Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[CTX] Spotgoedkope 21"?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 10:48

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ja wat hebben wij daaraan dat ze dat recht gaan zetten. Ik wil gewoon een goeie monitor en dan zit er geen garantie op dus nu zit ik met een gaar ding. |:( :'(

[ Voor 4% gewijzigd door icecoolsniper op 17-04-2003 16:03 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:19
kwil hem wel kopen voor € 100 ;) :z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 23:20:
heeft dat ding een platte beeldbuis???

edit: sorry heb het al gevonden. is geen vissenkom.
ty
ik haat visse kom beeldbuizen :P

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 19:34

Metro2002

Memento mori

even repy vanuit Digiworld
er zit wel degelijk garantie op. De schermen hebben allemaal 1 jaar garantie via Digiworld.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Blijft het feit dat ze een oude monitor als nieuw verkopen, los van het feit of er 1 jaar wel of geen garantie op zit. Ook ik heb een mailtje van 1 jaar garantie gehad, onder de regel dat het een nieuwe monitor was. Als de eerste regel niet klopt, waarom zou ik dan op de tweede vertrouwen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

STIMPPYYY schreef op 17 april 2003 @ 17:23:
kwil hem wel kopen voor € 100 ;) :z
Heb je niet zoveel aan, zitten allemaal krassen en putten in het scherm ook kapt ie er soms gewoon mee na een aantal uurtjes. |:( Ik ga hem gewoon lekker omruilen ;)

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Cyberpope schreef op 17 April 2003 @ 18:15:
Blijft het feit dat ze een oude monitor als nieuw verkopen, los van het feit of er 1 jaar wel of geen garantie op zit. Ook ik heb een mailtje van 1 jaar garantie gehad, onder de regel dat het een nieuwe monitor was. Als de eerste regel niet klopt, waarom zou ik dan op de tweede vertrouwen?
denk jij dat nieuwe monitoren altijd helemaal nieuw zijn?
dan denk je dat wel verkeerd. ook daar zitten een hoop gerepareerde-en-nieuw-in-doos-gestopte artikelen tussen.

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 23:11

Da_RoNiN

Oclama?

Die CTX is staat nu bij mij thuis in de doos. vanaaf na het werk even kijken of ik niet de kat in de zak gekocht heb ...
Ik bericht hier vanavond nog wel even over

Kenners weten waarom

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Metro2002 schreef op 17 April 2003 @ 19:19:
[...]

denk jij dat nieuwe monitoren altijd helemaal nieuw zijn?
dan denk je dat wel verkeerd. ook daar zitten een hoop gerepareerde-en-nieuw-in-doos-gestopte artikelen tussen.
Mijn vraag was heel duidelijk: Is dit een nieuwe monitor en geen refurished?

Antwoord: NIEUW

De mijne is uit godbeterd 1999!!! dat is meer als 3 jaar oud!!! Ik wil gerust geloven dat een monitor die DOA is, gerepareerd word en een maand of 2 maanden later als nieuw wordt uitleverd. Echter in dit geval geeft de importeur duidelijk aan dat er sprake is van een PARTIJ monitoren die gerefurbished zijn!!! Dan zijn ze duidelijk niet nieuw en moet je ze ook niet als zo verkopen. Dat is oplichting, een ander woord heb ik er niet voor. Ze hadden er gewoon eerlijk over moeten zijn. En als ze nu geweldig stonden in de shopsurvey had ik nog van een foutje kunnen spreken,. echter gezien de stand van zaken daar, kan ik toch alleen weer op opzet uitkomen.

Nogmaals een monitor van 1 maand oud, die door de fabrikant gereapeerd word en opnieuw als nieuw verkocht is nog te begrijpen. Daar geeft de fabrikant ook netjes fabriekgarantie op.
Een auto die een maand in de showroom staat en een paar proefritjes gehad heeft, kun je ook als nieuw verkopen. Een 3 jaar oude bak met wellicht 3 ton op de teller NIET.

Ik snap dat jij je werkgever wilt verdedigen, maar de handelswijze is fout. Wat het een monitor geweest van half 2002, had ik het nog wel geaccepteerd, maar niet een van meer als 3 jaar oud. Een beeldbuit loop in helderheid terug naarmate hij ouder is. Deze staat nu al op zijn maximale stand! Ik ga er vanuit dat een monitor als dit z'n 5 jaar meegaat. Hij heeft nu dus al de helft van zijn leven erop zitten. Ik mag blji zijn al hij nog een jaar of 2 meegaat. En dan is hij duur.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberpope op 17-04-2003 20:20 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

ik verdedig mijn werkgever niet . ik spreek alleen over wat ik weet.
en dat is dat deze monitoren al een hele lange tijd bij een leverancier van ons stonden. Het zijn echter geen monitoren die een hele tijd gebruikt zijn en na 2 jaar ofzo weer zijn opgelapt en weer zijn verkocht.
gewoon een restpartij. tevens zit er om de helft niet de originele doos maar om de andere helft zit wel een doos die nog nooit open is geweest.
ik denk dat refurbished een erg groot woord is voor deze monitoren (er zullen er vast een paar tussen zitten)

en als de monitor niet goed is ruilen wij deze gewoon om!
gewoon een jaar garantie dus ik zie het hele probleem niet.

en waar staat op de site van digiworld dat ze nieuw zijn???

nogmaals, dit hele geflame schiet mij gewoon in het verkeerde keelgat omdat ik precies weet waar ik het over heb.

