Cheap ass waterblokje #9

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de vraag of ik koelpasta gebruik gewoon beledigend! :(
Zitten we hier op het 65+computerforum?
"Mijn PC doet het niet!" Oplossing: stop de stekker in het stopcontact!

Shims zijn peperdure overbodige dingen. Period. Anders zou AMD ze standaard meeleveren. Het waterblokje steunt op de vier rubberdopjes, dus zit ie vlak op de core.

De bodem is natuurlijk perfect vlak. Getest op een glasplaat (met koelpasta).

De temperatuur is waarschijnlijk hoog omdat er bijna geen zijdelingse warmtetransport gaat door de dunne bodem. Het blokje zelf wordt natuurlijk perfect gekoeld (overal komt water). Misschien dat een centrale inlaat de temperatuur zal doen zakken.

Nogmaals: wat is de samenstelling van koperen waterleidingbuis? 98% koper en 2% tin of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je goed gevlakt hebt gaat je temp misschien 2 graden omlaag door het gebruik van pasta. Dus zoveel verschil maakt het niet ;) Met gevlakte blokjes maakt de soort pasta ook niks meer uit omdat je toch heel weinig hoeft te gebruiken. Minder dan met ongevlakte/ruwe blokjes en dus merk je geen verschil meer.

Edit:
Je hebt btw slechte temps omdat het gewoon een slecht ontwerp is. Niet om nou je kunsten af te zeiken, want daar heb ik alle respect voor. Maar als je realistisch bent dan is het natuurlijk gewoon een slechte koelmethode.
- weinig warmte verspreiding door te weinig koper
- weinig contact tussen water en koper

De flow heeft geen enkele invloed..tenminste..niet zoveel als je denkt. Jij hebt een blok dat gemaakt is op hoge flow. Mja..dat werkt niet. Als je wat schotjes erin zou kunnen maken dan wordt het beter :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 17:34 ]

Pagina: 1 2 Laatste