef Corelli's.
Dual CS450 platenspeler nieuw in 1989 (op een mooie telescopische schuifplank in de kast waarin mijn Scott speler toch niet bleek te passen, dus 'noodgedwongen' ingeruild, AARCH...)
TEAC PD-155 CD speler, nieuw in 1990.
Sansui D-505 cassettedeck, 2de hands van onbekende datum.
Helaas mijn Akai GX630D open-reel deck (ook een vakantie hard werken...) verkocht wegens in de doos wegsuffen sinds verhuizing

Scott A 436 versterker met Scott T 526 tuner (in serieuze 19" look; 'made in USA' adverteerden ze mee). In 1977 nieuw gekocht na een vakantie hard werken, samen met twee Kef Corelli's.
Dual CS450 platenspeler nieuw in 1989 (op een mooie telescopische schuifplank in de kast waarin mijn Scott speler toch niet bleek te passen, dus 'noodgedwongen' ingeruild, AARCH...)
TEAC PD-155 CD speler, nieuw in 1990.
Sansui D-505 cassettedeck, 2de hands van onbekende datum.
Helaas mijn Akai GX630D open-reel deck (ook een vakantie hard werken...) verkocht wegens in de doos wegsuffen sinds verhuizing

Weet nog steeds niks.....
Hoi, ik heb dezelfde goodmans-speakers als jij. Klinkt de bas bij jou ook een beetje bonkerig en loopt deze niet ver door?Stokoude Goodmans speakers, model onbekend. Naar schatting 25 jaar oud. Klinken voor hun bejaarde leeftijd nog doenbaar - als ik een vervangtweeter voor m'n Qb heb, vliegen deze wel buiten.
Hey, ik ben geen regelmatige lezer op dit forumVerwijderd schreef op 21 April 2003 @ 12:15:
Wel de tweeters hebben en gebruiken maar niet eens reageren op m'n topic
Ze doen het inderdaad nog altijd enorrrm goed, klinken echt onvoorstelbaar. Volle, droge bas, niet dreunerig, helder mid en subliem hoog. Alleen dus die ene tweeterVerwijderd schreef op 21 April 2003 @ 12:15:
Op ebay.com zijn ze wel te vinden, maar die gasten doen geen shipping naar Europa, of vragen hoge prijzen
Vervangen door moderne magnetostaten is ook geen optie... een Visaton magnetostaatje kost al gauw 150 EUR, komt dus op 300 EUR voor beide... echt teveel voor een student
De DM2a was een transmissielijn systeem. Dit lijkt me een basreflex. Nogal een groot verschil lijkt me. Verder wel een leuke oude speaker of course (eigenlijk kende ik hem niet).tech-no-logical schreef op 18 april 2003 @ 23:28:
[...]
de opvolger (?) die ik heb :
[afbeelding]
de B&W DM2-mkII uit +/- 1978. ooit voor erg weinig overgenomen van een vriend van me. zijn vader had ze nieuw. heerlijk geluid, alleen zijn eigenlijk de mid-drivers aan vervanging toe (bij de ene zit de conus los, de ander resoneert bij 1 of 2 nummers in mijn verzameling nogal erg). de voet heb ik er helaas niet bij
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Ik was nog iets vergeten:
ergens op zolder zwerft nog ergens een Philips platenspeler rond met bijbehorende boxen in een wel heel erg stoere oranje kleur (typisch seventies). in de garage heb ik nog een draagbare AudioSonic zw/w TV staan in een bijpassende kleur. deze heb ik een keer op de rommelmarkt gekocht voor tien euro (ik was elf jaar oud en ik wou een TV om de ZX spectrum die ik van mijn vader had gekregen aan te sluiten, nu ben ik zestien, dus dat was al een hele tijd geleden:) )Deze TV is echt vet goed, want ik kon met het simpele antennetje alle publieke zenders ontvangen (incl. de belgische en duitse) en ik kon de draadloze telefoon van mijn 75jarige buurvrouw afluisteren. Dit was best irritant. Was je een TVprogramma aan het kijken, opeens veel ruis en dan de stem van mijn buurvrouw....
Voor mijn PC gebruik ik een 3jaar oude Panasonic SC-AK17 stereo met 5cd wisselaar, maar deze is vergeleken met het spul dat hier staat niet errug oud.....
BTW. wat is er in godsnaam gebeurd met AKAI??????
vroeger was het echt een supergoed merk, maar nu zijn de apparaten gedegradeerd tot goedkope kijkshop dingen....
ze bestaan nog wel...
ow ja, en dan nog deze:

Deze heb ik ooit eens weggegooid omdat ik er nix mee kon....
ergens op zolder zwerft nog ergens een Philips platenspeler rond met bijbehorende boxen in een wel heel erg stoere oranje kleur (typisch seventies). in de garage heb ik nog een draagbare AudioSonic zw/w TV staan in een bijpassende kleur. deze heb ik een keer op de rommelmarkt gekocht voor tien euro (ik was elf jaar oud en ik wou een TV om de ZX spectrum die ik van mijn vader had gekregen aan te sluiten, nu ben ik zestien, dus dat was al een hele tijd geleden:) )Deze TV is echt vet goed, want ik kon met het simpele antennetje alle publieke zenders ontvangen (incl. de belgische en duitse) en ik kon de draadloze telefoon van mijn 75jarige buurvrouw afluisteren. Dit was best irritant. Was je een TVprogramma aan het kijken, opeens veel ruis en dan de stem van mijn buurvrouw....
Voor mijn PC gebruik ik een 3jaar oude Panasonic SC-AK17 stereo met 5cd wisselaar, maar deze is vergeleken met het spul dat hier staat niet errug oud.....
vroeger was het echt een supergoed merk, maar nu zijn de apparaten gedegradeerd tot goedkope kijkshop dingen....
ze bestaan nog wel...
ow ja, en dan nog deze:
Deze heb ik ooit eens weggegooid omdat ik er nix mee kon....
[ Voor 10% gewijzigd door mentalmadnizz op 24-04-2003 16:35 . Reden: plaatje+info erbij!!!! ]
Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl
Verwijderd
Zijn de T/S parameters nog te achterhalen denk je?subsonik schreef op 23 April 2003 @ 00:49:Op ebay.com zijn ze wel te vinden, maar die gasten doen geen shipping naar Europa, of vragen hoge prijzen
Vervangen door moderne magnetostaten is ook geen optie... een Visaton magnetostaatje kost al gauw 150 EUR, komt dus op 300 EUR voor beide... echt teveel voor een student
Anders vervangen voor een normale tweeter die je op hetzelfde punt scheidt en verzwakt tot de juiste gevoeligheid. Daarvoor hoef je dan geen electrostaat te pakken, veel te duur en is tegenwoordig ook echt niet nodig om een mooie uitgebalanceerde hoogweergave te halen.
Goede seas ofzo van 40 euro, in combinatie met de box die je al hebt zul je daar dan nog veel plezier uit halen
Klopt ja .... met name hun oude tapedecks waren erg goed (als je een GX-4000D hebt bijv. kan die bij normaal gebruik in principe niet eens kapot, want er zit niks in wat slijtage gevoelig is).mentalmadnizz schreef op 23 april 2003 @ 18:40:
vroeger was het echt een supergoed merk, maar zijn de apparaten gedegradeerd tot goedkope kijkshop dingen....
Kijk je in de 80s dan wordt het al minder (veel cheapass versterkers waar gewoon k*t geluid uit komt) en hoe nieuwer wordt, hoe rotter
Het merk bestaat nu geloof ik helemaal niet meer? Of is samengegaan met een ander bedrijf?
Verwijderd
Ik heb hier nog een vrij oude akai versterker/receiver staan, de AA-1175
Doet het nog perfect, Ik dacht laatst dat het linkerkanaal aan het overlijden was, maar het bleek de kabel te zijn die een breukje had.
Het ding kan best nog hard blazen.
Plaatje:

Nog elke dag in gebruik op mn kamer
hij hangt aan mn mengpaneel, en daar hangt weer een PC een Cd speler en een TV aan.
Als boxen zitten er een paar skytec 'pa speakers' aan, ziet er leuk uit, klinkt redelijk, maar gaan snel kapot !
Doet het nog perfect, Ik dacht laatst dat het linkerkanaal aan het overlijden was, maar het bleek de kabel te zijn die een breukje had.
Plaatje:

Nog elke dag in gebruik op mn kamer
hij hangt aan mn mengpaneel, en daar hangt weer een PC een Cd speler en een TV aan.
Als boxen zitten er een paar skytec 'pa speakers' aan, ziet er leuk uit, klinkt redelijk, maar gaan snel kapot !
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 23:37 . Reden: Aanvulling ]
Nou ben ik in dit topique al de bijpassende cassettedeck tegengekomen en vervolgens kom jij met bijpassende versterker, als je er 2dehands naar zoekt reageert er niemandVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 23:33:
Ik heb hier nog een vrij oude akai versterker/receiver staan, de AA-1175
Plaatje:
[afbeelding]
Verwijderd
Mja, hij is nog lang niet te koop, hij is nog van mn pa, en geld voor een andere heb ik absoluut niet 
Dat cassetedek glimt trouwens nog harder
Dat cassetedek glimt trouwens nog harder
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 23:39 . Reden: Typo ]
Verwijderd
Ik heb ook een mooie versterker nog gekregen al een tijdje terug van mijn pa! Namelijk een JVC quatro type 4vr-5446! Deze heeft een dubbel uitgang namelijk een front en rear uitgang! kan in totaal ook 8 boxen aansluiten! (A+B dan wel) tevens heb ik hierbij ook een jvc koptelefoon met twee stekkers voor front en rear en natuurlijk 4 speakers binnen in! deze versteker heeft een vermogen van bijna 400 watt! Ik heb hier ook een paar mooie oude boxen bij! Van braun ja braun! Ze wegen bijna 14 kg en zijn luchtdicht met een tweeter en een midd en twee woofers!(type Braun L715 ) en een din vermogen van 60 watt! Tevens heb ik nog bij de versterker een leuk speeltje gekregen! Namelijk een soort afstandsbediening waar dan wel een kabel aan zit die ik moet inpluggen op de versterker(voorkant) maar toch kan ik hiermee het volume regelen en ik kan mbv een knuppel door alle kanalen gaan! gewoon draaien in 360 graden dus....
Het is een oud setje! Maar wel mega vet!!! En super goede kwaliteit! En het knalt mega! Zal als ik de cam heb een paar foto's online zetten!
grtzzzz
Het is een oud setje! Maar wel mega vet!!! En super goede kwaliteit! En het knalt mega! Zal als ik de cam heb een paar foto's online zetten!
grtzzzz
Tja, Akai was vooral goed in tapedecks, verder middenklasse dacht ik.mentalmadnizz schreef op 23 april 2003 @ 18:40:
ze bestaan nog wel...
Heb hier nog wel een Akai versterker staan aan mijn PC, zoveelstehands afdankertje.

Zaten een paar Rank Arena boxen bij, daarvan heb ik de surrounds eigenhandig vervangen door zeemleer (had ik ooit eens iets over gelezen...) en ze blazen weer prima

Koptelefoon is overigens een Lenco van ook bijna 30 jaar oud.

Ja, ze staan op de kop, dan zijn de tweeters een beetje op oor-hoogte.......

