Sub: MJ Acoustics PRO 50

Pagina: 1
Acties:
  • 1.309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 19:46

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik was eigenlijk van plan om een Chario SW-1 sub aan te schaffen om mijn huidige speakers aan te vullen toen ik gewezen werd op de PRO 50 van MJ Acoustics (595 euro).

Op hifi.nl staat een review van vorig jaar waar de sub erg goed uitkomt voor zijn prijs. Ondanks zijn geringe formaat (278 x 332 x 278 mm (bxhxd)), gewicht (9 kilo) en vermogen (50 Watt) presteert deze sub erg goed, vooral muzikaal.

Is er hier iemand die deze sub kent en dit kan beamen? Ik ben eigenlijk benieuwd naar de vergelijking met de Chario.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:43
Schijnt erg goed te zijn, zie What Hifi. Prijs is trouwens verlaagd naar 499.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Dat las ik al eerder ja maar waar haal je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:18
Het is een zeer muzikaal subje, en gemakkelijk te plaatsen. Hij is eigenlijk ook alleen maar geschikt voor muziek, niet zo zeer voor HT, daar heb je echt een sub voor nodig met wat meer SPL. Het is idd zo dat ie nog maar 499 euro kost, zie info op www.hifi.nl

Greetz
fishi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81072

maar ben je waus ofzo??? man koop gewoon een goeie subwoofer bij conrad!! daar krijg je ook stevige subwoofer's!! maar dan wel voor een stuk minder geld!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:18
Anoniem: 81072 schreef op 13 april 2003 @ 17:07:
maar ben je waus ofzo??? man koop gewoon een goeie subwoofer bij conrad!! daar krijg je ook stevige subwoofer's!! maar dan wel voor een stuk minder geld!!
Volgens mij zijn dat passieve subwoofers, die niet echt hifi gericht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Anoniem: 81072 schreef op 13 April 2003 @ 17:07:
Dat laat ik aan jou over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:11

JT

VETAK y0

Anoniem: 81072 schreef op 13 april 2003 @ 17:07:
Hijs niet zo waus als jij want hij kiest toch wel coor kwaliteit :o

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 21:21
Hmmm, 'k ga dit topic maar eens goed volgen. Ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe sub (vooral voor muziek), en ik ben van plan deze ook maar eens te gaan beluisteren. Tot nu toe had ik eigenlijk gekozen voor de REL Quake II, maar deze heeft ook wel goede recensies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Waar zou je die MJ Acoustics Pro 50 voor de beste prijs kunnen halen? 'k Heb gelezen dat ie in Engeland voor €450,- over de toonbank gaat... Weet iemand eventueel verkooppunten (Duitsland mag ook mits het in West-Du is :) )?

Verders worden er op dat forum van Hifi.nl de Visonik Sub 10 en Visonik Sub 8 aangehaald, iemand ervaringen met deze subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mijn oom heeft een Visonik sub, welliswaar een wat oudere, maar dat ding dat bonkt, is slap en is super lokaliseerbaar. Ik heb echter toch het idee dat dat aan de plaatsing e.d. ligt, maar dat weet ik niet zeker.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Bashy schreef op 14 April 2003 @ 23:09:
Waar zou je die MJ Acoustics Pro 50 voor de beste prijs kunnen halen? 'k Heb gelezen dat ie in Engeland voor €450,- over de toonbank gaat... Weet iemand eventueel verkooppunten (Duitsland mag ook mits het in West-Du is :) )?

Verders worden er op dat forum van Hifi.nl de Visonik Sub 10 en Visonik Sub 8 aangehaald, iemand ervaringen met deze subs?
Ik bestel hem bij Rik Stoet. Daar kost hij 495 euro. Veel goedkoper zal je hem niet vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door -Stef- op 15-04-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
*UPDATE*

Vanmiddag bezorgd (samen met een QED QUNEX SR-SW subwooferkabeltje). Ik zal hem zo aansluiten maar eerst mijn melk opdrinken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03042206.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03042207.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03042209.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ziet er netjes uit ! En lekker compact :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Wat een mietjesding ;) lekker klein inderdaad. Zal wel geen echt dB monster zijn maar niet iedereen heeft dat (blijkbaar :+) nodig :). Hoe klinkt 'ie?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61284

Ziet er mooi uit, ook een mooi ampje er in zeg.