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

en over die productiedatum...

op mijn tft scherm die ik eind vorig jaar gekocht heb staat ook een productiedatum van een jaar (!) geleden op.
die is toch ook niet ineens al buiten de garantie 8)7

• Havocnl
  • Laatst online: 05-11 11:36
Cutebritney schreef op 13 April 2003 @ 16:40:
[...]

Loop niet zo te patsen met je zgn 'contact' bij Sony zeg....

Dell = 100% zeker weten Sony.
offtopic:
De Dell monitoren die bij mij op school staan zijn toch echt Philips monitoren. De typenummers hebben ze hetzelfde gelaten ook ;)

Wèh zedde gij??

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Metro2002 schreef op 17 April 2003 @ 21:13:
en dat is dat deze monitoren al een hele lange tijd bij een leverancier van ons stonden. Het zijn echter geen monitoren die een hele tijd gebruikt zijn en na 2 jaar ofzo weer zijn opgelapt en weer zijn verkocht.
gewoon een restpartij. tevens zit er om de helft niet de originele doos maar om de andere helft zit wel een doos die nog nooit open is geweest.
ik denk dat refurbished een erg groot woord is voor deze monitoren (er zullen er vast een paar tussen zitten)

nogmaals, dit hele geflame schiet mij gewoon in het verkeerde keelgat omdat ik precies weet waar ik het over heb.
Zet er dan tenminste bij dat ze refurbished zijn ofzo, kijk de mijne zat in een doos die er ernstig nieuw uitzag maar toch zitten er allemaal krassen op de monitor en weigert ie dienst na een paar uur of na een paar x op de aan en uit knop te drukken, dan krijg ik toch echt wel twijfels of ie gerepareerd is of dat ie ''nieuw'' is, en cyberpope met dat oplichting valt het wel mee, wees blij dat ze nog garantie geven. Ik ken iemand die had ook een keer een monitor gekocht, en die kreeg geen garantie erop. Anywayz ik ga die van mij morgen omruilen, en dan niet voor dezelfde want dan krijg ik weer een gerefurbishde maar voor een iiyama ofzo. Moet ik wel weer veel bijbetalen :r |:( :'(

• Da_RoNiN

Da_RoNiN

Oclama?

Zoals beloofd mn eerste indruk van mn nieuwe 21 inch CTX . ok hij is groot en ok hij geeft mooi beeld maar ! ik heb een kras van 2cm lings midde op mn scherm ;(

Echt jammer dit , kheb ze ook meteen gemailt

Voor de rest is het een fijne monitor alleen wanneer ik van resolutie verander gaat alles als een gek trillen , dit duurt omgeveer 10 seconde en dan is het beeld weer normaal :? Iemand anders hier ook last van ?

Kenners weten waarom

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

bij mij gaat het beeld na een tijdje trillen en de resolutie springt terug, het vervaagt allemaal en dan kapt ie ermee

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Metro2002 schreef op 17 April 2003 @ 21:13:

Ho ho! Er staat niet expliciet bij dat ze NIET nieuw zijn en dat valt toch echt onder misleiding van de consument. Daarbij staan ze niet bij de aanbiedingen maar gewoon tussen alle andere monitoren die WEL nieuw zijn.

de betaler vervuilt

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Havocnl schreef op 17 April 2003 @ 21:33:
[...]

offtopic:
De Dell monitoren die bij mij op school staan zijn toch echt Philips monitoren. De typenummers hebben ze hetzelfde gelaten ook ;)
offtopic:
zie je wel Cutebritney? ik loop niet te patsen, ik weet echt wel waar ik het over heb, wij hebben ook dells en allemaal Philips!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Metro2002 schreef op 17 april 2003 @ 21:13:

Jij noemt het flamen, ik noem het feiten constateren.
1) Ik heb hier een duidelijke mail waarin staat dat het om NIEUWE monitoren gaat. Ik vraag namelijk duidelijk of het geen refurbish gevalletje is, waarop geantwoord wordt dat het een nieuwe is.
2) Als je als winkel 99% nieuwe producten verkoopt, mag een koper er vanuig gaan dat een product NIEUW is tenzij anders vermeld. En aangezien hij in een rijtje staat van alleen maar nieuwe monitoren, mag de koper er vanuitgaan dat hij nieuw is.
3) Ja een productiedatum van tot midden 2002 kan nog. Maar op die van mij staat 1999. Dat is 3 jaar (let wel 3 jaar) geleden, niet vorig jaar. Wellicht is jouw TFT van december 2002, dat maakt hem 4./ 5 maanden oud. Als op jou TFT december 1999 stond, had je het toch wel afgevraagd?
4) De importeur dit het serienummer voor mij gecheckt heeft, spreekt duidelijk van een refurbish monitor die buiten elke fabrieksgarantie valt. Dit wil dus wel zeggen dat het een oude monitor is die is opgeknapt. Zij weten zelfs dat jullie een partij van die refurbish monitoren te koop hebben. Tja, en wie moet ik dan geloven. Degene die mij een monitor stuurt met een productiedatum van 1999 en de mededeling dat het een nieuwe is, of degene die die dingen importeert en de serienummers kan checken.

Wellicht ben ik met oplichting wel te snel, afhankelijk hoe het afhandelen. Zijn ze netjes krijg ik gewoon mijn geld terug (inclusief verzendkosten) en gaat ieder zijns weeg. Indien dat snel en netjes word afgehandeld, moet ik zeggen dat ik te snel geoordeeld heb. Maar je moet zeggen dat je met z'n shopsurvey beoordeling niet het voordeel van de twijfel hebt.