Voor mijn rear speakers gebruik ik een oude Philips radio met de originele boxjes.

Deze boxjes zijn strikt genomen geen hifi, zelfde model boxjes heb ik ook in echte hifi uitvoering gehad, die waren een stuk zwaarder en hadden ook een echt hifi embleempje rechtsonder
[ Voor 24% gewijzigd door Lex_van_H op 24-04-2003 21:45 . Reden: pics ]
Weet nog steeds niks.....
Verwijderd
Lol die Phlips jes liggen bij ons ook ergen boven... Komt red geluid uit voor die afmetingen.
Ik heb de "HiFi" (kuch kuch) uivoering
Ik heb de "HiFi" (kuch kuch) uivoering
Verwijderd
Oh cool een DM2a user.
Ik heb nog een oude Tandberg bandrecorer, needs some repair.
En een setje DM2a's (B&W)
En setej MFB speaker 532 aan me PC, erg lekker spul
en me oude vertrouwde cassetedeck van Sony uit de Esprit reeks.
http://www.massto.nl/TC-K88
Ik heb nog een oude Tandberg bandrecorer, needs some repair.
En een setje DM2a's (B&W)
En setej MFB speaker 532 aan me PC, erg lekker spul
en me oude vertrouwde cassetedeck van Sony uit de Esprit reeks.
http://www.massto.nl/TC-K88
Inderdaad... voor goede bas moet je die goodmans speakers al niet gebruiken. Doe ik dan ook niet, daar zijn m'n infinity's voormusicfreak schreef op 23 April 2003 @ 00:47:
[...]
Hoi, ik heb dezelfde goodmans-speakers als jij. Klinkt de bas bij jou ook een beetje bonkerig en loopt deze niet ver door?
Vervangen door "nieuwe" tweeters is niet echt een optie... Ik zou die speakers liefst zoveel mogelijk in hun originele staat willen houden.Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 19:16:
Anders vervangen voor een normale tweeter die je op hetzelfde punt scheidt en verzwakt tot de juiste gevoeligheid. Daarvoor hoef je dan geen electrostaat te pakken, veel te duur en is tegenwoordig ook echt niet nodig om een mooie uitgebalanceerde hoogweergave te halen.
Het is ook geen optie om enkel de kapotte tweeter te vervangen door een gelijkaardig model, want het afstraalgedrag, impulsgedrag enz... zal nooit overeenkomen met de originele magnetostaat, waardoor men stereobeeld dan weer omzeep is
[ Voor 52% gewijzigd door subsonik op 25-04-2003 16:49 ]
Heb eindelijk mijn eigen Akai GX-215D tapedeck weer terug en hij is weer als nieuw

Lex_van_H heeft zo te zien de bijpassende versterker ...

Lex_van_H heeft zo te zien de bijpassende versterker ...
[ Voor 27% gewijzigd door dreeke op 18-05-2003 18:04 ]
bovenste is nog wel nieuw, maar daaronder staat een tuner, een akai, en daar weer onder een prima pioneer versterkertje, een type wat je nog vaak tegenkomt op rommelmarkten enzo
edit: we hebben nog veel meer oud spul staan thuis, pick-up speler met hele vage aansluitingen, en dat soort spul, maar daar heb ik geen pics van.
in de garage staat een setje philips actieve speakers, echt een super setje, die versterker gaat vanzelf aan en uit, en geeft echt een pr8 geluid.
[ Voor 38% gewijzigd door _ferry_ op 18-05-2003 18:05 ]
Akai CD25 uit 1990
Had wat problemen met overslaan maar die zijn inmiddels verholpen en hij pompt weer vrolijk muziek mn kamer in
Verwijderd
Ik heb dit weekend naar een 10 jaar oude audio note ongaku geluisterd en geintegreerde versterker van nieuw 90.000,- euro. echt fantastisch wat een ding. voor de liefhebbers er zitten Generaal electric buizen 211 op.
Fantastisch die ongaku zeg, met die idioot grote 211 buizen 
Op 2 qua prijs staan de kronzilla's van KR geloof ik
Op 2 qua prijs staan de kronzilla's van KR geloof ik
En in de winter geen stookkosten want een kachel heb je al
vandaag heb ik in ruil voor een pc opnieuw inrichten het volgende GEKREGEN!!!
- een akai 1721W tapedeck met een krat tapes met muziek uit de jaren 60/70
- een akai AA-920 tuner/versterker
- een technics platenspeler met een kleine 100 platen...
Zo vet gewoon!
- een akai AA-920 tuner/versterker
- een technics platenspeler met een kleine 100 platen...
Zo vet gewoon!
¯\_(ツ)_/¯
*jaloers*beschuitfluiter schreef op 18 May 2003 @ 19:16:
vandaag heb ik in ruil voor een pc opnieuw inrichten het volgende GEKREGEN!!!
ik geef je geen ongelijk.
en de stofkap krijg ik nog te goed, want die lag op zolder...
Zou je trouwens nog van die tapes kunnen kopen?
¯\_(ツ)_/¯
Die hebben bij miij ook nog dienst gedaan... zijn nu mijn zusjes rear speakers op mijn oude ProLogic versterkerDeze boxjes zijn strikt genomen geen hifi, zelfde model boxjes heb ik ook in echte hifi uitvoering gehad, die waren een stuk zwaarder en hadden ook een echt hifi embleempje rechtsonder
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Ik heb hier nog een oude Marantz sr-1000 reciever staan. Het ding klinkt nog best aardig, ik kan er alleen weinig info over vinden. Binnen kort zal ik er wel een foto van maken. Hij lijkt in ieder geval op deze:
Ik heb hier het volgende spul:
2 X Wharfedale Denton XP 2 (scheidingsfilters al 2 X vervangen)
2 X Wharfedale Denton XP
1 X Pioneer SA5300 (heel fijn versterkertje vindt ik)
1 X Technics SLBD-22 turntable.
Bevalt nog steeds uitstekend)
2 X Wharfedale Denton XP 2 (scheidingsfilters al 2 X vervangen)
2 X Wharfedale Denton XP
1 X Pioneer SA5300 (heel fijn versterkertje vindt ik)
1 X Technics SLBD-22 turntable.
Bevalt nog steeds uitstekend)
Als het goed is wel. BASF (tegenwoordig EMTEC) maakt ze nog en Maxell maakt ze nog. (de 18cm variant die dan op jouw deckje past).beschuitfluiter schreef op 18 May 2003 @ 21:51:
[...]
ik geef je geen ongelijk.
en de stofkap krijg ik nog te goed, want die lag op zolder...
Zou je trouwens nog van die tapes kunnen kopen?
2dehands zijn ze ook nog wel redelijk makkelijk te krijgen, je moet alleen wel opletten wat je koopt. Maxell en TDK banden zijn altijd nog wel goed, 3M / Scotch banden hangt het er vanaf welk type, en de rest is al meteen een stuk minder.
Merken die je moet ontwijken zijn Shamrock, Schneider, Europa Band, Capitol, en andere onbekende meuk.
Ampex, Sony en Philips kleven vaak aan elkaar vast en zijn dan ook onbruikbaar.
Agfa en BASF klinken vaak nog goed maar zijn vaak erg vies en moet je dus steeds je deck schoonmaken.
Die banden kosten nieuw trouwens vrij veel, reken al snel op 10 tot 20 Euro per band. 2de hands vaak een stuk goedkoper, maar er zit dan ook wel een hoop troep tussen.
Ik heb hier zelf nog een paar planken vol staan met goede (oude) banden. Ongeveer 80x Scotch 3M banden, 10x TDK, 15x BASF, 10x Maxell, 10x Ampex en nog wat andere losse meuk.
De 1721 van Akai die jij hebt heeft overigens geen oneindig leven, hij heeft namelijk nog geen GX koppen. Die koppen slijten bij regelmatig gebruik vrij snel.
Zelf heb ik verschillende Akai decks gehad, 2x een 4000DS MK2, een 4000DS, een GX-4400D, een GX-210D en nu heb ik een GX-215D die volledig "refurbished" is, dus eigenlijk in nieuwstaat.
op www.tonbandhobby.de vind je een overzicht van al die dingen + specs en foto's.
Doet die 1721 het nog goed dan? Zou me verbazen als hij nog nooit schoongemaakt en/of opgeknapt is. Hij is namelijk al bijna 30 jaar oud
Als je er niks aan hebt: verkopen dat ding. Is nog volop mee te handelen en met name de stofkap is een zeldzaamheid. (de recorder niet echt, zijn er nog veel van).
Mijn GX-215D uit omstreeks 1979:

en een stapel banden:
[ Voor 15% gewijzigd door dreeke op 19-05-2003 00:47 ]
@dreeke;
hij doet het op dit moment perfect eigenlijk, alleen zijn de koppen idd wat smerig; lijkt wel op er roest op zit ofzo
.
als ik die koppen wil laten vervangen?
waar zou ik dat kunnen doen en wat gaat mij dit kosten?
en kunnen er dan wel van die nieuwe koppen in?
hij doet het op dit moment perfect eigenlijk, alleen zijn de koppen idd wat smerig; lijkt wel op er roest op zit ofzo
als ik die koppen wil laten vervangen?
waar zou ik dat kunnen doen en wat gaat mij dit kosten?
en kunnen er dan wel van die nieuwe koppen in?
¯\_(ツ)_/¯
Dat is geen roest maar vervuiling afkomstig van de tape. Zeker als er veel "normale" (Fe2O3) tapes gedraaid zijn krijg je een bruine aanslag.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
ik heb het al een keertje schoongemaakt met wattenstaafjes met wat alcohol.EXX schreef op 19 mei 2003 @ 09:28:
Dat is geen roest maar vervuiling afkomstig van de tape. Zeker als er veel "normale" (Fe2O3) tapes gedraaid zijn krijg je een bruine aanslag.
Maar sommige bandjes klinken beter dan andere.
Maar in principe zou ik er wel nieuwe koppen in willen (laten) zetten; ik vind het echt super zo'n apparaat
¯\_(ツ)_/¯
Euhm, hij staat op een zaagmachine... Je gaat emtoch niet doormidden zagen hoop ik ?Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 13:23:
Ik heb deze zooi nog staan:
[afbeelding]
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Hé die heb ik ook!!! Ik heb de schema's ook mocht je die misschien zoeken.s3mt3x schreef op 19 April 2003 @ 20:15:
[afbeelding]
Dit is een aktieve Aristona/Philips Motional Feedback Speaker.
Gebruik ik nog elke dag. Klinken nog steeds geweldig, wordt binnenkort wat onderhoud aan gepleegd. Bas is erg diep en goed doortekend. Meer info op www.mfbfreaks.com
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Ouwe zooi genoeg!
Met dank aan oma - Dual 1224 platenspeler

(maar mijne heeft een mooi houten kastje)
specs > http://www.compassnet.com/concept/tables/1224.htm
En een paar oude phillips 'hi-fi' (staat erop
) boxen van onbekend type.
Met dank aan paps - Phillips MFB 532
specs en plaatjes > http://www.mfbfreaks.com/ENG/mfb02.htm
Die toch een stukje strakker klinken dan die andere phillips dingen .. Maar ook wel drie keer zo zwaar zijn.