Ben benieuwd hoe je hem vind klinken dus... kom op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:58

Mad_Demon

de dokter

Woei wat een net dingetje :)
Heb je ook pics van de woofer? :9~

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik ben nu bezig het speeltje goed af te stellen wat nog niet meevalt. Ik gebruik onder onder andere de beginscene "Omaha Beach" van SPR en Metallica's "Cunning Stunts" met name het eind waar het podium instort.

Het klinkt erg lekker moet ik zeggen. De moeilijkheid zit hem in het afstemmen met mijn mains. Waar houden die op en waar moet de sub het dus overnemen (kantelpunt dus). Best lastig maar met switchen op mijn receiver tussen main en sub kom je al heel ver.

Het de extra dimensie die een sub aan een film (en muziek) geeft is dat je de lage tonen niet alleen hoort maar ook voelt. Wanneer je de sub inschakelt is het net als bij een center weer een stap richting ruimtelijker geluid. Ik merk dat de toegevoegde waarde trouwens ook weer niet overdreven moet worden. Mijn fronts gaan al knap diep. De toegevoegde waarde van de sub is dan ook meer het extra gevoel dat je bij de film krijgt.

Draai je de low level gain tever omhoog dan begint de sub te klapperen bij het echte diep, bv wanneer de dieptebommen ontploffen aan het begin van U571. Omdat het diep in de stand "both" (main en sub) zwaarder is los ik dit klapperen nu op door deze stand "both" aan te zetten en de low level gain wat terug te draaien.

Over deze laatste stand ("both") nog een vraag. Gebruikt me die hier ook of heeft alleen de sub de voorkeur? Aangezien mijn fronts een mooie bas hebben kan ik deze lijkt mij ongestraft laten werken naast de sub. Plus dat zo dus door het terugdraaien van de LLG het klapperen kan worden voorkomen.

[ Voor 72% gewijzigd door -Stef- op 22-04-2003 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al met al dus nog even wachten totdat de fine tuning compeet is afgerond om een objectieve mening te krijgen. Maar de eerste indruk is goed, dat is (ehhh) "goed" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Is het trouwens wel zo belangrijk dat je sub het exact overneemt daar waar je fronts in het laag stoppen? Wat maakt het nou uit wanneer zowel mijn fronts als mijn sub een bepaalde range weergeeft? Dan kan ik namelijk net zo goed het filter uitzetten (of maximaal op 240 Hz) zetten. Fronts op large, receiver op both en subfilter uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Erm, je sub op 240 hz zetten ?!?!?!?! Dan wordie zo positioneel als de pest en hoor je precies waar hij staat. Daarnaast verneuk je je hele stereobeeld doordat je een monoweergever stereosignalen laat weergeven. Ik zou zeggen, zet hem op 80hz of daar waar je speakers aflopen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
JT schreef op 23 April 2003 @ 20:39:
Erm, je sub op 240 hz zetten ?!?!?!?! Dan wordie zo positioneel als de pest en hoor je precies waar hij staat. Daarnaast verneuk je je hele stereobeeld doordat je een monoweergever stereosignalen laat weergeven. Ik zou zeggen, zet hem op 80hz of daar waar je speakers aflopen.
Da's waar, mijn Yamaha-handleiding zegt dat ik de sub op 90 Hz moet instellen. Vanaf dat punt stuurt mijn receiver dus mijn sub aan. Overigens voor mijn begrip: dit zijn toch de signalen bij bv. audio-CD's? Ik bedoel, de LFE bij DVD's wordt toch volledig naar de sub gestuurd of slechts tot het punt waarop ik mijn sub-filter heb ingesteld?