Met refuirbished was 299 wellicht ook nog een nette prijs geweest, maar was hier wel eerlijk over geweest. Dan kunnen comsumenten een bewuste koop maken.

• Erikie
  • Laatst online: 12-11 14:40

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
ok.. ik kon geen datum vinden op de achterkant maar wel dit : garantiiesiegelmarke -> nicht entiernen , en dan met een prijs eronder : 49.00

hmmmmmmmmmmmmmm

traktor scratch!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

me pa is net ff naar digi toe, ff kijken wat ze zeggen

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Icecoolsniper,

Vanmiddag hebben ze zeker een vervangend exemplaar, want ik ga hem terugbrengen :) Die is wel goed, alleen niet 100% scherp op 1600x1200... Maar dat schijnen ze geen van alle te zijn.

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 12:03
Heb net een philips besteld, omdat die net zoals CTX en Samsung goed uit de verf kwamen, maar ik heb het meeste vertrouwen in de levensduur van de philips..

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

cyberpope, ik ga hem omruilen voor een iiyama waar wel 3 jaar garantie op zit
btw misschien zie ik je wel want ik ga em dus ook terugbrengen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door icecoolsniper op 18-04-2003 10:46 ]

Verwijderd

mja wie voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten krijgt een gestolen of refurbished eerste rij :p

• Da_RoNiN

Da_RoNiN

Oclama?

Okee net met Digi gebeld . aardige gozer verteld dat ik een kras op mn scherm heb zitten van 2cm . Hij kon het zeker begrijpen , heb met em afgesproken dat ik em een mailtje stuur met probleem , volgende week komen er weer nieuwe monitoren binnen en dan krijg ik mailtje wanneer dan kan ik er zelf een nieuwe uitzoeken :)

Gelukkig komt het allemaal weer goed.

Kenners weten waarom

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Oke, mijn grove term van oplichting neem ik bij deze volledig terug. Het heeft me wel een ritjes rotterdam gekost, maar ik heb netjes mijn geld teruggekregen inclusief de verzendkosten. Schijnbaar waren ze te goedentrouw en heeft hun leverancier hun verkeerd voorgelicht

.
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 11:50:
mja wie voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten krijgt een gestolen of refurbished eerste rij :p
Ja maar dat verwacht je niet van een officiele winkel..... Maar je hebt gelijk, gezien de shopsurvey had je het kunnnen weten.

Bij de weg aan mij zullen ze nooit meer iets verkopen.... Of de shopsurvey moet ineens weer een heel stuk positiever worden.

[ Voor 47% gewijzigd door Cyberpope op 18-04-2003 14:46 ]

Verwijderd

Cyberpope schreef op 18 April 2003 @ 14:33:
Oke, mijn grove term van oplichting neem ik bij deze volledig terug. Het heeft me wel een ritjes rotterdam gekost, maar ik heb netjes mijn geld teruggekregen inclusief de verzendkosten. Schijnbaar waren ze te goedentrouw en heeft hun leverancier hun verkeerd voorgelicht

.
[...]

Ja maar dat verwacht je niet van een officiele winkel..... Maar je hebt gelijk, gezien de shopsurvey had je het kunnnen weten.

Bij de weg aan mij zullen ze nooit meer iets verkopen.... Of de shopsurvey moet ineens weer een heel stuk positiever worden.
Mwa ik denk wel dat ze het wisten hoor anders hadden ze die dingen ook niet voor een belachelijke prijs op de site gezet. Wat je allemaal wel niet kan verwachten van een officiele winkel. Kan je verhaal vertellen wil jij nie weten ;)

Moraal van het verhaal hmm ... die had ik al gezegd :p

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 14:58:
Mwa ik denk wel dat ze het wisten hoor anders hadden ze die dingen ook niet voor een belachelijke prijs op de site gezet. Wat je allemaal wel niet kan verwachten van een officiele winkel. Kan je verhaal vertellen wil jij nie weten ;)
[bert visser mode] Vertel, vertel, vertel, wil het WEL weten..... :+ [/bert visser mode]
Maar ben toch blij dat ik van die 21" af ben. Vond hem ook wel heel erg groot moet ik zeggen. Ga straks bij de makro kijken wat voor een merk hun winstpakker van 19" is..... Zit wel 3 jaar onsite op...

ze hebben het zeker geweten!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 18-04-2003 15:33 ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11 19:41
Hmm. Mij beavlt iig erg goed. Zelf op 1600x1200 is ie nog redelijk scherp. Dat ie refurbished is boeit me niet zoveel, 1 jaar garantie vind ook best voor zo'n monitor voor 300 euro :D

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Die van mij was duidelijk NIET scherp op 1600x1200. Kreeg zelfs koppijn van dat ding en dat heb ik nog nooit gehad bij een monitor.. Maar ik denk dat er veel verschillende tussen zaten zoals je hier kunt lezen. Als je een goede getroffen hebt (wellicht ook niet niet zo oud als de mijne) heb je geluk gehad en een goede deal voor 300 euro. Maar ze hadden er eerlijk over moeten zijn en daar zit bij mij de pijn. Wellicht is 300 euro voor een degelijk monitor refubished een goede prijs! Echter laat die keuze bij de consument.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-11 14:41

Madrox

Oh, Pharaoh!