En een paar oude phillips 'hi-fi' (staat erop
Met dank aan paps - Phillips MFB 532
Die toch een stukje strakker klinken dan die andere phillips dingen .. Maar ook wel drie keer zo zwaar zijn.
Bandkwaliteit kan idd nogal verschillen per merk/type.beschuitfluiter schreef op 19 May 2003 @ 09:35:
[...]
ik heb het al een keertje schoongemaakt met wattenstaafjes met wat alcohol.
Maar sommige bandjes klinken beter dan andere.
Maar in principe zou ik er wel nieuwe koppen in willen (laten) zetten; ik vind het echt super zo'n apparaat
Nieuwe koppen wordt lastig want ze worden iig niet mer gemaakt
Het nadeel van de koppen in de 1721(W) is dat ze erg slijtage gevoelig zijn. Later heeft Akai de GX koppen ontwikkeld die nauwelijks nog slijten.
En een grote schoonmaakbeurt doet wonderen
Let ook op met het afspelen van sommige banden, ze kunnen best zo vies zijn dat je nog niet eens 1 heel nummer kan afdraaien voordat alles weer vuil is.
* dreeke luistert nu naar The Who - Tommy op z'n tapedeck
[ Voor 3% gewijzigd door dreeke op 19-05-2003 17:20 ]
hey, die ken ik!!! (pas namelijk uit elkaar geslooptCharly schreef op 19 May 2003 @ 11:53:
Ouwe zooi genoeg!
[afbeelding]
En een paar oude phillips 'hi-fi' (staat erop) boxen van onbekend type.
Met dank aan paps - Phillips MFB 532![]()
Ik heb deze nog altijd in gebruik, en ben niet van plan hem snel de deur uit te doen..
simpelweg een beest van een versterker!
komt volgens mij van 1979 o.i.d. (not sure!)
simpelweg een beest van een versterker!
komt volgens mij van 1979 o.i.d. (not sure!)
sukk0l, dingen zijn goud waard_ferry_ schreef op 19 May 2003 @ 17:42:
[...]
hey, die ken ik!!! (pas namelijk uit elkaar gesloopt)
Wat ik vaak nog gebruik,
Sony TC 366 tapedeck, ooit nieuw door mijn ouders gekocht, werkt, met af en toe schoonmaken/ oliën perfect.
Sony TC 188 SD casettedeck (1979) werkt prima.
Luxman DZ 03 jaren '80 cdspeler met buizentrap, mooi geluid.
Mijn front boxen zijn 2x ouwe Wharfedale Glendale 3XP. Klinkt redelijk, middentonen zijn niet al te best meer.
Versterker is wat nieuwer, een Onkyo TX DS575
Momenteel ben ik ook bezig met een Philips 750A, uit 1938, maar dat is niet echt hifi
http://home.hccnet.nl/k.dereus/JPGgroot/Philips750a.jpg
Dit is niet die van mij.
Sony TC 366 tapedeck, ooit nieuw door mijn ouders gekocht, werkt, met af en toe schoonmaken/ oliën perfect.
Sony TC 188 SD casettedeck (1979) werkt prima.
Luxman DZ 03 jaren '80 cdspeler met buizentrap, mooi geluid.
Mijn front boxen zijn 2x ouwe Wharfedale Glendale 3XP. Klinkt redelijk, middentonen zijn niet al te best meer.
Versterker is wat nieuwer, een Onkyo TX DS575
Momenteel ben ik ook bezig met een Philips 750A, uit 1938, maar dat is niet echt hifi
http://home.hccnet.nl/k.dereus/JPGgroot/Philips750a.jpg
Dit is niet die van mij.
Atari portfolio Dos 2.11
Mijn paps heeft ook nog een TC366 van Sony staan die 'ie toen nieuw gekocht heeft
Werkt nog wel, maar heeft z'n gebreken.
Heb er sinds net alweer een Akai 4000DS MK2 bij ... ga hem morgen ochtend bij iemand oppikken... vraag me toch af wat ik eigenlijk met al die dingen moet, heb al precies zo'n zelfde op zolder staan.
Misschien toch maar weer marktplaats op
Heb er sinds net alweer een Akai 4000DS MK2 bij ... ga hem morgen ochtend bij iemand oppikken... vraag me toch af wat ik eigenlijk met al die dingen moet, heb al precies zo'n zelfde op zolder staan.
Paps heeft ooit (1978 ofzo) een Sony STR-333L tuner/receiver gekocht.
Doet het nog steeds erg goed
Doet het nog steeds erg goed
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
als tuner...
als draaitafel (Dual CS 626)En verder een REC (Roland Electricity Company) RA-610 als versterker (briljant apparaat, heel goed geluid maar wel een beetje oud, jaren 70) en een Alpin AL-35 tapedeck die niet meer kan opnemen. (begin jaren 80). En da's zo'n beetje al mijn apparatuur...
(Ow, en mijn wekkerradio, een Philips 590 electronic clockradio, begin jaren 80...)
ik heb een TEAC X7 taperecorder (25 jaar ofzo?)

daarnaast nog 3 RCF ouwe PA amps, 300w/stuk ofzo...
als "echte" installatie staan hier: een NAD C320, marantz cd4000, en twee philips FB290

daarnaast nog 3 RCF ouwe PA amps, 300w/stuk ofzo...
als "echte" installatie staan hier: een NAD C320, marantz cd4000, en twee philips FB290
Verwijderd
Ik heb net een paar foto's genomen met mijn vaders nieuwe digitale camera.. Misschien niet zo heel oude tunerversterker.. (at zou ik echt niet weten
), maar altijd wel leuk om te delen..
Pics van mijn akai aa-a1l (door de trafo weet ik meteen waar de naam aan te danken is
).
De plaatjes zijn aanklikbaar voor een grotere versie (22xx*17xxx pixels), ongeveer 700-800 KB per plaatje. Let niet op de brakke, maar nog steeds comfortabele, stoel
.
Deze versterker kan maximaal 25 Watt aan (over 2 kanalen; met alle vier, lijkt hij het vermogen te delen), met < 0,02 %THD.
Let ook niet op de stof, ik heb geprobeerd het schoon te blazen, maar dat lukte niet echt; geluid is nu nog goed dus laat ik het maar zo.
Voorkant:

