Toon posts:

computer kan geen geluid meer recorden!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik geluid van mijn mengpaneel of whatever in de line-in van mijn geluidskaart plug, en met een programma als soundforge ga opnemen neemt ie NIKS op! En dit terwijl er wel degelijk geluid naar de computer wordt gestuurd.

Ook staan overal alle opneeminstellingen op 'geluidskaart', dus hij zou van de line in van de geluidskaart moeten opnemen. Echter de opnamen zijn gewoon een platte lijn zonder geluid. Maakt niet uit welk programma ik gebruik. Ik heb ook al meerdere kabels gebruikt, maar het ligt echt niet aan de kabel!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Je hardware vermelden zou ook wel handig zijn :)

Maar heb je ook in de windows mixer zelf de record instellingen op line-in gezet? Zo ja, misschien even de microfoon ingang proberen? Met goedkopere en onboard geluidskaarten is het ook nog eens zo dat wanneer je quadrophonic of 5.1 geluid kiest, de line in gaat werken als uitgang. Maar welke kaart heb je? (werkte het voorheen wel altijd goed?)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

ik zou het even in de drivers zoeken als het een onboard geluidskaart is.
ik heb het ook als ik de drivers van de website van de fabrikant gebruik, maar met de drivers van de meegeleverde cd gaat het goed.
btw heb sis 735 chipset

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hierom een Creative SB AudioPCI 128, waarmee ik voorheen al heel wat dingen naar mp3 heb opgenomen, op dezelfde wijze.

Ik heb ook de mic ingang geprobeerd, doet ook niks. In Windows staat Sound Recording gewoon op Creative SB AudioPCI.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Volumeregeling/Eigenschappen/Opnemen/Ok klikken/Line in van 'dempen' af halen.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:29
probeer eens:
Control Panel -> Sounds and Audio Devices -> Audio -> Sound Recording: Volume -> staat er een vinkje bij line-in?

* OnTracK heeft engelse Windows XP

[ Voor 10% gewijzigd door OnTracK op 11-04-2003 23:05 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
> OnTrack
jep daar staat een vinkje

>MissingDog
dempen stond niet aangevinkt

Verwijderd

Topicstarter
steeds niemand?
Pagina: 1