Mhh.... voor pakweg 300 euro's heb je wel wat beters dan zo'n brakke CTX. EIZO :+

Kheb zelf een 17inch voor 95 euro's, perfect beeld, superwit en strak. Voor 300 euro kan je wel een 21inch op de kop tikken. EIZO lijkt me wel wat betrouwbaarder dan CTX nml.

Als ik mocht kiezen voor WELK MERK NIEUW dan ook onder de 200 euro, of een 2de hands EIZO zou ik het wel weten ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Qorne schreef op 17 April 2003 @ 22:59:
offtopic:
zie je wel Cutebritney? ik loop niet te patsen, ik weet echt wel waar ik het over heb, wij hebben ook dells en allemaal Philips!
Wij hebben hier een zooi Dell 21" monitoren en daar zitten 100% Sony Trinitron buizen in.

Dell == OEM weet je; Dell gebruikt meerdere merken en typen beeldbuizen voor hun CRT monitoren. Ze hebben b.v. ook monitoren met Samsung en Philips beeldbuizen.

M'n vriendin heeft een HP P1100 21" met jawel.. een Sony Trinitron beeldbuis.
Dit is gewoon een OEM Sony monitor met een HP stickertje erop, zie b.v.: http://www.mirage-mmc.com/direct/US/itm00053.htm

Ook o.a. IBM, Sun en Digital hebben OEM Sony monitoren in hun programma.

Verwijderd

Quote:
CTX PR1400F 21INCH&nbspnu alleen in combinatie met een digi pc E275
Joepie, ook nog een pc kopen ook 8)7
(Gigantisch slechte winkel trouwens, vaak 't goedkoopste, maar bidden dat je je bestelde spul ook (werkend) krijgt)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 21:10 ]

• Da_RoNiN

Da_RoNiN

Oclama?

Ok kheb digi gemail dat ik morgen de monitor ga terug brengen , ik wil gewoon een goedwerkende monitor die NIEUW IS . Bovendien trilt die van mij ook om de 5 minuten :?

Erg jammer dit.

Kenners weten waarom

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ben benieuwd hoeveel ze er terug gaan krijgen. Anjelen, stond er nu wel bij dat het refurbish monitoren zijn?

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
bij mij is ie op 1600 x 1200 zeer scherp, vergelijkbaar met mijn sony. alleen ligt het er wel aan welke refrashrate.. Op 85 is ie namelijk rete scherp, en op 100 hz niet, maar dat komt ook door de moire denk ik. (heb die test screen van nvidia gechecked). De moire van de ctx is trouwens wel wat minder dan mijn sony.. maar ik denk toch dat ik 1 van de weinige die een goed beeldscherm in z'n bezit heeft. en geloof je me niet , kom maar langs :D

traktor scratch!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik heb vandaag een ''nieuwe'' gehaald en hij was zeker nieuw volges die verkoper, dus niet :(
ik ga dus ook digi mailen en em omruilen voor een lg flatron 19 inch

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Erikie, Net so scherp als je Sony he? Hmme dan hoef ik ook geen sony meer :P 8)7
Nee, ik geloof je op je woord dat hij scherp is, ik heb zelf 75 en 85 hertz geprobeerd, maar was in allebei onscherp. 100Mhz haalde hij niet (staat ook in de specs) en gaf hij meteen aan dat dat out of range was.

En Icecoolsniper, je had toch een iiyama? Dat was toch een nieuwe?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Cyberpope schreef op 19 april 2003 @ 00:13:
Erikie, Net so scherp als je Sony he? Hmme dan hoef ik ook geen sony meer :P 8)7
Nee, ik geloof je op je woord dat hij scherp is, ik heb zelf 75 en 85 hertz geprobeerd, maar was in allebei onscherp. 100Mhz haalde hij niet (staat ook in de specs) en gaf hij meteen aan dat dat out of range was.
Hier hetzelfde. Focus was niet goed. Na uitgebreid testen wilde de monitor op 1600x1200 geen fatsoenlijk beeld geven. Heb mijn PR960 er naast gezet en zelfs op 1280x960 is de 19" scherper. Verder kwam er teveel straling af, veel ghosting op hoge resoluties (met zelfde kabel en andere monitor NIET) en de hoogspanning stond op sterven. Uit contact met CTX bleek dat het refurbished monitoren zijn en de garantie niet bij CTX te regelen is.

Direct retour gegaan.

de betaler vervuilt

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
goed.. wel iets minder dan m'n sony, maar nog steeds erg scherp. trouwens, 100 hz haalt hij wel met de goede drivers .. (in de specs staat ie dat ie tot 98 hz kan op 1600 x 1200). drivers zijn te halen op :

http://www.pc-drivers.net...ors_CTX_download_211.html

niet dat je dan beter beeld krijgt, maar zo haal je wel de '100hz' (98 dus) op 1600 x 1200.

en het scherpstellen moet ook grotendeels hardwarematig gebeuren, zoals je conv, moire en misschien zelfs nog een betere kabel (die je erbij krijgt zuigt heel veel *($#@%#@)

traktor scratch!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Erikie schreef op 19 April 2003 @ 00:25:
goed.. wel iets minder dan m'n sony, maar nog steeds erg scherp. trouwens, 100 hz haalt hij wel met de goede drivers .. (in de specs staat ie dat ie tot 98 hz kan op 1600 x 1200). drivers zijn te halen op :

http://www.pc-drivers.net...ors_CTX_download_211.html

niet dat je dan beter beeld krijgt, maar zo haal je wel de '100hz' (98 dus) op 1600 x 1200.