Knoppen: speakers a/b, loudness (altijd uit), tape, cs/aux, phono.
Schuifjes: Bass, treble, balance, volume.
Draaischijf: Tunen van zenders (helaas zit er altijd +/- +0,5 op, maar verder geen problemen mee, behalve met randzenders).
Rechterknoppen: fm,lw,mw,tv/video (blauwe tekstbalk).
Binnenkant:

Die linker zwarte "staaf" dient ervoor om de versterker aan te zetten, de linkertwee elco's (denk ik, zoveel verstand heb ik niet) hebben een capaciteit van 4700 uF.
Binnenkant, iets andere hoek:
(geen vergroting; per ongelijk gewist
)
En de luidsprekers die er aan hangen:

Tweeter: 6 cm
Woofer: 15/21 cm (binnen/buitenmaat).
Uit deze combinatie komt zeker geen onaardig geluid (vind ik). Het heeft me toen 100 gulden (€45,-) gekost (drie jaar geleden).
Pics van mijn akai aa-a1l (door de trafo weet ik meteen waar de naam aan te danken is
De plaatjes zijn aanklikbaar voor een grotere versie (22xx*17xxx pixels), ongeveer 700-800 KB per plaatje. Let niet op de brakke, maar nog steeds comfortabele, stoel
Deze versterker kan maximaal 25 Watt aan (over 2 kanalen; met alle vier, lijkt hij het vermogen te delen), met < 0,02 %THD.
Let ook niet op de stof, ik heb geprobeerd het schoon te blazen, maar dat lukte niet echt; geluid is nu nog goed dus laat ik het maar zo.
Voorkant:
Knoppen: speakers a/b, loudness (altijd uit), tape, cs/aux, phono.
Schuifjes: Bass, treble, balance, volume.
Draaischijf: Tunen van zenders (helaas zit er altijd +/- +0,5 op, maar verder geen problemen mee, behalve met randzenders).
Rechterknoppen: fm,lw,mw,tv/video (blauwe tekstbalk).
Binnenkant:
Die linker zwarte "staaf" dient ervoor om de versterker aan te zetten, de linkertwee elco's (denk ik, zoveel verstand heb ik niet) hebben een capaciteit van 4700 uF.
Binnenkant, iets andere hoek:
En de luidsprekers die er aan hangen:
Tweeter: 6 cm
Woofer: 15/21 cm (binnen/buitenmaat).
Uit deze combinatie komt zeker geen onaardig geluid (vind ik). Het heeft me toen 100 gulden (€45,-) gekost (drie jaar geleden).
Heb 2 Technics SB-3410 speakers
Een Akai versterker 2x 12 kanaals (-12 & +12)
een ETP Systems ht8201q draaitafel
verder nog meer zut.
Een Akai versterker 2x 12 kanaals (-12 & +12)
een ETP Systems ht8201q draaitafel
verder nog meer zut.
Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
deze heb ik hier ook in de schuur staan. Met een cassetedeck. Welk merk de versterker met tuner is weet ik niet, ik dacht sharp ofzo.. er zaten van die HIFI plaatjes op de boxen.
Je plank zakt een beetje door 
Beetje offtopic; maar ik heb het al eens eerder gevraagd, geen in weer een nieuw topic te openen.
Komtie; Ik heb dus een H/K 330B Tuner/versterker staan, van pak 'm beet 25/30 jaar oud schat ik, waar in het rechterkanaal een "kraakje" zit, ook gewoon "idle", ik denk dat er een elco verrot is ofzo, zou dit het zijn ?
Ik wil hem best laten repareren, maar meer dan 15 tot 20 euro wil ik er ook niet meer instoppen, al zit er toch een goed geluid in...het is momenteel "maar" m'n PC versterkerter met Tandberg speakers eraan.
Zouden het de elco's zijn
Beetje offtopic; maar ik heb het al eens eerder gevraagd, geen in weer een nieuw topic te openen.
Komtie; Ik heb dus een H/K 330B Tuner/versterker staan, van pak 'm beet 25/30 jaar oud schat ik, waar in het rechterkanaal een "kraakje" zit, ook gewoon "idle", ik denk dat er een elco verrot is ofzo, zou dit het zijn ?
Ik wil hem best laten repareren, maar meer dan 15 tot 20 euro wil ik er ook niet meer instoppen, al zit er toch een goed geluid in...het is momenteel "maar" m'n PC versterkerter met Tandberg speakers eraan.
Zouden het de elco's zijn
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
@ de plank = al zo lang ik weet zo....
Maareh over die Tuner/versterken, schroef m open check of er niks lekt enz.. Kijk ff welk je kappote kanaal is en stip ff alle contactjes op de signaalweg aan met een soldeer bout.
Kijk vooral naar losse kontacten enz.
Maareh over die Tuner/versterken, schroef m open check of er niks lekt enz.. Kijk ff welk je kappote kanaal is en stip ff alle contactjes op de signaalweg aan met een soldeer bout.
Kijk vooral naar losse kontacten enz.
van die sony tuner hebben wij hie rthuis het complete setje inclusief versterker 
leuk om naar te kijken, minder leuk om naar te luisteren
leuk om naar te kijken, minder leuk om naar te luisteren
Er lekt niks, dat heb ik al bekeken, punten ff aanstippen van dat kanaal is idd wel een goeie, zal dat ff proberen.
Nope, zo te zien is het een echte stereo, Thomson ICC5 chassis was toen redelijk geavanceerd, en op een hele zooi slechte solderingen (en bij Telefunken ook rotte lijntrafo's) na, zeker niet slecht. Werd van ongeveer 1987 tot 1991 geproduceerd.Gwannoes schreef op 16 april 2003 @ 12:02:
[...]
Zou hij niet gewoon 2x mono zijn? Dat gebeurde vroeger regelmatig. Kun je de balans regelen? Dan is het waarsch. wel echt stereo (maar hoeft ook nog niet perse!)
Verwijderd

Dit is onze sony ta-1066 versterker met st-5066 tuner. Dit oude beestje uit 1974 moet door middel van 4 boxen af en toe voor wat surround bij de pc zorgen.