Vraag ik mij trouwens nog steeds af wat de gangbare instelling is: swr of both?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
LFE wordt rechtstreek naar sub gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op 23 April 2003 @ 21:44:
LFE wordt rechtstreek naar sub gestuurd.
Dus daar hebben de instellingen op mijn sub geen invloed op? Of te wel, ik stel hem alleen af voor het CD-audiogeluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tuurlijk hebben de instellingen van je sub daar wel invloed op. Als het hele LFE kanaal bijvoorbeeld van 20-120hz is maar jij stelt je sub in op 80, dan kaptie af bij 80. Ik zou gewoon doen wat jij het mooist vind wat betreft je instellingen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Dat pleit er dan voor om mijn sub-filter hoger te zetten dan het cross-over punt. Zolang de sub niet te plaatsen is kan ik hem dus hoger zetten dan de beginfrequentie van de LFE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Binnen nu en drie weken wil ik ook een subwoofer aanschaffen en tot nu toe wilde ik de hele tijd gaan voor de MJ Acoustics Pro 50

Maar nu heb ik één vraagje voor Stef! -> Heb jij de MJ Acoustics Reference 100 ook nog overwogen in jouw subwoofer-zoektocht? Zo ja, waarom heb je die niet gekozen?

[ Voor 24% gewijzigd door Bashy op 15-05-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Trouwens, iemand anders die eventueel iets zinnigs te zeggen heeft over de MJ Acoustics Reference 100 mag ook wel zijn scheur opentrekken hoor! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kicken mag pas na 24 uur en editten kan je door op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif te klikken :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Bashy schreef op 15 mei 2003 @ 15:44:
Binnen nu en drie weken wil ik ook een subwoofer aanschaffen en tot nu toe wilde ik de hele tijd gaan voor de MJ Acoustics Pro 50

Maar nu heb ik één vraagje voor Stef! -> Heb jij de MJ Acoustics Reference 100 ook nog overwogen in jouw subwoofer-zoektocht? Zo ja, waarom heb je die niet gekozen?
Nee, die heb ik niet overwogen. :) Toch weer 200 euro duurder en de PRO 50 is voor mijn woonkamer meer dan voldoende. De meerwaarde van de Reference 100 zou bij mij thuis niet tot zijn recht komen. Zit in dezelfde behuizing alleen wat meer power.

Ik ben meer dan tevreden over de PRO 50. Gisteren mijn HT-Tune up DVD met dB-meter binnengekregen en morgen een vrije dag. Wat wil je nog meer! :9

[ Voor 33% gewijzigd door -Stef- op 15-05-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Mwhao,.. ik overweeg de Reference 100 toch zeker wel... Qua vermogen zou ik nu voldoende hebben aan de Pro 50, maar een subwoofer in deze prijsklasse koop ik toch zeker met een oog op de toekomst. Dwz een duurzame aankoop, waar ik toch echt wel een tijdje mee wil doen...
Dus als ik later in een grotere woonruimte terecht zou komen, dan wil ik er nog steeds iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Bashy schreef op 15 May 2003 @ 21:38:
Mwhao,.. ik overweeg de Reference 100 toch zeker wel... Qua vermogen zou ik nu voldoende hebben aan de Pro 50, maar een subwoofer in deze prijsklasse koop ik toch zeker met een oog op de toekomst. Dwz een duurzame aankoop, waar ik toch echt wel een tijdje mee wil doen...
Dus als ik later in een grotere woonruimte terecht zou komen, dan wil ik er nog steeds iets aan hebben.
Uiteraard is dat jouw goedrecht. Om eerlijk te zijn zie ik nu pas de specs van dat beestje. En ach, mocht ik verhuizen en een grotere woonkamer krijgen dan ruil ik hem gewoon in en koop een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Dus eigenlijk wil je zeggen dat je bij een kleine woonkamer aan een Pro 50 genoeg hebt? De voordelen van de Reference 100 zullen alleen naar voren komen wanneer je een grotere ruimte hebt? Ik neem aan dat de 'klank' en 'karakteristieken' bij beide subwoofers nagenoeg hetzelfde zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80716