en het scherpstellen moet ook grotendeels hardwarematig gebeuren, zoals je conv, moire en misschien zelfs nog een betere kabel (die je erbij krijgt zuigt heel veel *($#@%#@)
Als je een goede buis hebt zijn het super monitoren. Ik zit nu weer achter mijn 19" (zelfde electronica, kleinere beeldbuis) en die is haarscherp. Echter zijn monitoren altijd per exemplaar erg verschillend. Zeker bij refurbished zut zijn dingen als slechte focus, te veel straling en ghosting dingen die je pas na een tijdje merkt. Komt zo'n ding RMA en blijft het een tijdje staan dan lijkt het bij aanzetten in eerste instantie of er niets aan de hand is.
Betere kabels is altijd aan te raden, maar zelfs de beste kabel kan een fout IN de monitor niet beter maken. :P

Al met al een zeer discutabele aanbieding. 300 is erg goedkoop voor nieuw, maar nog altijd (te) veel geld voor refurbished zonder fabrieks-garantie.

de betaler vervuilt

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
jup.. afwachten maar.. ik heb 1 jaar garantie bij die gasten, en als hij een jaartje mee gaat ben ik tevreden. toch ben ik wel huiverig dat ie misschien kaduk gaat, maarja, t was ook maar een gok.. zelf denk ik dat als je deze dingen echt nieuw koopt, dat je dan absoluut geen miskoop begaat. maarja, dan is ie 800+ (euro).

traktor scratch!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ben blij voor je dat je geluk hebt gehad. Had hem graag gehad gezien de buis echt een wolf in schaapskleren is en de service van CTX d:)b (kreeg zelfs nog een mail van de sales afdeling met een tip waar ze de PR1400F nog wel verkochten bij mij om de hoek! :+ )

Helaas, volgende keer weer.

de betaler vervuilt

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Cyberpope schreef op 19 April 2003 @ 00:13:

En Icecoolsniper, je had toch een iiyama? Dat was toch een nieuwe?
neej ik heb nog geen iiyama, me pa wilde perse dezelfde weer meenemen want hij geloofde dat deze wel normaal zou zijn. Zo niet dan zouden we em weer gaan omruilen. Me pa heeft zich zowat een hernia getild aan dat ding en het is nog steeds een refurbished, alleen deze doet het (nog) wel goed. Mja die verkoper stond dus te liegen want hij zei dat deze wel nieuw was. Nu gaan ze dus maar lekker korting geven op me iiyama of me LG, een beetje de consument misleiden. :(

• Da_RoNiN

Da_RoNiN

Oclama?

Vandaag mn CTX terug gebracht , kheb gewoon verteld wat ik er niet goed aan vond en verteld dat er een kras op zat . Ook verteld dat ik het risico niet wilde lopen dat ie het over 1 jaar niet meer doet. Geld terug gekregen.

Het is in ieder geval netjes opgelost door Digiworld ( kheb er wel 1.5 uur voor in de auto gezeten)

Kenners weten waarom

• Xandrios
  • Laatst online: 14-11 20:24
Qorne schreef op 17 April 2003 @ 22:59:
[...]

offtopic:
Ik weet echt wel wat er in m'n monitor zit hoor :D Voor de zoveelste keer :|
Dell P990( Short Neck CRT) is a high performance 19" display (18" VIS, 1600X1200@75hZ) that's loaded with unique features and has a compact design, superior image performance and reliability in a compact design for the demanding corporate professionals. At an aggressive price, this monitor will not last! Take advantage of a quality monitor at a bargain price! Note: This 19 inch Dell monitor was original build By Sony. (It is the same as Sony CPD-420GS ,Except front panel design). Cable and power cord are included.
/einde discussie (voor mij iig) :+

Verwijderd

Koop gewoon een 19" van 250,- zoals mij ;0) is tenminste nieuw...

Verwijderd

En ohjah... hij past ook op mijn bureau ;)

Ook weg bij shittiworld...

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Qorne schreef op 17 april 2003 @ 22:59:
[...]

offtopic:
Sorry , maar kon het niet laten , Dell heeft idd alle denkbare beeldbuizen , sony , philips , samsung etc.

ligt gewoon aan het type ..
B.v een d828(if memory serves..) heeft een samsung beeldbuis.
de 1028 heeft een philips buis
etc.

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
arg jullie hebben echt een mooi koopje gedaam zeg :D
tis dat ik 21` net ff iets te groot vind 4 gamen, anders had ik er mayb ook 1 gekocht

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11 13:52
CommanderKeen schreef op 21 april 2003 @ 08:13:
arg jullie hebben echt een mooi koopje gedaam zeg :D
tis dat ik 21` net ff iets te groot vind 4 gamen, anders had ik er mayb ook 1 gekocht
Heb je iets meer gelezen dan de eerste 50 posts? dan zul je zien dat de apparaten toch niet zo goed zijn als gehoopt...

• tweak_dude
Ow, ik vind 21 inch juist roeleren voor games :)

Verwijderd

Nu zie ik de CTX weer staan in de pricewatch voor € 399. Wat is hier toch aan de hand met die CTX. Gaat de restpartij van de ene in de andere hand....