(plaatje geleend van een of andere website)
Pioneer SX-434 doet nog elke dag dienst als versterker voor mijn TV-kaart in de computer, prima geluidje voor 1974.
Verwijderd
Volgens mij een Philips of Aristona of zo. Heb ik ook nog gehad (eind jaren '70), mnickvd schreef op 24 mei 2003 @ 17:55:
[afbeelding]
deze heb ik hier ook in de schuur staan. Met een cassetedeck. Welk merk de versterker met tuner is weet ik niet, ik dacht sharp ofzo.. er zaten van die HIFI plaatjes op de boxen.
n eerste versterker.
Moet het nu doen met een Cyrrus II (zonder PSX) uit 1980 die wat kraakt op sommige ingangen, en een Philips CD650 (nog ouder) die't nog prima doet!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 23:41 ]
die tuner versterker, da's een philips. m'n pa heeft hem op dezelfde plek als jou staan. in de schuur dus.die hifi logo'tjes waren een echt philips handelsmerk.nickvd schreef op 24 May 2003 @ 17:55:
[afbeelding]
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Zo eindelijk heb ik een foto van 1 van mijn 2 oude speakers uit 1974.
Het gaat om martin speakers van Martin laboratory of Eastman sound. 8 ohmig maar hoeveel watt weet ik niet helaas
. Hij is al op verschillende Amps aangesloten. Nu tijdelijk op een JVC 2x 70watt amp. Hij kan overal mee overweg en blaast nog als een gek. Er komt zeer mooi geluid uit en zo te horen zijn de tweeters en woofers nog niet slecht.
De boxen wegen denk ik wel 7 tot 10kg per stuk. Zeer zwaar massief hout en zit dan ook compleet dicht.
Alleen het enigste waar ik niet achter kom is het merk zelf.. Bijv een site van hun op internet.
Wel ken ik bijv martin logan of martin audio. Maar martin audio is bijv al uit london.
En deze komen uit new jersey. En als ik eastman sound intyp bij bijv google dan krijg ik pagina's van conservatoriums en geluid studio bedrijven.
Foto's:

uitvergroot-
Pic1
Pic2
Het gaat om martin speakers van Martin laboratory of Eastman sound. 8 ohmig maar hoeveel watt weet ik niet helaas
De boxen wegen denk ik wel 7 tot 10kg per stuk. Zeer zwaar massief hout en zit dan ook compleet dicht.
Alleen het enigste waar ik niet achter kom is het merk zelf.. Bijv een site van hun op internet.
Wel ken ik bijv martin logan of martin audio. Maar martin audio is bijv al uit london.
En deze komen uit new jersey. En als ik eastman sound intyp bij bijv google dan krijg ik pagina's van conservatoriums en geluid studio bedrijven.
Foto's:

uitvergroot-
Pic1
Pic2
[ Voor 20% gewijzigd door Tijmen op 25-05-2003 23:28 ]
Verwijderd
Maakt toch geen reet uit hoeveel watt ze zijn? Je merkt vanzelf wel wanneer je ze overstuurd.
Ik zou je trouwens ook willen vragen of je je foto's ff kan resizen, dit slaat echt nergens op.
[code][img=Breedte,]url[/img][/code]das snel
Ik zou je trouwens ook willen vragen of je je foto's ff kan resizen, dit slaat echt nergens op.
[code][img=Breedte,]url[/img][/code]das snel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 23:23 ]
hehe ja soz..
ik werk niet zovaak met forum codes. En moest ff uitvinden hoe ik het goegesteld kreeg. Anders staat het zo lomp groot.
zoals je al zelf zei
zoals je al zelf zei
Ik heb afgelopen week op een rommelmarkt een Marantz 1050 versterker ui begin jaren 80 gescoord, hiermee wil ik mn passieve sub versterken, maar ik dacht ook dat het misschien een te goede versterker hiervoor is, dus misschien wil ik m verkopen, maar wat is zoiets nu nog waard
[ Voor 7% gewijzigd door arjandijk162 op 26-05-2003 01:54 ]
Verwijderd
ik heb een akai GX-210D staan,

samen met een akai at-2400 tuner (srry, geen pic) en een akai cs-707D casetterecorder op een akai AM-2400 versterker (ook geen pics)
Een sierra (philips) 2751 platenspeler hangt er ok nog aan.
en een 80'er jaren philips CD-speler heb ik ook nog, maar die heb ik eve uitgeleend, en ik weet het typenummer niet meer
Hierop heb ik zelfbouwspeakers van Peerless (kit 20-2) op aangesloten. (op de kop kunnen tikken voor €20). spijtig genoeg heb ik geen digicam, en vind ik op het net gene pics van deze rommel.

samen met een akai at-2400 tuner (srry, geen pic) en een akai cs-707D casetterecorder op een akai AM-2400 versterker (ook geen pics)
Een sierra (philips) 2751 platenspeler hangt er ok nog aan.
en een 80'er jaren philips CD-speler heb ik ook nog, maar die heb ik eve uitgeleend, en ik weet het typenummer niet meer
Hierop heb ik zelfbouwspeakers van Peerless (kit 20-2) op aangesloten. (op de kop kunnen tikken voor €20). spijtig genoeg heb ik geen digicam, en vind ik op het net gene pics van deze rommel.
Technics receiver SA-5070 uit 1978:

Vermogen 2 x 15W. Speelt nog regelmatig in de hobbykamer.