Wat verstaat men precies onder een kleine woonkamer? Ik ben zelf ook op zoek naar een sub als aanvulling op mijn B&W CM4 icm een Onkyo TX-DS787. Heb een L-vormige woonkamer van 25M2 en ben benieuwd of een PRO50 of een Quake2 hiervoor voldoende is. En nee, ben niet van plan om tussen nu en 10 jaar te verhuizen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik wil zelf ook eens ga kijken naar een subje, maar dan voor de stereo (HT komt misschien later eens). De Reference 100 lijkt mij ook wel wat......de grootte van je kamer mag niet zoveel uitmaken....is vrijwel hetzelfde als de Pro50 qua formaat, maar heeft een betere 8" unit en een betere en stekere versterker. En het leuke van subs is dat je hem kan aanpassen aan de kamer. Ik wil voor de Reference 100 vanwege de nog iets hogere kwaliteit en de D.A.M.P. en gewoon voor wat extra reserves. Maar natuurlijk eerst luisteren...bovenstaande is puur een redenering van mij.

Oh ja....nog even een vraagje aan een ieder die ervaring heeft met actieve subs en goed op kwaliteit kan letten (dus niet die enorme knallen in films, maar eerder muziek): is er een kwaliteitsverschil tussen de Low level- en High level input? Zo ja....heb je het zelf wel eens kunnen horen? Is het een "groot" verschil?

[ Voor 32% gewijzigd door zimbab op 17-05-2003 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Na een kort prijzenonderzoekje ben ik er toch wel achter gekomen dat deze soms flink verschillen:
- De Pro 50 is in Engeland ong. € 478,- in Nederland is dat € 495,-
- De Reference 100 is in Engeland ong. € 558,- in Nederland is dat € 695,-

Wat betreft de Pro 50 zit er tussen Engeland en Nederland een verwaarloosbaar verschil, maar het verschil bij de Reference 100 is toch wel fors!
Helaas krijg je bij bestellingen in Engeland vrijwel altijd te maken met BTW, waardoor je misschien zelfs wel duurder uitkomt.

Maar goed, ik ga maandag naar de importeur van Duitsland bellen (want een site heeft ie niet). Zoals je kunt zien loont het dus wel om effekes over de grens te kijken...
Nou nog een goeie dealer in Duitsland vinden ( en 't liefst net over de grens! ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waarom krijg je te maken met BTW ? De UK zit in de EU en dat betekent vrij verkeer van goederen en dus geen BTW lijkt mij....

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Krijg je ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
De sub lijkt erg op een rel quakeII. is ie net zo goed als de rel quake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
duncanvdlinden schreef op 18 May 2003 @ 14:15:
De sub lijkt erg op een rel quake. is ie net zo goed als de rel quake?
Zelfs beter dan de REL Quake (lees: muzikaler)
JT schreef op 18 May 2003 @ 12:54:
Waarom krijg je te maken met BTW ? De UK zit in de EU en dat betekent vrij verkeer van goederen en dus geen BTW lijkt mij....
Op deze Engelse site kan je MJ acoustics producten kopen. En daar staat het volgende...
Click here for a list of countries where VAT applies.

[ Voor 51% gewijzigd door Bashy op 18-05-2003 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Er staat dus dat als je van buiten de EU komt zij de VAT (BTW) van de prijs af zullen trekken, zodat je alleen de BTW aan de douane betaalt en dus niet dubbel op. De landen die in dat lijstje staan zijn de landen waar je geen BTW hoeft te lappen aan de grens (zijn de landen van de EU) en waarbij zij dus de VAT niet af zullen trekken. Is trouwens wel lekker goedkoop die Reference 100 daar....500 euro. Net zo duur als de Pro50 hier......Inkoopactie? hehehe....

[ Voor 26% gewijzigd door zimbab op 18-05-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Hmmm, ja nu je het zegt, kzat er toch naast! Volgende keer beter lezen! |:(

Maar die Reference 100 is zeker wel lekker 'goedkoop' daar, ik denk dat ik eens een emailtje ga sturen om ff een prijsopgaaf aan te vragen met verzendkosten enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Houdt ons op de hoogte! Misschien kan je ook vragen wat het kost als je er twee laat versturen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Mailtje is verstuurd en ik hou je / jullie op de hoogte! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dit van een gebruiker op de MJ Acoustics site (staan er veel meer, maar dit is volgens mij de enige met een Reference 100):
Thanks Phill

I have to say that this subwoofer is miles ahead of anything I have auditioned. (I have the Reference 100) I run it at 11.00 iclock on the dial and it has a strong presence and with music, my main reason for getting a sub, it is tight, quick and integrated seemlessly. I am lucky enough to have the only one in Australia bought in by the Distributors. I tried the Rel Q150e and even though that is 150 watts, it didn't integrate well. It would be my second choice though but thankfully I have come across the MJ. I have high end Dynaudio Contour speakers and this is magic. Congratulations to you all at MJ for a thoughtfull and very fine product. If you need a testimonial, you have it.

Regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het verschil tussen 50 en 100 watt is nogal klein, aangezien je 10x zoveel vermogen nodig hebt om 10db harder te komen (dan klinkt het echt 2keer harder), het scheelt dus maar een krappe 3db ofzo, qua maximale SPL, dat heeft weinig met grote of kleine kamer vullen met geluid te maken, een 50w sub klinkt in een kleine kamer net zo hard als een grote :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ten eerste heeft de Reference 100 een 120 Watt versterker (vage naam, OK) en ten tweede verdubbelt het geluid bij de 3dB en niet bij de 10 als het goed is (als jij daar een andere theorie over hebt zou ik die wel willen horen.....uh lezen) en ten derde heeft meer vermogen natuurlijk niet meeten wat te maken met het daadwerkelijke hardgaan, want dat hangt gewoon af van hoe ver je de volumeknop open gooit, maar ik vind het wel fijn als het ding wat reserves in huis heeft en dus niet zo snel op zijn tenen loopt. Maar wat in deze kwestie ook belangrijk is is het digitale display (makkelijk om de exacte waardes weer terug te vinden aangezien ik hem later voor zowel Hifi als HT wil gebruiken en hem bij HT iets minder subtiel zal afstellen met ook nog eens een andere kantelfrequentie) en het feit dat ie een iets betere driver heeft. De versterker schijnt kwalitatief ook een toefje beter te zijn naast het grotere vermogen en als laatste komt dan nog eens dat het niet veel extra hoeft te kosten tov een Pro50 als we de Ref. 100 in Engeland halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geluid klinkt subjectief twee maal zo hard, als het 10db harder is. Dat is dus wat mensen als "twee keer zo hard" ervaren. Daarvoor heb je dus 10x meer energie voor nodig. 3db verschil is als je het aantal bronnen verdubbelt (zeg twee fluitend vogeltjes ipv een), dat is iets anders als twee keer zo hard 'klinken' (het is alleen twee keer zoveel vermogen). het verschil tussen 60 en 120 watt versterkers bijvoorbeeld is ook bijna te verwaarlozen.

Zie ook:
[rml][ BC3] 2 X fan 21 dB = 42 dB????[/rml]
Decibells

(vooral de laatste)
maar ik vind het wel fijn als het ding wat reserves in huis heeft
Veel gebruikt argument, maar dat heeft dus wel weer alles met luidheid van spelen te maken, moet je niet zeggen dat het daar niet om te doen is ;).

Verder wist ik niet dat er betere drivers enzo in zaten, ik dacht dat het verschil alleen dat vermogen was, iets waar ik niet 150 euro voor zou uitgeven.

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 18-05-2003 19:19 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

JvS schreef op 18 mei 2003 @ 19:16:
Geluid klinkt subjectief twee maal zo hard, als het 10db harder is. Dat is dus wat mensen als "twee keer zo hard" ervaren. Daarvoor heb je dus 10x meer energie voor nodig. 3db verschil is als je het aantal bronnen verdubbelt (zeg twee fluitend vogeltjes ipv een), dat is iets anders als twee keer zo hard 'klinken' (het is alleen twee keer zoveel vermogen). het verschil tussen 60 en 120 watt versterkers bijvoorbeeld is ook bijna te verwaarlozen.