• tweak_dude
Sony stopt met het maken van Triniton buizen ofzo en hierdoor gaat CTX z'n monitoren met deze dumpen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

tweak_dude schreef op 22 april 2003 @ 10:50:
Sony stopt met het maken van Triniton buizen ofzo en hierdoor gaat CTX z'n monitoren met deze dumpen.
Lees de rest van de draad anders ook even. Is gewoon een container met refurbished monitoren die digiworld als nieuw probeert de verkopen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ja maar nu staat de partij blijkbaar bij... RGM Computers Veghel (zie de pricewatch)

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
nieuw zeker :P

traktor scratch!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 19:34:
Ja maar nu staat de partij blijkbaar bij... RGM Computers Veghel (zie de pricewatch)
'
Jah, bij een wel heel proffecioneel bedrijf. 8)7
en ook nog 100 EUR duurder.

• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-10 17:20
ff kort: ik heb hier een Sony CPD E400 staan, 19" trinitron CRT / Aperture Grille Pitch 0.24 - 0.25 mm / Ergonomic Resolution 1280 x 1024 @ 91 Hz/ Hi-Con.

Ik ben er zeer tevreden mee, vlakke beeldbuis is super.. ik draai op 1600 x 1200 bij 75 Hz... prima..... voor spellen schakel ik meestal ff terug naar 1280 x 1024 bij 90 Hz..... werkt als een beer...

The Duck did it again

• tweak_dude
Mijn CTX 21 inch gaat niet meer aan :'( Nu maar hopen dat digiworld snel een vervangende levert, want dit zuigt :(

Verwijderd

tweak_dude schreef op 24 april 2003 @ 11:35:
Mijn CTX 21 inch gaat niet meer aan :'( Nu maar hopen dat digiworld snel een vervangende levert, want dit zuigt :(
En de enigste persoon die tevreden was. is dit ook niet meer.ben benieuwd of ze nog rotzooi hebben staan?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee, de topic starter is ook nog tevreden...... Maar hoe lang nog?

Tweak_dude krijgt wellicht een van die bagger bakken die wij hebben teruggebracht

Heb trouwens ook nog een 19" van de makro gehad. Een Yukoma (o.i.d) maar dus eigenlijk een proview, ook die maar heel rap teruggebracht... Mijn hansol 710P als 17" was scherper op 1600x1200. Nu dus weer zoekende naar goeie. Wil eigenlijk de 920P (ook hansol gezien mijn ervaringen), maar mijn leverancier doet die allen op bestelling en dat wil ik dus niet. Wil hem kunnen zien (na mijn vorige ervaringen :( )

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 24-04-2003 15:14 ]

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 12-11 12:10
1 jaar garantie? volgens consumenten recht zit op alle producten minstens 2 jaar toch?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

_-= Erikje =-_ schreef op 24 April 2003 @ 15:16:
1 jaar garantie? volgens consumenten recht zit op alle producten minstens 2 jaar toch?
Volgens consumenten recht mag je je klanten ook niet misleiden, bewust verkeerd voorlichten en oplichten...

(het is een lading met een wel erg smerig luchtje er omheen, recht hebben en recht krijgen zijn in dit geval twee dingen die wel eens erg ver uit elkaar kunnen liggen.)

de betaler vervuilt

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Bij Kinorama zeggen ze tenminste dat het om Refurbished monitoren gaat. :)

Alleen de term 'refurbished'is nog redelijk onbekend bij veel mensen en het is ook niet altijd precies duidelijk wat het inhoud.

Senile! Senile Oekaki

• tweak_dude
Wow, vaag nadat ik beetje aan de stroomkabel rommelde deed ie ut weer :) Hopenlijk is het niet tijdelijk :/

• bloasfist
  • Laatst online: 14-11 21:37

bloasfist

Slot-A Crew

tweak_dude schreef op 24 April 2003 @ 17:42:
Wow, vaag nadat ik beetje aan de stroomkabel rommelde deed ie ut weer :) Hopenlijk is het niet tijdelijk :/
Ik wil niet lullig doen, maar ik vrees voor je dat het niet van lange duur is. (het is natuurlijk maar de vraag wat je onder tijdelijk verstaat).
offtopic:
Zelf heb ik 2 jaar terug een 2ehands hitachi 21 inch gekocht voor 150 euro. Die is ook al een jaar of 4 oud, maar doet het nog steeds prima ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

_bas_ schreef op 24 April 2003 @ 15:43:
Bij Kinorama zeggen ze tenminste dat het om Refurbished monitoren gaat. :)

Alleen de term 'refurbished'is nog redelijk onbekend bij veel mensen en het is ook niet altijd precies duidelijk wat het inhoud.
Zie hem niet staan op de site. hebben ze hem in de zaak staan ofzo?
zo ja, kun je ze daar testen.

heb nog altijd wel een beetje intresse. maar ben wel voorzichtig

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 18:21 ]

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
ik ben nog steeds tevree :D !!!

traktor scratch!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 15:39

evaarties

Powerball @ 12.582

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 19:34:
Zijn dit wel goede?

Verwijderd

Nope, ook met 1 jaar garantie. maar ze hadden er maar 1. week geleden.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 15:39

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik had ook een mailtje gestuurd met de vraag.. hebbenm ze nog niet op gereageerd, maar ze hadden hem wel gelezen. :|

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
Bij mij heeft DigiWorld nog nooit op een mailtje gereageerd. heb er ongeveer 5 gestuurd.

