Toon posts:

Vraagjes over nForce 2 geluidschips en 5.1 speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een MSI K7N2 nForce 2 mainboard kopen, hierin zit een Realtek 6 channel audio chip. Maar in de duurdere MSI K7N2G-ILSR zit een geluidschip van nVidia, waarmee je ook 5.1 geluid kan krijgen. Maar hoeveel scheelt het, is de realtek chip beter dan mijn oudere SB Live! kaart? Kan je er goed UT2003 mee spelen met 5.1 surround?

En welke 5.1 speakers zijn beter?

J&S J-9902 2000 Watt PMPO 5.1 6,5" Woofer - €79
(5x 5 watt, subwoofer 20 watt)

Creative Labs Inspire 5.1 5100 - €74
(5x 6 watt, subwoofer 12 watt)

Of zijn er betere suggesties onder de €80 ?

Harstikke bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Wie wil deze n00b helpen?

Verwijderd

Topicstarter
is het beter om de slechtere nForce 2 geluidschip te nemen of de betere nVidia geluids chip in de nForce ILRS? Of is het nog beter om een aparte goedkope 5.1 geluidskaart te kopen?

Verwijderd

Iemand is ongeduldig hier en weet de edit button niet te vinden : Lees dit even aub

Verwijderd

Topicstarter
Ik had geen zin om te editen en ik heb teveergeefs gezocht naar een goede impressie van de realtek geluidschip en de J&S speakers. Ik denk dat de beste review is een review van iemand die het product heeft op het forum, deze zijn meestal ook onafhankelijker en ik kan er zelf dingen over vragen.

Verwijderd

Op beide borden wordt het D/A gedeelte verzorgd door de Realtek ALC650, kortom, beide zijn klote.
Het wordt een ander verhaal als je gebruik gaat maken van de ingebouwde Dolby Digital encoding i.c.m. een Dolby Digital decoder, dan klinkt het even goed als een Audigy2.
Pagina: 1