Zie ook:
[rml][ BC3] 2 X fan 21 dB = 42 dB????[/rml]
Decibells

(vooral de laatste)
Oh....juist ja. Ik kan me nu wel iets herinerren dat het zo zat ja......
JvS schreef op 18 May 2003 @ 19:16:

Veel gebruikt argument, maar dat heeft dus wel weer alles met luidheid van spelen te maken, moet je niet zeggen dat het daar niet om te doen is ;).
Ik bedoel meer in de zin van dat ie nog wat dynamischer kan spelen....dus ik bedoel niet continu harder kunnen. Zie het als het dynamische vermogen van een versterker.

[ Voor 118% gewijzigd door zimbab op 18-05-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Zo! Dan kunnen jullie even de subs met elkaar vergelijken:

Specifications Pro 50
50watt rms, 80watt peak DC-coupled MOSFET Amplifier.
Speaker and line level inputs with Gain Control Range 80dB.
Neutrik Speakon connectors (Gold Plated) (High level 100k ohm).
Unbalanced RCA (phono) connectors (Gold Plated) (Low level 10k ohm).
Sophisticated crossover circuit - variable increments between 40Hz and 240Hz
Phase Control infinitely adjustable between 0º and 180º.
Frequency response 15hz to 240hz
A.S.P. (Automatic Speaker Protection)
Specially designed cabinet structure, volume, and configuration made from inert 18mm MDF.
Power LED and switched fused IEC mains input socket.
200mm (8”) Ultra Long-throw Driver with heavy duty chassis and double magnet.

Specifications Reference 100
120watt DC-coupled Bi-Polar Amplifier
Speaker and line level inputs with Gain Control Range 80dB
Neutrik Speakon connector (Gold Plated) (High level 100k ohm)
Unbalanced RCA (phono)(Gold Plated) (Low level 10k ohm)
Sophisticated crossover circuit - variable increments between 30Hz and 120Hz
Straight-through LFE Bypass filter switch * Phase Control infinitely adjustable between 0º and 180º
Frequency response 13hz to 120hz * A.S.P. (Automatic Speaker Protection) *
D.A.M.P. (Digitally Accurate MicroProcessor)
Specially designed cabinet structure, volume, and configuration made from inert 18 & 30mm MDF
Digital Display with power output meter and frequency setting * Switched fused IEC mains input socket
200mm (8”) Ultra Long-throw Driver with heavy duty pressed chassis & magnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik in reclame termen denk dan heeft de "Reference 100" 120W max power (er staat niets bij dus...), de pro 50 heeft 80 max. Dat verschil is dus al weer een stuk kleiner. Zal die reference 100 wel iets van 70 á 80W RMS hebben...

Voor de rest heeft de Reference 100 wat meer snufjes, foefjes en poespas in mijn ogen. Niet compleet everbodig of niet iets om niet graag te willen hebben, maar 200 euro extra (moet het toch even zeggen... 440 gulden extra)? Ik denk niet dat ik dat er voor over zou hebben voor het geringe wat je er werkelijk extra voor krijgt.

Maar dat is mijn mening, ik kan het begrijpen als een ander zegt gewoon nét dat ene extra te willen hebben ongeacht de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 61284 schreef op 18 May 2003 @ 20:12:
Als ik in reclame termen denk dan heeft de "Reference 100" 120W max power (er staat niets bij dus...), de pro 50 heeft 80 max. Dat verschil is dus al weer een stuk kleiner. Zal die reference 100 wel iets van 70 á 80W RMS hebben...
Dit staat ook op de site:

* Digital display - easy setup.

* single downward firing 8" long throw driver.

* 120w True RMS amp panel.

* High & Low level simultaneous connection capable.

* Infinitely variable frequency contour.

* Produces a superb low 13Hz.

* Small, compact, powerful & discreet.
Voor de rest heeft de Reference 100 wat meer snufjes, foefjes en poespas in mijn ogen. Niet compleet everbodig of niet iets om niet graag te willen hebben, maar 200 euro extra (moet het toch even zeggen... 440 gulden extra)? Ik denk niet dat ik dat er voor over zou hebben voor het geringe wat je er werkelijk extra voor krijgt.