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 14-11 10:55
Ik ben ook nog steeds tevreden met mijn 21" CTX PR1400F voor 299 euro bij Digiworld. Perfect scherp beeld op alle resoluties. Ik was laatst weer daar in de zaak en ik vroeg hun naar die monitoren, ze vertelden mij dat alles wat ze wisten was dat het een overstock partij was met showroom modellen en beschadigde dozen enzo. Niks geen gerepareerde RMA artikelen oid. Vandaar dat ze ze ook als "nieuw" verkochten, ze hadden er een partij nieuwe dozen en kabelsetjes die soms ontbraken bij gekregen.

Trouwens wat wil je ook voor 299 euro, maarja da's mijn mening.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

RonaldMcDonald schreef op 26 April 2003 @ 22:13:
Vandaar dat ze ze ook als "nieuw" verkochten, ze hadden er een partij nieuwe dozen en kabelsetjes die soms ontbraken bij gekregen.
Iets dat vanuit de fabriek geen garantie krijgt noem ik niet nieuw.
Jij hebt gewoon geluk gehad. De monitor die ik kreeg was gewoon niet in orde. Ik heb in een week tijd een waslijst met mankementen gevonden op grond waarvan ik iedere monitor direct terug zou sturen. Ik vermoed dat ik een RMA model te pakken had dat bij het aanzetten niet direct zijn gebreken laat zien. Vandaar dat het ding waarschijnlijk niet op de berg "retour Taiwan" terecht is gekomen, maar als overstock het magazijn van CTX is uitgegaan. Dat vermoeden werd ook door CTX later bevestigd. Dat Digiworld dat als nieuw verkoopt is gewoon oplichting.
Wat ik meer wil? Een bedrijf dat niet glashard loopt te ontkennen op de letterlijke vraag of het over refurbished artikelen gaat. Die lading zat vol met slechte exemplaren zonder enige garantie van CTX. Dat digiworld ze doodleuk zonder enig commentaar tussen de nieuwe monitoren op de site zet en ze ook als dusdanig verkoopt, tegen beter weten in, is gewoon oplichting en een manier van handel drijven die in Nederland niet door de beugel kan. De prijs is zeker laag, voor nieuw. Maar voor refurbished en overstock is 300 euro nog altijd aan de hoge kant.

de betaler vervuilt

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-11 11:23
GA!S schreef op 26 April 2003 @ 22:30:
Wat ik meer wil? Een bedrijf dat niet glashard loopt te ontkennen op de letterlijke vraag of het over refurbished artikelen gaat. Die lading zat vol met slechte exemplaren zonder enige garantie van CTX. Dat digiworld ze doodleuk zonder enig commentaar tussen de nieuwe monitoren op de site zet en ze ook als dusdanig verkoopt, tegen beter weten in, is gewoon oplichting en een manier van handel drijven die in Nederland niet door de beugel kan. De prijs is zeker laag, voor nieuw. Maar voor refurbished en overstock is 300 euro nog altijd aan de hoge kant.
Ik ben het met je eens en leef met je mee. Je zou naar de consumentenbond kunnen schrijven, of naar een consumentenprogramma, dat je gewoon genept bent. Ik bedoel... je staat in je recht, jij doet gewoon alsof je NIETS van die stuff afweet. Je zegt dat je een monitor wou hebben, 21" en dat die daar het goedkoopst was, dus daar gekocht. Doet het niet, moet je een vervangende hebben. Zoniet? Je staat in je recht als koper dat je iets koopt dat werkt en je hebt garantie zoals het moet volgens de europese wetgeving (2 jaar).

De kat in de zak
Ook dat nog
Kassa
Radar

Genoeg om naar te schrijven, vergeet de consumentenbond of de onbudsman niet, niet geslagen is altijd mis (ofzo :P)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik heb mijn geld direct terug gekregen, geen zin om daar verder tijd in te steken. Heb nog even gezocht of ze een verbinding met een soort vakorganisatie hadden om een klacht te deponeren, maar kon helaas niets vinden.

de betaler vervuilt

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

RonaldMcDonald schreef op 26 april 2003 @ 22:13:
Ik ben ook nog steeds tevreden met mijn 21" CTX PR1400F voor 299 euro bij Digiworld. Perfect scherp beeld op alle resoluties. Ik was laatst weer daar in de zaak en ik vroeg hun naar die monitoren, ze vertelden mij dat alles wat ze wisten was dat het een overstock partij was met showroom modellen en beschadigde dozen enzo. Niks geen gerepareerde RMA artikelen oid. Vandaar dat ze ze ook als "nieuw" verkochten, ze hadden er een partij nieuwe dozen en kabelsetjes die soms ontbraken bij gekregen.

Werkte jij niet bij .... :X

FYI, ik werk bij jullie "concurrent" en wij hebben ook CTX-en 21", alleen zijn het shadowmask schermen (vissekommen)

Ik ga maar gelijk ff checken of dit niet refurbished gevallen zijn ...