Vermogen 2 x 15W. Speelt nog regelmatig in de hobbykamer.
[ Voor 7% gewijzigd door CornelisJ op 17-10-2010 17:13 ]
Mensen, nog even over mijn H/K versterker, de condensatoren zijn idd verrot, lekken redelijk sommigen...al dacht ik eerst van niet.
Maar goed, wat zeggen jullie ? Kan ik er gewoon de standaard condensatoren van Conrad oid inproppen of moet ik speciale audio troep halen ?
Ik heb 12 condensatoren per kanaal nodig, bij conrad kom ik op slechts €2.51 uit per kanaal dus.
Maar goed, wat zeggen jullie ? Kan ik er gewoon de standaard condensatoren van Conrad oid inproppen of moet ik speciale audio troep halen ?
Ik heb 12 condensatoren per kanaal nodig, bij conrad kom ik op slechts €2.51 uit per kanaal dus.
omdat er nog vrij veel van in omloop zijn, is het nog niet echt een collector's item, dus ik denk niet dat ie veel meer dan 20 tot 50 Euro zal opbrengen.arjandijk schreef op 26 May 2003 @ 01:48:
Ik heb afgelopen week op een rommelmarkt een Marantz 1050 versterker ui begin jaren 80 gescoord, hiermee wil ik mn passieve sub versterken, maar ik dacht ook dat het misschien een te goede versterker hiervoor is, dus misschien wil ik m verkopen, maar wat is zoiets nu nog waard
[afbeelding]
Ondertussen heb ik een vervangtweeter voor m'n infinity's! Ze spelen nu beide als fullrange, en ze klinken echt übergeil. Stevige, lekker droge bas, helder mid, en indrukwekkend hoog. Dag en nacht verschil met de Goodmans die ik tot voor kort als fullrange gebruikte... met deze Infinity's heb ik trouwens ontdekt dat m'n mengpaneel wél goed hoorbare invloed heeft op het geluid, mengpaneel is er dus van tussen gehaald... (met m'n goodmans speakers kon je de invloed van het mengpaneel niet horen...)subsonik schreef op 21 april 2003 @ 02:50:
[...]
[afbeelding]
Infinity Qb speakers, model uit 1978, met superieur klinkende magnetostaat tweeters en een voor die tijd zeer goed basbereik (-3dB bij 42 Hz, gesloten box). Klinken ongelofelijk lekker voor hun leeftijd, was indertijd dan ook behoorlijk prijzig. Spijtig genoeg is de tweeter van een van beide speakers kapot, waardoor ik deze voorlopig enkel als subwoofers gebruikAls iemand zo'n tweeter liggen heeft, please contact me
[...]
Misschien ga ik de filters van die Infinity's nog herbouwen. Standaard filter is met elko's, en de woofer hangt aan een spoel met ijzerkern... vervangen door MKP condensatoren en luchtspoelen, geen idee of het verschil hoorbaar zou zijn... Het is trouwens een eenvoudig -6dB / octaaf filter, maar klinkt desondanks verrassend goed.
Ik heb hier een Marantz SR1100 receiver. Jaren geleden gekregen van mijn vader. Het ding zag er niet uit, er zat erg veel stof en vuil op. Na hem opgeknapt te hebben (stof en vuil verwijderen, en contactspray doet wonderen) klonk hij best goed, iig beter dan de Akai versterker die ik voor die tijd had. Ik heb er helaas geen pic van, ook niet op internet gevonden. Geen idee hoe oud hij is.
Maar hij moet waarchijnlijk over ongeveer een maand toch het veld ruimen voor een 2x15 Watt klasse-A versterker (zelfbouw). Dan komt ook de Akai AT-K22 tuner weer terug, die nu overbodig is (dat type is al eerder in dit topic geweest)
.
Maar hij moet waarchijnlijk over ongeveer een maand toch het veld ruimen voor een 2x15 Watt klasse-A versterker (zelfbouw). Dan komt ook de Akai AT-K22 tuner weer terug, die nu overbodig is (dat type is al eerder in dit topic geweest)
[ Voor 3% gewijzigd door cashewnut op 29-05-2003 17:37 ]
hallo allemaal!
ik heb vanmiddag bij de kringloopwinkel mijn set verrijkt met een Sansui versterker-tuner combinatie.
het gaat om een AU-317 versterker en een TU-317 tuner uit ergens tussen 1976 en 1978.
ik heb vanmiddag bij de kringloopwinkel mijn set verrijkt met een Sansui versterker-tuner combinatie.
het gaat om een AU-317 versterker en een TU-317 tuner uit ergens tussen 1976 en 1978.
Nieuwkoop is duurkoop
Hier gebruiken we al jaren Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 voor.
hahaha!evEndzhar schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:53:
Hier gebruiken we al jaren Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 voor.
ik ken het topic maar toen ik mijn zegje wilde gaan doen erop heb ik heb gezocht maar niet gevonden, vet bedankt!
Nieuwkoop is duurkoop
Volgens mij heb je bij deze wel het record Topicnecrofilie te pakkenklaasje11 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:51:
[...]
ik ken het topic maar toen ik mijn zegje wilde gaan doen erop heb ik heb gezocht maar niet gevonden, vet bedankt!
Verder in Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dit topic is gesloten.
![]()