Maar dat is mijn mening, ik kan het begrijpen als een ander zegt gewoon nét dat ene extra te willen hebben ongeacht de prijs ;)
Nogmaals.....een betere driver en een betere versterker. En dat digitale display vind ik persoonlijk erg handig, want als je net weet ik hoe lang het ding heb gefine-tuned op je hifi wil ik graag dat ik die waardes weer terug kan vinden als ik hem ff als LFE heb gebruikt in een eventueel te komen HT. Bij een digitaal display is dat een eitje en met de normale draaiknoppen zonder display is het weer gokken. Of streepjes zetten, maar ik heb toch liever dat display. En als we het in Engeland halen is het inclusief verzendkosten misschien 50 euro duurder dan een Pro 50 in Nederland (ik denk minder nog) en 70 euro duurder dan een Pro50 in Engeland, dus dat is niet zoveel duurder.

[ Voor 19% gewijzigd door zimbab op 18-05-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké, dat het 120W rms was heb ik dus verkeerd gegokt.
Ik kan nergens zien dat het een betere driver is, maar aangezien hij ook meer vermogen moet kunnen verdragen zal dat wel. Mmmm, prijsverschil op die maniet is idd neit meer zo groot... daar voor zou ik het misschien ook nog wel doen ja :)
Dat digitale display is idd wel handig als je veel wilt switschen, als je hem maar voor 1 doel gebruikt niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 61284 schreef op 18 mei 2003 @ 20:51:
Ik kan nergens zien dat het een betere driver is, maar aangezien hij ook meer vermogen moet kunnen verdragen zal dat wel. .
Op de site staat ook dit:
The Reference 100 has the same diminutive dimensions as the award winning Pro 50, but includes a few extra muscular implants. A larger transformer for a kick off, an uprated 200mm driver, a powerful 120 watt amplifier and if that's not all, it has the same digital display D.A.M.P technology as its bigger brothers the Reference 150 and Reference I, to make setting up kids play, all for a fraction above the excellent low price of the Pro 50.
Je kan op de foto's ook zien dat het een ander is en je mag ook aannemen dat het dan niet om een slechtere gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door zimbab op 18-05-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943

En wie gaat de MJ Reference 100 bestellen?
Misschien IA ?
Ik heb wel interesse. Ben alleen bang dat we toch nog btw moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik heb wel interesse. BTW hoeft niet, maar kunnen we altijd voor de zekerheid nog vragen (als Bashy het nog niet heeft gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
BTW zal wel niet maar ik verwacht niet dat de verzendkosten laag zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Helaas mensen, ik heb nog nog geen antwoord op mn email gekregen... Zodra ik hem binnen heb laat ik het weten! :)

Zucht.... Dag 2 en nog steeds geen antwoord op mn mail...
Ook in dag 3 bleef mn mailbox leeg...
Het is ondertussen dag 4 en ik heb nog steeds niets gehoord van onze Engelse vrienden... ;(

(Ik heb trouwens gevraagd wat de totale prijs zou worden ingeval van verzending naar Nederland, dus ik neem aan dat ze daar de BTW ook bij rekenen...)

-> Ik denk maar dat ik het even bij onze oosterburen ga proberen

[ Voor 77% gewijzigd door Bashy op 22-05-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Nou! Ik heb de Duitse importeur gebeld (dat was een succes! :o ), en weet nu de Duitse prijzen ook:

- Pro 50 = € 559,-
- Reference 100 = € 659,-

Zoals je kunt zien is de Reference 100 dus net zo duur als in Nederland en is de Pro 50 zelfs € 100,- duurder...

Onze vrienden in Engeland kan je volgens mij ook beter niet proberen, want die verzendkosten zijn wel erg hoog. Hoewel ik nog geen email terug heb gehad, heb ik al wel een beetje een indicatie van de verzendkosten en die zijn niet echt positief.
Op de site stond namelijk vermeld dat ze met UPS verzenden. Op de site van UPS kan je uitrekenen wat zoiets kost en in dit geval zat ik rond de € 100,- 8)7 Veel te veel dusss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
Nou,ik ben toch maar overgegaan tot de koop van een MJ Acoustics Pro 50. Ik heb m nu een weekend en t is echt :9~

[ Voor 22% gewijzigd door Bashy op 18-06-2003 23:06 ]

Pagina: 1