[ Voor 13% gewijzigd door dreeke op 26-04-2003 23:20 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
op zich voel ik me wel een beetje klote dat sommige mensen naar aanleiding van dit topic dit scherm hebben gekocht :X.. echter zie ik nog maar 1 andere tevreden gebruiker :) . dus hiervoor mijn excuses.. ps.. hij doet t nog steeds goed en is super scherp. Ik zag in de winkel idd nog een paar goed beschadigde dozen, en ik kreeg ook een doos MET alles erin (dus kabel etc). de doos was niet beschadigd, maar wel opnieuw ingepakt. dus ik denk dat ik heel veel geluk heb gehad!

traktor scratch!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

erikie, die van mij werkt ook goed en is heel scherp. Alleen er zitten wat paarse vlekken op en maar 1 jaar garantie. En heb ze al gemaild dat ik em om wil ruilen voor een iiyama, maar krijg geen reactie.

• Daacuso
  • Laatst online: 15-11 00:38
Zit nog steeds op die van mij te wachten, verwacht hem deze week. Ze zouden vantevoren bellen, kan ik ze gelijk vertellen dat als ie beschadigd is of een productiedatum van 1999 heeft danwel gerefurbished is ze hem niet eens hoeven te bezorgen. En als ze hem bezorgen kijk ik hem wel eerst grondig na. Hoop dat het goed komt. _/-\o_

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja, je hebt het voordeel dat ze hem met hun eigen dienst komen brengen. Hierdoor kun je hem ter plekke inspecteren. Met de PTT gaat dat niet.

Verwijderd

Deze actie van Digiworld ging het om monitoren van het reparatie centrum van CTX. CTX biedt 3 jaar onsite omruilgarantie. Als je monitor defect gaat wordt deze omgeruild voor een andere. De defecte monitor wordt weer gemaakt / opgepoetst.
Na een tijdje wordt er wat van die voorraad verkocht. Het is zijn dus wel degelijk refurbished.

Overigens als je naar de prijs van 275,- kijkt .... had er toch een lampje moeten gaan branden. Deze monitor is normaal zo'n 900,-!!
En zoveel marge zit er niet op monitoren, hoor!!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 15:53:
Deze actie van Digiworld ging het om monitoren van het reparatie centrum van CTX. CTX biedt 3 jaar onsite omruilgarantie. Als je monitor defect gaat wordt deze omgeruild voor een andere. De defecte monitor wordt weer gemaakt / opgepoetst.
Na een tijdje wordt er wat van die voorraad verkocht. Het is zijn dus wel degelijk refurbished.
Waarom wordt dat dan glashard ontkent door Digiworld? Op de letterlijke vraag of het refurbished monitoren zijn komt een ontkennend antwoord...
Overigens als je naar de prijs van 275,- kijkt .... had er toch een lampje moeten gaan branden. Deze monitor is normaal zo'n 900,-!!
En zoveel marge zit er niet op monitoren, hoor!!
300 euro voor een monitor die normaal 800 kost is inderdaad weinig, maar niet zo extreem dat het onmogelijk is om uitlopende modellen voor te verkopen (21" is nou niet een gemakkelijk verkoopbaar product). Opmerkelijk: ja, onmogelijk: nee.
Daarbij is 300 euro nog altijd een flink bedrag, zelfs aan de hoge kant voor refurbished monitoren.
Komt nog bij dat Digiworld de monitoren gewoon tussen alle andere monitoren had staan (of zijn die IIyama's soms ook refurbished?) en NIET bij speciale aanbiedingen o.i.d. Verder staat er nergens een vermelding over de status van de monitoren of het gebrek aan (fabrieks)garantie. Ook bij de verkoop wordt het NIET vermeld dat het hier niet om nieuwe monitoren gaat.

Digiworld doet er gewoon alles aan om deze lading als nieuw aan de klanten aan te bieden en dat is gewoon pure oplichting. De consument staat volledig in zijn recht als hij een nieuwe monitor verwacht. Wil je echt lastig gaan doen dan kun je het zelfs afdwingen en een nieuwe monitor eisen. Leuke tip voor iedereen die een refurbished exemplaar heeft gekregen en zo op een goedkope manier aan een nieuwe wil komen. >:)

de betaler vervuilt

• Daacuso
  • Laatst online: 15-11 00:38
GA!S schreef op 28 april 2003 @ 16:18:
[...]
Digiworld doet er gewoon alles aan om deze lading als nieuw aan de klanten aan te bieden en dat is gewoon pure oplichting. De consument staat volledig in zijn recht als hij een nieuwe monitor verwacht. Wil je echt lastig gaan doen dan kun je het zelfs afdwingen en een nieuwe monitor eisen. Leuke tip voor iedereen die een refurbished exemplaar heeft gekregen en zo op een goedkope manier aan een nieuwe wil komen. >:)
Eisen is 1 ding, het daadwerkelijk krijgen een ander. Vraag me toch af hoe je dat moet doen als ze hem niet willen geven. Ding gewoon meenemen met of zonder geweld is het eerste wat in mij opkomt. Maar dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Alhoewel met een zooi benadeelde Tweakers voor allemaal een monitor afdwingen lijkt me wel cool ;)

Heb ze ondertussen maar eens gebeld waar dat ding bleef. Krijg ik te horen dat ze met de levering gestopt zijn; te veel klachten ;) Gozer aan de lijn had er zelf ook eentje en vond de beeldkwaliteit nou niet echt fantastisch. Geld wordt teruggestort dus verder geen probleem. Toch jammer want een goeie 21" had toch wel :9~ geweest.

[ Voor 17% gewijzigd door Daacuso op 02-05-2003 00:08 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik wil em nog steeds omruilen voor een iiyama of LG maar ze reageren niet op me mailtje. Tog eens proberen te bellen of anders gewoon langsgaan.

Pagina: 1 2 Laatste