Metro2002 schreef op 17 april 2003 @ 21:13:
ik verdedig mijn werkgever niet . ik spreek alleen over wat ik weet.
en dat is dat deze monitoren al een hele lange tijd bij een leverancier van ons stonden. Het zijn echter geen monitoren die een hele tijd gebruikt zijn en na 2 jaar ofzo weer zijn opgelapt en weer zijn verkocht.
gewoon een restpartij. tevens zit er om de helft niet de originele doos maar om de andere helft zit wel een doos die nog nooit open is geweest.
ik denk dat refurbished een erg groot woord is voor deze monitoren (er zullen er vast een paar tussen zitten)
en als de monitor niet goed is ruilen wij deze gewoon om!
gewoon een jaar garantie dus ik zie het hele probleem niet.
en waar staat op de site van digiworld dat ze nieuw zijn???
nogmaals, dit hele geflame schiet mij gewoon in het verkeerde keelgat omdat ik precies weet waar ik het over heb.
Jij noemt het flamen, ik noem het feiten constateren.
1) Ik heb hier een duidelijke mail waarin staat dat het om NIEUWE monitoren gaat. Ik vraag namelijk duidelijk of het geen refurbish gevalletje is, waarop geantwoord wordt dat het een nieuwe is.
2) Als je als winkel 99% nieuwe producten verkoopt, mag een koper er vanuig gaan dat een product NIEUW is tenzij anders vermeld. En aangezien hij in een rijtje staat van alleen maar nieuwe monitoren, mag de koper er vanuitgaan dat hij nieuw is.
3) Ja een productiedatum van tot midden 2002 kan nog. Maar op die van mij staat 1999. Dat is 3 jaar (let wel 3 jaar) geleden, niet vorig jaar. Wellicht is jouw TFT van december 2002, dat maakt hem 4./ 5 maanden oud. Als op jou TFT december 1999 stond, had je het toch wel afgevraagd?
4) De importeur dit het serienummer voor mij gecheckt heeft, spreekt duidelijk van een refurbish monitor die buiten elke fabrieksgarantie valt. Dit wil dus wel zeggen dat het een oude monitor is die is opgeknapt. Zij weten zelfs dat jullie een partij van die refurbish monitoren te koop hebben. Tja, en wie moet ik dan geloven. Degene die mij een monitor stuurt met een productiedatum van 1999 en de mededeling dat het een nieuwe is, of degene die die dingen importeert en de serienummers kan checken.
Wellicht ben ik met oplichting wel te snel, afhankelijk hoe het afhandelen. Zijn ze netjes krijg ik gewoon mijn geld terug (inclusief verzendkosten) en gaat ieder zijns weeg. Indien dat snel en netjes word afgehandeld, moet ik zeggen dat ik te snel geoordeeld heb. Maar je moet zeggen dat je met z'n shopsurvey beoordeling niet het voordeel van de twijfel hebt.
Met refuirbished was 299 wellicht ook nog een nette prijs geweest, maar was hier wel eerlijk over geweest. Dan kunnen comsumenten een bewuste koop maken.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......